معرفی و دانلود کتاب صوتی کالیپسو

عکس جلد کتاب صوتی کالیپسو
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالیپسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالیپسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کالیپسو

کتاب صوتی کالیپسو نوشته‌ی دیوید سداریس، از مجموعه‌ داستان‌های طنز پرفروش نیویورک تایمز است. سداریس، نویسنده‌ و طنزپرداز معاصر، در کمدی‌های سیاه خود، از چالش‌های انسان امروزی برای دوام آوردن در دنیای مدرن سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی کالیپسو

کتاب صوتی کالیپسو (Calypso) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه طنز از نویسنده و کمدین آمریکایی، دیوید سداریس (David Sedaris) است. سداریس این کتاب را در سال 2018 منتشر کرده است. او یک خانه‌ی ساحلی در سواحل کارولینا می‌خرد و قصد دارد تعطیلات طولانی و آرامی را به همراه اعضای خانواده‌ و دوستانش در آنجا سپری کند. گذران روزها کنار دریا درست به همان شکلی است که تصور می‌کرده. اما در نهایت به این نکته می‌رسد که حتی در آرامش‌بخش‌ترین نقطه‌ی دنیا هم نمی‌توان از هجوم افکار خود رها بود. کتاب کالیپسو، نتیجه‌ی تصورات و ایده‌هایی است که در آن دوران به ذهن او رسیدند.

کتاب صوتی کالیپسو شبیه هیچ‌کدام از کتاب‌های دیگر دیوید سداریس نیست. این کتاب را می‌توان نیمه‌خود‌زندگی‌نامه‌ای از سداریس دانست. دیوید سداریس در کالیپسو از خانواده‌اش می‌گوید؛ از مادرش که بر اثر سرطان درگذشته، خواهرش تیفانی که خودکشی کرده و تجربه‌ای که از خرید لباس در ژاپن داشته است. او نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش را از ورود به دورانِ قریب‌الوقوع پیری به شکلی مطرح می‌کند که با وجود اینکه بسیار غم‌انگیز است، شما را به شدت می‌خنداند. سداریس همچنین از بیان وضعیت بغرنج سیاسی و اجتماعی دنیای مدرن بازنمانده و در گوشه و کنار داستان‌هایش، سیاهیِ کمیک اشاره به این وضعیت ناهنجار را می‌توان مشاهده کرد. داستان‌های کوتاه کتاب صوتی کالیپسو، اگرچه در ظاهر مستقل از یکدیگر هستند اما به یک مفهوم می‌پردازند: آشفتگی و گمگشتگی انسان در دنیای امروز.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کالیپسو

در کتاب صوتی کالیپسو، 19 داستان کوتاه جذاب طنزآمیز را می‌شنوید که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی چون انگلیسی شما خیلی خوب است، چرا نمی‌خندی و حالا شدیم پنج نفر اشاره کرد.

افتخارات کتاب صوتی کالیپسو

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی کالیپسو

  • به نظر می‌رسد دیوید سداریس می‌تواند از هر چیزی یک موقعیت طلایی کمیک بسازد... مدیتیشنی فوق‌العاده خنده‌دار و گاهی تکان‌دهنده درباره‌ی عشق، مرگ و زندگی خانوادگی. (ساندی تایمز)
  • درخشش نوشته‌ی دیوید سداریس در این است که جوهره‌ی وجودی و هاله‌ی او، مانند ابری مست‌کننده در صفحات کتاب‌هایش نفوذ کرده و ما را مسحور می‌کند تا منطق خود را به ما انتقال دهد (آلن کامینگ، نیویورک تایمز)
  • کالیپسو کتابی خنده‌دار و تکان‌دهنده است. سداریس پرتره‌ای ظریف از یک خانواده به تصویر کشیده است که مانند هر خانواده‌ی دیگری ناقص است اما تمام تلاش خود را برای دوست‌داشتن یکدیگر انجام می‌دهند. (لوسی اسکولز، ایندیپندنت)

کتاب صوتی کالیپسو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی طرفداران داستان‌های کوتاه و ادبیات طنز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی کالیپسو می‌شنویم

اواخر ماه می 2013، کوچک‌ترین خواهرم تیفانی، چند هفته مانده به سالگرد تولد پنجاه سالگی‌اش خودش را کشت. او در اتاقی واقع در یک خانه‌ی فرسوده در انتهای سامرویل ماساچوست زندگی می‌کرد و مطابق با تشخیص پزشک قانونی پنج روز توی اتاقش به حالت مرده افتاده بود تا درخانه را از پاشنه در آورده و پیدایش کردند. خبر را با یک تلفن عمومی سفیدرنگ در فرودگاه دالاس دریافت کردم. بعدش به این دلیل که پروازم به بیتون رُژ داشت مسافرگیری می‌کرد و کار دیگری به ذهنم نرسید که بکنم، سوار هواپیما شدم. صبح روز بعد، سوار یک هواپیمای دیگر شدم -این یکی به مقصد آتلانتا- و روز بعدش به نشویل پرواز کردم، در حالی که تمام مدت به خانواده‌ام که مدام داشت آب می‌رفت فکر می‌کردم. خب، آدم انتظار مردن والدینش را دارد. ولی خواهر و برادر؟ احساس کردم هویتی را که از سال 1968 -یعنی زمان به دنیا آمدن برادرم- از داشتنش لذت می‌بردم از دست داده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
میزبان
40 دقیقه
حالا شدیم پنج نفر
16 دقیقه
آقا کوچولو
23 دقیقه
گردش در طبیعت
34 دقیقه
خانه‌ی تقسیم‌شده
31 دقیقه
کاملاً اندازه
35 دقیقه
لویاتان
25 دقیقه
انگلیسی شما خوب است
27 دقیقه
کالیپسو
38 دقیقه
درمان صامت
27 دقیقه
حیات وحش
35 دقیقه
ببخشید
12 دقیقه
یو ها ها ها
21 دقیقه
تعدادی از دلایلی که این اواخر به خاطرشان افسرده‌ام
35 دقیقه
چرا نمی‌خندی؟
31 دقیقه
هنوز ایستاده‌ام
26 دقیقه
دنیای ارواح
11 دقیقه
حالا که آنجایی، یک سر هم به پروستات من بزن
31 دقیقه
خاطرات جیمی کامی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کالیپسو
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
راویبهمن وخشور
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کالیپسو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کالیپسو

برای دریافت کتاب صوتی کالیپسو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.