معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان

خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر است که توسط سید نوید سیدعلی اکبر برای نوجوانان بازنویسی شده است. این نمایش یک کمدی است که در آن گروهی از اهالی آتن از جمله دو زوج عاشق و چند بازیگر تئاتر وارد جنگل پریان می‌شوند و تحت‌تأثیر جادوی پریان ماجراهایی برای‌شان پیش می‌آید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان

کمدی‌های فراوانی توسط ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) نوشته شده‌اند که از‌این‌بین، رویای یک شب نیمه تابستان (A Midsummer Night's Dream) از همه مشهور‌تر است و بیش از دیگر کمدی‌های او اجرا می‌شود. به نظر می‌رسد که این نمایشنامه بین 1595 تا 1596 نوشته شده باشد و برای اولین‌بار در سال 1605 اجرا شده است. این اثر توسط مترجم و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان سید نوید سیدعلی اکبر برای کودکان بازنویسی شده است.

در بخش اول خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان، ما با هرمیا آشنا می‌شنویم که دلباخته‌ی مردی به نام لایسندر است ولی پدرش به او اجازه‌ی این وصلت را نمی‌دهد و از می‌خواهد با دمتریوس ازدواج کند. از طرف دیگر، دختر دیگری به نامِ هلنا عاشق دمتریوس شده است، با اینکه او تنها به هرمیا فکر می‌کند. هرمیا که دمتریوس را دوست ندارد، به همراه لایسندر به جنگلی فرار می‌کند. دمتریوس برای یافتن هرمیا به جنگل می‌رود تا لایسندر را بکشد و هرمیا را تصاحب کند. ولی آن‌ها نمی‌دانند که این جنگل، جنگل پریان است و پادشاه و ملکه‌ی پریان در آن زندگی می‌کنند و برنامه‌ی دیگری برای‌شان دارند.

ویلیام شکسپیر در کمدی رویای یک شب نیمه تابستان، به بسیاری از اساطیر و رسم‌و‌رسومات دوره‌ی کلاسیک یونان اشاره می‌کند. به نظر بسیاری از منتقدین، جنگلی که داستان این کمدی در آن رخ می‌دهد، به هزارتوی مشهور یونان «لابیرنت» که محل زندگی میناتور بود اشاره دارد و یکی از شخصیت‌های این کمدی که سر الاغی را پوشیده است نیز اشاره‌ای دیگر به این اسطوره است.

یکی از مضامین دیگر خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان، عشق است. در حقیقت، ویلیام شکسپیر در نمایش کمدی، جنبه‌ی تاریک عشق را نشان می‌دهد و عشق رمانتیک که در بسیاری از آثار ادبی زمان خودش به تصویر کشیده می‌شد را به سخره می‌گیرد. پریانی که در این داستان هستند، معجونِ عشق را به اشتباه به چشمان یکدیگر می‌مالند و باعث می‌شوند افراد به اشتباه عاشق یکدیگر شوند و حتی در جایی یکی از شخصیت‌ها عاشق یک خر می‌شود.

خلاصه کتاب رویای یک شب نیمه تابستان، توسط انتشارات هوپا و به بازنویسی سید نوید سیدعلی اکبر منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات لحن دیگر و به گویندگی فرناز حداد تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شکسپیر خندان

انتشارات هوپا برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان ایرانی با آثار شکسپیر، تعدادی از نمایشنامه‌های کمدی شکسپیر را با زبانی ساده و شیرین به داستان برگردانده و آن‌ها را در مجموعه‌ی «شکسپیر خندان» منتشر کرده است. کتاب‌های این مجموعه به شکلی کمدی‌وار و با طنزی دوپهلو و نیش‌دار، عشق رمانتیک را به سخره می‌گیرند و نگرشی خلاق به زندگی را نشان می‌دهند. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «کمدی اشتباهات»، «تاجر ونیزی» و «هیاهوی بسیار برای هیچ» اشاره کرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب رویای یک شب نیمه تابستان

اقتباس‌های فراوانی از کتاب رویای یک شب نیمه تابستان در قالب‌های هنری متفاوت صورت گرفته‌اند. در اینجا تنها به اشاره به چند مورد از اقتباس‌های سینمایی از این اثر اشاره می‌کنیم.

یکی از مشهورترین اقتباس‌های از کتاب رویای یک شب نیمه تابستان، فیلمی به همین نام است که در سال 1999 به کارگردانی مایکل هافمن (Michael Hoffman) و نقش‌آفرینی استنلی توچی (Stanley Tucci)، میشل فایفر (Michelle Pfeiffer)، سم راک‌ول (Sam Rockwell) و کریستین بیل (Christian Bale) ساخته شد. این فیلم که داستان آن در دهه‌ی 1890 و پادشاهی ایتالیا می‌گذشت، از نظر منتقدان نسبتاً موفق بود و بسیاری بازیگری استنلی توچی در آن را بسیار خوب ارزیابی کردند.

