معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه

عکس جلد کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه

ابراهیم رها با نگارش کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه، جلوه‌ای از رخدادهای تاریخ معاصر ایران را با حال‌و‌هوای داستان‌های معمایی شرلوک هولمز تلفیق کرده و اثری طنز، سرگرم‌کننده و خواندنی به مخاطبان عرضه نموده است. در کتاب حاضر خواهید خواند که چگونه ترانه‌ی «مرا ببوس»، توجه شرلوک را به خود جلب می‌کند و مقدمه‌ای می‌شود تا از برخی رازها سر دربیاورد...

درباره‌ی کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه

یک روز که آقای واتسون، دستیار شرلوک هولمز، برای انجام خرده‌ فرمایشات سیمین خانم و دوستش راهی میوه‌فروشی می‌شود، شرلوک تصمیم می‌گیرد در غیبت او، خودش را با پیپ کشیدن سرگرم کند. البته چون خرید کردن واتسون زیادی طول می‌کشد، پیپ کشیدن شرلوک هم بیش‌از‌حد طولانی می‌شود‌. تاجایی‌که کل اتاق را دود فرا می‌گیرد. به همین خاطر، شرلوک از جایش بلند می‌شود تا قبل از بلند شدن صدای غرولند صاحب‌خانه، با باز کردن پنجره، دود را از اتاق خارج کند و کمی هم هوای سرد زمستانی به اتاقش راه دهد. در همین حین، صدایی دلنشین به گوشش می‌خورد که به نظر می‌رسد از صفحه‌ی گرامافون همسایه بلند شده است. ترانه‌ی «مرا ببوس» از گلنراقی، همان صدایی است که توجه شرلوک را به خود جلب می‌کند. به این ترتیب، اولین بارقه‌‌های یک پرونده‌ی جدید خودشان را نشان می‌دهند و شرلوک و واتسون را به یک ماجراجویی مهیج دیگر، آن هم از نوع کاملاً ایرانی، دعوت می‌کنند.

ابراهیم رها در چهارمین مجلد سری کتاب‌های شرلوک هولمز، یعنی کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه، با تلفیق ماجرای شرلوک و رخدادهای سال 1332، سعی کرده داستانی طنز، سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی بیافریند که از همان صفحات ابتدایی، مخاطب را مجذوب خود کند. محوریت داستان ترانه‌ای است که گویا در سال‌های پس از کودتا و به یاد مصدق سروده و خوانده شده و هنوز هم برای طرفداران موسیقی ایرانی، دلنشین است. نویسنده به‌طرز ماهرانه‌ای، با اشاره به این ترانه، نوعی داستان معمایی ساخته که گوشه‌چشمی هم به تاریخ سیاسی دوران معاصر دارد.

معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه

درست همان زمانی که شرلوک از شنیدن صدای خواننده لذت می‌برده، واتسون سر می‌رسد و کل خوشی و نشاط شرلوک را به هم می‌زند. بااین‌حال، از خبرهای جدید و پرونده‌ی تازه‌ای برای شرلوک سخن می‌گوید که دوباره این کارآگاه زیرک و کارکشته را به فکر فرو می‌برد. ماجرا از این قرار است که جدیداً دختری به نام مهوش، بعد از خرید دو بلیت سینما، به‌تنهایی در سینما حاضر می‌شود اما در همان‌جا، بدون این‌که توجه کسی جلب شود، خودکشی می‌کند. جالب اینجاست که گویا مهوش تا قبل از مرگش مدام یک ترانه را با خود تکرار می‌کرده. آن ترانه چیزی نبوده جز «مرا ببوس»! یعنی همان ترانه‌ای که شرلوک تا پیش از شنیدن ماجرای پرونده‌ی او از گرامافون همسایه می‌شنیده.

ابراهیم رها با تحلیل این ترانه از نگاه شرلوک، گریزی هم به ماجرای کودتا، ناکامی ملی‌گرایان، دستگیری مصدق و ناامیدی طرفداران او می‌زند و می‌کوشد از این طریق، گوشه‌هایی از تاریخ معاصر ایران را برای مخاطبان روشن سازد. حضور شرلوک هولمز و دستیارش در این داستان فانتزی که روایتگر تاریخ ایران است، موجب نوعی آشنایی‌زدایی می‌شود که هم خواننده را غافلگیر می‌کند و هم او را به وجد می‌آورد. اگر شما هم از طرفداران داستان‌های طنز این‌چنینی هستید، توصیه می‌کنیم بیش از این درنگ نکنید و کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه را همین حالا تهیه نمایید.

