معرفی و دانلود کتاب شکست آگورافوبیا: راه حل‌هایی برای مقابله با برزن هراسی

عکس جلد کتاب شکست آگورافوبیا: راه حل‌هایی برای مقابله با برزن هراسی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکست آگورافوبیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکست آگورافوبیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکست آگورافوبیا: راه حل‌هایی برای مقابله با برزن هراسی

پاملا مایلز هوتون در کتاب شکست آگورافوبیا به معرفی و بررسی نشانه‌ها و راه‌های درمان یکی از شایع‌ترین اختلالات اضطرابی پرداخته است. آگورافوبیا یا ترس از حضور در مکان‌های عمومی، تأثیرات مخرب و شدیدی بر زندگی افرادی که با این نوع از اختلال درگیر هستند، می‌گذارد و قطعاً مشکل فرد بیمار تنها با خواندن یک کتاب برطرف نخواهد شد، اما مطالعه‌ی راهنمای پاملا مایلز هوتون، می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای مبارزه و شکست آگورافوبیا باشد.

درباره‌ی کتاب شکست آگورافوبیا

اختلالات اضطرابی همیشه از چالش‌برانگیزترین و مشکل‌سازترین مسائلی بوده‌اند که نوع بشر با آن‌ها درگیر بوده و هست. نشانه‌های این نوع از اختلالات ممکن است در هر مقطعی از زندگی انسان در حالات روحی و رفتاری فرد پدیدار شود و او را از فعالیت‌های اجتماعی و دیگر لذت‌های زندگی محروم کند. احتمالاً شما هم در بسیاری از رمان‌ها، داستان‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های سینمایی با انواعی از اختلالات اضطرابی آشنا شده‌اید و یا حتی خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان به آن‌ها مبتلا باشید. پاملا مایلز هوتون (Pamela Myles Hooton) در کتاب شکست آگورافوبیا (How to Beat Agoraphobia One Step at a Time) به یکی از شایع‌ترین انواع این اختلالات یعنی آگورافوبیا یا وحشت و اضطراب ناشی از حضور در مکان‌های عمومی پرداخته و راهکارهای بسیار خوبی را برای درمان این بیماری ارائه کرده است. این راهکارها در قالب مطالعه‌ی تعاملی در کتاب پیش رو قرار گرفته‌اند و خواننده از طریق جداول، تصاویر و کاربرگ‌ها با نویسنده همراه می‌شود و گامی به‌سوی درمان برمی‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب شکست آگورافوبیا

اغلب افراد برای بهبود و درمان بیماری خود آنقدر صبر می‌کنند تا به نقطه‌ای برسند که از نظر خودشان صرف زمان و انرژی ارزشش را داشته باشد، درصورتی‌که این نوع از صبر و شکیبایی کاملا اشتباه است. بهتر است در همان مراحل ابتدایی مشاهده‌ی علائم این نوع از اختلال، درصدد رفع و معالجه‌ی آن باشیم، چه خودمان و چه فرد دیگری از نزدیکانمان به آن مبتلا باشد. پاملا مایلز هوتون کتاب شکست آگورافوبیا را به‌سبکی دوستانه، جذاب و بدون اصطلاحات خاص به نگارش درآورده است. او نکات مفیدی در مورد نحوه‌ی مقابله با هر گونه شکست در طول مسیر مبارزه با بیماری را نیز در اختیار خواننده قرار داده. نتایج تحقیقات و مطالعات او از تجربه‌های واقعی بسیاری از افراد، موجب ایجاد حس هم‌ذات‌پنداری و نزدیکی در بیمارانی که کتابش را مطالعه می‌کنند خواهد شد و پس از مطالعه‌ی کتاب، فرد درگیر با آگورافوبیا خواهد آموخت که چگونه می تواند به‌تدریج تحمل خود را برای موقعیت‌هایی که از آن‌ها می‌ترسد و اجتناب می‌کند افزایش دهد.

راهبردهای پاملا مایلز هوتون در کتاب شکست آگورافوبیا مبتنی بر اصول درمان شناختی رفتاری (CBT) است. فرد بیمار قادر خواهد بود با سرعتی نسبتاً خوب و قابل‌قبول به انجام تمرین‌های داخل کتاب بپردازد و فرایند بهبودی را در خود مشاهده کند. هوتون از دو شخصیت خیالی در کتاب خود نام برده که درگیر با آگورافوبیا هستند که علی‌رغم خیالی بودن، تجارب عینی و واقعی بیماران را نقل می‌کنند و داستان‌های بهبودی آن‌ها نشان می‌دهد که هر کدام چگونه توانسته‌اند با استفاده از تکنیک‌های این کتاب زندگی خود را بهبود دهند.

