معرفی و دانلود کتاب صوتی شنیدن شهر: چرا برای طراحی، برنامه‌ریزی و روایت یک شهر به شنیدن قصه‌هایش نیاز داریم؟

عکس جلد کتاب صوتی شنیدن شهر: چرا برای طراحی، برنامه‌ریزی و روایت یک شهر به شنیدن قصه‌هایش نیاز داریم؟
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شنیدن شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شنیدن شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شنیدن شهر: چرا برای طراحی، برنامه‌ریزی و روایت یک شهر به شنیدن قصه‌هایش نیاز داریم؟

کتاب صوتی شنیدن شهر دربردارنده‌ی پنج مقاله در حوزه‌ی معماری و طراحی شهری است که از سوی لیونی سندرکاک،‌ جیمز تراگ مورتن،‌ لیون امیل، ‌رابرت آ. بیورگارد و باربارا اکشتاین به نگارش درآمده است. شنیدن این کتاب که توسط نوید پورمحمدرضا ترجمه شده، ابعاد متفاوتی از شهرها و شهرسازی را پیش رویتان مجسم می‌کند. بیایید یک‌بار هم که شده، به‌جای دیدن منظره‌ها، به آوا و قصه‌های کوچه و خیابان‌ها گوش بسپاریم.

درباره‌ی کتاب صوتی شنیدن شهر

شاید کوچه‌های باریک قدیمی و بناهای فرسوده‌ی تاریخی، چیزی جز گذر زمان را به ما نشان ندهند؛ اما کافی است چشم‌ها را ببندیم و به‌جایشان، گوش‌هایمان را تیز کنیم. هر گوشه‌ای از شهرها سرگذشتی دارد که شنیدن آن می‌تواند هم سودمند باشد و هم دلنشین. لیونی سندرکاک (Leonie Sandercock)،‌ جیمز تراگ مورتن (James A Throgmorton)،‌ لیون امیل (Lieven Ameel)، ‌رابرت آ. بیورگارد (Robert A Beauregard) و باربارا اکشتاین (Barbara Eckstein) در کتاب صوتی شنیدن شهر (City planning)، جامعه‌شناسی، تاریخ و معماری را بهم پیوند می‌زنند. اثری که شنیدن آن شما را با تأثیر انکارناپذیر جغرافیا بر فرهنگ و هویت ملت‌ها آشنا می‌کند.

کتاب حاضر چکیده‌ای از مطالعات میان‌رشته‌ای است و به‌جای بررسی تک‌بعدی ساختار شهرها، می‌کوشد تصویری همه‌جانبه و علمی از شهرسازی ارائه کند. نویسندگان این کتاب شما را با قصه‌ها و رخدادهای حقیقی شهرها و دنیای شهرسازی روبه‌رو می‌کنند؛ نمونه‌های ملموسی که به درک مفاهیم پیچیده‌ی این حوزه کمک می‌کند. برای شناخت شهرها گاهی باید به سراغ تاریخ شفاهی و داستان‌هایی برویم که هر کدام تاریخچه‌ی یک شهر را در دل خود جای داده‌اند.

با شنیدن کتاب صوتی شنیدن شهر درمی‌یابید که هدف نویسندگان از نگارش این کتاب، رسیدن به «شهرسازی روایت‌محور» است؛ یعنی مرحله‌ای که داستان و روایت به کمک مهندسان شهرسازی می‌آیند تا تفسیر متفاوت و تازه‌ای را از معماری شهری و ساکنان آن داشته باشیم. از دیدگاه نویسندگان، همان‌طور که وقایع تاریخی زیر تأثیر شکل و ساختار شهرها بوده‌اند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که با تغییر پیکره‌‌ی شهرهای کنونی، بیش از پیش روح انسانیت را به جامعه تزریق کنیم. این کتاب در حقیقت سعی دارد، با بازخوانی شهر و شهرنشینی و تحلیل روایی آن‌ها، تعریفی کلان و البته دقیق‌تر از علم شهرسازی ارائه کند.

نوید پورمحمدرضا برگردان این کتاب را به عهده داشته اما به ترجمه‌ی صرف اکتفا نکرده است؛ بلکه بخش‌هایی را به کتاب افزوده که می‌توانند به درک آسان‌تر مطالب کمک کنند. نشر اطراف اثر حاضر را روانه‌ی بازار کتاب کرده است. کتاب صوتی شنیدن شهر را با صدای مهران نوروزی از سوی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر می‌شنوید.

