معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های مخابراتی: مقدمه‌ای بر سیگنال‌ها و پارازیت در مخابرات الکتریکی

عکس جلد کتاب سیستم‌های مخابراتی: مقدمه‌ای بر سیگنال‌ها و پارازیت در مخابرات الکتریکی
قیمت:
۴۴۰۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مخابراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مخابراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های مخابراتی: مقدمه‌ای بر سیگنال‌ها و پارازیت در مخابرات الکتریکی

کتاب سیستم‌های مخابراتی، تمامی اطلاعات لازم درباره سیگنال، امواج و نویز را با توضیحات کامل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب یکی از منابع مهم در مهندسی برق و مخابرات به‌حساب می‌آید. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم را پال بی کریلی و ای. بروس کارلسون به رشته تحریر در آورده‌اند.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های مخابراتی

کتاب سیستم‌های مخابراتی (Communication Systems)، چندین سال است که به‌ منبعی ارزشمند در حوزه مهندسی برق و مخابرات تبدیل شده. اطلاعات سودمند این کتاب باعث شده تا چندین بار تجدید چاپ شود. خوشبختانه نسخه‌ ترجمه‌ای که از این کتاب معرفی می‌کنیم، جدیدترین ویراست این کتاب است. پال بی کریلی ( Paul Crill) و بروس کارلسون (Bruce Carlson)، نویسنده‌های این کتاب، توضیح مفاهیم آن را با مقدمه‌ای بر اجزا و محدودیت‌های سیستم‌های مخابراتی آغاز می‌کنند. روش‌های ماژوله‌کردن (Modjulation)، فایده‌های ماژو‌له‌کردن، شبکه‌های وایرلس و نقص در امواج آر.‌اِف (R.F) اطلاعاتی است که در فصل نخست کتاب سیستم‌های مخابراتی پیش روی مخاطب قرار می گیرد. مطالب این کتاب با فصل دوم که به سینگال‌ها اختصاص دارد، ادامه پیدا می‌کند. زمان و ارتباط فرکانس‌ها را می‌توان از مفاهیم سودمندی دانست که در دومین فصل کتاب با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. فصل سوم کتاب به انتقال سیگنال و فیلترکردن اختصاص دارد. ماژوله‌کردن خطیِ سی.‌دبلیو (CW)، مبحثی است که در چهارمین فصل کتاب به آن پرداخته می‌شود. اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم تا شانزده فصل در این کتاب به طول می‌انجامد. در نتیجه می‌توان گفت نویسنده‌های کتاب سیستم‌های مخابراتی، چیزی را از قلم نینداخته‌اند و با کتاب مرجعی در حوزه مهندسی مخابرات روبه‌رو هستیم.

دکتر قدرت الله سپیدنام، ترجمه‌ی کتاب سیستم‌های مخابراتی را بر عهده داشته است. وی شخصیتی شناخته‌شده در ترجمه کتاب‌های رایانه و علوم برق به‌حساب می‌آید. به همین دلیل از کتابی خوش‌خوان برای شما صحبت می‌کنیم که به‌رغم پیچیدگی مطالب، اطلاعات آن به‌خوبی به مخاطب منتقل شده است. نویسنده‌های کتاب در کنار معرفی روش‌های مختلف برای کار با سیستم‌های مخابراتی، به اجزای مختلف این سیستم‌ها اشاره می‌کنند. انواع منابع اطلاعات، فرستنده‌ها، کانال‌های مخابراتی، گیرنده‌ها، نویزها و اطلاعاتی از این دست در کتاب با توضیحات کاملی مطرح شده است. نویسنده‌ها برای انتقال بهتر مفاهیم از نمودارهای مختلفی کمک گرفته‌اند. اطلاعات سودمند کتاب به همین نکته‌ها خلاصه نمی‌شود. ضمیمه‌ای پُروپیمان در قسمت انتهایی کتاب قرار دارد. در این ضمیمه نویز، مدار و نویز دستگاه‌، محاسبه سیستمیِ نویز، و سیستم‌های تکرارکننده‌ی (Repeater)، کابلی از اطلاعاتی جالبی است که در قسمت ضمیمه کتاب سیستم‌های مخابراتی خودنمایی می‌کند.

