معرفی و دانلود کتاب ماساژ فشاری شیاتسو: راهنمای کامل تصویری برای درمان خانگی موثر و قابل اطمینان

عکس جلد کتاب ماساژ فشاری شیاتسو: راهنمای کامل تصویری برای درمان خانگی موثر و قابل اطمینان
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماساژ فشاری شیاتسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماساژ فشاری شیاتسو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماساژ فشاری شیاتسو: راهنمای کامل تصویری برای درمان خانگی موثر و قابل اطمینان

کتاب ماساژ فشاری شیاتسو نوشته‌ی سوزان فرانزن، یک منبع آموزشی و کمک‌درمانی است که برمبنای طب شرقی تألیف شده. این کتاب تمام اطلاعات لازم را در مورد روش ماساژدرمانی شیاتسو دربردارد و نویسنده مطالب تئوری کتاب را با تصاویر کاربردی همراه کرده، تا آموزش را آسان‌تر کند.

درباره‌ی کتاب ماساژ فشاری شیاتسو

آیا با طب شرق و شیوه‌های ماساژ درمانی آن آشنا هستید؟! آیا تابه‌حال چیزی درباره‌ی روش طب فشاری شنیده‌اید؟ سوزان فرانزن (Suzanne Franzen) با نگارش کتاب ماساژ فشاری شیاتسو (Shiatsu) شما را با اصول ماساژ شیاتسو که مبتنی بر نظریه‌های طبی شرق است، آشنا می‌کند و روش‌های انجام آن را به‌خوبی و به شکل مصور آموزش می‌دهد.

شیاتسو واژه‌ای ژاپنی به معنای فشار با انگشت است و در این شیوه‌ی ماساژ، تمرکز ماساژ‌دهنده بر نقاطی معطوف می‌شود که در مسیر تبادل و عبور و مرور انرژی در بدن اهمیت دارند. این نقاط، همان مواضعی هستند که در طب سوزنی هم مورد توجه قرار دارند. ماساژدهنده در این روش درمانی با ماساژ دادن نقاط مخصوص به تحریک کانال‌های انرژی بدن می‌پردازد و نیروی حیات را آزاد می‌کند. چنانکه گفته شد، این روش مبتنی بر نظریه‌ی ‌طبی شرقی است و درمانگر در این شیوه‌ی درمانی در پی آن است که تعادل بین دو نیروی «یانگ» و «یین» را برقرار کند و جریان «کای» یا نیروی حیات را به ثبات برساند؛ بدین ترتیب هم تنش‌های روحی ماساژگیرنده را برطرف می‌کند و هم بهبود بیماری‌های جسمی او را سرعت می‌بخشد.

معرفی و دانلود کتاب ماساژ فشاری شیاتسو

روش شیاتسو، امروزه در بسیاری از خانواده‌های شرقی و حتی غربی، به عنوان راهی برای تسکین درد، رفع خستگی و شاداب‌سازی جسم و روح استفاده می‌شود. درمان شیاتسو می‌تواند به بهبود آسیب‌های جسمی ناشی از حادثه یا کهولت سن کمک کند و روند بازیابی سلامتی را تسریع بخشد. علاوه بر بیماری‌های جسمی، شیاتسو برای درمان مشکلات روحی مانند افسردگی یا اضطراب نیز راهکاری مناسب است.

سوزان فرنزن، نویسنده‌ی کتاب ماساژ فشاری شیاتسو، در این کتاب قصد دارد با تبیین مبانی نظری شیاتسو در طب شرقی و آموزش اصول کاربردی ماساژ شیاتسو، خواننده را با این روش موثر درمانی آشنا کند. او با استفاده از راهنمای تصویری برای مخاطبان، کار آموزش را آسان‌تر کرده و ابهامات را درباره‌ی شیوه‌های انجام آن از میان برده است.

کتاب ماساژ فشاری شیاتسو با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که نویسنده در آن به تبیین مبانی نظری شیاتسو و طب شرقی پرداخته است. سوزان فرنزن در این مقدمه مطالبی را مانند تقابل نیروهای یین و یانگ، انرژی کای و نیروی حیات، نقاط فشار و کانال‌های انرژی، تأثیر استرس بر عدم تعادل و... تشریح می‌کند. سپس در فصل‌های بعدی آموزش تمرینات «دواین» و مسائل کاربردی و عملی ماساژ شیاتسو را آغاز می‌کند. تمرین‌ها و ماساژهای کتاب برای مسائل مهمی مانند آرام کردن سیستم عصبی، تقویت سیستم تنفسی، تعادل سیستم گوارشی، احیای سیستم ایمنی، بهبود وضعیت گردش خون و... کاربرد دارد.

