معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز

عکس جلد کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز

بسیاری از وسایلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌دهیم اختراعات کوچکی هستند که نبودشان راحتی زندگی را مختل می‌کند. امیلی پروکوپ در کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز نشان می‌دهد که چگونه رویدادهای مهم تاریخی مثل جنگ‌ها و بیماری‌ها در فراگیری این وسایل بی‌ادعا نقش داشته‌اند. این کتاب پرفروش توسط خالق پادکست تاریخچه‌ی همه چیز نوشته شده و اطلاعات عمومی جذابی به شنونده می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز

هر چیزی که در اطراف ما یافت می‌شود داستانی پشت خود دارد. امیلی پروکوپ (Emily Prokop) در کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز (The Story Behind) با ما از داستان وسایلی می‌گوید که فراموش کرده‌ایم زمانی وجود نداشته‌اند. ما معمولاً تاریخچه‌ی انسان‌ها و اختراعات تأثیرگذار در قرن‌های گذشته را یاد می‌گیریم؛ ماشین بخار، چرخ، قرقره و هواپیما اختراعاتی هستند که توجه همه را به خود جلب می‌کنند. اما چیزی که کمتر موردتوجه قرارگرفته، تاریخچه‌ی اشیایی است که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند. وسایلی که حضور و وجودشان در زندگی بدیهی در نظر گرفته شده است. چیزهایی که بدون این که به آن‌ها فکر کنیم از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

بسیاری از ابزارهای زندگی روزمره تحت‌تأثیر وقایع مهم تاریخی تولید شده‌اند. امیلی پروکوپ خالق پادکست تاریخچه‌ی همه چیز برای ما از چرایی و چگونگی این اختراعات می‌گوید. کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز اطلاعات جالبی در مورد انواع وسایل به ما می‌دهد. چیزهای ریزودرشت موجود در دفتر کار، وسایلی مثل تاریخچه‌ی گیره‌ی کاغذ یا غلط‌گیر در کنار قطعات مورداستفاده در فناوری‌های پیچیده، داستان‌های هیجان‌انگیزی دارند که در این کتاب صوتی معرفی می‌شوند.

توجه به ابزار زندگی روزمره به‌جای اختراعات مهم تاریخی کمک می‌کند تا اهمیت چیزهای به‌ظاهر پیش‌پاافتاده در آسایش زندگی خود را حس کنیم. این توجه به جزئیات بدیهی انگاشته‌شده شکلی از نکته‌سنجی در شنونده‌ی کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز ایجاد می‌کند. این کتاب باعث می‌شود پس‌ازاین در هنگام استفاده از چیزها به ماهیت خود آن‌ها بیشتر فکر کنیم.

امیلی پروکوپ با طنز ساده و بی‌آلایشش در کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز به ما نشان می‌دهد که ما راحتی زندگی روزمره‌ی خود را مدیون تلاش افرادی هستیم که هرگز در تاریخ مورد توجه قرار نگرفته‌اند. مخترعینی که سعی داشتند کارها را به روش خود انجام دهند باعث شده‌اند زندگی همه‌ی ما بسیار راحت‌تر از گذشته باشد.

این کتاب صوتی به شنونده‌ی خود توانایی صحبت کردن در مورد مسائلی را می‌دهد که دیگران به آن‌ها توجه نمی‌کنند. نسخه‌ی چاپی کتاب تاریخچه‌ی همه چیز با ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر، توسط انتشارات خزه منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای هاله ناظمی و به همت گروه فرهنگی سماوا تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب تاریخچه‌ی همه چیز

  • امیلی به‌شکل جادویی تاریخچه‌ای پرجنب‌وجوش از اشیای ساده‌ی روزمره را روایت می‌کند. (دیانا ماری)

  • امیلی پروکوپ با استفاده از اشیای روزمره نگاهی جامع به تاریخچه‌ی فرهنگ عامه می‌اندازد. این کتاب آتش کنجکاوی را دوباره در ما روشن می‌کند. (جاش هال‌مارک)

  • کتاب امیلی پر از اطلاعاتی است که نمی‌دانستید دوست دارید بدانید. این کتاب باعث می‌شود به اشیا معمولی که اطراف شما حضور دارند به شیوه‌ای متفاوت نگاه کنید. (مارک دس کوتس)

