معرفی و دانلود کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار: فیل در مغز

عکس جلد کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار: فیل در مغز
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار: فیل در مغز

کوین سیملر و رابین هنسون در کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار به بررسی زوایای پنهان روان انسان می‌پردازند و تلاش می‌کنند دلایل و انگیزه‌های واقعی ما را در موقعیت‌های مختلف فردی یا اجتماعی بیابند. این دو با بررسی تمایلات اجتماعی انسان، می‌کوشند تا اثبات کنند در بطن بسیاری از رفتارهای ظاهراً معقول و خیرخواهانه، انگیزه‌هایی خودخواهانه و زشت نهفته است اما ما به‌صورت غیرارادی آن‌ها را پنهان می‌سازیم و خود و دیگران را فریب می‌دهیم.

درباره‌ی کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار

ما هر روز با دوستان و همکارانمان صحبت می‌کنیم. در کنارشان می‌خندیم. هرازگاهی به خرید می‌رویم. گاهی هم به نیازمندان کمک می‌کنیم. این‌ها رفتارهایی عادی است و گاهی حتی پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد. اما حقیقت این است که همه‌ی آن‌ها نشان‌دهنده‌ی یک واقعیت هولناک در مورد ماست؛ اینکه ما آدم‌هایی خودخواه، متظاهر و فریبکاریم. چون در پشت همه‌ی آن‌ها نوعی خودخواهی و انگیزه‌ی بد نهفته است. اما چطور ممکن است خودمان متوجه این موضوع نباشیم؟

کوین سیملر (Kevin Simler) و رابین هنسون (Robin Hanson) که این نظریه‌ی جنجالی را مطرح کرده‌اند معتقدند مغز ما به گونه‌ای تکامل پیداکرده که هم خود و هم دیگران را فریب بدهد. انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است و در جمع هویت می‌یابد. او در طول دوران تکاملش یاد گرفته که هر چه خود را بهتر نشان دهد در جمع جایگاه برتری پیدا می‌کند. انسان یاد گرفت که باید انگیزه‌های پلید و زشت و خودخواهانه‌اش را پنهان کند تا وجهه‌اش حفظ شود. این را هم فهمید که هر چه خود کمتر در این مورد بداند و به آن فکر کند برایش بهتر است. در نتیجه این فریب، کم‌کم به عملی ناخودآگاه تبدیل شد. کوین سیملر و رابین هنسون در کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار (The Elephant in the Brain) بر روی همین مسأله‌ی روانی پنهان دست می‌گذارند و سعی می‌کنند نشان بدهند که ما چطور از این قابلیت در زندگی روزمره‌مان استفاده می‌کنیم.

آیا واقعاً قصدمان از کار خیر، کمک به نیازمندان است؟ علیرغم آنچه تصور می‌کنیم، پژوهش‌ها نشان داده که در بسیاری از موارد قصد فرد خیّر، خودنمایی است. آدم‌ها در جمع، انگیزه‌ی بیشتری برای کمک دارند. خیلی‌ها حتی برایشان مهم نیست که کمکشان به دست نیازمند برسد، صرف اینکه خودشان ارضا شوند کافی است. این رفتار نه‌فقط در کارهای خیر، که در قسمت‌های دیگر زندگی هم رخ می‌دهد. انگیزه‌ی واقعی ما برای بسیاری از کارها ناشی از خودخواهی است. کوین سیملر و رابین هنسون در کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار، این مسأله را نوعی نشانه‌ی اجتماعی و شبیه به سیگنال دادن می‌دانند. یعنی ما می‌خواهیم به دیگران نشان دهیم که وضع مالی بهتری داریم یا آدم‌های شرافتمندتری هستیم.

نویسندگان انگیزه‌های پنهان در زبان بدن، خنده و گفتگو را با همین الگو تفسیر می‌کنند؛ برای مثال نشان می‌دهند که تمایل بیشتر ما به حرف زدن تا گوش دادن ناشی از خودنمایی است. آن‌ها در ادامه به سطح اجتماع می‌روند و این انگیزه‌ها را در حوزه‌های آموزش، سیاست، مذهب، هنر و پزشکی هم بررسی می‌نمایند. به عنوان نمونه، در حوزه‌ی پزشکی معتقدند دلیل واقعی استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی، تظاهر و نشان دادن برتری اجتماعی و مادی است. به همین دلیل در مناطقی که امکانات درمانی زیادی وجود دارد، الزاماً نرخ سلامتی بالا نیست.

