معرفی و دانلود کتاب صوتی برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته

عکس جلد کتاب صوتی برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته

از گام‌های اولیه در مسیر نویسندگی، متعهد شدن به این فعالیت به‌عنوان پروژه‌ای بلندمدت است. جولیا کامرون در کتاب صوتی برای زندگی بنویس تلاش می‌کند تا نشان دهد که نویسندگی چطور می‌تواند به تمام ساحت‌های زندگی افراد معنا ببخشد و آن‌ها را هدفمند و موفق سازد. در این کتاب صوتی تکنیک‌هایی کاربردی برای خلق داستان و هر نوع متن دیگری را از زبان نویسنده‌ای حرفه‌ای خواهیم شنید.

درباره‌ی کتاب صوتی برای زندگی بنویس

شما چه نویسنده‌ای حرفه‌ای باشید که سال‌هاست دست‌به‌قلم است و چه فردی تازه‌کار و مبتدی که هنوز قلمش با کاغذ برخورد نکرده و تنها در آرزوی نویسندگی است، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که دنیای نویسندگی، دنیای پرچالشی محسوب می‌شود. نویسندگی فعالیتی نیست که پس از چندین‌سال تجربه کسب کردن، کاملاً بر آن مسلط شوید و همیشه غافلگیری جدیدی را برای شما در آستین دارد. برخی از چالش‌ها و دغدغه‌هایی که در این مسیر بر سر راه نویسندگان قرار می‌گیرند، میان آن‌ها مشترک هستند. جولیا کامرون (Julia Cameron) به‌عنوان یک نویسنده‌ی باسابقه، در کتاب صوتی برای زندگی بنویس (Write for Life) مطابق با تجربیات خود، دستورالعمل‌ها و راهکارهایی را در اختیار نویسندگان علاقه‌مند قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برای زندگی بنویس

جولیا کامرون در کتاب صوتی برای زندگی بنویس، تنها درباره‌ی داستان‌نویسی یا رمان‌نویسی صحبت نمی‌کند؛ منظور او از مفهوم نویسندگی، اشاره به هر نوعی از نوشتن و قلم به دست گرفتن است. او نوشتن را یک سبک زندگی و راهی برای یافتن آرامش و خوشبختی می‌داند. برای مثال وقتی در ساعات اولیه‌ی روز، پیش از مشغول شدن به کارهایتان، برنامه‌ی آن روز و تصمیمی که برای آن گرفته‌اید را روی کاغذ می‌آورید، در واقع مشغول ارتقا بخشیدن به کیفیت آن روزتان هستید و چند گام به اهداف خود نزدیک شده‌اید. حتی می‌توان این نوشتن صبحگاهی را نوعی مراقبه و مدیتیشن محسوب کرد که انگیزه‌ها و همچنین نیروی درونی شما را تقویت می‌کنند. اما نویسندگان حرفه‌ای نیز باید بدانند که این روش به آن‌ها کمک قابل‌توجهی می‌کند. همه‌ی نویسندگان در مراحلی از کار خود دچار این چالش می‌شوند که نمی‌دانند باید چه بنویسند و به عبارتی احساس سردرگمی می‌کنند. جولیا کامرون هم از تجربیات خود مثال می‌زند و راهکاری که برای این مواقع پیدا کرده است را با مخاطبانش در میان می‌گذارد. به اعتقاد نویسنده‌ی کتاب صوتی برای زندگی بنویس، گاهی «فقط» باید بنویسید. بدون اینکه فکر کنید محتوای آن چه باید باشد. از همان چیزی که اکنون در ذهنتان می‌گذرد شروع کنید و بنویسید.

