معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق و سکوت

عکس جلد کتاب صوتی عشق و سکوت
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق و سکوت

هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی برای ارکیده افتاده که او را تا این حد تغییر داده است. مریم شکری در اولین اثر خود، یعنی کتاب صوتی عشق و سکوت، ما را وارد داستان زندگی ارکیده، پسرش سام، شوهرش شاهین، مادرش پری و تازه‌واردی ناشناس می‌‌کند. نویسنده با کمک شخصیت‌های اصلی این رمان، خصوصاً ارکیده، نگاه شاعرانه و معناگرایانه‌ی خود به زندگی را برای مخاطبانش به نمایش گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی عشق و سکوت

ارکیده، در ماجرای یکی از سفرهای خیالی خود به جهانی سرسبز و آرام‌‎بخش، با فردی روبه‌رو می‌شود که تمام ذهنش را به خود مشغول کرده و قلبش را تکان می‌دهد...

معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق و سکوت

مریم شکری در کتاب صوتی عشق و سکوت، راوی ماجرای تحولی است که برای زنی به نام ارکیده رخ می‌دهد. ارکیده که تخیلی بسیار قوی دارد، گاهی خود را به دست خیال‌هایش می‌سپرد و راهی دنیاهایی می‌شود که انگار واقعاً در آن‌ها حضور داشته. یک روز که او روی نیمکتی در پارک نشسته و در این تخیلاتش فرو رفته، ناگهان به خود می‌آید و می‌بیند کودکی جلویش ایستاده و او را متعجب نگاه می‌کند. کودک از فرط اشک‌هایی که ارکیده از شوق خیالات خود ریخته، تعجب کرده و با جعبه‌ی دستمال کاغذی مقابل او ایستاده. در همان لحظه‌ای که ارکیده دارد به خودش می‌آید و به حالت عادی بازمی‌گردد، ناگهان چشمش به چشمان مادر آن بچه می‌افتد و احساس آشنایی و دلگرمی عجیبی وجود او را پر می‌کند.

مریم شکری ماجرای این دیدار در پارک را به‌عنوان نقطه‌ی عطف کتاب صوتی عشق و سکوت انتخاب کرده است. ارکیده که صاحب پسر کوچکی به نام سام است، در کنار او و پدرش زندگی خود را سپری می‌کند. اما مدتی است که همه‌ی اطرافیان احساس می‌کنند ارکیده خیلی تغییر کرده و حتماً اتفاق خاصی برای او افتاده. مادرش که بیشتر نگران شده تا کنجکاو یا متعجب، مدام او را زیر نظر می‌گیرد تا بلایی بر سر خودش نیاورد و دست به کار عجیب و خطرناکی نزند. شوهرش هم به او مشکوک شده و هرطور شده می‌خواهد بفهمد که چه کسی پشت این تغییر رفتار همسرش پنهان شده است.

ارکیده دیگر مثل قبل لباس‌های گران و خاص نمی‌پوشد، روال منظم زندگی روزانه‌اش به‌هم ریخته، خیلی از اوقات در خودش فرو می‌رود و مدت‌ها ساکت می‌ماند و همه‌ی این‌ها برای اطرافیانی که به شخصیت قبلی او عادت کرده بودند، نگران‌کننده است. اما واقعیت این است که عمق نگاه ارکیده به جهان و پدیده‌های اطرافش تغییر کرده و اکنون او همه‌چیز را با درکی جدید و متفاوت نگاه می‌کند. عامل این تغییر هم دوستی است که ارکیده به تازگی پیدا کرده و ارتباط عمیقی میانشان شکل گرفته. اما این دوست کیست؟...

مریم شکری در کتاب صوتی عشق و سکوت به چالش‌هایی که خانواده و اطرافیان ارکیده در زندگی او ایجاد می‌کنند و معماهایی که برایشان شکل می‌گیرد، می‌پردازد و داستان را جلو می‌برد.

کتاب صوتی عشق و سکوت را نشر صوتی موج کتاب با صدای اعظم حبیبی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات پیک کوثر به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی عشق و سکوت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی عشق و سکوت برای علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی مناسب است. با شنیدن این رمان می‌توانید به مریم شکری برای ورودش به عرصه‌ی نویسندگی، خوشامد بگویید.

