معرفی و دانلود کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها

عکس جلد کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها

اگر به دنبال کتابی راه‌گشا در زمینه‌ی سیگنال‌ها و سیستم‌ها هستید، اثرِ کاربردی بنیوت بولت همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید. کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها اطلاعاتی کاربردی را در این زمینه با زبانی ساده به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها

کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها (Fundamentals of Signals and Systems) یک کتاب تخصصی در زمینه‌ی مهندسی برق است که به مباحثی مرتبط با مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک می‌پردازد. این اثر علمی که به کوشش بنیوت بولت (Benoit Boulet) به نگارش درآمده توضیحات مفصل و کاربردی‌ای در شناخت سازوکار سیگنال‌ها و رابطه‌ای که با سیستم دارند ارائه می‌دهد. با وجود آنکه کتاب‌های دیگری نیز در این مبحث تا‌به‌امروز به نگارش درآمده، اما تمایزِ کتاب این نویسنده‌ی کانادایی با دیگر آثار مشابه در جزئیاتی است که در باب موضوع مورد بحث خود به مخاطبان ارائه می‌دهد.

این کتاب در پشت جلد «جامع و خودبنیاد» توصیف شده. بنیوت بولت بی‌آنکه نیازی به ارجاع به کتاب‌ها و پژوهش‌های پیشین ببیند، کتابی منتشر کرده که در آن مبانی علمی این مبحث را به طور جامع و کامل توضیح داده است. کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها از هفتاد توضیح کوتاه و ساختاری بهره می‌برد تا به کسانی که به دنبال یادگیری در این زمینه‌ هستند آموزش‌های کاربردی و راه‌گشا ارائه دهد. این ساختار و روشی که توسط بنیوت بولت انتخاب شده برای مخاطبان قالبی را فراهم کرده تا بتوانند در صورت نیاز و به هنگام انجام پروژه به راحتی به کتاب مراجعه کنند.

کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها مباحث کاربردی و مهمی چون سامانه تغییرناپذیر با زمان، تبدیل فوریه، تبدیل لاپلاس، تبدیل زد، تحلیل سیگنال به واسطه‌ی MATLAB و همچنین روش‌های تبدیل برای ایجاد ارتباطات سیستمی را توضیح می‌دهد. این کتاب تکنولوژی‌های گوناگونی را در بررسی گسترده‌ی خود پوشش می‌دهد، از کنترل جواب‌دهی و نوسان تا فیلترهای گسسته در زمان. دیگر نکته‌ای که کتاب به آن اشاره می‌کند سمپل کردن سیستم‌ها در ارتباط‌ آنان با اصول زیرساختی‌شان در مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها است.

بنیوت بولت یک پروفسور در زمینه‌ی مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر است که در دانشگاه مک‌گیل تدریس می‌کند. او در آنجا دوره‌های آموزشی گوناگونی در باب مبانی سیگنال و سیستم برگزار می‌کند و دانشجویان بسیاری را در این راه کمک کرده است. بولت مدرک دکترای خود در رشته‌ی مهندسی الکترونیک را نیز از دانشگاه تورنتو دریافت کرده است. او مقالات زیادی در این زمینه به نگارش درآورده که توسط ده‌ها نشریه‌ی تخصصی به چاپ رسیده است.

کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به دانشجویان مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک و همچنین برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها می‌خوانیم

ما سیگنال‌ها را به‌صورت تابعی از زمان تعریف کردیم. در این کتاب، یک سیستم به‌صورت رابطه‌ای ریاضی هم تعریف شده است، یعنی رابطه‌ای بین سیگنال ورودی (t) x، یا (n) x و یک سیگنال خروجی (t) y یا (t) y. بدون رفتن به جزئیات زیاد، به یاد می‌آورید که توابع، حوزه (مجموعه‌ای از سیگنال‌های ورودی) خود را در حوزه مقابل (مجموعه‌ای از سیگنال‌های خروجی که در آن‌ها محدوده یک زیرمجموعه است) خود نگاشت می‌کنند و خصوصیت خاصی دارند که هر سیگنال ورودی در حوزه سیستم یک سیگنال خروجی متناظر در آن محدوده سیستم دارد.

مدل‌های سیستم ورودی-خروجی: رابطه ریاضی یک سیستم H بین سیگنال ورودی و سیگنال خروجی‌اش را می‌توان به صورت y = Hx نوشت (در اینجا آرگومان زمان را حذف کرده‌ایم چون این نمایش هم برای سیستم‌های پیوسته و هم سیتم‌های گسسته به کار رفته است).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیگنال‌های پیوسته در زمان و گسسته در زمان بنیادی و سیستم‌ها
فصل دوم: سیستم‌های خطی بی‌تغییر با زمان خطی
فصل سوم: سیستم‌های LTI تفاضلی و دیفرانسیلی
فصل چهارم: نمایش سیگنال‌های پیوسته پریودیک با سری فوریه
فصل پنجم: تبدیل فوریه پیوسته
فصل ششم: تبدیل لاپلاس
فصل هفتم: کاربرد تبدیل لاپلاس برای سیستم‌های دیفرانسیل LTI
فصل هشتم: تحلیل زمانی و فرکانس سیستم‌های LTI پیوسته با زمان
فصل نهم: کاربرد تکنیک‌های تبدیل لاپلاس به تحلیل مدار الکتریکی
فصل دهم: مدل‌های حالت سیستم‌های LTI پیوسته با زمان
فصل یازدهم: کاربرد تکنیک‌های تبدیل به سیستم‌های کنترل پسخوردی
فصل دوازدهم: سری فوریه و تبدیل فوریه گسسته
فصل سیزدهم: تبدیل Z
فصل چهاردهم: تحلیل زمانی و فرکانسی سیگنال‌ها و سیستم‌های گسسته با زمان
فصل پانزدهم: سیستم‌های نمونه‌گیری
فصل شانزدهم: مقدمه‌ای بر سیستم‌های مخابراتی
فصل هفدهم: گسسته‌سازی سیستم و مدل‌های فضای حالت LTI گسسته
پیوست (الف): استفاده از متلب
پیوست (ب): علائم ریاضی و فرمول‌های مفید
پیوست (پ): درباره CD-ROM
پیوست (ت): جداول تبدیل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات529
زبانفارسی
شابک978-964-8996-26-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها

برای دریافت کتاب مبانی سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.