معرفی و دانلود کتاب صوتی پوست بر زنگار

عکس جلد کتاب صوتی پوست بر زنگار
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پوست بر زنگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پوست بر زنگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پوست بر زنگار

کتاب صوتی پوست بر زنگار اثر اشکان اختیاری، نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. اختیاری در این کتاب داستانِ روان‌شناسی را روایت می‌کند که کارش ارائه‌ی مشاوره به سربازان است، اما در پی قتلی که در شهرک نظامیِ محل کارش رخ می‌دهد، ناگزیر می‌شود با تمام اهالی صحبت کند و از ترس و نگرانی آن‌ها بکاهد. روان‌شناس با مردم در حال صحبت است که خبر از قتلی دیگر می‌رسد...

درباره‌ی کتاب صوتی پوست بر زنگار

اشکان اختیاری در دومین اثر داستانیِ خود، کتاب صوتی پوست بر زنگار، راوی داستانی درباره‌ی چند قتل است که در یک شهرک نظامی دورافتاده رخ می‌دهند. ربانی، روان‌پزشک نظام است و وظیفه دارد رفتار و حالات سربازان را بررسی کند و به آن‌هایی که دچار افسردگی‌اند، قصد خودکشی دارند یا تهدید به انجام این کار می‌کنند، مشاوره دهد. قتلی در شهرک اتفاق می‌افتد و مردمی که تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند، آن را به اجنه نسبت می‌دهند. پلیس از ربانی می‌خواهد که با مردم صحبت کند، آن‌ها را از تصور واهیِ جن و ارواح خبیثه برهاند و کمی آرامشان کند. مردم در مسجد جمع شده‌اند و بهت‌زده و ناباورانه به ربانی نگاه می‌کنند. ربانی با آن‌ها در حال صحبت است که خبر می‌رسد قتلی دیگر اتفاق افتاده و این‌بار مقتول، به صورت عمودی درون زمین گذاشته شده است. یک‌باره همان آرامشِ نسبی‌ که در اثر حرف‌های روان‌شناس به وجود آمده بود هم از بین می‌رود. شهرک به‌هم می‌ریزد و ربانی ناخواسته درگیر کشف راز این قتل‌ها می‌شود.

اشکان اختیاری در کتاب صوتی پوست بر زنگار با به‌کارگیری دو عنصر داستان‌های جنایی، یعنی کشش و تعلیق، روایتی خلق کرده که بسیار سرگرم‌کننده است و مخاطب را تا پایان، با خود همراه می‌کند. جامعه‌ی کوچکی که در کتاب پوست بر زنگار به تصویر کشیده‌ شده‌ است، پیچیده و سرگردان است و اعضای آن، با وجود اینکه یکدیگر را می‌شناسند و در ظاهر مشکل چندانی با هم ندارند، اما به لحاظ افکار و عقاید و حتی شیوه‌ی زندگی عمیقاً از هم فاصله دارند و اگر رو در روی یکدیگر قرار نگرفته‌ و خصمانه با هم برخورد نکرده‌اند، صرفاً تصادفی خوش‌یمن و ناشی از بی‌تفاوتی و بی‌توجهی آن‌ها بوده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پوست بر زنگار

اشکان اختیاری در کتاب صوتی پوست بر زنگار به کار فوق‌العاده‌ای دست زده است. چینش خوبِ عناصر داستان و شخصیت‌پردازی‌های قوی، پوست بر زنگار را به اثری تبدیل کرده که در حوزه‌ی ادبیات جنایی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. ربانی، روان‌پزشکی با شخصیتِ پر از تناقض و حتی بیمارگونه‌ که وظیفه‌اش درمانِ روان سایرین است؛ ستوان آراسته که گاه در مقابل ربانی قرار می‌گیرد و اندیشه و باورهای او و خودش را به چالش می‌کشد؛ فضایی آکنده از هراس، سردرگمی و ابهام؛ شهری مستعد هر گونه جنایت و مردمی ترسیده و نگران که به خرافه معتقدند و از حقیقت گریزان، همه و همه حال‌وهوایی مرموز و البته گیرا به رمان پیش رو بخشیده‌اند.