ماساژها و تمرینات این کتاب دوگونه‌اند. بخشی باید توسط خود شخص انجام شوند اما برای بخش دیگری از آن‌ها، ماساژگیرنده به یک همراه نیاز دارد. زیرا این تمرینات باید توسط شخص دیگر انجام شوند.

گفتنی است که کتاب ماساژ شیاتسو، نوشته‌ی سوزان فرنزن در سایت منابع جهانی شیاتسو (Shiatsu Resources Worldwide) نیز قرار دارد و از جهت اعتبار در این سایت تایید شده است. این کتاب با ترجمه‌ی ژاله باقرلی و سمانه شوندی، در انتشارات حتمی ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی به چاپ رسیده است.

کتاب ماساژ فشاری شیاتسو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به عنوان یک راهنمای تصویری آموزشی برای کسانی که به یادگیری این شیوه‌ی ماساژدرمانی علاقه‌مندند، مناسب است. هم‌چنین افرادی که از آسیب‌های جسمی یا مشکلات روحی مانند افسردگی و اضطراب رنج می‌برند، می‌توانند با یادگیری ماساژ شیاتسو شروع به درمان این مشکلات و پالایش روح خود کنند.

در بخشی از کتاب ماساژ فشاری شیاتسو: راهنمای کامل تصویری برای درمان خانگی موثر و قابل اطمینان می‌خوانیم

در شیاتسو تعادل یا فقدان آن نقش مهمی را در سلامت شخص ایفا می‌کند. تنها و بهترین اصل اساسی در شیاتسو و طب شرقی درک مفهوم دو کلمه یین و یانگ است. یین و یانگ بیانگر دو مفهوم کاملا متضاد در طبیعت هستند. همه چیز اساسا متشکل و متأثر از این دو نیرو است، در نتیجه طبیعتا به دو مجموعه کاملا مخالف تقسیم شده است. از آنجایی که یین و یانگ دو نیروی مکمل هستند، هیچ چیزی در طبیعت به تنهایی، یین یا یانگ نیست. هر چیز و هرکس ترکیب درجات مختلفی از یین و یانگ است.

در یک شب تاریک (یین) ستاره‌های درخشانی (یانگ) در آسمان وجود خواهد داشت. در یک زمان، هیچ چیز خنثی وجود ندارد؛ یعنی نیروی برتر، یین یا یانگ خواهد بود. رمز سلامتی ایجاد تعادل بین این نیروهاست. به این معنی که عضلات و مغز خود را در طول روشنایی روز (یانگ) فعال کرده و سپس در تاریکی شب (یین) برای کسب آرامش و سکون استراحت می‌نماییم. یین و یانگ بیانگر فرآیند تغییر هستند؛ همه چیز در هر زمان متغیر است، هیچ چیزی کاملا ساکن نیست. روز به شب و شب به روز تغییر می‌کند. هر چیزی چرخه‌ای دارد و یین و یانگ صرفاً بیانگر چگونگی حرکت انرژی در مسیرهای مختلف می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
مقدمه
تمرینات دواین
تنفس برای آرامش
آرام‌کننده‌های سیستم عصبی: توسط خود شخص
آرام‌کننده‌های سیستم عصبی: توسط شخص دیگر
تقویت کننده‌های سیستم تنفسی: توسط خود شخص
تقویت کننده‌های سیستم تنفسی: بهبود انرژی ریوی شخص دیگر
متعادل کننده‌های سیستم گوارشی: توسط خود شخص
کار روی سیستم گوارشی
احیاکننده‌های سیستم ایمنی و لنفی: توسط شخص دیگر
تسریع کننده‌های سیستم گردش خون
تسکین دهنده‌های گرفتگی عضلات
ماساژ صورت
رفع استرس پشت میز کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماساژ فشاری شیاتسو: راهنمای کامل تصویری برای درمان خانگی موثر و قابل اطمینان
نویسنده
مترجمژاله باقرلی، سمانه شوندی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-5751-15-4
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماساژ فشاری شیاتسو

محمد رضا احمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در حقیقت انتظاری که از این کتاب داریم با چیزی که ارائه میده متفاوته، مطالب مفید هستن، اما ماساژ شیاتسو مبحثی جدا از آموزش ماساژ دادن یک شخص طالب هست، ماساژ شیاتسو یک عمل دو نفره است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ماساژ فشاری شیاتسو

برای دریافت کتاب ماساژ فشاری شیاتسو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.