معرفی و دانلود کتاب مجالی برای تمرکز

عکس جلد کتاب مجالی برای تمرکز
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجالی برای تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجالی برای تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجالی برای تمرکز

تمرکز در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز از سخت‌ترین کارهاست. اگر برای حل این مشکل چاره‌ای نیندیشیم، از بسیاری کارهای مهم و همچنین پیشرفت در تخصص خود عقب می‌مانیم. مایکل هایت کتاب مجالی برای تمرکز را به‌عنوان راه‌حلی برای دوری از حواس‌پرتی و رسیدن به بهره‌وریِ مناسب نوشته است.

درباره‌ی کتاب مجالی برای تمرکز

امروزه در دنیای شلوغی زندگی می‌کنیم که یافتن زمان آزاد آرزویی دست‌نیافتنی به حساب می‌آید. بااین‌حال، ما نمی‌توانیم به بهانه‌ی مشغله‌ی زیاد از فرصتی برای رسیدگی به خود، خانواده و روابطمان صرف‌نظر کنیم. مایکل هایت (Michael Hyatt) در کتاب مجالی برای تمرکز (Free to Focus: A Total Productivity System to Achieve More by Doing Less) یافته‌های خود را برای افزایش بهره‌وری ارائه می‌دهد و همچنین در وهله‌ی اول، معنای بهره‌وری را برای مخاطب روشن می‌سازد. خلاف باور عموم، بهره‌وری به معنای انجام کارهای بیشتر و بازده بالا در محل کار نیست. بهره‌وری یعنی رسیدن به موفقیت‌های بیشتر با انجام کار کمتر. اگر شما نیز در مدیریت زمان خود دچار مشکل هستید، مایکل هایت با پیشنهاد سه گام اساسی به شما کمک خواهد کرد.

کتاب مجالی برای تمرکز به سه بخش اصلی تقسیم شده است. این بخش‌ها سه گام برای افزایش بهره‌وری را نشان می‌دهند که از این قرار است: متوقف شدن، احیا و اقدام. سپس جزئیات این سه گام را در نُه فصل به‌طور کامل شرح می‌دهد.

تمرکز روی همه‌چیز می‌تواند به بی‌تمرکزی منجر شود. شخصی را تصور کنید که بر روی تعداد زیادی تماس‌های کاری، ایمیل‌ها و نامه‌نگاری‌ها تمرکز می‌کند. او تمام مدت شبانه‌روز به صدها مسئله‌ی مختلف فکر می‌کند. آیا او واقعاً تمرکز کافی برای انجام تمام کارها را دارد؟ مشخصاً پاسخ منفی است. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند هم‌زمان می‌تواند تمام کارها را باهم انجام دهد. مایکل هایت، یکی از افرادی بود که باید هم‌زمان بر روی صدها مسئله‌ی کاری تمرکز می‌کرد. او به‌دلیل کار و استرس زیاد دچار حملات دردناکی در قفسه‌ی سینه‌اش می‌شد. پس از این‌که دکتر هشداری جدی درباره‌ی سلامتی‌اش به او داد، به فکر فرو رفت. وقت آن بود که تعادلی بین کار و زندگی خود ایجاد کند و تمرکز خود را بازیابد. انجام بی‌وقفه‌ی کارها آدم‌ها را به افرادی تبدیل می‌کند که معنی هیچ‌چیز را نمی‌فهمند و از خودشان غافل می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب مجالی برای تمرکز

جمعی از مشاوران کسب‏‌وکار به این نتیجه رسیده‌‏اند که تقریباً نیمی از کارهایی که افراد انجام می‌‏دهند، در پیشبرد سازمان آن‌‏ها هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند. به‏ عبارت دیگر، نیمی از تلاش‌‏ها و ساعت‌‏های صرف‌‏شده نتیجه‌ی مثبتی برای آن کسب‌‏وکار ندارد. به این پدیده «کار کاذب» گفته می‌‏شود. ما بیشتر کار می‏‌کنیم و سود کمتری می‏‌بریم و همین امر باعث می‏‌شود میان آن چیزی که هدف ماست و چیزی که درحقیقت به آن دست یافته‌‏ایم فاصله‌ی زیادی وجود داشته باشد. بنابراین ما باید به بهره‌وری به معنای انجامِ درستِ کارها نگاه کنیم. کتاب مجالی برای تمرکز نحوه‌ی رسیدن به احساس رضایتی منتج از بهره‌وری را به مخاطب می‌آموزد.

