معرفی و دانلود کتاب صوتی سفید برفی

عکس جلد کتاب صوتی سفید برفی
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفید برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفید برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفید برفی

کتاب صوتی سفید برفی یک افسانه‌ی آلمانی مربوط به اوایل قرن نوزدهم است که برادران گریم آن را در اولین نسخه از مجموعه‌ی داستان‌های پریانِ خود، در سال 1812 منتشر کردند. این افسانه، ماجرای شاهزاده خانم مهربان و زیبایی به نام سفید برفی است که با نامادری خودخواه و بدجنس خود زندگی می‌کند و نامادری از روی حسادت، قصد جانِ او را کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سفید برفی

در یک روز برفی، ملکه‌ی سرزمینی پهناور مشغول گلدوزی است و همزمان در افکار خود غرق که چرا تنهاست و فرزندی ندارد تا از ملال روزهایش بکاهد. ناگهان سوزن به دستش فرو می‌رود و سه قطره خون روی برف سپیدِ تازه‌نشسته بر لبه‌ی پنجره می‌نشیند. ملکه به خود می‌آید و آرزو می‌کند که ای کاش دختری داشته باشد با پوستی به سفیدی برف، لب‌هایی به سرخی خون و موهایی به سیاهی آبنوس. آرزوی ملکه برآورده می‌شود و ملکه صاحب دختری با همین ویژگی‌ها می‌شود اما در هنگام تولد نوزاد، از دنیا می‌رود. نامِ نوزاد را به آرزوی مادر، سفید برفی (Snow White) می‌گذارند. یک سال بعد، پدر سفید برفی ازدواج می‌کند و زنی زیبا از اشراف، نامادری سفید برفی می‌شود. ملکه‌ی جدید، آینه‌ای جادویی دارد که صبح‌به‌صبح در مقابلِ آن می‌ایستد و از آینه می‌پرسد که ای آینه‌، زیباتر از همه کیست؟ و صبح‌به‌صبح پاسخ می‌شنود که ملکه، زیباترین است تا آنکه روزی آینه، در پاسخ، نامِ سفید برفی را می‌برد. ملکه به فرزند خود حسادت کرده و قصد ستودنِ جانش را می‌کند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفید برفی

سفید برفی یکی از داستان‌هایی است که توسط برادران گریم (The Brothers Grimm)، یاکوب و ویلهلم، در مجموعه داستان‌هایی که از قصه‌های کهن و عامیانه برای کودکان در سال 1812 گردآوری کرده و به انتشار رساندند، گنجانده شده است. برادران گریم، پژوهشگران و نویسنده‌هایی آلمانی بودند که افسانه‌های کهن و حکایات شفاهی را گردآوری می‌کردند و آن‌ها را به چاپ می‌رساندند تا با گذشتِ زمان، به دست فراموشی سپرده نشوند. این قصه‌ها در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفتند چرا که به زعم برخی، به لحاظ محتوایی، برای کودکان مناسب نبودند. برادران گریم در چاپ‌های بعدیِ این اثر، برخی از داستان‌ها و قسمت‌هایی که ارجاعات جنسی داشت را حذف کردند اما همچنان عناصر شرارت و خشونت را می‌توان در این داستان‌ها تا اندازه‌ای مشاهده کرد. در داستان سفید برفی همانند دیگر افسانه‌ها، عناصری مانند آینه‌ی جادویی، سیب مسموم، تابوت شیشه‌ای و شخصیت‌هایی همچون ملکه‌ی شیطان‌صفت و هفت کوتوله وجود دارند و در انتها، نیروی خیر بر شر پیروز می‌شود.

جالب است بدانید که تفاوت‌های بسیاری میان نسخه‌ی اصلی این داستان و اقتباس‌های برگرفته‌شده از آن وجود دارد و شهرت و محبوبیتِ آثار اقتباسی باعث شده تا روایات آنان، به عنوان داستان اصلی پذیرفته شود. این مورد در بسیاری از قصه‌هایی که برادران گریم گردآوری کرده‌اند، مشهود است؛ از سیندرلا گرفته تا شنل قرمزی و البته داستان سفید برفی نیز از این تغییر روایت، مصون نبوده است. هفت کوتوله در کتاب اصلی، نامی جداگانه نداشتند و در نمایش برادوی که در سال 1912 از این اثر روی صحنه رفت و پس از آن، در انیمیشنِ والت‌ دیزینی بود که به هر کدام از آن هفت کوتوله، نامی اختصاص داده شد. در نسخه‌ی اصلی اثر، ملکه از یک شکارچی می‌خواهد تا سفید برفی را کشته و قلب و جگرش را برای او بیاورد که شکارچی، وقتی عجز و لابه‌ی سفید برفی را می‌بیند، او را در جنگل رها می‌کند تا طعمه‌ی حیوانات شود و به جای آن، یک گراز را کشته و جگر و قلب آن را برای ملکه می‌برد و ملکه بلادرنگ آن‌ها را می‌پزد و می‌خورد! نجات سفید برفی از سیب زهرآلود نه به‌واسطه‌ی یک بوسه بلکه از طریق حرکت تابوت شیشه‌ای که سفید برفی در حال احتضار در آن قرار داده شده است و سپس، بیرون افتادن تکه‌ی گاز زده‌ی سیب از دهانش رخ می‌دهد! در پایانِ داستانِ برادران گریم، سفید برفی برای انتقام از ملکه، او را وادار می‌کند تا کفش‌هایی آهنین و گداخته بپوشد و در مراسم ازدواجش آن‌قدر برقصد تا هلاک شود. در اقتباس والت دیزنی و آثارِ پس از آن، اثری از شکارچی یا کفش‌های گداخته نیست و داستان برای کودکان، مناسب‌سازی شده است.

