معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر افسردگی: مدیریت و مبارزه با افسردگی و اضطراب

عکس جلد کتاب صوتی غلبه بر افسردگی: مدیریت و مبارزه با افسردگی و اضطراب
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غلبه بر افسردگی: مدیریت و مبارزه با افسردگی و اضطراب

کتاب صوتی غلبه بر افسردگی اثری از جیم ران، کارآفرین و نویسنده‌ی سرشناس امریکایی است. ران در این کتاب نشانه‌های افسردگی را معرفی می‌کند و پس از تشریح انواع گوناگونِ آن، راهکارهایی مفید و ترفندهایی کارآمد برای غلبه بر این بیماری فراگیر را ارائه می‌نماید.

درباره‌ی کتاب صوتی غلبه بر افسردگی

جیم ران (Jim Rohn) در کتاب صوتی غلبه بر افسردگی (Stop Being Depressed) از سایه‌ی سیاه افسردگی می‌گوید که وقتی بر زندگی فردی بیفتد، او را به غم و اندوهی آزاردهنده و همیشگی دچار می‌کند و توانایی ادامه‌ی فعالیت را از وی سلب می‌نماید. افسردگی نوعی اختلال روانی و یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که انسان امروزی در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر افسردگی

شاید برای شما نیز این پرسش پیش آمده باشد که چرا آمار افسردگی امروزه چندین برابر بیشتر از گذشته است؟ چرا انسان معاصر برای تطبیق خود با جهان کنونی تا این اندازه با معضلات و چالش‌های مختلف روبه‌روست. پاسخ شاید در این حقیقت نهفته باشد که در سده‌های اخیر، سبک زندگی چنان پرشتاب و شگرف دچار تغییر و تحول شده است که انسان هنوز نتوانسته خود را با این تحولات تطابق دهد. مشکلات زندگی هر انسانی را آسیب‌پذیر و مستعد ابتلا به این بیماری می‌کند. بنابراین اگر غرق در تنهایی و ناامیدی هستید و احساس می‌کنید شکست و ناتوانی شما را از پا درآورده‌اند، نگران نباشید چرا که تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، فارغ از قومیت، جنسیت، سن و طبقات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با این بیماری و تبعات آن روبه‌رو هستند. افسردگی علت مشخص و واحدی ندارد و می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، محیطی، روان‌شناسی و... باشد اما افسردگی همچنین باعث بروز بیماری‌های دیگری مانند دیابت، پارکینسون، سرطان و غیره نیز در فرد می‌شود. خبر خوب اینکه افسردگی درمان‌پذیر است و شما می‌توانید با به کار بستن راهکارها و تکنیک‌های آزموده شده، بر این بیماری غلبه کنید و این درست همان کاری است که جیم ران در کتاب صوتی غلبه بر افسردگی درصدد انجام آن است.

افسردگی یک بیماری مدرن است؛ نوعی اختلال که به‌مرور و با گذشت زمان به‌عنوان یک بیماری رسمی شناخته شد و پس از آن هم مدتی طولانی گذشت تا درباره‌ی آن پژوهش‌های علمی و مطالعات معتبر انجام شود. شکوفایی این علم هم‌زمان با آغاز قرن بیستم بود. در این دوران بود که روان‌شناسان جنبه‌های متفاوت و جدیدی از این بیماری را کشف کردند و به آزمودن شیوه‌های مختلف درمانی دست زدند.

همه‌ی انسان‌ها به‌طور طبیعی، گاهی خوشحال هستند و گاهی ناراحت. در حالت طبیعی این فراز و فرودها خیلی شدید نیستند. میان یک خلق و خوی گرفته و غمگین و افسردگی، حد و مرز مشخصی وجود ندارد. افسردگی نوعی اندوه و کاهش بیش از اندازه‌ی سطح شادی و کامیابی از زندگی است. شاید اگر غم را به سایه‌ای آبی‌رنگ تشبیه کنیم، افسردگی تیره‌ترین حالت سایه است؛ چنان که وقتی بر زندگی و افکار و احساسات انسان بیفتد، حتی توانایی انجام ساده‌ترین کارهای روزمره را نیز از او سلب می‌کند.