برخلاف باور عموم، حرکت کردنِ پیوسته، شرط رسیدن به موفقیت نیست، بلکه توقف‌های به‌جا در این مسیر، می‌توانند عاملِ تعیین‌کننده باشند. اگر در ابتدا متوجه نباشیم که چرا مشغول کار کردن هستیم، نمی‌‏توانیم نحوه‌ی انجام ‏دادن کار خود را به شیوه‌ه‏ای مناسب ارزیابی کنیم. به همین دلیل توقف و مکث الزامی است. حالا باید به سراغ گام دوم یعنی برش برویم. در اینجا می‌‏فهمیم چیزهایی که نباید انجام دهیم نیز برای رسیدن به بهره‌‏وری حیاتی است. پس از حذف همه‌ی کارهای غیرضروری، نوبت به اجرا می‌‏رسد. در گام سوم، خواهیم فهمید چگونه با صرف زمان کمتر و حداقل استرس کارهای مهم خود را انجام دهیم.

کتاب مجالی برای تمرکز از ما انسانی آرام‌تر می‌سازد که به‌راحتی می‌توانیم بر حواس‌پرتی‌ها پیروز شویم. این کتاب را انتشارات هورمزد با ترجمه‌ی امیرحسین فتوحی به چاپ رسانده است.

کتاب مجالی برای تمرکز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افراد پرمشغله که توازن زندگی و تمرکز خود را از دست داده‌اند، نوشته شده است.

در بخشی از کتاب مجالی برای تمرکز می‌خوانیم

زمانی که کارهای مختلف به ما هجوم می‌آورند، گاهی‌اوقات به شکل پیش‌فرض دو یا چند کار را هم‌زمان برعهده می‌گیریم. سپس به این افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم چند کار مختلف را هم‌زمان انجام دهیم. مشکل اینجاست که مغز انسان نمی‌تواند چند کار را در آن واحد انجام دهد. درعوض، همان‌طورکه جان نیش روزنامه‌نگار می‌گوید: «ذهنی که مشغول انجام‌دادن چند کار است، دیوانه‌وار و مثل یک شعبده‌باز تازه‌کار میان کارهای مختلف در حرکت است.»

این حرکت بین کارهای مختلف هزینه‌ی زیادی برای شما خواهد داشت. طبق نظر کال نیوپورت، دانشمند علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج‌تاون، زمانی که از این کار به آن کار می‌پرید «توجه شما تکه‌تکه می‌شود و قسمتی از آن در همان کار اول باقی می‌ماند؛ به‌طوری‌که حین انجام‌دادن کار دوم باز هم به کار اول فکر می‌کنید.» انتقال بین فعالیت‌های مختلف کار آسانی نیست. آن قسمت از توجه که در کارهای قبل باقی می‌ماند شما را از نظر روانی به هم می‌ریزد. در پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا ارواین انجام گرفت، مشخص شد کارمندان با وقفه‌ای که در کارشان به دلیل بررسی ایمیل یا تماس تلفنی حاصل می‌شود به‌طور میانگین 25 دقیقه دیرتر به سر کار اصلی خود بازمی‌گردند. پرش بین کارهای مختلف با قطع تمرکز ما همراه است که باعث می‌شود سرعت پردازش مغز کاهش یابد. زمانی که روی کاری تمرکز می‌کنیم، هر آنچه برای تکمیل کار مهم است شناسایی می‌کنیم؛ اگرچه، وقتی هم‌زمان چند کار را انجام دهیم، نمی‌توانیم به‌خوبی تصمیم‌ بگیریم. با پردازش اطلاعات بیهوده زمان خود را هدر می‌دهیم و در سراشیبی افزایش مشغله‌ها و کاهش نتایج سقوط می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