یکی از نکات مهم دیگری که جولیا کامرون در بخشی از کتاب صوتی برای زندگی بنویس به آن می‌پردازد، اعتماد کردن به خلق‌وخو در هنگام نوشتن است. خیلی از اوقات مرتکب این خطا می‌شویم که کارهای مختلف خود، از جمله نوشتن را به زمانی دیگر که حال بهتری داشته باشیم مؤکول می‌کنیم و به این ترتیب در نوشتن بر احساسات و احوال خود تکیه می‌کنیم. اما باید بدانیم که امکان دارد این شرایط مساعد و حال خوب هیچ‌وقت از راه نرسد. درواقع به اعتقاد نویسندگان باتجربه‌ای مانند جولیا کامرون، برای دست به قلم بردن نباید منتظر یک فرصت مناسب ماند؛ بلکه باید این فرصت را ایجاد کرد. ما نباید به هیچ بهانه‌ای، تمرین نوشتن را از برنامه‌های روزانه‌ی خود حذف کنیم؛ چون در واقع اصلاً نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در چه زمانی محصول خلاقیت و فکر ما به بهترین شکل خود درمی‌آید. از هر نویسنده‌ی حرفه‌ای که بپرسید به شما خواهد گفت که برخی از بهترین آثارش را در بدترین شرایط روحی خود خلق کرده است. پس طبق توصیه‌ی جولیا کامرون در کتاب صوتی برای زندگی بنویس، نباید اجازه بدهیم فرصت‌های خلق آثار درخشان با بهانه‌هایی مثل بی‌حوصلگی و حال بد، از دستمان بروند.

کتاب صوتی برای زندگی بنویس را نشر صوتی مؤسسه‌ی انتشارات فلسفه با صدای نسرین رضایی و براساس ترجمه‌ی زهرا صفرپور منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز مؤسسه‌ی انتشارات فلسفه به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی برای زندگی بنویس

  • این کتاب برای کسانی که قصد دارند به‌تازگی قدم در مسیر نویسندگی بگذارند یک گنجینه است. مشتاقان نویسندگی از دستورالعمل‌های فوق‌العاده‌ی این کتاب بهره‌مند خواهند شد. (پابلیشرز ویکلی)
  • این همان کتابی است که به دنبال آن می‌گشتید؛ میوه‌ای رسیده و آماده‌ی چیدن از شاخه. کتاب برای زندگی بنویس همان نسیمی‌ست که در انتظار آن بودید. (میرابای استار، نویسنده)

کتاب صوتی برای زندگی بنویس برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی برای زندگی بنویس را به تمام نویسندگان و هنرمندان، چه تازه‌کار باشند و چه حرفه‌ای، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته می‌شنویم

می‌خواهم در مورد خیانت بنویسم؛ خیانت خلق‌وخو در نوشتن. دیروز با دوستم جولیا مک‌کارتی، بازیگر و شاعر، صحبت کردم. ما پذیرفتیم که خلق‌وخوی و حالت‌های روحی، درک ما از کار را رنگ‌آمیزی می‌کند. جولیا فریاد زد: «خیلی خائنانه است!»

موافقت کردم: «دقیقاً همین کلمه.»

هم من و هم جولیا، برای مدت طولانی نویسنده بودیم و به‌اندازه‌ی کافی می‌دانیم نباید منتظر حال و روحیه‌ی مناسب برای نوشتن باشیم. خلق‌وخوی مثبت یک تجمل است؛ نه یک ضرورت. تمرین طی سال‌های طولانی به ما آموخته که نوشتن خوب می‌تواند در یک روز بد هم اتفاق بیفتد. یک درس ناخوشایند به ما آموخت که نوشتن بد هم ممکن است در یک روز خوب اتفاق بیفتد. همان‌طور که به جولیا گفتم، ترفند این است که بدون توجه به هر چیزی بنویسید. او موافقت کرد و به من گفت که اغلب یک روز به صفحه رجوع می‌کند و بعداً آن را ارزیابی می‌کند. بعداً، زمانی است که به نوشته‌های خود بازمی‌گردیم؛ نه در تب‌وتاب زمان خلاقه‌ی خود، بلکه در زیر نور سرد ارزیابی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
مقدمه
3 دقیقه
چطور از این کتاب استفاده کنید
2 دقیقه
هفته‌ی اول: ایجاد انگیزه
77 دقیقه
ابزارها در عمل: صفحات صبح و قرار هنرمند
98 دقیقه
هفته‌ی دوم: از جایی که هستید شروع کنید
98 دقیقه
هفته‌ی سوم: به روند خود اعتماد کنید
70 دقیقه
هفته‌ی چهارم: در برابر مقاومت خود مقاومت کنید
70 دقیقه
هفته‌ی پنجم: کمال‌گرایی خود را از بین ببرید
49 دقیقه
هفته‌ی ششم: موفقیت خود را جشن بگیرید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برای زندگی بنویس: ابزار خلاقانه برای هر نویسنده، برنامه راه هنرمند در شش هفته
نویسنده
مترجمزهرا صفرپور
راوینسرین رضایی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برای زندگی بنویس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برای زندگی بنویس

برای دریافت کتاب صوتی برای زندگی بنویس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.