معرفی و دانلود کتاب صوتی مردان بدون زن

عکس جلد کتاب صوتی مردان بدون زن
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردان بدون زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردان بدون زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردان بدون زن

کتاب صوتی مردان بدون زن، اثر منتخب ویراستاران آمازون و مجموعه داستانی پرفروش از نویسنده‌ی برجسته‌ و شهیر ژاپنی، هاروکی موراکامی است. موراکامی در هفت داستانِ این کتاب، با روایت‌هایی بی‌نظیر و تأثیرگذار، زندگیِ مردانی گوشه‌گیر و تنها را به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مردان بدون زن

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نویسنده‌ی برجسته‌ی ژاپنی در کتاب صوتی مردان بدون زن (Men Without Women) به موضوع تنهایی مردان پرداخته است؛ مردانی که زندگی با زنان و بدونِ آن‌ها را بسیار متفاوت تجربه می‌کنند. این مردان در برهه‌ای از زندگیِ خود، با زنانی در ارتباط بوده‌اند که به دلایل مختلفی مانند مرگ، فرار از خدمت، به هم خوردنِ ازدواج،... آن روابط پایان یافته است و اکنون برای برقراری ارتباط مجدد، به استیصال دچار شده‌اند و احساس ناامنی و ناامیدی می‌کنند. موراکامی خود درباره‌ی این داستان‌ها چنین گفته است: «سعی کردم دنیای مردانی را به تصویر بکشم که مدام در زندگیِ خود، به‌دلیل انتخاب‌های اشتباه و تصمیم‌گیری‌های غلط، شکست خورده‌اند.»

معرفی و دانلود کتاب صوتی مردان بدون زن

موراکامی در مصاحبه‌ای گفته بود همیشه می‌خواسته نویسنده‌ای باشد که داستان‌هایش به هیچ مؤلف دیگری شباهت نداشته باشد و راوی قصه‌هایی باشد که هیچ کسی پیش از او، به آن‌ها نپرداخته است و این، دقیقاً همان کاری است که در کتاب صوتی مردان بدون زن انجام داده است. موراکامی با نگاه تیزبینِ خود، به بررسی جزئیاتِ زندگیِ انسان‌ها و به‌ویژه مردانِ تنها پرداخته است. لحن کنایه‌آمیز و آمیخته به طنزِ پنهانِ او، مجموعه داستانِ مردان بدون زن را نیز به اثری جذاب و شنیدنی تبدیل کرده است.

آثار هاروکی موراکامی رگه‌هایی از سورئالیسم را در خود دارند. داستان‌های کوتاه او، اغلب پایانی ناخوشایند داشته و آکنده از مضامین دوگانه‌اند. در نوشته‌های او تقابل‌های دو وجهی را مشاهده‌ می‌کنیم: تقابل میان مرد و زن، دنیای کوچکِ درون و دنیای بیکرانِ بیرون و... . شخصیت‌های داستان‌های او نیز در چنین مواجهه‌ای گرفتار هستند و میان جهانِ واقعیت و جهانی موازی در نوسان‌اند.

موراکامی در قریب به اتفاق آثارش، آینه‌ای مقابل ما قرار داده و ما را در برابر خودمان قرار می‌دهد. هفت داستانِ کتاب صوتی مردان بدون زن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. او در این داستان‌ها، برخی از احساساتِ تلخِ انسانی نظیر طردشدگی و چالشی را که شخصیت‌های او برای خروج از آن وضعیت ناهنجار با آن روبه‌رو هستند، به تصویر کشیده است.

کتاب مردان بدون زن را نیلوفر شریفی به فارسی ترجمه کرده و نشر مروارید آن را به چاپ رسانده است. نشر صوتی موج کتاب نسخه‌ی شنیداری این اثر را با خوانش مهیار ستاری، سبحان اکرامی و حجت یوسفی در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار داده است.

افتخارات کتاب صوتی مردان بدون زن

  • کتاب منتخب ویراستاران برای بهترین اثر ادبی و تخیلی
  • کتاب پرفروش اروپا و آمریکا در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب صوتی مردان بدون زن

  • کتاب مردان بدون زن اثری هیجان‌انگیز است که نمی‌توان در برابرِ آن مقاومت کرد. (The New York Times Book Review)
  • هاروکی موراکامی در هفت داستانِ این کتاب، نبوغ خاص خود را به نمایش گذاشته است. (Los Angeles Times)
  • کتاب مردان بدون زن، اثری جذاب، بامزه و گیراست. (Vulture)
  • کتاب مردان بدون زن، تلاشی هوشیارانه و با چشمانی گشوده برای مبارزه با رنج و رویارویی با خسران و امیدِ آینده است. (New York Daily)