ورود به قلمرو تمرکز
کسب‌وکار بدون تمرکز (حواس‌‏پرتی)
هزینه‌ی بی‌‏تمرکزی برای ما
بهره‌‏وری زیان‌‏بخش
رویکردی جدید
بهره‏‌وری خود را بسنجید
گام اول: متوقف کردن
فصل اول: آماده‌سازی
درباره‌ی آنچه می‌‏خواهید، تصمیم بگیرید
هدف 1: بازدهی
هدف 2: موفقیت
هدف 3: آزادی
انجام ‏دادن کارهای درست
تصور شما چیست؟
تصور خود از بهره‌‏وری را به دست آورید
فصل دوم: ارزیابی
مسیر خود را تعیین کنید
فصل مشترک اشتیاق و کارآیی
چهار قلمروی بهره‌‏وری
چگونه جهت درست را پیدا کنیم
باورهای محدودکننده، حقایق رهاکننده
هدایت مجدد کارها
فصل سوم: احیا
ذهن و جسم خود را احیا کنید
احیای انرژی
گام دوم: برش
فصل چهارم: حذف
پویایی‏ زمان
سبک و سنگین کردن
تعهدات خود را غربال کنید
تهیه‌ی فهرست کارهای غیرضروری
به درخواست‌‏های جدید «نه» بگویید
خارج‏ شدن از تعهدات موجود
قدر هرس‏ کردن را بدانید
فهرست کارهای غیرضروری خود را بسازید
فصل پنجم: خودکار شدن
خود را از معادله حذف کنید
خود‏ خودکارسازی
خودکارسازی قالب
خودکارسازی فرایند
خودکارسازی فناوری
پیداکردن راه آسان‌‏تر
کارهایتان را به شکل فرایند درآورید
فصل ششم: واگذاری
خود را تکثیر کنید
صبر کنید
سلسله‏‌مراتب واگذاری
فرایند واگذاری
پنج سطح واگذاری
برای خود زمان بخرید
تصور خود را به نمایش درآورید
گام سوم: اقدام
فصل هفتم: محکم‌‏کاری
قدرت دسته‌‏بندی بزرگ
برنامه‌‏ریزی هفته‌‏ای ایدئال
زندگی با بهره‏‌وری بیشتر
هفته‌ی ایدئال خود را برنامه‏‌ریزی کنید
فصل هشتم: تعیین کردن
کارهای خود را اولویت‌‏بندی کنید
هفته‌ی خود را طراحی کنید؛ پیش‌‏نمایش هفتگی
روز خود را طراحی کنید؛ سه کار بزرگ روز
از زمان خود محافظت کنید
روز و هفته‌ی خود را طراحی کنید
فصل نهم: فعال‌سازی
به جنگ وقفه‌‏ها و حواس‌‏پرتی‌‏ها بروید
وقفه‏‌ها
حواس‏‌پرتی‌‏ها
فنون تمرکز
نیازی به جدا‏کننده نیست
برنامه‌‏ای برای حداقل ‏کردن حواس‌‏پرتی‏‌ها
از تمرکز خود در عمل استفاده کنید
مسیر موفقیت برای تمرکز آزادانه
ثبات قدم در مسیر افزایش بهره‌‏وری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجالی برای تمرکز
نویسنده
مترجمامیرحسین فتوحی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-725116-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجالی برای تمرکز

محمد بهرام
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتابی بی نظیر و روشنگر با بهترین راهکار برای موفقیت در زندگی بطوری که به چند نفر از دوستانم سفارش کردم که حتما بخوامند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مجالی برای تمرکز

برای دریافت کتاب مجالی برای تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.