اقتباس دیگری از این نمایشنامه که شاید اشاره به آن خالی از لطف نباشد، انیمیشن «جادوی غریب (Strange Magic)» است که توسط گری رایدستورم (Gary Rydstrom) است که در سال 2015 ساخته شد. این انیمیشن از نظر منتقدین بسیار موفق نبود، ولی نکته‌ی جالب در مورد این انیمیشن این است که داستان آن توسط کارگردان بسیار مشهور آمریکایی جورج لوکاس (George Lucas)، خالق مجموعه‌ی جنگ ستارگان نوشته شده بود.

آخرین فیلمی که بر اساس کتاب رویای یک شب نیمه تابستان ساخته شده است، فیلمی‌ست که با کسی ویلدر موت (Casey Wilder Mott) در سال 2017 ساخته است و در آن لیلی ریب (Lily Rabe)، همیش لینک‌لیتر (Hamish Linklater)، فین ویتراک (Finn Wittrock) و ریچل لی کوک (Rachael Leigh Cook) به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. این فیلم هم مکان و زمان این کمدی را از آتن باستان تغییر داده بود و داستان آن در لوس آنجلس کنونی رخ می‌داد.

خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب صوتی برای نوجوانان بزرگ‌تر از 12 سال و کسانی که علاقه‌مندند با نمایشنامه‌های شکسپیر آشنا شوند مناسب است.

با ویلیام شکسپیر و سید نوید سیدعلی اکبر بیشتر آشنا شویم

ویلیام شکسپیر (1564-1616) نمایشنامه‌نویس و شاعر انگلیسی‌ست. او که یکی از بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ جهان به شمار می‌رود، در طول حیاتِ خود بیش از 30 نمایشنامه نوشت و آثارش تقریباً به تمام زبان‌های جهان ترجمه شده‌اند. در مورد زندگی او اطلاعات زیادی در دست نیست و حتی بسیاری آثار منسوب به او را نوشته‌ی نویسندگان دیگری می‌دانند. در هر صورت، آثار او تأثیر زیادی بر ادبیات غرب و جهان گذاشته‌اند و از آثار مشهور او می‌توان به نمایشنامه‌های «هملت»، «شاه لیر» و «مکبث» اشاره کرد.

سید نوید سیدعلی اکبر (متولد 1362) نویسنده و مترجم ایرانی در حوزه‌ی کودک و نوجوان است که مدیریت محتوایی انتشارات هوپا و سردبیری مجله‌ی هوپا را نیز برعهده دارد. او که از کودکی نوشتن را شروع کرده بود، بیش از سی کتاب منتشر و جوایز ادبی زیادی را از آن خود کرده است. از آثار مشهور سید نوید سیدعلی اکبر می‌توان به کتاب‌های « ماه می‌خواهد پلنگ را بدزدد، پلنگ می‌خواهد ماه را بدزدد»، «من مامانت را نخوردم» و «بچه غول باید توی مدرسه بماند» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان می‌شنویم

دختری که چشم‌هایش از اشک خیس بود، صورتش را در بالشت فرو برد و گفت:

- قانون. قانون آتن. حق کهن آتنی‌ها. قانون آتن این رو می‌گه. قانون آتن اون رو می‌گه. قانون لعنتی مسخره.

و با مشت روی تخت کوبید.

- چی شده خانم؟ جونم به لبم رسید. خواهش می‌کنم به من بگین بانو هرمیا. آخه چرا این‌قدر گریه می‌کنین؟

هرمیا گفت:

- دیگه چی می‌خواستی بشه؟ محکوم شدم تا آخر عمر با هیچ مردی ازدواج نکنم. محکوم شدم مثل یک راهبه لباس سیاه بپوشم و چشم بدوزم به ماه و سرود‌های مقدس بخونم.

ندیمه‌اش بافه‌ی گیس‌های هرمیا را که به شاخه گندمی شبیه بود در دست‌هایش گرفت و پشت گردنش را نوازش کرد.

- آخه چرا خانم؟

هرمیا همانطور که اشک‌هایش را پاک می‌کرد گفت:

- به خاطر قانون احمقانه‌ی آتنی‌ها. به خاطر اینکه عاشق شدم. به خاطر هزارجور کوفت و زهرمار حقوق کهن پدران آتنی. به خاطر...

و دوباره سرش را در بالشت فرو کرد و شقیقه‌هایش را با دست فشار داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 2
نمونه 1
5 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
بخش اول
3 دقیقه
بخش دوم
4 دقیقه
بخش سوم
5 دقیقه
بخش چهارم
5 دقیقه
بخش پنجم
4 دقیقه
بخش ششم
3 دقیقه
بخش هفتم
1 دقیقه
بخش هشتم
3 دقیقه
بخش نهم
2 دقیقه
بخش دهم
5 دقیقه
بهش یازدهم
4 دقیقه
بخش دوازدهم
3 دقیقه
بخش سیزدهم
5 دقیقه
بخش چهاردهم
3 دقیقه
بخش پانزدهم
1 دقیقه
بخش شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان
نویسنده،
راویفرناز حداد
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان

Rozbeh Aghighi
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ترجمه و ساده سازی متن خوب بود و گوینده نیز کوشش بسیاری برای اجرا تک نفره در قالب چند هنرپیشه را ارایه داده‌اند که قابل تقدیر است
Mohtaram hajipour
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قشنگ بود. لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی رویای یک شب نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.