  • چیزی بسیار جذاب در نگاه کردن به تاریخ و داستان‌های پشت چیزهای روزمره، پیش‌پاافتاده و معمولی وجود دارد. کتاب امیلی به‌خوبی حس کنجکاوی شما را برای چیزهایی که هر روز می‌بینید قلقلک می‌دهد. (پاتریک فوت)

کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آدم‌های کنجکاو و علاقه‌مند به جزئیاتی که دیگران نمی‌بینند بسیار سرگرم‌کننده است. کسانی که به تاریخ فرهنگ عامه و داستان‌های پشت زندگی روزمره علاقه دارند از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با امیلی پروکوپ بیشتر آشنا شویم

امیلی پروکوپ، گوینده و تهیه‌کننده‌ی پادکست تاریخچه‌ی همه چیز، در رشته‌ی روزنامه‌نگاری تحصیل کرده است. او که از دوران دانشجویی اطلاعات پراکنده‌ای در مورد مسائل مختلف را جمع‌آوری می‌کرد؛ تصمیم گرفت این اطلاعات را در پادکست خود با دیگران به اشتراک بگذارد. استقبال فراوان از پادکست تاریخچه‌ی همه چیز باعث شد امیلی پروکوپ نامزد دریافت جایزه‌ی وبی (Webby Awards) به‌خاطر انتشار محتوای اینترنتی شود. او مطالب این پادکست را همراه با بحث‌های تاریخی مفصل‌تر در کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز می‌شنویم

اگر شما هم جزو طرفداران پادکست هستید، امیدوارم اگر در حال شنیدن این کتاب هستید، دست‌کم یک پادکست را بشناسید و دوست داشته‌ باشید. احتمالاً درباره‌ی برنامه‌هایی که گوش می‌دهید با دیگران حرف زده‌اید و آن‌ها در جواب خیره به شما نگاه کرده و پرسیده‌اند: «پادکست دیگه چیه؟». این موضوع غیرمعمول نیست. چون 40 درصد مردم آمریکا هنوز با واژه‌ی پادکست که از ترکیب «آی‌پاد» و «برادکست» به وجود آمده آشنا نیستند.

واژه‌ی پادکست احتمالا اولین بار به سال 2004 در مقاله‌ای از روزنامه‌ی گاردین با عنوان «انقلاب شنیداری» به قلم «بن همرسلی» پدیدار شد. همرسلی به این دلیل کلمه را در مقاله گنجاند که سردبیر به او گفته بود مقاله‌اش 20 کلمه کم دارد. او در پاسخ به این درخواست، این عبارات را اضافه کرد: «اما این تحول را چه بنامیم؟ وب‌لاگ‌نویسی شنیداری؟ پادکست؟ رسانه چریکی؟». اصطلاح پادکست رایج شد و اعتبارش را به همرسلی می‌دهند.

عده‌ی معدودی به این واژه اعتراض داشتند. ازجمله «لیو لاپورت» از برنامه‌ی «این هفته با فناوری» که خودش را تولیدکننده‌ی یک پادکست می‌داند اما معتقد است واژه‌ی «نت‌کست» این رسانه را بهتر توصیف می‌کند چون همه به آی‌پاد گوش نمی‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
مقدمه
43 دقیقه
بخش اول: در محل کار
56 دقیقه
بخش دوم: مد
76 دقیقه
بخش سوم: خوراکی
68 دقیقه
بخش چهارم: بازی و سرگرمی
68 دقیقه
بخش پنجم: در خانه
24 دقیقه
بخش ششم: موسیقی
49 دقیقه
بخش هفتم: اقلام متفرقه
37 دقیقه
بخش هشتم: فناوری
14 دقیقه
بخش نهم: اسلحه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
راویلیلا برخورداری
ناشر چاپیانتشارات خزه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز

مهدی عباسپور
۱۴۰۲/۸/۲۵
به نظر من می‌تونست خیلی بهتر از این باشه. چون به موردهایی می‌پردازد که خیلی قابل توجه و جالب نیست. مخصوصا بحث فونت‌ها خسته‌کننده و تکرار کلمه یکسان زیاده
Nima Ghanbari
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بالا بردن اطلاعات عمومی خوبه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز

برای دریافت کتاب صوتی تاریخچه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.