نشر مون چاپ و انتشار این کتاب خواندنی را به عهده داشته.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز

نسخه‌ای ایرانی‌شده از ماجراهای کارآگاه مشهور، شرلوک هولمز! ابراهیم رها با الهام از شخصیت‌های خیالی شرلوک هولمز و آقای واتسون، چهارگانه‌ای به نگارش درآورده که هم رنگ‌و‌بوی داستان‌های معمایی را دارند و هم بیانگر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در دوران معاصر هستند. مجموعه‌ی شرلوک هولمز کتاب‌هایی را با عناوین «شرلوک هولمز وسط شاهنامه»، «شرلوک هولمز، جون دل»، «شرلوک هولمز و قیصر» و «شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه» دربر می‌گیرد که داستان هر کدام به‌نحوی با تاریخ سیاسی ایران گره خورده است.

خواندن مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز را به دوست‌داران آثار معمایی، طنز، سیاسی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه رخدادهای این سری کتاب‌ها تماماً به مستندات تاریخی پایبند نبوده‌اند و با خیال نویسنده درآمیخته‌اند اما خواندن آن‌ها برای مخاطبان فارسی‌زبان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد ما به علاقه‌مندان داستان‌های طنز فارسی این است که خواندن کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه می‌خوانیم

واتسون شانه‌ای بالا انداخت و دوستش را ترک کرد. پیش‌بینی هولمز درست از آب درآمد و پلیس مجبور به حمل ناتالی به همراه صندلی شد! واتسون تیم را خبر کرد اما پیش از آنکه به تیم برسد، تام که اثرات جادو از ذهن و روانش رخت بربسته بود، شتابان خودش را به دوستش رسانده بود. دقیقاً همان کاری که اگر تیم هم به‌جای او بود انجام می‌داد. به همان سرعت و با همان شتاب! دایره‌ی واکنش‌های مشابه تیم و تام حتی به حوزه‌ی جادو و ابطال جادو هم می‌کشید. صبح فردا دکتر واتسون و شرلوک هولمز خود را به کارگاه ریسندگی تیم و تام رساندند تا آخرین مرحله‌ی ماجرا را هم هدایت کنند و مثل همیشه، هولمز با توفیق، مثل یک فاتح، با لبخندی کمرنگ، ختم ماجرا را اعلام کند. اما این اتفاق رخ نداد! یا لااقل قرار نبود همه‌چیز طبق برنامه و روال پیش برود. البته تام اصطلاحاً از خر شیطان پیاده شده بود و با پذیرفتن پرداخت غرامت در سه قسط، معامله را فسخ کرده بود. حتی راضی شده بود مادر بی‌جاومکانش را با هر مکافات و مصیبتی که شده راهی منزل خانواده‌ی تیم کند تا مدتی در آنجا روزگار بگذراند. گو اینکه می‌دانست خود این مسئله، ماجرایی را رقم خواهد زد که حل آن دست‌کمی از حل مناقشات حوزه‌ی بالکان نخواهد داشت! اما الان و در آن روز پاییزی از ماه نوامبر، مشکل چیز دیگری بود. مرحله‌ی آخر ابطال جادو به معضل برخورده بود: دو خانم بیوه نه خودشان میل داشتند ازدواج کنند نه کسی مایل بود با آن‌ها ازدواج کند! میزان امید به حل ماجرا هم چندان از صفر درصد فراتر نمی‌رفت! به‌همین‌خاطر تا هولمز و واتسون وارد شدند، تیم و تام دست به دامان آن‌ها شدند بلکه بتوان کاری کرد. ده دقیقه‌ی بعد شرلوک هولمز، پیپ به دست در گوشه‌ای از کارگاه ریسندگی، به همراه دکتر واتسون داشت با یکی از خانم‌ها صحبت می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه
نویسنده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-5914-19-3
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه

برای دریافت کتاب شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.