از آنجایی که با کتابی علمی آموزشی سروکار داریم، جدول‌های زیادی در این کتاب مشاهده می‌شود. بیشتر این جدول‌ها در بخشی با همین نام در انتهای کتاب قرار دارند. به لطف اطلاعاتِ این جدول‌ها، محاسبه و یادگیری مفاهیم کتاب، آسان می‌شود. کتاب سیستم‌‌های مخابراتی را انتشارات علوم رایانه روانه بازار نشر کرده است.

کتاب سیستم‌های مخابراتی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سیستم‌های مخابراتی به‌عنوان اثری مرجع در حوزه برق و مخابرات شناخته می‌شود. در نتیجه تمامی دانشجویان این رشته‌ها، مخاطب اصلی کتاب سیستم‌های مخابراتی به‌حساب می‌آیند. با توجه‌ به جدول‌ها و اطلاعات مرجعی که در این کتاب مطرح شده، مطالعه‌ی آن برای حرفه‌های دنیای برق و مخابرات نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب سیستم‌های مخابراتی: مقدمه‌ای بر سیگنال‌ها و پارازیت در مخابرات الکتریکی می‌خوانیم

اکنون بیایید، دیگر محدودیت بنیادى سیستم، یعنى پهناى باند را بررسى کنیم. بسیارى از سیستم‌هاى مخابراتى براى انتقال از شبکه تلفن استفاده مى‌کنند، زیرا پهناى باند سیستم انتقال به‌وسیله مشخصات طراحى دهه‌هاى قبل محدود شده است. براى افزایش سرعت داده، پهناى باند سیگنال باید کاهش یابد. مودم‌هاى پرسرعت داده یکى از کاربردهاى موردنیاز براى چنین کاهشى از داده است. در تکنیک‌هاى کدگذارى - منبع از مزایاى مشخصات آمارى سیگنال منبع براى انکد کردن کارا استفاده مى‌شود. بنابراین به کدگذاری منبع مى‌توان به‌عنوان دوگان کدگذاری کانال نگاه کرد که در آن افزونگى را براى رسیدن به کارآیى مطلوب کاهش مى‌دهد. بالاخره مى‌توان از مزایاى کدگذاری دیجیتال در مخابرهی آنالوگ هم استفاده کرد، که در آن از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال مانند مدولاسیون کد – پالس (PCM) استفاده مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: سیگنال‌ها و طیف‌ها
فصل سوم: انتقال سیگنال و فیلتر کردن
فصل چهارم: مدولاسیون موج پیوسته‌ی خطی
فصل پنجم: مدولاسیون موج پیوسته‌ی نمایی
فصل ششم: نمونه‌پردازی و مدولاسیون پالسی
فصل هفتم: سیستم‌های مخابراتی آنالوگ
فصل هشتم: احتمال و متغیرهای تصادفی
فصل نهم: سیگنال‌های تصادفی پارازیت
فصل دهم: پارازیت در سیستم‌های مدولاسیون آنالوگ
فصل یازدهم: مخابره‌ی دیجیتال در باند پایه
فصل دوازدهم: تکنیک‌های دیجیتالی کردن برای پیام‌های آنالوگ و شبکه‌های کامپیوتری
فصل سیزدهم: کدگذاری کانال
فصل چهاردهم: مخابره‌ی دیجیتال میان‌گذر
فصل پانزدهم: سیستم‌های طیف گسترده
فصل شانزدهم: نظریه‌ی اطلاعات و آشکارسازی
پیوست: پارازیت قطعات و مدار
جداول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های مخابراتی: مقدمه‌ای بر سیگنال‌ها و پارازیت در مخابرات الکتریکی
نویسنده،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات873
زبانفارسی
شابک978-600-205-076-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم‌های مخابراتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های مخابراتی

برای دریافت کتاب سیستم‌های مخابراتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.