معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

عکس جلد کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

روزی از روزهای تابستانی، کودکی به نام آلیس از آقای ریاضی‌دان، لوئیس کارول، درخواست کرد که قصه‌ای برایش تعریف کند و همین شد بهانه‌ی خلق کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب. این درخواست، سر کلاف تخیلی بی‌حد‌ومرز که درون او جاری بود را گشود و یکی از بزرگ‌ترین فانتزی‌های کلاسیک جهان را به‌وجود آورد. این کتاب، داستان ماجراجویی عجیب دختری به نام آلیس در جهانی خیالی با قانون‌های عجیب‌وغریب را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

در یک بعدازظهر کسل‌کننده، آلیس در کنار خواهرش که به خواب فرو رفته، تنها نشسته است. از روی بی‌کاری و بی‌حوصلگی سرکی در کتاب خواهرش می‌کشد، اما در کمال تأسف کتاب خواهرش نه عکسی دارد و نه تصویری. آلیس نمی‌فهمد کتابی که هیچ تصویری ندارد، برای آدم‌ها چه جذابیتی ممکن است داشته باشد. ناگهان بدون رخ دادن هیچ طوفان و رعدوبرقی و بدون هیچ مقدمه‌ی خاص و تکان‌دهنده‌ای، آلیس با دیدن یک خرگوش سخنگو به جهانی فانتزی و کاملاً متفاوت با آن بعدازظهر کسل‌کننده وارد می‌شود. لوئیس کارول (Lewis Carroll) در کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب (Alice's Adventures in Wonderland)، سرزمین متفاوتی را خلق کرده و هر قانون بامزه‌ای که دلش خواسته را بر آن حاکم کرده است.

جهانی که آلیس وارد آن می‌شود، جهانی است که تخیلی فانتاستیک بر آن حکمرانی می‌کند. موجودات این جهان بدون هیچ منطقی، کارهایی انجام می‌دهند که کاملاً طبق قاعده و منطق خودشان جلو می‌رود. در این جهان، قوانین وارونه می‌شوند و ماهیتی جدید پیدا می‌کنند. حتی خلق چنین داستان و کتابی نیز، منطقی کاملاً متفاوت با منطق حاکم بر داستان‌های دیگر را لازم دارد. لوئیس کارول این داستان را بدون مقدمات قبلی و طرح‌ریزی پیشینی، یعنی به‌صورت دفعی ساخته و شاید همین هم رمز موفقیت او بوده است. بیرون کشیدن ناگهانی تخیل، از ذهنی مستعد.

بنابراین روند کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب به شکلی پیش رفته است که هر شخصیت و هر حادثه‌ی آن می‌تواند ما را شوکه کند؛ چون انگار که ناگهان سروکله‌اش از آسمان پیدا شده باشد، وارد داستان می‌شود و جریان را به سمت دیگری می‌کشاند. آلیس در این سرزمین با انواع و اقسام موجودات واقعی و تخیلی مختلف روبه‌رو می‌شود، با خطرات گوناگونی از جانب آن‌ها روبه‌رو شده و ماجراجویی‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد.

در یک بخش مشهور از این داستان آلیس وارد یک مهمانی چای می‌شود. مهمانان مختلفی ازجمله خرگوش، کلاهدوز، موش و چند نفر دیگر دور یک میز نشسته‌اند و چای می‌نوشند. آن‌ها معماهای عجیب و مختلفی از آلیس می‌پرسند، اما آلیس که متوجه می‌شود ساعت روی شش متوقف مانده و بنابراین این مهمانی عصرانه هیچ‌وقت به پایان نخواهد رسید، سرانجام کلافه می‌شود و این مهمانی احمقانه را ترک می‌کند.

کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای کتایون اعظمی و براساس ترجمه‌ای از زویا پیرزاد (Zoya Pirzad)، نویسنده‌ی مشهور ایرانی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز نشر مرکز به چاپ رسانده.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

کتاب ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب از آن کتاب‌های کلاسیک مهم در ادبیات جهان است که تابه‌حال اقتباس‌های فراوانی از روی آن صورت گرفته است و بن‌مایه‌ی اصلی خلق آثار زیادی در حوزه‌های مختلف مثل فیلم سینمایی، انیمیشن، موسیقی، نقاشی، کتاب، مجسمه، تئاتر و... شده است. برخی از مهم‌ترین آثار نمایشی اقتباس‌شده از روی این کتاب، شامل این موارد هستند:

  • یکی از مشهورترین و شاید پرفروش‌ترین اقتباس سینمایی از روی این کتاب، فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) به کارگردانی تیم برتون (Tim Burton) است. جانی دپ (Johnny Depp) و هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter) از بازیگران سرشناس این فیلم هستند که در سال 2010 پخش شد.

  • یان شوانک‌ مایر (Jan Švankmajer) کارگردان صاحب‌سبک اهل چک نیز در سال 1988، استاپ‌موشنی به نام آلیس (Alice) را با اقتباس از روی این داستان ساخته است که مورد تحسین فراوان منتقدان واقع شده.

  • در این میان کمپانی دیزنی هم بی‌کار ننشسته و نسخه‌ی انیمیشنی خود را از روی این داستان مشهور در ادبیات کودکان، در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. این انیمیشن با نام آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) در سال 1951 ساخته شده و مورد استقبال مخاطبان عام و منتقدان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

  • آلیس در سرزمین عجایب، از آن دسته کتاب‌های به‌شدت کم‌نظیری است که متعلق به تمام نسل‌های آینده هستند؛ تا جایی که دیگر زبان بی‌معنا بشود. (والتر بسانت)

  • در ادبیات انگلیسی، هیچ داستانی به اندازه‌ی آلیس در سرزمین عجایبِ لوئیس کارول من را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. اولین‌باری که بچه‌مدرسه‌ای بودم و این کتاب را خواندم، من را مسحور کرد. (والت دیزنی)

  • کتاب ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب، دوران تقلیل دادن ادبیات کودک به ادبیات تعلیمی را به‌سر آورد. این کتاب آغازی بر دوران نوشتن برای کودکان با هدف سرگرمی و لذت بود. (هاروی دارتون)

  • محبوب‌ترین اثر اصیل انگلیسی. شاید یکی از بزرگ‌ترین، به‌احتمال زیاد یکی از تأثیرگذارترین و بدون شک مهم‌ترین داستان انگلیسی دوران ویکتوریایی در جهان. (رابرت مک‌کرام)

کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب، از موارد واجب و ضروری لیست کتاب‌هایی است که هر مخاطب کودک یا بزرگ‌سال ادبیات جهان باید آن‌ها را بخواند. این کتاب به تمام انسان‌های جهان که در داشتن قوه‌ی تخیل با هم اشتراک دارند، توصیه می‌شود.

با لوئیس کارول بیشتر آشنا شویم

چارلز لاتویج دادسون (Charles Lutwidge Dodgson)، که همه‌ی دنیا او را با نام مستعار لوئیس کارول می‌شناسند، در اصل یک استاد ریاضیات در دانشگاه آکسفورد بود که اتفاقی به یکی از مشهور‌ترین نویسندگان جهان تبدیل شد. لوئیس کارول که بیشتر عمر خود را در عصر ویکتوریایی بریتانیا گذراند، سال 1832 در انگلستان متولد شد و سال 1898 در شصت‌وپنج‌سالگی از دنیا رفت. او در خانواده‌ای ثروتمند، نجیب‌زاده و اشرافی به دنیا آمد که اعضای آن، افراد بانفوذی در جامعه محسوب می‌شدند. لوئیس کارول در کودکی دچار تب شدیدی شد که یک گوش او را ناشنوا کرد و موجب شد دچار لکنت زبان بشود. اما این‌ها چیزی از تخیل درخشان و قوی او نکاستند و مانع از این نشدند که لوئیس کارول یکی از بزرگ‌ترین فانتزی‌های جهان، یعنی «ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب» را به جهان هدیه کند. «درون آینه و آنچه آلیس آنجا دید» نام دیگر رمان منتشرشده از لوئیس کارول است.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب می‌شنویم

موجوداتی که لب حوض جمع شده بودند، شکل‌وشمایل واقعاً عجیبی داشتند. پرنده‌هایی با پرهای سیخ‌سیخی، جانورانی با پشم‌وپیل به‌هم چسبیده، همه خیس و بدعنق و معذب.

