معرفی و دانلود کتاب فیزیک انرژی خورشیدی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک انرژی خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک انرژی خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک انرژی خورشیدی

سی جولیان چن در کتاب فیزیک انرژی خورشیدی شما را با یکی از منابع پایان‌ناپذیر و پاک انرژی آشنا می‌کند که می‌تواند در شرایط بحران انرژی، جایگزینی مناسب و کارا برای سوخت‌های فسیلی باشد. در این کتاب با روش‌های محاسباتی استفاده از انرژی خورشیدی و مبانی فیزیکی آن به خوبی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب فیزیک انرژی خورشیدی

این کتاب جامع‌ترین راهنمای کاربردی درباره‌ی انرژی خورشیدی است و در روزگاری که سوخت‌های فسیلی به محیط زیست آسیب‌های جبران‌پذیری وارد کرده‌اند، می‌تواند راهنمایی آگاهی‌بخش و امیدوارکننده برای کشورهای مختلف باشد. در کتاب فیزیک انرژی خورشیدی (Physics of Solar Energy)، نوشته‌ی سی جولیان چن (C. Julian Chen) درباره‌ی فواید انرژی خورشیدی و پایان‌ناپذیر بودن، سالم بودن و فراگیری آن مطالب تخصصی مفیدی در اختیار شما قرار گرفته است.

خواندن این کتاب علاوه بر آن‌که می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد، به خوانندگان و مخاطبان فیزیک پایه نیز اطلاعاتی مناسب در خصوص انرژی خورشیدی ارائه می‌دهد. به همین سبب برخی مباحث پیش‌نیاز در این حوزه به شکلی مروری سریع در کتاب آورده شده. درمجموع انتشار این اثر گامی در جهت پیشرفت و توسعه‌ی فناوری‌های جدید در زمینه‌ی انرژی خورشیدی است و در شرایط بحران انرژی می‌تواند اطلاعات مناسبی را برای استفاده از یکی از پاک‌ترین انرژی‌ها در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

با توجه به بالا بودن میزان مصرف انرژی در ایران، این کتاب می‌تواند در تغییر سیاست‌های کلان کشور و تشویق به سرمایه‌گذاری در استفاده از انرژی‌های نو تأثیرگذار باشد و جامعه‌ی علمی را با فواید و جزئیات این منابع طبیعی آشنا کند. در فصل‌های مختلف این اثر ضمن معرفی انواع مختلف انرژی آبی، بادی و خورشیدی، در جریان ماهیت تابش خورشیدی، روش ردیابی نور خورشید، مبانی فیزیکی فتوولتایی و فتوشیمی و بسیاری موضوعات مهم دیگر قرار خواهید گرفت.

کتاب فیزیک انرژی خورشیدی حاصل ترجمه‌ی هادی لوک زاده، منصوره تاتاری ورنوسفادرانی و محمدرحیم طالبتاش است که از سوی انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده است.

کتاب فیزیک انرژی خورشیدی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی فیزیک در مقاطع مختلف و پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه از مخاطبان اصلی این اثر هستند؛ خصوصاً اخیراً در مقطع کارشناسی درسی تحت عنوان انرژی نو ایجاد شده و کتاب حاضر می‌تواند منبعی مستند و جامع برای این درس محسوب شود.

با سی جولیان چن بیشتر آشنا شویم

سی جولیان چن استادیار و دانشمند ارشد پژوهشی در زمینه‌ی فیزیک و ریاضیات کاربردی در دانشگاه کلمبیاست. علایق تحقیقاتی او شامل مدل‌های ریاضی صدای انسان، استفاده از انرژی خورشیدی و... است. او پیش از ورود به دانشگاه، پانزده سال در مرکز تحقیقاتی توماس جی واتسون IBM مشغول به فعالیت علمی بوده است و در همان‌جا بود که الگوریتمی پرکاربرد را برای تشخیص گفتار زبان چینی اختراع کرد. از دیگر آثار او کتاب «Introduction to Scanning Tunneling Microscopy (مقدمه‌ای بر اسکن میکروسکوپ تونلی)» قابل ذکر است.

در بخشی از کتاب فیزیک انرژی خورشیدی می‌خوانیم

یک از موفق‌ترین نمونه‌ها، تولید اتانول از نیشکر در برزیل است۔ مهم‌ترین معیار در صنعت انرژی، شاخص توازن انرژی یا EROI است که بیانگر نسبت انرژی حاصل شده به انرژی مصرف‌شده است. به معادله‌ی 3.1 مراجعه کنید۔ با توجه به مطالعات مختلف، توازن انرژی در تولید اتانول از شکر در برزیل بیش از 8 است و به عبارت دیگر برای تولید 1J انرژی از اتانول، نیازمند صرف ۰/125J انرژی می‌باشد۔ هزینه‌ی تولید یک گالن اتانول در برزیل 0/83 دلار است. یعنی خیلی کمتر از هزینه تولید یک گالن گازوئیل. البته وضعیت آب‌وهوایی و اقلیمی سائوپائولو نیز تاثیرگذار است۔ ساثوپاثولو دشتی نیمه گرمسیری با آفتاب و بارش باران فراوان در جنوب شرقی برزیل است۔ از سال 2003 استفاده از ماشین‌های با سوخت ترکیبی به دلیل کاهش هزینه‌های سوخت آن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. مقدمه
2. طبیعت تابش خورشیدی
3. منشا انرژی خورشیدی
4. مسیریابی نور خورشید
5. برهم‌کنش نور خورشید با زمین
6. ترمودینامیک انرژی خورشیدی
7. گذارهای کوانتومی
8. پیوندگاه
9. سلول‌های خورشیدی نیمه‌رسانا
10. الکتروشیمی خورشیدی
11. انرژی گرمایی خورشیدی
12. ذخیره‌سازی انرژی
13. ساختمان با آفتاب
واژه‌نامه‌ی فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیک انرژی خورشیدی
نویسنده
مترجمهادی لوک زاده، منصوره تاتاری ورنوسفادرانی، محمدرحیم طالب تاش
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات655
زبانفارسی
شابک978-622-5846-44-9
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک انرژی خورشیدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک انرژی خورشیدی

برای دریافت کتاب فیزیک انرژی خورشیدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.