معرفی و دانلود کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان: در‬ جستجوى‬ آرامش،‬ اطمینان‬ و‬ تسلى

عکس جلد کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان: در‬ جستجوى‬ آرامش،‬ اطمینان‬ و‬ تسلى
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان: در‬ جستجوى‬ آرامش،‬ اطمینان‬ و‬ تسلى

دستورالعمل‌هایی دلسوزانه برای بهنجارسازی بیماری‌های روانی و دستیابی به سلامت روان! کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان دفترچه‌ی راهنمایی است که ما را در برخورد با طیف گسترده‌ای از مشکلات روانی یاری می‌کند؛ از انواع خفیف آن گرفته تا بیماری‌های سخت و جدی. آلن دوباتن در این کتاب توضیح می‌دهد که ما چطور و چگونه درگیر یک بیماری روانی می‌شویم و چطور می‌توانیم از پسِ آن برآییم.

درباره‌ی کتاب در باب سلامت روان

اگر دچار انواع بیماری‌ها و درگیری‌های روانی باشیم، آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب در باب سلامت روان (On Mental Illness)، ما را قدم‌به‌قدم برای مواجهه‌ی درست با آن‌ها آماده می‌کند. کتاب در باب سلامت روان ابزاری را در اختیار ما می‌گذارد که به کمک آن بتوانیم احساساتی که در ما وجود دارند را با خانواده و دوستانمان در میان بگذاریم. کتاب در باب سلامت روان این امکان را در اختیار ما می‌گذارد که نگاهمان نسبت به خودمان و آینده‌مان را اصلاح کنیم.

کتاب در باب سلامت روان، در عین متکی بودن بر دانش تخصصی که ناشی از تجربیات طولانی درمانگران مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) است، با لحن فردی همراه و دلسوز نوشته شده است. می‌توانیم با خیال راحت خود را به این کتاب بسپریم تا ما را در فرایند درمان و بهبود یاری کند. آلن دوباتن در این کتاب ابتدا خواننده‌ی خود را قانع می‌کند که پذیرش، اولین گام ضروری برای بهبودی است. اگر نپذیریم که دچار یک بیماری هستیم و ابتدا در برابر آن تسلیم نشویم، فرایند درمان اصلاً آغاز نخواهد شد. نباید از مشکلاتمان آن‌قدر بترسیم که آن‌ها را انکار کنیم. باید بدانیم چیزی که ما تجربه می‌کنیم را افراد بسیار دیگری تجربه کرده و خواهند کرد. با پذیرش این مسئله آماده می‌شویم تا به همراه آلن دوباتن گام‌به‌گام در درمان بیماری خود پیش برویم.

مدرسه‌ی زندگی کتاب در باب سلامت روان را در سال 2023 منتشر کرده است و کتاب‌سرای نیک این کتاب را با ترجمه‌ی علیرضا شفیعی‌نسب در اختیار ما قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) مؤسسه‌ای بین‌المللی است که انسان‌ها را یاری می‌کند تا زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنند. مدرسه‌ی زندگی به ما کمک می‌کند تا خودمان را بهتر درک کنیم و کیفیت روابط، زندگی حرفه‌ای و اجتماعی‌مان را ارتقا دهیم. استراتژی این مؤسسه برای رسیدن به این هدف این است که به ما کمک کند تا از اوقات فراغتمان استفاده بهتری کنیم و راه رسیدن به آرامش را برای خودمان پیدا کنیم.

مدرسه‌ی زندگی هدف خود را از طریق ارائه‌ی کتاب، فیلم، ورکشاپ و هدایای مختلف به مخاطبانش پیگیری می‌کند. در کنار این‌ها، از طریق اجتماع صمیمی و حمایت‌گری که شکل داده، آغوش خود را به روی مخاطبانش باز گذاشته است.

مدرسه‌ی زندگی در سال 2008، توسط نویسندگان و نظریه‌پردازانی مثل آلن دوباتن پایه‌گذاری شد. از آن زمان این مؤسسه محتواهای آموزشی زیادی را در قالب کتاب منتشر کرده است که کتاب در باب سلامت روان یکی از آن‌هاست. این کتاب‌ها توسط درمانگران و متخصصانی که در مدرسه‌ی زندگی فعالیت دارند تألیف می‌شود و سرپرست و ناظر تمام آن‌ها آلن دوباتن است.