کتاب سفید برفی توسط انتشارات سپاس و با ترجمه‌ی امیرحسین میرزائیان به چاپ رسیده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را به همت نشر جیحون و با خوانش فرزانه فائزی، هوتن شاطری‌پور و مهدی فضلی می‌شنوید.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب سفید برفی

از داستان سفید برفی تاکنون اقتباس‌های بسیاری انجام شده است. اولین و شاید بتوان گفت جذاب‌ترین اقتباس، انیمیشنی ساختِ کمپانی والت دینزی آمریکاست که در سال 1937 تولید شده است. با وجود اینکه بیش از نیم قرن از اکرانِ این اثر می‌گذرد، همچنان در میان آثار محبوب و سرگرم‌کننده‌ قرار دارد. از میان فیلم‌های سینمایی ساخته‌شده با الهام از این داستان نیز می‌توان به سفید برفی و شکارچی، محصول سینمای آمریکا در سال 2012 اشاره کرد؛ فیلمی که با اندکی تغییر در روایت، برای مخاطبان امروزی سینما، جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر شده است. کارگردانی این فیلم را روپرت سندرز بر عهده داشته و کریستین استوارت، شارلیز ترون و کریس همستورث، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. سفید برفی و شکارچی توانسته است 2 نامزدی جایزه‌ی اسکار و 9 جایزه‌ی بین‌المللی را از آنِ خود کند.

کتاب صوتی سفید برفی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سفید برفی برای کودکان 5 تا 8 سال، سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی سفید برفی می‌شنویم

وقتی که صبح شد، کوتوله‌ها به سفید برفی گفتند که باید سرکارشان در معدن بروند. دانا به او گفت: «همین‌جا بمون و استراحت کن. اگر هم دلت خواست، کمی قدم بزن. اما مراقب باش، جنگل پناهگاه امنیه اما دشمنِ تو هم خیلی وحشتناکه. اگه اون بفهمه که تو زنده‌ای...» سفید برفی گفت: «نگران نباش دانا. مطمئنم که هیچ اتفاق بدی نمی‌افته. کسی نمی‌دونه که این کلبه‌ی وسط جنگل وجود داره. بنابراین کسی هم پیداش نمی‌کنه. حالا دیگه برید. اما قبل از رفتن، اجازه بدید یکی‌یکی ازتون تشکر کنم.» وروجک در حالی که بقیه را هل می‌داد تا جلو بیاید گفت: «اول من، اول من.» خندانک با خنده گفت: «هه هه! نوبت رو رعایت کن بچه‌جون!» غرغرو با غرولند گفت: «به حال من که فرقی نداره کی اول باشه. تشکرها که تموم شد، بیایید بریم معدن. فقط دوباره خونه رو به هم نریزید.» بعد هم از کلبه بیرون رفت و در را پشتِ سرش بست. وقتی که همه‌ی کوتوله‌ها رفتند، سفید برفی تنها در خانه نشست و به اتفاقاتِ روز قبل، که زندگی‌اش را تغییر داده بود، فکر کرد. تا دیروز او شاهزاده خانم سرخوشی بود که زیباترین پیراهن‌های دنیا را می‌پوشید و همه‌جا می‌رفت و حالا او میان جنگل پنهان شده بود و پیراهنش هم: «واقعاً کثیفه. وقتی توی جنگل می‌دویدم، پیراهنم حسابی کثیف شده. خوبه اون رو بشورم. شاید بتونم لباس‌های کثیف کوتوله‌ها رو هم بشورم.» سفید برفی به این‌ها فکر کرد اما وقتی چشمش به کپه‌ی لباس‌های کثیف هفت کوتوله که روی صندلی تلنبار شده بودند افتاد، فهمید که این کار فقط به زبان آسان است!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
25 دقیقه
قسمت اول
25 دقیقه
قسمت دوم
18 دقیقه
قسمت سوم
18 دقیقه
قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفید برفی
نویسنده
مترجمامیرحسین میرزائیان
راویفرزانه فائزی، هوتن شاطری پور، مهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفید برفی

پریا جوادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کار گویندگان کشورمون حرف نداره ولی این داستان اثر اصلی برادران گریم نبود بخاطر همین نپسندیدم با اینحال از صدای هنرمندانمون لذت بردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفید برفی

برای دریافت کتاب صوتی سفید برفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.