معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

تن تن و سگ دوست‌داشتنی‌اش میلو، در کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی، نوشته‌ی هرژه، این بار در پی درگیری با یک باند قاچاق مواد مخدر به صحراهای سوزان شمال آفریقا و بازارهای تودرتوی کشور مراکش کشیده می‌شوند تا با شجاعت و استقامت همیشگی‌شان پرده از راز جنایات این باند خلافکار بردارند.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

چه کسی فکرش را می‌کرد یک قوطی خالی گوشت خرچنگ که درون سطل زباله‌‌ای در خیابان‌های بلژیک رها شده است، با خود رازی مخوف به همراه داشته باشد؟ تن تن، خبرنگار شجاع و تیزبین ما از هیچ جزئیاتی به سادگی عبور نمی‌کند و شیطنت سگش میلو با یکی از این قوطی‌ها، او را وارد ماجرایی باورنکردنی و تعقیب و گریزی پرهیجان در بازارهای شلوغ مراکش و صحراهای شمال آفریقا می‌کند.

کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی (The Crab with the Golden Claws) قسمت نهم از مجموعه ماجراهای تن تن، به قلم هرژه (Herge) کارتونیست شهیر بلژیکی است که با روایتی ساده و پرکشش به همراه تصاویر رنگی و جذاب برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. نسخه‌ی سیاه و سفید این کتاب در سال 1941 برای اولین بار منتشر شد و در سال 1941 به صورت رنگی و با طراحی مجدد هرژه به چاپ رسید. در این کتاب، هرژه از عناصر سینمایی مختلفی برای تصویرسازی بهره برده است. برای مثال برخی از صحنه‌هایی که در صحرا می‌گذرد، از نماهای لانگ شات استفاده شده است و نماهای درگیری تن تن با دشمنانش نیز تصاویری دارد که به نوعی حرکت موجود در نماهای سینمایی را تداعی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

لازم به ذکر است که کاپیتان هادوک، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستان‌های تن تن، برای اولین بار در کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی قدم به دنیای پرماجرای تن تن می‌گذارد. این دو در کشتی اسرارآمیز کارابوجان با هم آشنا می‌شوند و در جریان تعقیب و گریز و مبارزه با باند جنایتکار در دل صحراهای سوزان آفریقا، رفاقتی میانشان شکل می‌گیرد که پای ثابت باقی داستان‌های مجموعه‌ی تن تن می‌شود.

کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی یکی از داستان‌های جذاب و جالب مجموعه ماجراهای تن تن است که نادر تکمیل همایون آن را به زبان ارسی برگردانده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را ذیل مجموعه داستان‌های رد پا به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

نکوداشت‌های کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

  • این داستان تولدی دوباره در ماجراهای تن تن است. کاپیتان هادوک عنصر داستانی چشمگیری به داستان اضافه می‌کند و روح جدیدی به آن می‌دمد. (بینوا بیترز، نویسنده)
  • بهترین قسمت کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی ظهور هادوک است که پتانسیلی عظیم به داستان اضافه می‌کند. (مایکل فار، منتقد)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

  • در سال 1947، بر اساس این داستان فیلمی استاپ موشن به کارگردانی کلود میسون (Claude Misonne) در بلژیک ساخته شد. این فیلم، نخستین فیلم سینمایی ساخته شده بر اساس داستان‌های تن تن به شمار می‌رود که کاملاً به داستان فیلم وفادار است.
  • در سال 1957، استودیوی بلژیکی بلویژن، پنجمین اقتباس مجموعه تلویزیونی ماجراهای تن‌تن اثر هرژه را از داستان خرچنگ پنجه طلایی انتخاب کرد. این قسمت نیز توسط ری گوسنز (Ray Goossens) کارگردانی شد و همانند دیگر اپیزودها، چندان به قصه‌ی اصلی کتاب وفادار نماند.
  • در سال 2011، استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg) فیلم سینمایی ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) را کارگردانی کرد که یکی از داستان‌های مورد اقتباس فیلم، کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی است.

کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو علاقه‌ دارید، از خواندن این کتاب لذت زیادی خواهید برد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7776-99-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.