معرفی و دانلود کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

عکس جلد کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود نوشته‌ی نیر ایال و رایان هوور که از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون است با ترکیب مطالعات روان‌شناختی،‌ رفتار مصرف‌کننده و آموزه‌های تجاری مرتبط با طراحی محصول، الگوی جذابیت نمونه‌های موفق تجاری را کشف و برای مخاطب روشن می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی، افراد ساعات زیادی را در روز صرف چک کردن و گشت‌وگذار در این فضا می‌کنند. اگر تنها رفتار شخصی خود را در نظر بگیرید، می‌بینید که چندین بار در روز گوشی موبایلتان را برای دیدن این شبکه‌ها چک می‌کنید. کوچک‌ترین اعلانی که از این شبکه‌های روی صفحه‌ی موبایلتان ظاهر شود، قدرت این را دارد که حتی برای یک لحظه، توجه شما را به خود جلب کند و شما را از کاری که می‌کنید باز دارد. بحث امروز ما درباره‌ی سود و زیان این تجربه نیست، بلکه می‌خواهیم به این بپردازیم که سازندگان این شبکه‌ها، چطور در جلب توجه و کشاندن مخاطب به سمت خودشان این‌قدر موفق عمل کرده‌اند.

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که این کشیده شدن به سمت شبکه‌های مجازی، چیزی به انتخاب خود ماست. اما رایان هوور (Ryan Hoover) و نیر ایال (Nir Eyal) در کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود (Hooked: How to Build Habit-Forming Products) توضیح می‌دهند که چگونه تمام فرایند جذب شدن ما به سمت محصول این شرکت‌ها که شبکه‌های مجازی است، مهندسی‌شده و برنامه‌ریزی‌شده است. آن‌ها پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش در این مورد که بر اساس استناد به مطالعات موردی و اصول روان‌شناختی بوده، به یک قانون چهارمرحله‌ای رسیدند که قانون «قلاب» نام دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

قانون قلاب با چهار اصل ساده، توضیح می‌دهد که چطور می‌توان مخاطب را چنان به محصول وابسته کرد که بارها و بارها به سراغ آن بیاید و به استفاده از آن وفادار بماند. مانند ماهی‌ای که به قلاب صیاد چسبیده و نمی‌تواند آن را رها کند، مخاطب نیز با رعایت این اصول با محصول ارتباط می‌گیرد و درگیر آن می‌شود. چهار مرحله‌ی این قانون عبارتند از: محرک، اقدام، پاداش متنوع، سرمایه‌گذاری.

موقعیتی را در نظر بگیرید که به صورت اتفاقی، عکسی جذاب را که به اهداف شخصیتان، مثلاً سفر به نقطه‌ای خاص، مربوط بوده، در اینستاگرام دوستتان مشاهده می‌کنید. شما که از ایده‌ی این تصویر خوشتان آمده و پیش‌تر هیچ‌وقت اینستاگرام را بر روی تلفن خود نداشته‌اید، به سرعت آن را نصب می‌کنید. در اینجا محرک بیرونی که دیدن آن عکس باشد، شما را وادار به اقدام، که نصب برنامه‌ی آن شبکه‌ی اجتماعی است، کرده است. با نصب اینستاگرام، با دنیایی از ایده‌های جذابی مواجه می‌شوید که برخی از آن‌ها با علاقه‌مندی شما یعنی سفر به آن نقطه‌ی خاص مرتبط و برخی نامرتبط اما همچنان جذاب‌اند. هر بار که صفحه را ریفرش می‌کنید،‌ سیل عظیمی از ایده‌های جذاب تازه به صفحه‌ی موبایلتان سرازیر می‌شوند و این‌طور به نظر می‌رسد که این حجم از محتوای جذاب هیچ‌وقت تمامی ندارد. در این مرحله شما که با محرک به اقدام تحریک شده بودید،‌ با وفور نعمت و پاداش مواجه می‌شوید. ذهن شما از دریافت این پاداش‌های متنوع چنان راضی و خوشحال است که شما را به سمتی سوق می‌دهد که ساعت‌ها در این برنامه بچرخید و با سرمایه‌گذاری‌های مختلف، شانس برگشت دوباره‌تان به این شبکه‌ی اجتماعی را چندین برابر کنید. این سرمایه‌گذاری لزوماً به معنای خرج کردن پول نیست؛ مثلاً به خاطر استفاده‌ی شخصی شما، هوش مصنوعی پشت این شبکه حالا علایق، سلایق و ترجیحات شما را یاد گرفته و چیزهایی را نشانتان می‌دهد که مورد پسند شماست. یا به خاطر هیجانی که از یاد گرفتن کاربردهای مختلف اینستاگرام و ابزارهای آن پیدا کرده‌اید، دلتان می‌خواهد باز هم آن را باز کنید تا از این ابزارها استفاده کنید. به این ترتیب بدون اینکه خودتان بدانید، درگیر این شبکه‌ی اجتماعی شده‌اید و چک کردن آن برایتان تبدیل به یک عادت شده است.