جیم ران در پژوهش‌های مربوط به روان‌شناسی و افسردگی، پیشینه‌ای چهل ساله دارد. او همانند هنرمندی ماهر است که با چیره‌دستی توانسته در خلق یک زندگی فوق‌العاده به افراد کمک کند. به باور ران در کتاب صوتی غلبه بر افسردگی، تغییر و دگرگونی در مواد شیمیایی مغز ماست که باعث می‌شود احساس لذت، شادی، غم و اضطراب را تجربه کنیم. دوپامینِ آزاد شده در مغز باعث می‌شود احساس خوشحالی را تجربه کنیم و در مقابل، آزاد شدن کورتیزول، به ایجاد حس پوچی می‌انجامد. جیم ران در کتاب صوتی غلبه بر افسردگی تلاش کرده است تا به پرسش‌هایی که از نشانه‌ها، روش‌های تشخیص و درمان این بیماری تاکنون مطرح شده است، پاسخ دهد و راه‌حل‌هایی عملی منطبق بر آخرین یافته‌های علمی را برای رهایی مخاطبان خود از این بیماری پیشنهاد نماید.

کتاب صوتی غلبه بر افسردگی را به همت شادن پژواک، با ترجمه‌ی صبا عرب و خوانش محسن زرآبادی پور می‌شنوید.

کتاب صوتی غلبه بر افسردگی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی غلبه بر افسردگی را به تمامی دانشجویان، مشاوران و کارشناسان رشته‌ی روان‌شناسی و همین‌طور تمام افرادی که با غول مخوف افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی غلبه بر افسردگی: مدیریت و مبارزه با افسردگی و اضطراب می‌شنویم

انواع مختلفی از افسردگی وجود داره. علائم برای هر کدوم می‌تونه از نسبتاً خفیف تا شدید متغیر باشه. اختلال افسردگی شامل اصطلاحی تخصصی‌ست که توسط متخصصان سلامت و پژوهشگران برای توصیف شایع‌ترین نوع افسردگی استفاده می‌شه؛ اصطلاحاتی که گاهی‌اوقات استفاده می‌شوند عبارتند از افسردگی تک‌قطبی یا افسردگی بالینی. افسردگی رو می‌شه به‌صورت خفیف، متوسط یا شدید توصیف کرد.

مالیخولیا: مالیخولیا اصطلاحی قدیمی برای افسردگیه و هنوز هم گاهی‌اوقات برای توصیف نوع شدیدتری از افسردگی با پایه‌ی ذاتی قوی استفاده می‌شه که در اون تعداد زیادی از علائم فیزیکی افسردگی به‌طورخاص آشکار می‌شه. مثلاً یکی از تغییرات عمده اینه که فرد آهسته‌تر حرکت می‌کنه یا تغییرات قابل‌توجهی در الگوی خواب و اشتهاش داره. همچنین فرد مبتلا به مالیخولیا بیشتر احتمال داره خلق افسرده‌ای داشته باشه که با از دست دادنِ کامل لذت در همه‌چیز مشخص می‌شه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی و فصل اول: درک کلمه‌ی افسردگی
4 دقیقه
فصل دوم: چرا نوجوانان مدام افسرده می‌شوند؟
11 دقیقه
فصل سوم: افسردگی در روابط
17 دقیقه
فصل چهارم: انواع افسردگی
15 دقیقه
فصل پنجم: چه‌طور می‌توان بر افسردگی غلبه کرد؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غلبه بر افسردگی: مدیریت و مبارزه با افسردگی و اضطراب
نویسنده
مترجمصبا عرب
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غلبه بر افسردگی

آرمان مهدوی فیروز آبادی
۱۴۰۳/۲/۶
واقعاً کتاب مختصر و مفیدی بود، گوش دادن بهش رو به همگی پیشنهاد میدم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غلبه بر افسردگی

برای دریافت کتاب صوتی غلبه بر افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.