معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل

عکس جلد کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل

کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل اثری از جلال آل احمد، نویسنده‌ی برجسته و نام‌آشنای ایرانی است. آل احمد در این کتاب، شرحی جامع و کم‌نظیر از سفر خود به اسرائیل و بازدید از این کشور و مردمانِ آن ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل

جلال آل احمد، روشنفکر، مترجم و داستان‌نویس ایرانی در کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل درصدد است تا گزارشی مشروح و دقیق را از سفرش به اسرائیل بازگو کند. طی این سفرنامه، آل احمد به تشریح تحلیل‌ها و نظرهایش درباره‌ی جهان اسلام و موضع‌گیری‌های آنان نسبت به مناقشه‌ی میان اسرائیل و فلسطین پرداخته و تلاش کرده تا در نگاهی به دور از تعصب و جانب‌داری، به موشکافی درباره‌ی این مسئله بپردازد. شاید از این روست که برخی از مطالب را با یاریِ قلمِ دوستش توصیف می‌کند تا به این ‌شیوه، بی‌طرفیِ خود را حفظ کرده و فاصله‌ای را میان خود و نوشته‌اش قائل شود.

جلال آل احمد به‌واسطه‌ی آرا و عقایدش و همین‌طور به دلیل نوشته‌هایی که در سبک‌ها و سیاق‌های گوناگون از خود به جای گذاشته است، از جمله شخصیت‌های مهم ادبی، اجتماعی و سیاسی در دهه‌ی چهل شمسی قلمداد می‌شود؛ چندان که جمعی از بزرگان ادب و حکمتِ پس از او، که از جمله‌ی آنان می‌توان به غلامحسین ساعدی و نادر ابراهیمی اشاره کرد، از وی بسیار تأثیر پذیرفته‌اند. آل احمد داستان را به مثابه ابزاری می‌دانست که می‌تواند به‌واسطه‌ی آن، شرایط جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کرد، به‌خوبی و با دقتی زیاد، به تصویر بکشد. از جلال آل احمد با تعابیر مختلف و گاه متضاد یاد می‌شود: گروهی او را نماد و مبلغ لمپنیسم ادبیِ آن دوران می‌دانند، گروهی دیگر از او به عنوان چراغ راه روشنگرِ مسیر نویسندگان و بزرگانِ پس از وی تعبیر می‌کنند و گروهی دیگر نیز او را تنها نویسنده‌ای می‌دانند که از خلاقیت ادبی و نگارشی ویژه‌ای برخوردار بوده است. شاید دلیل چنین برداشت‌های پر از تناقضی از او، زندگیِ پر از فراز و فرود و تغییرات ناگهانی و عجیب در نگرش‌های فکری او باشد. به هر روی، ردپای تمامی این فراز و نشیب‌ها را می‌توان در گوشه‌گوشه‌ی آثاری که چه خودش به نگارش درآورده و چه برای ترجمه انتخاب کرده است، مشاهده کرد. به پاس خدمات جلال آل احمد، یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی ایران، به نام وی ثبت شده است. از آل احمد آثار بسیاری بر جای مانده که از جمله‌ی مهم‌ترین و شنیدنی‌ترینِ آن‌ها می‌توان به کتاب صوتی حاضر یعنی سفر به ولایت عزرائیل یاد کرد.

کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل از زمره‌ی سفرنامه‌های کارنامه‌ی ادبی جلال آل احمد محسوب می‌شود. آل احمد از پانزدهم تا بیست‌وهشتم بهمن سال 1341 سفری چهارده روزه به اسرائیل داشت. او در مسیر بازگشت خود از اروپا به ایران، به همراه همسرش سیمین دانشور، از این کشور دیدار کرد و در نتیجه‌ی این دیدار، سفرنامه‌ای در پنج فصل و با چندین ضمیمه به نگارش درآورد. آل احمد در این کتاب از نگاه خود به تشریح مفهوم حکومت و ولایت در این منطقه پرداخته است، از مکان‌های باستانی و بناهای یادبود دیدن کرده و در نگاهی مردم‌شناسانه، به توصیف ویژگی‌های افرادی که در این سفر ملاقات کرده، دست زده و در انتها از نگرش جهان به مناقشه‌ی ادامه‌دار و اشغال فلسطین اشاره کرده است. این کتاب با نام جمهوری اسرائیلی (The Israeli Republic) به انگلیسی ترجمه و منتشر شده است.

کتاب سفر به ولایت عزرائیل را کتاب‌نشر نیکا به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را به همت انتشارات جیحون و با خوانش افشین اعتماد می‌شنوید.

کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل را به تمامی طرفدارانِ آثار جلال آل احمد و همین‌طور علاقه‌مندان به ژانر سفرنامه و خودسرگذشت‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل می‌شنویم

در جبهه‌ی سوریه جنگ ادامه دارد. رادیو دمشق می‌گوید جنگ تمام نشده بلکه به تعویق افتاده. تمام زن و بچه‌ها را از دمشق دارند می‌فرستند به لبنان و از قاهره به نواحی دیگر. سنگربندی در مقابل هر خانه و امارت و هر اداره دارد دنبال می‌شود. تمام اهالیِ غیرعلیل، مسلح شده‌اند و رادیوهای عربی تبلیغ می‌کنند که حتی اگر باز هم در جبهه‌ها شکست بخوریم، جنگ را مبدل می‌کنیم به جنگ پارتیزانی. این‌طور که من می‌بینم، قضیه دارد ریخت جنگ صلیبی مجدد را به خود می‌گیرد؛ منتهی جنگی که دیگر اصول مذهبی محرکش نیست، بلکه سیری و گرسنگی محرک آن است. اما همان میان ملل مسیحی و مسلمان. سردمدار مسیحی در این جنگ، استعمار است و سردمدار ملل مسلمان، ضداستعمار و اگر در آن جنگ‌های صلیبی، اروپاییان باختند، در عوض علم و صنعت عالمِ اسلام را به غنیمت برده‌اند و این‌بار، به کمکِ همان علم و صنعت، و به کمکِ یک یاور بزرگ دیگر، که استعمار بین‌المللی‌ست، به یک نوچه‌ی کوچک که عبارت باشد از صهیونیسم، از نو به همان جنگ آماده‌اند. و آیا ممکن هست که ملت‌های مسلمانِ عالم در این جنگ جدید، آنچه را که در آن یکی به غرق داده بودند، باز بستانند؟

بگذرم و خبرها را دنبال کنم. عبدالناصر در نطق خود گفت که: «درست شب چهارم ژوئن که فردایش حمله‌ی اسرائیل شروع شد، نمایندگانِ آمریکا و شوروی به من توصیه کردند که اقدام به حمله نکنم و اطمینان دادند که در این صورت، اسرائیل هم حمله نخواهد کرد و مسئله از راه سیاسی حل خواهد شد.» و بعد گفت که: «ما منتظر حمله‌ی اسرائیل از شرق و شمال بودیم ولی از غرب مورد حمله قرار گرفتیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
21 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
24 دقیقه
مقدمه - قسمت سوم
13 دقیقه
مقدمه - قسمت چهارم
16 دقیقه
متن سفرنامه
19 دقیقه
آغاز یک جذبه
18 دقیقه
ولایت بی شرق و غرب
24 دقیقه
سنگ اول بنا زیر پی می‌ماند
25 دقیقه
آغاز یک نفرت - قسمت اول
15 دقیقه
آغاز یک نفرت - قسمت دوم
17 دقیقه
ضمایم - قسمت اول
21 دقیقه
ضمایم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل
نویسنده
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل

برای دریافت کتاب صوتی سفر به ولایت عزرائیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.