معرفی و دانلود کتاب عدالت و ابعاد آن

عکس جلد کتاب عدالت و ابعاد آن
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عدالت و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عدالت و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عدالت و ابعاد آن

در کتاب عدالت و ابعاد آن، نوشته‌ی محمد رعنایی و مهدی طالب پور، سعی بر آن بوده که با ارائه‌ی مطالبی دقیق و علمی، آگاهی و شناخت افراد نسبت به مفهوم عدالت و ابعاد مختلف آن افزایش یابد. در این اثر درباره‌ی وجوه مختلف عدالت، از جمله عدالت سیاسی و عدالت سازمانی، بحث شده است.

درباره کتاب عدالت و ابعاد آن

در تعریف مفهوم عدالت ابهامات زیادی وجود دارد. در اینجا به این تعریف بسنده می‌کنیم: منظور از عدالت قرار گرفتن هر چیزی در جای خود است. در دنیای پیشرفته‌ی کنونی عدالت و عدالت‌طلبی ابعاد پیچیده‌ای به خود می‌گیرد و برخورداری از امکانات گوناگون نظیر خدمات درمانی، بهداشتی، تفریحی، امکانات آموزشی، اشتغال، دسترسی به منابع اطلاعاتی و آزادی و... را شامل می‌شود.

وقتی انسان احساس می‌کند در شریط یکسان با دیگران قرار دارد ولی به‌گونه‌ای متفاوت با او برخورد می‌شود، آشفته و آزرده‌خاطر می‌گردد و دلیل آن احساس نیاز به عدالت است که این ویژگی در وجود هر فردی هست. عدالت یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های بشری است؛ چراکه دستمایه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به اهدافی همچون عزت‌نفس، آزادی و کمال به شمار می‌رود. اهمیت این موضوع محمد رعنایی و مهدی طالب‌ پور را بر آن داشت که اقدام به تألیف کتاب عدالت و ابعاد آن کنند.

معرفی و دانلود کتاب عدالت و ابعاد آن

کتاب حاضر در پنج فصل تهیه و تنظیم شده است. در فصل نخست به موضوعاتی از این قبیل پرداخته می‌شود: مفهوم عدالت، تاریخچه‌ی عدالت، دیدگاه‌های مختلف در زمینه‌ی عدالت، عدالت ذاتی یا اکتسابی، نکاتی پیرامون مفهوم عدالت، ارتباط عدالت و آزادی، آزادی از دیدگاه اسلام، رابطه‌ی آزادی و عدالت از دیدگاه اسلام.

عنوان فصل دوم عدالت سازمانی است و منظور از آن انصاف در محیط کار می‌باشد. در این فصل پس از ارائه‌ی تعریف عدالت سازمانی به مباحثی از این قبیل پرداخته می‌شود: ابعاد و رویکردهای عدالت سازمانی، عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ای، عدالت تعاملی، عدالت کیفری و اهمیت عدالت.

در فصل سوم به عدالت اجتماعی و ابعاد مختلف آن پرداخته می‌شود. منظور از عدالت اجتماعی در این فصل، هنجارهای مهم اجتماعی است که زندگی جمعی صلح‌آمیز، رضایت‌بخش و همراه با آرامش را برای همگان فراهم می‌سازد.

عدالت قضایی مسئله‌ای است که فصل چهارم کتاب عدالت و ابعاد آن را به خود اختصاص داده است و منظور از آن اجرای عدالت در جهت قضاوت و داوری می‌باشد. در این فصل به این موضوعات پرداخته می‌شود: عدالت و بیت‌المال، عدالت قضایی در اجتماع مدنی، شاخصه‌های عدالت در دادرسی و نظام قضایی کنونی، عدالت در حقوق متقابل زن و مرد، تفاوت‌های زن و مرد از لحاظ جسمی و روحی، نژاد و تفاوت نژادها، آثار تفاوت‌های جسمانی و تأثیر آن بر حقوق، تساوی حقوق زن و مرد و...

فصل پنجم این کتاب عدالت سیاسی را مورد بررسی قرار می‌دهد که منظور از آن احترام دقیق به شخص و حقوق او و تقسیم منصفانه‌ی ثروت و قدرت است. موضوعات مختلف این فصل عبارتند از: اصول عدالت سیاسی، عدالت در اندیشه‌ی سیاسی کلاسیک، عدالت در قرون وسطی، عدالت در دوره رنسانس، عدالت در عصر روشنگری، موانع و راه‌کارهای تحقق عدالت سیاسی و...

کتاب عدالت و ابعاد آن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی فلسفه‌ی سیاسی و دنبال‌کنندگان مباحث مربوط به حقوق مدنی، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب عدالت و ابعاد آن می‌خوانیم

سومین مؤلفه عدالت سازمانی عدالت تعاملی است که به نوع و شیوه‌ی توضیحات مرتبط با توزیع منابع و درآمدها و نیز رویه‌های آن‌ها اشاره دارد. به این معنی که افراد و گروه‌ها ممکن است درآمدها و رویه‌ها را ارزیابی نمایند و درمورد عادلانه‌بودن یا ناعادلانه‌بودن آن‌ها نظر دهند. اعضای یک سازمان وقتی تصمیمات آن تبیین می‌شود، حتی هنگامی که این تصمیمات به نفع آن‌ها نباشند نیز از آن‌ استقبال می‌کنند. اولاً محتوای چنین تصمیماتی از اهمیت بسیار زیادی در برداشت‌های مختلف از عدالت تعاملی برخوردار است. اگر چنین تبیینی ناقص و اشتباه باشد احتمالاً کارمندان عدالت را در این فرایند درک نخواهند کرد. دوماً این که نحوه‌ی تبیین این تصمیمات به افراد جزئی از عدالت تعاملی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم و تاریخچه‌ی عدالت
فصل دوم: عدالت سازمانی
فصل سوم: عدالت اجتماعی
فصل چهارم: عدالت قضایی
فصل پنجم: عدالت سیاسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عدالت و ابعاد آن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-600-6904-54-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عدالت و ابعاد آن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عدالت و ابعاد آن

برای دریافت کتاب عدالت و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.