کوین سیملر و رابین هنسون در کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار، می‌گویند آدم‌ها دوست ندارند به انگیزه‌های واقعی خود پی ببرند. آن‌ها این خودخواهی را به فیلی تشبیه می‌کنند که در مغز ایستاده و نمی‌گذارد واقعیت‌های پشتش را ببینیم. نویسندگان از ما می‌خواهند درونمان را بکاویم و این تابو را بشکنیم تا بتوانیم بر خودخواهی‌ها غلبه کنیم. این کتاب را مریم تقدیسی ترجمه کرده است.

کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار را نشر صوتی جیحون با صدای هوتن شاطری پور و براساس ترجمه‌ی مریم تقدیسی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات بذر خرد به چاپ رسانده.

نکوداشت‌های کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار

  • این کتاب باعث می‌شود به شناخت جدیدی از دنیا برسید. (تایلر کووِن، نویسنده)
  • کتابی به‌شدت صریح و تأثیرگذار که برای یافتن فضیلت‌های اخلاقی انسانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. (وال‌استریت ژورنال)
  • این آزاردهنده‌ترین و نامتعارف‌ترین کتاب خودیاری‌ای است که در زندگی‌تان خواهید خواند. اما احتمالاً مهم‌ترینشان هم خواهد بود. (اندرو مک‌آفی، محقق دانشگاه ام‌آی‌تی)

کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با یکی از تاریک‌ترین و پنهان‌ترین جنبه‌های روان انسان آشنا شوید به این کتاب صوتی گوش بدهید.

با کوین سیملر و رابین هنسون بیشتر آشنا شویم

کوین سیملر (متولد 1982)، مهندس، مشاور و نویسنده‌ی آمریکایی است. او در رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار تحصیل‌کرده و سال‌ها برنامه‌نویس و طراح محصول بود. سیملر هم‌اکنون مشاور شرکت‌ها و سازمان‌هاست و به آن‌ها در زمینه‌ی مدیریت و فناوری مشاوره می‌دهد.

رابین دیل هنسون (متولد 1959) نویسنده، محقق و استاد دانشگاه است. او استاد اقتصاد دانشگاه جورج میسن و محقق دانشگاه آکسفورد است. هنسون از مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا یا کَلتِک در رشته‌ی علوم اجتماعی فارغ‌التحصیل شده و در زمینه‌هایی همچون پیش‌بینی بازار، آینده و هوش مصنوعی تخصص دارد. کتاب «عصر اِم» دیگر اثر منتشر شده‌ی اوست.

در بخشی از کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار: فیل در مغز می‌شنویم

استفاده از کلمات یا عبارات مبهمی که درک معنای آن‌ها برای طرف مقابل ساده‌تر از کسانیست که با هدف خصومت، استراق صمع می‌کنند. یکی از دلایل ساخت و استفاده از بسیاری از اصطلاحات عامیانه که درمورد رفتارهای نادرست سؤال‌برانگیز یا غیرقانونی می‌شنویم همین است. اصطلاحاتی مانند معاشرت به‌معنای روابط جنسی، 420 به‌معنای ماریجوانا و بازی به‌معنای قمار عمدتاً به‌دلیل دور ماندن معنای اصلی از ذهن مقامات ذیصلاح، اعم از والدین، پلیس یا هم‌گروهی‌های رقابت‌گر ابداع و استفاده می‌شود.