مسلماً اولین سؤال این بود که چطور خودشان را خشک کنند؟ درباره‌ی این معضل با هم به مشورت پرداختند و بعد از چند دقیقه، به‌نظر آلیس خیلی طبیعی آمد که راحت و دوستانه با همه گپ بزند، طوری که انگار تمام عمر همه را می‌شناخته. جروبحث مفصلی هم راه انداخت با طوطی استرالیایی، تا بالاخره طوطی بغ کرد که: من از تو بزرگ‌ترم، پس بیشتر از تو می‌فهمم.

ولی آلیس کوتاه نیامد و خواست بداند طوطی چند سال دارد و چون طوطی زیر بار نرفت و سن‌وسالش را بروز نداد، بحثشان هم به جایی نرسید.

بالاخره موش که از قرار، حرفش میان جمع دررو داشت، ندا درداد که: بشینید! همه بشینید و گوش کنید! فقط من قادرم شما رو خیلی سریع خشک کنم.

همه بی‌معطلی دور موش حلقه زدند. نشستند و آلیس نگران و دلواپس خیره شد به موش. چون مطمئن بود اگر فوری خودش را خشک نکند، سرمای سختی می‌خورد و مریض می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
17 دقیقه
فصل یک: سوراخ خرگوش
15 دقیقه
فصل دو: حوض اشک‌ها
15 دقیقه
فصل سه: مسابقه‌ی انتخاباتی و سرگذشت دراز و طولانی
20 دقیقه
فصل چهار: خرگوش، بیل کوچک را تو می‌فرستد
16 دقیقه
فصل پنج: اندرز کرم ابریشم
19 دقیقه
فصل شش: خوک و فلفل
20 دقیقه
فصل هفت: عصرانه‌ی دیوانه‌ها
21 دقیقه
فصل هشت: زمین بازی ملکه‌ی دل
20 دقیقه
فصل نه: قصه‌ی لاک‌پشت قلابی
18 دقیقه
فصل ده: رقص چهارخانه‌ی خرچنگ
17 دقیقه
فصل یازده: کلوچه‌ها را کی دزدید؟
23 دقیقه
فصل دوازده: آلیس در جایگاه شهود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب
نویسنده
مترجمزویا پیرزاد
راویکتایون اعظمی
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

ثنا ولی
۱۴۰۲/۶/۴
کتاب خیلی خیلی عالی صوتی شده؛ موسیقی متن و صدای گوینده عالیه؛ من بارها کارتن آلیس رو دیده بودم؛ کارتنش هیجان انگیزتر و جذاب تر بود اما بطور کلی فقط سرگرم کننده بود.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۶
سلام. این داستان یک رمان حادثه محور است. بنظرم بسیار جذاب و عالی بود. تشکر. پیرنگ و شخصیت پردازی خوبی داشت. لذت بردم. راوی هم بسیار خوب بود. ترجمه هم عالی بود.
Mahsa Rezaie
۱۴۰۲/۹/۳
از جنس کتاب شازده کوچولو هست، ولی خب با کمی تفاوتهاازش میشه چیزهای زیادی یاد گرفتشاید احتیاج باشه بیش از دوبار گوشش بدین
ناپلئون بناپارت
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
این کتاب آلیس در سرزمین عجایب واقعا کتاب عجیبیه با هر لحن و متن و موزیکی گفته شود باز هم جذاب است.
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خوانش داستان عالی بود، همیشه دوست داشتم این داستان را بخوانم سپاس از شما
Neg S
۱۴۰۲/۸/۱۶
فصل آخر نصفه موند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

برای دریافت کتاب صوتی ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.