اولین اثر اشکان اختیاری با عنوان «سگ نجس است؟» جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی را برای او به ارمغان آورده است. نسخه‌ی صوتی کتاب پوست بر زنگار که دومین اثر اوست، توسط انتشارات رادیو گوشه و با خوانش علی خسروی در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب صوتی پوست بر زنگار مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی پوست بر زنگار به تمام علاقه‌مندان ادبیات داستانی ایران و دوست‌داران آثار جنایی، معمایی و روان‌شناختی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پوست بر زنگار می‌شنویم

حس کرد با این حرف‌ها رضایت بیشتری در صورت‌هایشان دیده می‌شود، اما نه به خاطر خودش؛ معلوم بود خیلی هم این روان‌شناس جوان را جدی نگرفته‌اند. روان‌شناسی که کار اصلی‌اش ارزیابی و مشاوره‌ی سربازوظیفه‌های دنبال خودکشی و امتیازبندی روانی و ارضای حس متجدد بودن فرمانده پادگان بود. ولی اصلش این بود که خودِ ماجرا را جدی نگرفته بودند و این حرف‌ها از طرف روان‌شناس، یعنی کس دیگری هم ماجرا را جدی نگرفته و قرار است با قصه‌های جن‌وپری جمع شود. به اینکه هیچ‌چیزی را جدی نگیرند، عادت داشتند. نظامی‌ها پیگیر نبودند. این را ربانی بعد از چهار سال خدمت در ارگان‌های مختلفشان خوب فهمیده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
36 دقیقه
فصل اول
27 دقیقه
فصل دوم
28 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
20 دقیقه
فصل ششم
24 دقیقه
فصل هفتم
12 دقیقه
فصل هشتم
21 دقیقه
فصل نهم
22 دقیقه
فصل دهم
14 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پوست بر زنگار
نویسنده
راویعلی خسروی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۳۲۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پوست بر زنگار

Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۴
داستان بیشتر از اینکه جنایی و معمایی باشد داستانی در مورد خرافات سنتهای اشتباه و فضاوت نادرست مردم بود که موجب شده بود کودکان و نوجوان مرتکب قتل بشوند. دکتر بعد از سالها به زادگاه خود برگشته بود و میخواست پسرک درمان کند دکتر روانپزشکی که در کودکی به او تجاوز شده بود و او در آن زمان نیاز به یک داشت روانپزشک به یک حامی و پدر ناخواسته که فکر میکرد میخواهد جلو این جنایت را بگیرد از متجاوز شکایت کند و پسر پدر را کشت که آبرویش را نبرد. داستان در مورد پسرانی است که به آن‌ها در کودکی‌تعرض می‌شودو نمی‌توانند از ترس حرف بزنند و از خود دفاع کنند. و حرفای مردمی که از روی بی فکری و تعصب و غیرت بیجا و کاذب باعث میشود چه زندگی‌ها ویران شود و چه دختران و زنان و پسران و مردانی قربانی بشوند.
سعاده زارع
۱۴۰۲/۸/۴
فکر کنم که من اولین نفر باشم. باید بگم که داستان کشش و جاذبه‌ی خوبی داشت. گویندگی، فراز و فرود صدا، انتقال حس‌ها و جملات عالی بود. واقعا شنیدن آن لذت بخش بود. نویسنده به خوبی لایه‌های داستان را باز کرده بود و انتهای آن واقعا شوکه کننده و دور از انتظار بود. ممنون از کتابراه که فرصت رو در اختیار من و قرار داد تا این اثر رو بشنوم. چقدر انسانها لایه‌هایی دارن که به کودکی برمیگرده انسان‌ها برای ارصا امیال درونی خود، دست به چه کارها که نمیزنند
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۱۱/۲
راوی عالیه قلم نویسنده و توصیفاتش خوبه اوایل داستان بهتر از پایانش بود به راحتی آدم کشتن و قسر در رفتن با منطق من جور نیست مخصوصا که یکی از شخصیت ها رو مقتول بالا آورده بود خشونت و صحنه‌های حال بدش رو دوست نداشتم
Samira Naraghi
۱۴۰۲/۹/۷
این کتاب را حقیقتا توصیه میکنم ژانری معمایی و مرموز بسیار قوی ک تا آخرین لحظه شما را همراه خود می‌کشاند.. نویسنده شما را با زندگی تمامی شخصیت‌های اصلی قصه خیلی سریع همراه می‌کند و ب شما امان نفس کشیدن نمیدهد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پوست بر زنگار

برای دریافت کتاب صوتی پوست بر زنگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.