معرفی و دانلود کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ: ترفندهایی برای استقلال عاطفی

عکس جلد کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ: ترفندهایی برای استقلال عاطفی
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ: ترفندهایی برای استقلال عاطفی

کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ اثری از لینزی سی. گیبسن، روان‌شناس بالینی و کارشناسِ نام‌آشنای حوزه‌ی روان‌درمانی است. گیبسن در این کتاب از والدینی می‌گوید که از نظر احساسی به رشد و بلوغ نرسیده‌اند و آگاهانه یا ناخودآگاه آسیب روانی بسیاری را بر فرزندان خود وارد کرده‌اند. او همچنین به مخاطبان خود کمک می‌کند تا به ابزارهای قدرتمندی جهت مواجه با این آسیب‌ها مجهز شوند و از خود و احساسات و نیازهای خویش محافظت نمایند.

درباره‌ی کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ

لینزی سی. گیبسون - یا گیبسن (Lindsay C. Gibson) در کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ (Recovering from Emotionally Immature Parents) بر موضوع والدینی متمرکز است که از لحاظ احساسی به بلوغ نرسیده‌اند. گیبسن به عنوان روان‌شناس بالینی و کارشناس روان‌درمانی، در این کتاب از نشانه‌های تسلط عاطفی والدین و تأثیرات منفی که آنان خواسته یا ناخواسته بر فرزندان خود می‌گذارند سخن گفته و مخاطب خود را با روش‌ها و راهکارهایی کاربردی و مؤثر آشنا ساخته است تا افراد بتوانند در چنین شرایطی به‌خوبی از خود محافظت نمایند.

بزرگ شدن در کنار والدینی که از نظر عاطفی نابالغ هستند ممکن است باعث شود که فرد در طول زندگی خود همواره با احساس تنهایی، بی‌توجهی و نوعی پوچی دست به گریبان باشد. او ممکن است در تعیین چهارچوب‌ها و ارزش‌های فردی با مشکل مواجه شود و نتواند به‌درستی خود را ابراز نماید چرا که غالباً احساساتش از طرف والد نابالغ نادیده گرفته شده و مدام در معرض تحقیر و تمسخر بوده است. برای چنین والدی، استقلال عاطفی و آزادی فکری فرزند نه‌تنها اهمیتی ندارد، بلکه تهدیدی نیز برای وی محسوب می‌شود و در نتیجه، تلاش می‌کند تا احساس استقلال و آزادی فرزند را کنترل کرده و آن را کاهش دهد. والد نابالغ، ناسازگار است، رفتارهای ضدونقیض دارد، نسبت به فرزندش احساس مالکیت می‌کند و باور دارد که هر حرکت، رفتار و گفتار فرزند باید مطابق خواسته‌ی وی باشد. او فرزندش را زیر بار الزامات عاطفی خود قرار می‌دهد چرا که از تجربه و توان ابراز آن عواطف ناتوان است. والد نابالغ فقط می‌داند چطور نیازهای جسمی فرزندش را برآورده کند اما نمی‌داند چه‌طور باید احساسات خویش را مطرح سازد و چگونه تفاوت‌ها را تحمل کند. او کودکانه، تهاجمی و ناپایدار رفتار می‌کند و از واکنش‌های احساسی چیزی نمی‌داند. به‌راستی در برابر چنین والدینی چه روشی را باید در پیش گرفت؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ

لینزی سی. گیبسن در کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ به مخاطب خود کمک می‌کند تا مهارت‌های متفاوتی را در این باره بیاموزد. او در ابتدا باید بتواند نشانه‌های چنین والدی را به‌خوبی شناسایی کند و سپس با به‌کارگیری راهکارهایی، خود را در برابر تسلط عاطفی والدِ نابالغ محافظت نماید و در انتها، از نو با احساسات، عواطف و نیازهای خویش ارتباط برقرار کرده و استقلال عاطفی و احساسی خود را به‌دست بیاورد. کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ مملو از نکات آموزنده، پیشنهادات کاربردی و تمرین‌هایی عملی برای افزایش آگاهی و عاطفه‌ی افراد است.

کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ راهنمایی مفید و موجز درباره‌ی والدین نابالغِ عاطفی و اثر مخرب رفتارهای آنان بر احساسات، افکار و رفتار فرزندان است. مثال‌ها و تمرین‌های منحصربه‌فرد لینزی سی. گیبسن در این کتاب مخاطب را یاری می‌کند تا به شیوه‌ی مؤثرتری خود را ابراز کند، ترس و شک را در خود کاهش دهد و به سلامت و رفاه عاطفی دست یابد.

کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ را به همت نشر جیحون در همکاری با انتشارات اژدهای طلایی، با ترجمه‌ی مریم تقدیسی و خوانش شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب رهایی از والدین نابالغ

  • اغلب افراد از دوران کودکی خود با چندین و چند زخم عاطفی، احساس اضطراب یا ناامنی بیرون می‌آیند. در این میان، کودکانی که توسط والدین بی‌احساس، خودشیفته و کنترل‌گر رشد یافته‌اند، زخم‌های جدی‌تری از کودکی خود دارند. لینزی سی. گیبسن کلید شفای بسیاری از این افراد را در دست دارد. مطالعه‌ی کتاب او، رهایی از والدین نابالغ، برای هر کارشناس بهداشت و سلامت روان و روان‌درمان ضروری است. (دن دبلیون بریدل، نویسنده و روان‌شناس بالینی)
  • مطالعه‌ی کتاب لینزی سی. گیبسن مانند گذراندن زمان تحت مراقبت یک روان‌شناس مستعد و دلسوز است که طی آن عزت نفس فرد ارتقا می‌یابد و با مفاهیمی درخشان و اثرگذار آشنا می‌شود. کتاب رهایی از والدین نابالغ مملو از تجربیات واقعی و زنده است. (گرچن لیفور واتسون، نویسنده، روان‌درمان و استاد دانشگاه)
  • کتاب رهایی از والدین نابالغ چه هدیه‌ی ارزشمندی است! سرانجام منبعی بسیار خواندنی در اختیار ماست که نگاهی کامل و عمیق به هر آنچه که در حوزه‌ی روان‌درمانی والدین نیاز داریم را در اختیار ما قرار داده است. این کتاب برای افرادی که چالش‌های متعددی با والدین نابالغ خود تجربه می‌کنند، مطالعه‌ای ضروری است. (دیوید گوردون، نویسنده و روان‌درمانگر)
  • رهایی از والدین نابالغ کتابی فراتر از یک اثر خودیاری است. این کتاب، درمانی واقعی را ارائه می‌کند. او انزوای عاطفی خواننده‌ی خود را می‌شکند و راهنمایی کاربردی و ملایم را به وی معرفی می‌نماید. اثر لینزی سی. گیبسن هوشمندانه و سخاوتمندانه است. (لوری هلگو، نویسنده‌ی کتاب قدرت درون‌گرایی)
  • کتاب رهایی از والدین نابالغ درک مختصر و مفیدی درباره‌ی اثر رفتار والدین نابالغ بر احساسات، افکار و رفتار فرزندان خود ارائه کرده است. گیبسن با مثال‌های متعدد و تمارین خاص خود به شما نشان داده است چه‌طور بهتر احساسات و هیجانات خود را ابراز کنید و از ترس و شک خویش بکاهید تا به سلامت عاطفی دست یابید. این کتاب منبعی ارزشمند برای عموم و همین‌طور کارشناسان این حوزه است. (لوئیز بی لوبین، روان‌شناس بالینی و استاد دانشگاه)

کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ برای تمامی پدرها و مادرها، روان‌شناسان، مشاوران، معلمان و مربیان، افرادی که در زندگی خود به دلایل عدم بلوغ عاطفی دیگران با چالش‌های متعدد مواجه‌اند و همین‌طور همه‌ی علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی چگونگی بهبود روابط میان اعضای خانواده، تجربه‌ای متفاوت و دربردارنده‌ی نکات آموزنده است.

در بخشی از کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ: ترفندهایی برای استقلال عاطفی می‌شنویم

با اینکه والدین نابالغ احساسی به‌شدت از نظر احساسی واکنش‌پذیرند، در واقع از ابراز احساسات عمیق خود دوری می‌کنند. آن‌ها از برملا شدن احساساتشان می‌ترسند و اغلب پشت ظاهری تدافعی پنهان می‌شوند، حتی از آنجا که نمی‌خواهند آسیب‌پذیر به نظر برسند، از محبت کردن به فرزندانشان پرهیز می‌کنند. این افراد همچنین از ترس تضعیف قدرتشان عشقشان را به فرزندشان ابراز نمی‌کنند چون تصور می‌کنند قدرت تنها دارایی‌شان است. والدین نابالغ احساسی با اینکه احساس آسیب‌پذیری خود را پنهان می‌کنند، هنگام دعوا با همسرشان احساسات شدیدی را بروز می‌دهند، از مشکلاتشان شکایت می‌کنند، خشمشان را بروز می‌دهند یا خشم خود را روی فرزندانشان تخلیه می‌کنند. آن‌ها در هنگام ناراحتی به‌هیچ‌وجه از احساسی که دارند نمی‌ترسند ولی این طغیان‌های احساسی یک‌طرفه صرفاً رهاسازی فشارهای احساسی است و نمی‌توان آن‌ها را ارتباط احساسی واقعی نامید. به همین دلیل، آرامش دادن به آن‌ها دشوار است. آن‌ها می‌خواهند شما شدت ناراحتی‌شان را احساس کنید، ولی در مقابل صمیمیت لازم برای تسکین واقعی مقاومت می‌کنند. اگر سعی کنید حالشان را بهتر کنید، شما را از خود می‌رانند. این قابلیت پذیرشِ ضعیف مانع از پذیرش تلاش شما برای تسکین و برقراری ارتباط می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
23 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
بخش اول: مسائلی که با آن‌ها مواجه بوده‌ایم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
28 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
33 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
33 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
31 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
26 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
31 دقیقه
بخش اول - قسمت دهم
31 دقیقه
بخش اول - قسمت یازدهم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت دوازدهم
32 دقیقه
بخش اول - قسمت سیزدهم
25 دقیقه
بخش دوم: استقلال احساسی - قسمت اول
34 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
34 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
25 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم
28 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشتم
13 دقیقه
بخش دوم - قسمت نهم
9 دقیقه
خاتمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ: ترفندهایی برای استقلال عاطفی
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ

برای دریافت کتاب صوتی رهایی از والدین نابالغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.