کتاب صوتی شنیدن شهر برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های شهرسازی و مدیریت شهری، همچنین علاقه‌مندان این حوزه‌ها از طریق کتاب صوتی شنیدن شهر نکته‌های بسیاری خواهند آموخت. این اثر را به تمامی مخاطبان کتاب‌های معماری و جامعه‌شناسی نیز پیشنهاد می‌کنیم.

با نوید پورمحمدرضا بیشتر آشنا شویم

نوید پورمحمدرضا متولد تهران است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته شهرسازی و از دانشگاه تهران دریافت کرده و همچنان به‌عنوان دانشجوی دکتری در همین رشته و دانشگاه مشغول به تحصیل است. او همچنین به‌عنوان پژوهشگر، مدرس و مترجم فعالیت دارد و در زمینه‌ی نقد فیلم و مطالعات سینمایی نیز بسیار موفق ظاهر شده است.

کتاب «شهرها و سینما» که او ترجمه کرده است،‌ برگزیده‌ی ششمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال سینما شده و به‌عنوان یکی از آثار مشهور و پرطرفدار این پژوهشگر جوان شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی شنیدن شهر می‌شنویم

درباره‌ی مفهوم قصه‌ی اصلی و کاربردهای احتمالی‌اش برای شهرسازها صحبت کردیم. یکی از مفاهیم هم‌خانواده با این موضوع، قصه‌ی بنیادین است، قصه‌ی اسطوره‌پردازِ سرچشمه‌ها، قصه‌ای که شهرها و ملت‌ها درباره‌ی خودشان نقل می‌کنند. این مفهوم ارتباطی خاص با شهرسازی در بسترهای چندقومیتی و چندفرهنگی دارد، یعنی جایی که با تلقی‌های متعارضی از هویت سروکار داریم. به استرالیا نگاه کنید. قصه‌ی بنیادینی که استرالیایی‌های انگلیسی‌تبار در بیش از دویست سال گذشته نقل کرده‌اند، با ورود کاپیتان جیمز کوکِ دلاور پیوند خورده است؛ کسی که سال 1788 با نخستین ناوگان به ساحل خلیج بوتانی رسید تا مستعمره‌ای ایجاد کند. بعد، نوبت به پیشگامان قهرمانی می‌رسد که این سرزمین را کشف و اهلی کردند. قصه‌ای آشنا در جوامع مستعمره‌نشینِ جهان جدید.

در یک سطح، این قصه‌ اسطوره‌پرداز است. اما در سطحی دیگر، سویه‌ای سیاسی‌_ حقوقی نیز دارد. نهادهای بنیان‌گذار و مشخصاً نظام مالکیت زمین بر مفهوم حقوقی «ترا نولیوس» یا زمین خالی و بی‌سکنه متکی بودند؛ مفهومی که شصت‌هزار سال سکونت بومی‌ها و حضور مستمر آن‌ها در این قاره را نادیده می‌گرفت و نامرئی می‌ساخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
45 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم: گذرای ماندگار
11 دقیقه
ستیز روایت‌ها و اختلاف راوی‌ها
40 دقیقه
چرخش روایی در شهرسازی
9 دقیقه
به سوی شهرِ قصه‌گو و شهرسازی روایی
38 دقیقه
بیرون از گنجه
48 دقیقه
قصه به مثابه‌ کاتالیزوری برای تغییر
9 دقیقه
اجتماع خاطره‌ها
60 دقیقه
ساختن بزرگترین
10 دقیقه
روایت دیگر غریبه نیست
34 دقیقه
خلق فضا
51 دقیقه
قصه‌ها
9 دقیقه
قصه‌گویی جمعی و فضای عمومی
46 دقیقه
دموکراسی، قصه‌گویی و شهر پایدار
1 دقیقه
پشت جلد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شنیدن شهر: چرا برای طراحی، برنامه‌ریزی و روایت یک شهر به شنیدن قصه‌هایش نیاز داریم؟
نویسنده، ، ، ،
مترجمنوید پورمحمدرضا
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شنیدن شهر

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۹/۱۳
کتاب بسیار خوبی برای علاقمندان به معماری و شهرسازی؛ اما بیشتر برای کسانی که بیشتر از علاقه، تخصص دارند مفید خواهد بود.
و اینکه روایت مهران نوروزی مثل همیشه عالیست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شنیدن شهر

برای دریافت کتاب صوتی شنیدن شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.