معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در کتاب صوتی ایکیگای، این مفهوم و هنرِ ژاپنی را معرفی می‌کنند و نشان می‌دهند چطور می‌توان ایکیگای را برای پیدا کردن معنای زندگی به کار برد. این کتاب، که پس از انتشار به بیش از 50 زبان ترجمه شد و میلیون‌ها نسخه از آن در جهان به فروش رفت، از شما می‌خواهد با دنبال کردن ایکیگای‌تان، یک زندگی طولانی و شاد را تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای

ایکیگای مفهومی در فرهنگ است که می‌توان آن را به‌شکل تحت‌اللفظی به «دلیل بودن» ترجمه کرد. این مفهوم، در سال‌های اخیر همانند مفاهیم هوگا (متعلق به فرهنگ دانمارک) و لاگوم (متعلق به فرهنگ سوئد) محبوبیت فراوانی کسب کرده است و محققین متعددی به تحقیق درباره‌ی آن پرداخته‌اند. نتیجه‌ی این تحقیقات و پژوهش‌ها که توسط بسیاری از روان‌شناسان و انسان‌شناسان مطرح صورت گرفته‌اند، همه حاکی از این بوده است که با به‌کارگیری ایکیگای، می‌توان کیفیت زندگی حرفه‌ای، شخصی، معنوی و احساسی را بهبود بخشید و حتی زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشت. هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesc Miralles) در کتاب صوتی ایکیگای (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) با معرفی این مفهوم ژاپنی، ارتباط آن با یافتن معنا در زندگی و داشتن طول عمر را نشان می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای

کتاب صوتی ایکیگای، این مفهوم را دارای چهار بُعد می‌داند که می‌توان به‌شکل یک نمودار ون آن را نمایش داد. هر کدام از این ابعاد، سؤال ویژه‌ای را مدنظر دارند: «چه کاری را دوست دارید؟»؛ «در چه کاری خوب هستید؟»؛ «چه کاری برای جهان می‌توانید انجام دهید؟»؛ «برای انجام چه کاری پول دریافت خواهید کرد؟». ایکیگای، در نقطه‌ی اشتراک پاسخ شما به این چهار پرسشِ ساده قرار دارد؛ یعنی ایکیگای کاری‌ست که شما دوست دارید انجامش دهید، در آن خوب هستید، به جهان کمک می‌کند و برایش پول دریافت خواهید کرد. ایکیگایِ شما، هر چیزی و هر کاری می‌تواند باشد. مهم این است که شما ایکیگای‌تان را بدانید و آن را وارد زندگی‌تان کنید.

به نظر برخی محققین، ایکیگای عاملی‌ست که باعث شده اهالی ایالت اوکیناوای ژاپن، طول عمر بیشتر و زندگی سالم‌تری داشته باشند. به همین علت، هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، به این ایالت رفتند و با افرادی که خود «استادان هنر ایکیگای» یا «ابرقهرمانان سالمند» می‌خواندند، دیدار کردند. نتیجه‌ی این دیدار، در فصل پنجم کتاب ایکیگای آورده شده است که از بخش‌های شنیدنی این کتاب صوتی است.

کتاب ایکیگای توسط نسرین علی پور ترجمه شده و انتشارات چلچله آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی واوخوان، به گویندگی نسترن نجاران تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب ایکیگای

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های لس‌آنجلس تایمز
  • ترجمه به بیش از 50 زبان

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای

  • کسانی که به‌دنبال یافتن موقعیت‌های بهتری هستند که نیازهای درونی‌شان را برآورده کند، باید قبل از هر چیز ایکیگای خود را بشناسند. (Business Insider)
  • آیا می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ خودتان را همیشه مشغول کاری کنید. اگر هوگا، هنر انجام دادن هیچ کاری‌ست، ایکیگای هنر انجام دادن هر کاری است؛ هر کاری که با تمرکز و شادی فراوان انجام داده شود. (New York Post)
  • کتاب ایکیگای به شما نشان می‌دهد که تغییراتی کوچک، می‌توانند منجر به یافتن شادی و معنا در زندگی بشوند. (Publishers Weekly)
  • یک کتاب سبک زندگی که همه باید آن را بخوانند. تلفیقی از فنگ‌شویی با نمودارهای وِن. (The Guardian)
  • کتابی جذاب و درگیرکننده. (The Bookseller)

کتاب صوتی ایکیگای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه‌های شرقی علاقه دارید و می‌خواهید راز طولانی زیستن و جوان ماندن را بدانید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای می‌شنویم

هنگامی که ما شروع به کار بر روی این کتاب کردیم، نمی‌خواستیم فقط در مورد عواملی که به زندگی طولانی و شاد کمک می‌کنند تحقیق کنیم. ما می‌خواستیم استادان واقعی این هنر را از نزدیک ببینیم و به راز زندگی‌شان پی ببریم. مصاحبه‌هایی که ما در اوکیناوا انجام دادیم شایسته‌ی فصل خاص خود هستند اما در بخش قبل از آن، ما مروری بر فلسفه‌ی زندگی چند قهرمان بین‌المللی طول عمر کرده‌ایم. این اصطلاح در سال 1970 توسط نوریس مک‌ویرتر سردبیر مجله/کتاب رکوردهای جهانی گینس دهه‌ی 1990 استفاده شد.

بعد از ظهور ویلیام اشتراوس، و نیل هاو امروزه تخمین زده می‌شود، 300 تا 450 میلیون سالمند در جهان وجود داشته باشد. گرچه سن حدود 75 سال از آن‌ها تأیید شده است. آن‌ها ابرقهرمان نیستند، اما ما می‌توانیم آن‌ها را به این دلیل ببینیم که زمان بسیار بیشتری را زندگی کرده‌اند. با توجه به افزایش امید به زندگی در سراسر جهان، تعداد ابرسالمندان نیز ممکن است افزایش یابد. یک زندگی سالم و هدفمند، می‌تواند به ما کمک کند تا به صفوف آن‌ها بپیوندیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
ایکیگای: واژه‌ای مرموز
13 دقیقه
بخش اول: هنر جوان ماندن در حالی‌که پیر می‌شوید
25 دقیقه
بخش دوم: رازهای پیر نشدن
14 دقیقه
بخش سوم: از ایکیگای تا لوگوتراپی - قسمت اول
13 دقیقه
بخش سوم: از ایکیگای تا لوگوتراپی - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش چهارم: در هر کاری که انجام می‌دهید، جریان را پیدا کنید - قسمت اول
18 دقیقه
بخش چهارم: در هر کاری که انجام می‌دهید، جریان را پیدا کنید - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش چهارم: در هر کاری که انجام می‌دهید، جریان را پیدا کنید - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش پنجم: استادان طول عمر
25 دقیقه
بخش ششم: درس‌هایی از سنت‌گرایان ژاپن
16 دقیقه
بخش هفتم: رژیم غذایی ایکیگای
17 دقیقه
بخش هشتم: حرکت‌های آرام، زندگی طولانی‌تر - قسمت اول
13 دقیقه
بخش هشتم: حرکت‌های آرام، زندگی طولانی‌تر - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش نهم: وابی سابی - قسمت اول
8 دقیقه
بخش نهم: وابی سابی - قسمت دوم
9 دقیقه
ایکیگای: هنر زندگی کردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای
نویسنده،
مترجمنسرین علی پور
راوینسترن نجاران
ناشر چاپینشر چلچله
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای

ساره سیف پور
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتاب خوبی هست پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.