کتاب صوتی مردان بدون زن برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مردان بدون زن را به علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر به‌ویژه ادبیات ژاپن، دوست‌دارانِ داستان‌های کوتاه و طرفدارانِ آثار هاروکی موراکامی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مردان بدون زن می‌شنویم

سامسا به همه‌ی این‌ها فکر می‌کرد و می‌اندیشید خیلی چیزها در این جهان است که او باید بیاموزد. دختر با نگاهی مشکوک پرسید: «مطمئنین من رو مسخره نمی‌کنین؟»

- باور کنین من واقعاً شما رو مسخره نکردم خانوم.

دختر جوان سرش را بالا گرفت و به سامسا نگاه کرد. می‌توانست بفهمد که سامسا قصد مسخره کردنِ او را ندارد و در لحنش، صداقت خاصی بود. حتی در نگاه کردنش. بدجنسی و منظور خاصی هم نداشت. به احتمال زیاد، از نظر ذهنی کمی عقب‌مانده بود، همین. اما مشخص بود در خانواده‌ی خوبی تربیت شده. بسیار مؤدب بود و با نزاکت سخن می‌گفت. از او چند سال بزرگ‌تر بود، حدوداً سی، سی‌ویک ساله به نظر می‌رسید. چهره‌ی بسیار جذابی داشت و لاغراندام بود، با گوش‌هایی کمی بزرگ و صورتی پریده‌رنگ اما بسیار با ادب. دختر در حالی که به لباس سامسا نگاه می‌کرد، با لحن سردی گفت: «لعنتی این دیگه چیه؟!»

سامسا از شرم گونه‌هایش سرخ شد. از لحنِ دختر گوژپشت درک کرد که چنین وضعیتی اصلاً و ابداً محترمانه نیست. دختر با خشم گفت: «تو واقعاً درباره‌ی من چه خیالاتی کردی؟ تو واقعاً هوا برت داشته، درسته؟»

سامسا گفت: «هوا؟!» این هم واژه‌ی دیگری بود که در ذهن و خاطراتش جایی نداشت. دختر برآشفته و بسیار عصبانی ادامه داد: «آره، چون من قوزی‌ام، چون کج راه می‌رم، داشتی فکر می‌کردی خیلی راحت می‌تونی به اهداف شومت برسی، ها؟! آدم‌های منحرف مثل تو زیادن که فکر می‌کنن چون گوژپشت هستیم به اونا اجازه می‌دیم که هر غلطی دلشون خواست بکنن. کور خوندی.»

سامسا با شرمندگی گفت:«من گیج شدم. اگه شما رو به هر طریقی ناراحت کردم، واقعاً پوزش می‌خوام و لطفاً منو ببخشین. باور کنین من قصد آزار شما رو نداشتم. من مدتی بیمار بودم تازه خوب شدم و خیلی چیزها هست که نمی‌دونم. متأسفم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیشگفتار
23 دقیقه
مردان بدون زن - قسمت اول
20 دقیقه
مردان بدون زن - قسمت دوم
21 دقیقه
سامسا عاشق می‌شود - قسمت اول
26 دقیقه
سامسا عاشق می‌شود - قسمت دوم
16 دقیقه
سامسا عاشق می‌شود - قسمت سوم
17 دقیقه
سامسا عاشق می‌شود - قسمت چهارم
14 دقیقه
داستان‌های ساندویچ‌دزد
20 دقیقه
ساندویچ‌دزد 2 - قسمت اول
17 دقیقه
ساندویچ‌دزد 2 - قسمت دوم
15 دقیقه
بخشی از مصاحبه‌ی نیویورک تایمز و پاریس ریویو با هاروکی موراکامی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردان بدون زن
نویسنده
مترجمنیلوفر شریفی
راویمهیار ستاری، سبحان اکرامی، حجت یوسفی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردان بدون زن

منصوره سمیعی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
جالب نبود بر خلاف اسمش، من فکر کردم حرفهای بهتری برای گفتن داشته باشه، کمی هم دلگیر بود.
Parvin sa
۱۴۰۲/۸/۱۸
از نویسنده صاحب نامی مثل موراکامی انتظار بیشتری داشتم عنوان کتاب گول زننده است به نظرم اون چیزی نبود که انتظار داشتم
مهدی
۱۴۰۲/۸/۱۴
اصلا ارزش وقت گذاشتن نداشت،
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردان بدون زن

برای دریافت کتاب صوتی مردان بدون زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.