معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل

عکس جلد کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل

کتاب مدیر اثربخش در عمل اصلی‌ترین کلید یک مدیریت موفق را معرفی می‌کند. پیتر دراکر و جوزف ای. ماچیاری الو در این کتاب، اثربخشی را به‌عنوان شرط لازم و اصلی برای مدیریت یک سازمان تعریف می‌کنند. تصمیم‌گیری درخصوص کارهای درست و نحوه‌ی انجام آن‌ها، موضوع اصلی کتاب حاضر است.

درباره‌ی کتاب مدیر اثربخش در عمل

کتاب مدیر اثربخش در عمل (The Executive in Action) اثر مشترک پیتر دراکر (Peter F. Drucker) و جوزف ای. ماچیاری الو (Joseph A. Maciariello) یکی از برترین آثار در زمینه‌ی مدیریت است و مرز روشنی میان اثربخشی و کارایی می‌کشد.

از دید پیتر دراکر بسیاری از سازمان‌ها عملکردی کارآمد دارند، اما این عملکرد اثربخش نیست. او یک کشتی را مثال می‌زند که از نظر فنی کاملاً درست و کارا عمل می‌کند، اما حرکت آن خلاف جهتی است که باید باشد؛ بنابراین کارآیی آن به‌جای آنکه سودمند باشد، به مسافران ضرر می‌رساند، چراکه آن‌ها را به‌سرعت از هدف دور و دورتر می‌کند. کتاب مدیر اثربخش در عمل، اثربخشی را انجام دادن کارِ درست معنا می‌کند و کارایی را انجام دادنِ درستِ کارها. این کتاب کمال مطلوبِ یک سازمان را نهفته در اثربخشی می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل

کتاب مدیر اثربخش در عمل به مخاطب می‌آموزد چگونه رهبر بهتری باشد و چگونه بر اساس ارکان اصلی فلسفه‌ی رهبری پیتر دراکر و جوزف ای. ماچیاری الو، سازمانش را مدیریت کند. برخی از اصول رهبری این دو متخصص حوزه‌ی مدیریت عبارتند از: شناخت زمان، تمرکز بر منشأ اثر بودن، بهره‌ور کردن نقاط قوت، اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری اثربخش. دراکر نشان می‌دهد که چگونه کسب‌وکار موجود باید به‌جای مشکلات، بر فرصت‌ها تمرکز کند تا مؤثر باشد، زیرا این فرصت‌ها هستند که موجبات رشد را فراهم می‌کنند.

تصمیم‌گیری فعالیتِ خاص مدیران است. تصمیم‌گیری اثربخش مستلزم فرایندی نظام‌مند است و تصمیم اثربخش ویژگی‌های خاصی دارد. اولین گام تصمیم‌گیری اثربخش مشخص کردن این امر است که آیا اساساً لازم است تصمیمی اتخاذ شود یا خیر. زمانی که مشخص شد باید تصمیم‌گیری صورت گیرد، مدیر باید مشخص کند تصمیمْ ماهیتی عام دارد و راه‌حلی عمومی می‌طلبد، یا تصمیمی منحصربه‌فرد با راه‌حلی انحصاری است. بسیاری مسائل هستند که سازمان قبلاً برای آن‌ها راه‌حلی ارائه نموده، بنابراین در چنین مواردی کار مدیران به کار بستن دوباره‌ی راه‌حل‌هایی است که پیش‌تر اثربخش بوده‌اند.

کتاب مدیر اثربخش در عمل «اقدام» را گامِ بعدی پس از تصمیم‌گیری می‌داند. تصمیمی که کاری بر اساس آن صورت نگیرد، تصمیم نیست، بلکه در بهترین حالت، یک نیت خوب است. اقدام بر اساس تصمیم اخذشده معمولاً وقت‌گیرترین قسمت فرایند تصمیم‌گیری است. با این وجود، یک تصمیم هرگز اثربخش نخواهد بود مگر اینکه از ابتدا تعهد اجرایی برای عمل به آن وجود داشته باشد. پیشنهاد پیتر دراکر در مرحله‌ی پس از عمل، ارزیابی نتایج و بازخوردها و مقایسه با پیش‌بینی‌های ذهنی است.

در آخر می‌توان گفت، اثربخشی قابل فراگیری است و مدیران باید برای اثربخش شدنْ خود را پرورش دهند و این‌گونه به توسعه‌ی سازمان خود و کامیابی جامعه کمک کنند.