پیام‌های نامحسوس و ضمنی یعنی پیام‌های غیرمستقیم، اشارات، و گوشه و کنایه‌ها. ما ازطریق چنین راهکارهایی منظورمان را منتقل می‌کنیم ولی در عین حال میدان را برای برداشت‌های دیگر هم باز می‌گذاریم تا در صورت لزوم معنای مورد نظرمان را انکار کنیم. مثال‌هایی در این زمینه عبارت‌اند از: تهدیدهای مبهم (امیدوارم اتفاقی برای صورت زیبایت نیفتد) یا پیشنهاد تن‌فروشی (به نظرم وقت زیادی داری) یا مواد مخدر (می‌خواهی دور هم باشیم؟)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
پیشگفتار
21 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
21 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش یک: چرا انگیزه‌هایمان را پنهان می‌کنیم - فصل یک: رفتار حیوانی
26 دقیقه
فصل دو - قسمت یک: رقابت
23 دقیقه
فصل دو - قسمت دو: سیاست
18 دقیقه
فصل سه - قسمت یک: هنجارها
26 دقیقه
فصل سه - قسمت دو: چرا هنجار
19 دقیقه
فصل چهار- قسمت یک: تقلب
19 دقیقه
فصل چهار- قسمت دو: دستاویزها، بهانه‌های از پیش تعیین‌شده
22 دقیقه
فصل پنج - قسمت یک: خودفریبی
30 دقیقه
فصل پنج - قسمت دو: چرا دروغ‌های خود را باور می‌کنیم
27 دقیقه
فصل شش - قسمت یک: استدلال‌های جعلی
20 دقیقه
فصل شش - قسمت دو: دور زدن نگهبان
25 دقیقه
بخش دو: انگیزه‌های پنهان در زندگی روزمره - فصل هفت - قسمت یک: زبان بدن
29 دقیقه
فصل هفت -قسمت دو: سیاست
29 دقیقه
فصل هشت - قسمت یک: خنده
26 دقیقه
فصل هشت - قسمت دو: بعد تاریک خنده
29 دقیقه
فصل نه - قسمت یک: گفت‌وگو
26 دقیقه
فصل نه - قسمت دو: دوباره رفتارهای گیج‌کننده
24 دقیقه
فصل ده - قسمت یک: مصرف
28 دقیقه
فصل ده - قسمت دو: تنوع تولید
27 دقیقه
فصل یازده - قسمت یک: هنر
28 دقیقه
فصل یازده - قسمت دو: اهمیت خصوصیات بیرونی
27 دقیقه
فصل دوازده - قسمت یک: نیکوکاری
31 دقیقه
فصل دوازده - قسمت دو: فشار هم‌مسلک‌ها
25 دقیقه
فصل سیزده - قسمت یک: تحصیلات
25 دقیقه
فصل سیزده - قسمت دو: تبعات الگوی ارسال پیام
29 دقیقه
فصل چهارده - قسمت یک: پزشکی
28 دقیقه
فصل چهارده - قسمت دو: آزمون تجربی بیمه‌ی سلامت راند
26 دقیقه
فصل پانزده - قسمت یک: مذهب
32 دقیقه
فصل پانزده - قسمت دو: هنجارهای اجتماعی
29 دقیقه
فصل شانزده - قسمت یک: سیاست
30 دقیقه
فصل شانزده - قسمت دو: انگیزه‌های سیاسی در زندگی روزمره
33 دقیقه
فصل هفده - نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار: فیل در مغز
نویسنده،
مترجممریم تقدیسی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار

محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۲/۴/۱۶
نفاق و دور رویی مانع بزرگی برای رشد انسانهاست.
گاهی نمیدانی در حال انجام کاری از روی نفاق هستی.
مثل شرک خفی که از راه رفتن مورچه سیاهی در دل شب بر سنگ سیاهی ناپیداست.
با مطالعه کتاب خواهیم فهمید در حال عمل درست هستیم یا نفاق.......
Mohammadmehdi Tohidi
۱۴۰۲/۹/۱۹
متاسفانه خیلی سطحی راجب رفتارها و زبان بدن صحبت شده و تقریبا تکرار مکررات در باقی کتاب‌های این سبکه.
حسین سلطانی
۱۴۰۲/۶/۱
کتاب معمولا به مواردی اشاره می‌کند که غالب مردم از آن آگاهی دارند
Mohammad
۱۴۰۲/۳/۲۵
کتاب خوبیه توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار

برای دریافت کتاب صوتی انگیزه‌های پنهان در رفتارهای آشکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.