کتاب در باب سلامت روان مناسب چه کسانی است؟

اگر به‌دنبال راهنمایی کاربردی و سرراست می‌گردید تا بدانید با آشفتگی‌ها و ناامیدی‌هایی که گاهی شما را زمینگیر می‌کنند چطور کنار بیایید، کتاب در باب سلامت روان به شما توصیه می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن، متولد سال 1969، فیلسوف و نویسنده‌ی انگلیسی-سوئیسی است. کتاب‌های او به موضوعات متنوع و جدیدی پرداخته‌اند که محور بسیاری از آن‌ها کاربرد فلسفه در زندگی روزمره است. ویژگی خاص آلن دوباتن، توضیح مسائل فلسفی به زبان ساده و برای عامه‌ی مردم است. ازجمله‌ی مشهورترین کتاب‌های او می‌توان به «جستارهایی در باب عشق» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان: در‬ جستجوى‬ آرامش،‬ اطمینان‬ و‬ تسلى می‌خوانیم

وقتی بیماری ذهنی را از دست دادن سکان ذهن تعریف کنیم، کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که از هرگونه ناخوشی فارغ است. سلامت ذهنی واقعی یعنی اینکه صاف‌وصادق بپذیریم که در شایسته‌ترین و معنادارترین زندگی‌ها هم چقدر ناخوشی هست. بعضی روزها، از غم کسی که از دست داده‌ایم گریه‌مان می‌گیرد و اشک‌ها بند نمی‌آید. بعضی روزها، آن‌قدر نگران آینده می‌شویم که آرزو می‌کنیم کاش به دنیا نمی‌آمدیم! بعضی روزها، آن‌قدر اندوهگین می‌شویم که حتی باز کردن دهان هم کاری بیهوده به نظر می‌رسد. در چنین وقت‌هایی، باید خودمان را هم‌تراز کسی بدانیم که به‌خاطر آنفولانزا خانه‌نشین شده و نیازمند توجه و همدلی است.

چیزی که ترس ما را تشدید می‌کند این است که دست‌کم صد سال با رسیدن به درک صحیح از عملکرد مغز و نحوه‌ی التیام آن فاصله داریم. ما در عرصه‌ی ذهن تقریباً به اندازه‌ای پیش رفته‌ایم که در حوزه‌ی پزشکیِ جسم در اواسط قرن هفدهم پیش رفته بودیم و کم‌کم تصویری از نحوه‌ی گردش خون در رگ‌ها یا عملکرد کلیه‌ها به دست می‌آوردیم. در تلاش برای یافتن راهکار به آن جراحان متقدمی می‌مانیم که در نقاشی‌های قدیمی به تصویر کشیده می‌شوند: جسدهایی را با قیچی زنگ‌زده می‌شکافند و با سیخی با امعا و احشا ور می‌روند. زمانی که واقعاً به رازهای ذهن پی ببریم، شاید در آستانه‌ی استعمار مریخ باشیم.

نه اینکه خیلی ابله باشیم! اما چیزی که با آن سروکار داریم به‌طرز عجیبی غامض است. شمه‌ای از این نکته را زمانی درمی‌یابیم که ذهنمان به اعماق ژرف خود فرو می‌رود؛ مثلاً می‌خوابیم و تصاویر و صداهایی از دوره‌های مختلف زندگی‌ خود را تجربه می‌کنیم. آن ‌وقت تازه به صرافت می‌افتیم که ذهنمان چقدر متراکم است و چه مشاهده‌گر پیوسته و سخت‌کوشی است، چقدر چیزها را در خود ذخیره کرده و چقدر درد و سوز دل درون ما نهفته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اقدامات درمانی
فصل 1: دلایل زندگانی
فصل 2: پذیرش
فصل 3: دارو
فصل 4: تنظیم
فصل 5: عشق
فصل 6: هم‌نشینی
فصل 7: روان‌درمانی
فصل 8: مدرنیته
فصل 9: شفقت به خود
فصل 10: قدرشناسی
فصل 11: نسبی‌نگری
فصل 12: کار
فصل 13: بدبینی
فصل 14: شکاکیت
نتیجه‌گیری
زندگی بلندمدت با بیماری ذهنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان: در‬ جستجوى‬ آرامش،‬ اطمینان‬ و‬ تسلى
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-5753-61-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان

جواد ارجنکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب بسیار شگفت آور که به سلامت روانم کمک شایگانی نمود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان

برای دریافت کتاب در‬ باب‬ سلامت‬ روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.