نشر صوتی جیحون اقدام به انتشار این اثر با صدای افشین اعتماد کرده است. برای خواندن نسخه‌ی متنی اثر حاضر نیز می‌توانید به ترجمه‌ی علیرضا جلالی فراهانی که از سوی نشر پندار تابان به چاپ رسیده، رجوع کنید.

در نکوداشت کتاب مدیر اثربخش در عمل

  • پیتر دراکر و جوزف ای. ماچیاری الو وجه تمایز مدیران موفق را با سایر رهبران در اثربخشی می‌دانند. هر مدیری برای رسیدن به موفقیت باید کتاب مدیر اثربخش در عمل را بخواند. (وال استریت ژورنال)

کتاب مدیر اثربخش در عمل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند تا شیوه‌ی رهبری اثربخشی پیش گیرند و به موفقیت کسب‌وکار خود سرعت بخشند.

در بخشی از کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل می‌شنویم

من نخستین فردی بودم که پنجاه سال پیش سخن از رهبری به میان آوردم. اما امروزه بیش از حد راجع‌به آن صحبت می‌شود و تأکیدی فراوان بر آن وجود دارد؛ درحالی‌که کمتر از اثربخشی صحبتی به میان می‌آید. تنها چیزی که می‌توان درباره‌ی یک رهبر گفت، آن است که وی کسی است که پیروانی دارد. فرهمندترین رهبران سده‌ی اخیر عبارت بودند از: هیتلر، استالین، مائو و موسیلینی. آنان نه فقط راهنما نبودند بلکه گمراهی را به ارمغان آوردند. تحقیقاً می‌توان گفت که راجع‌به اهمیت فرهمندی مبالغه شده است.

ببینید، یکی از اثربخش‌ترین رؤسای جمهور ایالات متحده در صد سال اخیر هری ترومن بوده است. او یک ذره هم فرهمند نبود. ترومن مثل خزه بی‌خاصیت بود ولی همه‌ی کسانی که با وی کار می‌کردند، او را می‌پرستیدند چراکه قابل اعتماد بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
یادداشت نویسنده
5 دقیقه
یادداشت مترجم
4 دقیقه
پیشگفتار
9 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
یک: اثربخشی را می‌توان فراگرفت - قسمت اول
9 دقیقه
یک: اثربخشی را می‌توان فراگرفت - قسمت دوم - واقعیت‌های مدیریتی
15 دقیقه
دو: زمانت را بشناس - قسمت اول
17 دقیقه
دو: زمانت را بشناس - قسمت دوم - اتلاف وقت دیگران
17 دقیقه
سه: تمرکز بر منشأ اثر بودن - قسمت اول
17 دقیقه
سه: تمرکز بر منشأ اثر بودن - قسمت دوم - جانشینی مدیران
13 دقیقه
سه: تمرکز بر منشأ اثر بودن - قسمت سوم- کار گروهی
19 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت اول
18 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت دوم - گام‌های اخذ تصمیم اثربخش
14 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت سوم - تصمیم‌های پرسنلی درست
18 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت چهارم - چطور رئیسم را مدیریت می‌کنم؟
10 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت پنجم - مدیریت بر خویشتن
18 دقیقه
چهار: بهره‌ور کردن نقاط قوت - قسمت ششم - مشخص کنید که چطور می‌توانید منشأ بیشترین اثر باشید
16 دقیقه
پنج: اول کارهای مهم - قسمت اول
15 دقیقه
پنج: اول کارهای مهم - قسمت دوم - روی چند کار محدود متمرکز شوید
16 دقیقه
شش: تصمیم‌های اثربخش - قسمت اول
14 دقیقه
شش: تصمیم‌های اثربخش - قسمت دوم - تصمیم‌گیری در خصوص اینکه چه کاری درست است
10 دقیقه
شش: تصمیم‌های اثربخش - قسمت سوم - کار را با فرضیه‌های ناآزموده آغاز کنید
5 دقیقه
نتیجه‌گیری: اثربخشی را باید فرا گرفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل
نویسنده،
مترجمعلیرضا جلالی فراهانی
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل

mohammad mehdi
۱۴۰۳/۱/۲۸
به نظرم خیلی جالب بود و کلا اثرات آقای پیتر دراکر رو بسیار توصیه میکنم. تشکر از کتابراه
علیرضا طاهری
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب قوی و پر محتوا بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل

برای دریافت کتاب صوتی مدیر اثربخش در عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.