در بخشی از کتاب صوتی عشق و سکوت می‌شنویم

آن شب‌ها، شاهین بیشتر اوقات خسته به خانه می‌آمد و کج‌خلق به نظر می‎‌‌رسید. آتش حسادت و سوءظن در او پررنگ‌تر شده بود. دیگر از شوخ‌‎طبعی‌های گذشته خبری نبود. زیرچشمی افراد خانواده را می‌پایید. ارکیده، نقطه‌ی عطف تمام توجهات شده بود و دلیل تمام بداخلاقی‌های شاهین. شاهین به انتظار فرصتی مناسب بود تا بتواند به گوشی ارکیده و دفترهایش دست پیدا کند. هرچه به انتظار این فرصت بود، کمتر موفق می‌شد.

سام کوچولو، اگرچه گاهی در ملاقات‌های ارکیده و دوستش حضور داشت، اما علی‌رغم سن پایین و تجربه‌ی اندکش، هیچ‌زمان حرفی از تفریحات چهارنفره نمی‌زد. حتی اگر بنابر عادات کودکانه که از اتفاقات مهد و دوستانش می‌گوید نیز چیزی می‌گفت، کسی متوجه دوستان جدیدشان نمی‌شد.

شاهین حتی به سرش زده بود برای مدتی ارکیده را تعقیب کند و از کارها و رفت‌وآمدها و خنده‌های بی‌دلیلش سر در بیاورد. گاهی بر تمام شک‌های خود نسبت به ارکیده، خط بطلان می‌کشید و آنچه می‌دید را پای تخیلات و بدبینی‌های خود می‌گذاشت. از طرفی، ارکیده دیگر همانند گذشته نبود. بی‌سبب خوشحالی می‌کرد و می‌خندید. اوقاتی با خودش خلوت می‌کرد. لباس‌هایش دیگر بوی تجملات نمی‌دادند و برای بیرون رفتن و ملاقات با شخصی ناشناس، هیجان‌زده می‌شد و مدت‌های طولانی با تلفن مشغول بود و کاملاً زیرورو شده بود. از همه مهم‌تر، شاهین را نمی‌دید. گویا اصلاً شاهینی وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار
32 دقیقه
فصل اول: دشت خوابیده در زمستان - بخش اول
19 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
25 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
28 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
20 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
17 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
19 دقیقه
فصل دوم: زمزمه‌ی جویبار در بهار - بخش اول
18 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
18 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
16 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم
30 دقیقه
فصل دوم - بخش هشتم
32 دقیقه
فصل سوم: ثمره‌ی عشق در سکوت تابستان - بخش اول
23 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
17 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
18 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
11 دقیقه
فصل سوم - بخش هفتم
10 دقیقه
فصل سوم - بخش هشتم
2 دقیقه
فصل سوم - بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق و سکوت
نویسنده
راویاعظم حبیبی
ناشر چاپیانتشارات پیک کوثر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق و سکوت

پريا رضايي
۱۴۰۲/۱۲/۹
با سلام به کتابراه عزیز و خانم حبیبی با صدای گیرا و دلنشینشان
در واقع بنظرم نویسنده در پس زمینه داستان ارکیده و شاهین، بیشتر میخواستن که درسهای زندگی رو بصورت قطعات ادبی و جملات زیبایی به خواننده تفهیم کنند
رازهای زندگی و راههای رسیدن به سعادت و خوشحالی را با بیانی شیوا مطرح میکنند
مثلا در جایی
که ارکیده به طبیعت پناه میبرد
نویسنده در مورد انرژی‌های برگرفته از کوه و جنگل صحبت میکند و اینکه باید از دلبستگی هایمان رها شده و به سادگی روی بیاوریم
این همه چسبیدن به مال و منال و زرق و برق زندگی
مارا از خودمان دور میکند
در جایی ارکیده پرده‌های ضخیم رو میکند تا نور به داخل خانه رسوخ پیدا کند
بجای لباسهای آنچنانی یک لباس بلند سپید تن میکند
به کارهای خیر روی می‌آورد
یاد میگیرد که هیچ چیز در این دنیا ماندگار نیست
تمامی این مسائل رو نویسنده در پس زمینه یک داستان زندگی به خواننده القا میکند
در کل موضوع جدید و جالبی بود و من لذت بردم
نگار ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۸
با سلام خدمت نویسنده محترم این کتاب به نظر من هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو داره این کتاب هم خوب بود در حد خودش
بختیاری
۱۴۰۲/۷/۲۷
خیلی وسط داستان پندو اندرز میگن من توقع همچین چیزی وسط رمان احساسی نداشتم
شراره مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
رمان عاشقانه گرفتیم کلا داشت درمورد راز خلقت صحبت میکرد
لیلا رزمجو
۱۴۰۲/۱۲/۱
خوب بود ولی همش تو عالم وهم خیال بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق و سکوت

برای دریافت کتاب صوتی عشق و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.