معرفی و دانلود کتاب صوتی گردنبند الماس

عکس جلد کتاب صوتی گردنبند الماس
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گردنبند الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گردنبند الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گردنبند الماس

ماتیلده زنی است که ارزشمند شناخته شدن و مورد احترام واقع شدن در جمع را به زیبایی، آراستگی و تجملات ظاهری می‌داند. کتاب صوتی گردنبند الماس، اثر گی دو موپاسان، یکی از برترین نویسندگان داستان کوتاه، ماجرای سرنوشت شومی است که ماتیلده و همسرش، بابت این نگاه او، به آن دچار می‌شوند. این داستان، از مهم‌ترین الگوهای داستان کوتاه در ادبیات جهان به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی گردنبند الماس

ماتیلده تمام روزهای عمر خود را صرف خیالات و آرزوهایی می‌کند که در زندگی‌اش محقق نشده‌اند. او هر لحظه در حسرت زندگی پرتجمل، مرفه و پرزرق‌وبرقی به‌سر می‌برد که به آن نرسیده. یک روز همسرش با خبری خوش از راه می‌رسد و دعوت‌نامه‌ی یک مهمانی باشکوه را به دست ماتیلده می‌دهد. اما برخلاف انتظار شوهر، زن به جای خوشحال شدن، مضطرب و ناراحت می‌شود؛ چراکه فکر می‌کند لباس مناسبی برای این مهمانی ندارد. کتاب صوتی گردنبند الماس (The Necklace)، اثر گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) داستان دردسری است که ماتیلده با آرزوها و حسرت‌هایش، وارد زندگی خود و شوهرش می‌کند.

همسر ماتیلده که دوست دارد او را خوشحال ببیند، بزرگوارانه پولی را که برای برنامه‌های خود اندوخته بود در اختیار همسرش می‌گذارد تا برای خود لباس مناسبی تهیه کند. بااین‌حال باز هم ماتیلده را غمگین و در فکر می‌بیند. این‌بار از حماقت او برآشفته می‌شود و می‌پرسد که باز چه شده. زن پاسخ می‌دهد که هیچ جواهر و زیورآلاتی ندارد. نهایتاً ماتیلده گردنبند زیبایی را از یک دوست قرض می‌گیرد تا در مهمانی از آن استفاده کند. اما از بخت بد در آن میان گردنبند گم می‌شود و این تازه آغاز شوربختی‌های زندگی ماتیلده و همسرش است.

کتاب صوتی گردنبند الماس به پایان غافلگیرکننده‌ای مشهور است که گی دو موپاسان در انتهای داستان برای مخاطبانش تدارک دیده است. داستان گردنبند الماس، ماجرای زنی است که به خاطر افکار منفی و غلطش، نه می‌تواند زیبایی و نکات مثبت خود را ببیند، نه مهربانی و ازخودگذشتگی شوهرش را و نه زندگی خوبی را که در کنار هم دارند. عاقبت هم یک روز با غرور و خودخواهی‌اش، زندگی‌شان را از این رو به آن رو می‌کند. کتاب صوتی گردنبند الماس را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای مهتاب احمدی و براساس ترجمه‌ی سپیده جعفرزاده منتشر کرده است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که صدای زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی گردنبند الماس

کتاب صوتی گردنبند الماس، اثر گی دو موپاسان، ازجمله آثاری است که تابه‌حال دست‌مایه‌ی اقتباس آثار داستانی، نمایشی، رادیویی، تلویزیونی، موزیکال و سینمایی مختلفی قرار گرفته. از میان این اقتباس‌ها، چند اثر را معرفی می‌کنیم:

  • فیلم گردنبند الماس (The Diamond Necklace)، یک فیلم صامت انگلیسی است که با اقتباس از این داستان ساخته شده. این فیلم به کارگردانی دنیسون کلیفت (Denison Clift) در سال 1921 اکران شد.

  • کانر میچل (Conor Mitchell)، آهنگساز ایرلندی نیز براساس این کتاب، آهنگی را با نام ماتیلده (Mathilde) ساخت که در سال 2008 بر صحنه اجرا شد.

  • Paste نیز نام داستان کوتاهی است که با اقتباس از این کتاب، در سال 1899 توسط هنری جیمز (Henry James) نوشته شده است. هنری جیمز در داستان خود، پایان غافلگیرکننده‎‌ی داستان اصلی را معکوس کرده است.

کتاب صوتی گردنبند الماس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی گردنبند الماس برای علاقه‌مندان به آثار برتر ادبیات جهان و خصوصاً داستان‌های کوتاه وکلاسیک مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی گردنبند الماس می‌شنویم

شب جشن شد. خانم لوئیزل به آنچه می‌خواست رسیده بود. از همه‌ی زن‌هایی که آن‌جا حضور داشتند زیباتر شده بود. زنی شیک‌پوش که لبخندی از سر شوق بر لب داشت. تمام مردان به او چشم دوخته بودند، نامش را می‌پرسیدند و تلاش می‌کردند سر صحبت را با او باز کنند. تمام مقامات خواهان رقص با او بودند و حتی مورد توجه خود وزیر هم قرار گرفت. مستانه، با شادی و شعف می‌رقصید و در سایه‌ی پیروزی و موفقیتش، همه‌ی غم‌هایش را از یاد برده بود. خوشبختی‌ای که حاصل نگاه‌های تحسین‌برانگیز و رفتارهای محترمانه‌ی دیگران بود و می‌توانست قلب هر زنی را لبریز از شادی کند.