کتاب شکست آگورافوبیا در پنج بخش به رشته‌ی تحریر درآمده که شامل عناوینی چون شروع کردن، آشنایی با آگورافوبیا، ارزیابی مشکل و استفاده از مواجهه‌ی درجه‌بندی‌شده برای رفع آن، جعبه‌ی ابزار مدیریت عود و داستان‌های بهبودی می‌شود. این کتاب مجلدی از یک مجموعه‌ خودیاری‌ست که از رویکرد «درمان رفتاری شناختی با شدت کم» (LICBT) پیروی می‌کنند. این نوع از درمان به‌دلیل وجود پایه‌های قوی و قابل‌اعتماد از شواهد عینی، اغلب اولین انتخاب درمان افسردگی و برخی اختلالات اضطرابی مانند آگورافوبیا است. این مجموعه توسط نویسندگانی با تجربه‌ی قابل‌توجه در زمینه‌ی تحقیقات خودیاری LICBT، آموزش و تمرین بالینی نوشته شده است.

انتشارات بذر خرد کتاب شکست آگورافوبیا را ترجمه‌ی نسیم معظمی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب شکست آگورافوبیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به اختلال اضطرابی آگورافوبیا مبتلا هستید و به‌دنبال راه درمان می‌گردید، این کتاب برای شماست. مطالعه‌ی کتاب شکست آگورافوبیا همچنین برای روان‌درمانگران و کارشناسان روان‌شناسی، کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب شکست آگورافوبیا: راه حل‌هایی برای مقابله با برزن هراسی می‌خوانیم

علائم آگورافوبیا

افراد مبتلا به آگورافوبیا معمولاً از حضور در طیف وسیعی از موقعیت‏‌ها (مانند صف، حمل‏‌ونقل عمومی، فروشگاه‏‌های بزرگ شلوغ، سوپرمارکت‌‏ها، مراکز خرید، تئاتر، سینما و غیره) اجتناب می‏‌کنند. در این شرایط، فرد معمولاً برخی یا حتی تمام علائم فیزیکی اضطراب و هراس ذکرشده در پاراگراف قبل (مانند تپش قلب، هایپرونتیلاسیون و غیره) را احساس خواهد کرد. درباره‌‏ی این علائم ناخوشایند در بخش 2 بیشتر صحبت خواهیم کرد. زمانی‌که فرد چنین احساسی دارد، اغلب از این می‌‏ترسد که اتفاق بدی بیفتد و ممکن است افکار ناراحت‌‏کننده‌‏ای از این قبیل داشته باشد: «ممکن است غش کنم»، «ممکن است دچار حمله‏‌ی قلبی شوم»، «ممکن است نفسم بند بیاید»، «ممکن است زمین بخورم» و غیره. داشتن این علائم فیزیکی بسیار ناخوشایند و افکار ترسناک ممکن است به افزایش احساس اضطراب و وحشت در فرد منجر شود. بسیاری از افراد برای مقابله از روشی استفاده می‏‌کنند که ما آن را رفتارهای ایمنی می‌‏نامیم، آنچه به فرد کمک می‌‏کند تا احساس اضطراب کمتری داشته باشد و ممکن است شامل کارهایی باشد مانند بیرون رفتن فقط با همراهی شخص دیگری، حمل دارو، یک بطری آب یا حتی طلسم خوش‏‌شانسی یا نگه داشتن چیزی مانند چرخ‌‏دستی یا حمل چتر. افراد می‏‌توانند رفتارهای ایمنی مختلفی را برای کمک به کنار آمدن با مشکل انجام دهند و ما کمی بعد به رفتارهای ایمنی شما نیز خواهیم رسید. یکی دیگر از راهبردهای مقابله فرار کردن است. بسیاری از افراد مبتلا به آگورافوبیا داستان‏‌هایی را تعریف می‏‌کنند از زمانی‌که چرخ‌‏دستی خرید خود را رها کرده و به‌دلیل احساس ترس به‏‌سرعت سوپرمارکت را ترک کرده‌‏اند.

برای جمع‏‌بندی می‌‏توان گفت که علائم متعددی برای آگورافوبیا وجود دارد: احساسات (اضطراب و وحشت)؛ علائم فیزیکی (تپش قلب و...)؛ افکار (دچار حمله‌ی قلبی خواهم شد و...)؛ و رفتارها (اجتناب: نرفتن به مکان‏‌ها به دلیل ترس از احساس اضطراب؛ رفتارهای ایمنی؛ انجام کارها یا بردن چیزهایی با خود برای کمک به کاهش اضطراب؛ و فرار: ترک موقعیت هنگام احساس وحشت).

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
بخش اول: شروع کردن
بخش دوم: آشنایی با آگورافوبیا
بخش سوم: ارزیابی مشکل و استفاده از مواجهه‌ی درجه‌بندی‌شده برای رفع آن
بخش چهارم: جعبه‌ی ابزار مدیریت عود
بخش پنجم: داستان‌های بهبودی
منابع بیشتر
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکست آگورافوبیا: راه حل‌هایی برای مقابله با برزن هراسی
نویسنده
مترجمنسیم معظمی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-622-5353-38-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکست آگورافوبیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکست آگورافوبیا

برای دریافت کتاب شکست آگورافوبیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.