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود اثری از انتشارات شادن پژواک است که با صدای حامد بیطرفان روایت شده. یاسمین شریف‌پور کار ترجمه‌ی این کتاب را به عهده داشته.

افتخارات کتاب قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

  • اثر منتخب سال آمازون
  • کتاب پرفروش در عرصه‌ی بین‌المللی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب حوزه‌ی کسب‌وکار در سال 2014
  • حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را متحول خواهند کرد
  • کتاب پرفروش آمازون

نکوداشت‌های کتاب قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

  • مطالعه‌ی کتاب قلاب برای همه‌ی افرادی که به جذب مشتری اهمیت می‌دهند، یک ضرورت است. (اریک ریس)
  • قلاب کتابی است که همه در سیلیکون‌ولی راجع به آن حرف می‌زنند. (بوریس ولدویزن ون زانتن)
  • این کتاب نقشه‌ی راهی برای ارائه‌ی نسل بعدی محصولات‌تان به شما می‌دهد. قلاب را بخوانید وگرنه شرکت‌های رقیب جای شما را خواهند گرفت. (مت مولنگ)
  • وقتی کتاب قلاب را می‌خوانید، آرزو می‌کنید که رقیبتان، این کتاب را نخواند! (استیون پی اندرسون)
  • من چیزهای بسیاری از نیر ایال یاد گرفته‌ام و شما هم اگر کتاب قلاب را مطالعه کنید، از او خواهید آموخت. ایال به شما کمک می‌کند تا چرخه‌ی عادت‌هایی را طراحی کنید که به نفع کاربران و شرکتتان باشد. (دکتر استفان وندل)

کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به بازاریابان و مدیران کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود می‌شنویم

مدل قلاب برای ارتباط مشکل کاربر با راه‌حل سازمان‌دهی شده که به میزان کافی برای شکل‌دهی یک عادت موثره. قلاب چارچوبی برای ساخت محصولاتیه که نیازهای کاربران رو از طریق استفاده‌ی طولانی‌مدت برطرف می‌کنه. وقتی کاربران از چرخه‌های مدل قلاب عبور می‌کنند، یاد می‌گیرند تا نیازهاشون رو از طریق محصول شکل‌دهنده‌ی عادت برطرف کنند و از حالت‌های به‌کارگیری اندک به سمت به‌کارگیری زیاد و از اولویت‌های کم به اولویت‌های زیاد حرکت می‌کنند. شما حالا به استفاده از مدل قلاب مجهز شدید. به این منظور این پنج سوال بنیادی رو برای ساخت قلاب‌های موثر از خودتون بپرسید. دقت داشته باشید در انتهای سوالات، دسته‌بندی مربوطه آورده شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
مقدمه
33 دقیقه
فصل اول: منطقه‌ی عادت
29 دقیقه
فصل دوم: محرک
33 دقیقه
فصل سوم: عمل
43 دقیقه
فصل چهارم: پاداش متغیر
33 دقیقه
فصل پنجم: سرمایه‌گذاری
18 دقیقه
فصل ششم: قصد دارید چه کاری با این اطلاعات انجام دهید؟
8 دقیقه
فصل هفتم: مطالعه‌ی موردی
24 دقیقه
فصل هشتم: بررسی عادت و فرصت‌های شکل‌دهی به عادت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود
نویسنده،
مترجمیاسمین شریف پور
راویحامد بیطرفان
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود

برای دریافت کتاب صوتی قلاب: چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آن‌ها عادت شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.