حدود ساعت چهار صبح بود که از مهمانی بیرون آمد. شوهرش همراه سه مرد دیگر که همسران آن‌ها نیز در حال خوش‌گذرانی بودند، از ساعت دوازده شب در اتاقی کوچک خوابیده بود. مرد با دیدن زن، شنلی که همیشه همراهش بود را روی شانه‌های او انداخت. کهنگی شنل در مقابل زرق‌وبرق لباس زن، کاملاً به چشم می‌آمد. زن متوجه موضوع شد و سریع‌تر راه رفت. می‌خواست چشم زن‌هایی که خود را در خزهای گران‌قیمت پوشانده بودند، به او نیفتد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
گردن‌بند الماس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گردنبند الماس
نویسنده
مترجمسپیده جعفرزاده
راویمهتاب احمدی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گردنبند الماس

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۴
سلام. داستان بسیار جالبی است. نویسنده بزرگی این داستان را نوشته بود. ترجمه خیلی خوبی داره. نری رنه آلبر گی دو موپاسان نویسنده فرانسوی است. او در کنار استاندال، انوره دو بالزاک، گوستاو فلوبر و امیل زولا یکی از بزرگترین داستان‌نویسان قرن نوزدهم فرانسه به شمار می‌آید. او در طول زندگی نسبتاً کوتاه ۴۳ و ساله‌اش حدود ۳۰۰ داستان کوتاه بلند، ۶ رمان و نیز ۳ سفرنامه، یک مجموعه شعر و مجلدی از چند نمایشنامه نوشت؛ ولی نقطه اوج کارهای موپاسان داستان‌های کوتاه اوست که برخی از آن‌ها از شاهکارهای ادبیات داستانی جهان شمرده می‌شوند.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۶/۲
یادش بخیر این داستان رو در کتاب‌های درسی خوانده بودم (امیدوارم هنوز حذفش نکرده باشن) داستان کوتاه و جذابی است از برباد رفتن سال‌های جوانی بر اثر یک هوس و یک اشتباه. حالا که پس از سالها دوباره داستان را شنیدم به یاد این مصرع افتادم که میگفت: شب شراب نیرزد به بامداد خمار. روایت خوب بود. با سپاس از کتابراه.
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۷/۲۲
من اولین بارم بودم از این نویسنده فرانسوی کتابی گوش میکنم و میخونم. واقعا قلم فوق العاده‌ای دارن. پیشنهاد میکنم حتمااین کتاب صوتی رابشنوید. و لذت ببرید. تشکرویژه‌ای از کتابراه و تموم تیم گرامی شون دارم
Fereshte Akbari
۱۴۰۲/۵/۲۹
چقد من حرص خوردم از دست خانمه. بخاطر حرف مردم زندگی خودتو اعصابتو آرامش خودت و عزیزاتو از بین ببری که چی؟؟! دوس داشتم داستانو خیلی کفریم کرد ولی جالب بود. درس عبرتی باشه که اصلا به حرف مردم توجه نکنیم. ممنون از کتابراه
Rahil najafi
۱۴۰۳/۱/۲۸
با اینکه اخر داستان از اول مشخص بود ولی ارزش خواندن دارد تا با خود بگویی اصلی یا بدلی طمع یا به زندگی خود قناعت کردن حتما پیشنهاد می کنم ممنون از تمامی عوامل و کتابراه
Fatemeh74
۱۴۰۳/۱/۲۷
زندگی خیلی کوتاهه حیف عمری که بی فایده بگذره! داستانی کوتاه و آموزنده با تشکر از نوین کتاب که این مجموعه رو در اختیارمون گذاشتن.
پريا رضايي
۱۴۰۲/۷/۲۳
سالها پیش تو برنامه قصه‌های شب رادیو اینو شنیده بودم ولی برگردان به داستان فارسی شده بود خیلی جالب بود چشم و هم چشمی ممنوع
Parisa Eft
۱۴۰۲/۵/۲۵
واقعا عالی بود ممنون «۱ ثانیه، ۱ دقیقه می‌تونی زندگی آدم رو تغییر بده
توصیه میکنم گوش بدید. ممنون از همه عوامل تیم کتابراه
حمید رضا لشگری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام این کتاب برای کسانی که به فیلمنامه نویسی علاقه دارند بسیار مفید است
ساره سیف پور
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
یک کتاب صوتی ۲۵ دقیقه‌ای! در یک فصل! اصلاجالب نبود
افسانه تلگردی
۱۴۰۲/۱۰/۸
گاهی وقتا ندانسته زندگی برای خودمون خسته تر می‌کنیم
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گردنبند الماس

برای دریافت کتاب صوتی گردنبند الماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.