معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها

عکس جلد کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها

تیم کلارک و بروس هیزن در کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها راه‌حل‌هایی کاربردی برای برطرف کردن مشکلات سازمانی در اختیارتان می‌گذارند. اگر شما هم به‌خاطر وجود مشکلات متعدد سازمانی از کسب‌وکار خود ناامید شده‌اید، منبع انگیزه‌ی مشترکی با تیم خود ندارید، تمرینات تیم‌سازی‌تان نتایج پایداری ندارند، گروهی از کارمندان سازمانتان به‌جای عملگرایی، رو به تخصص‌گرایی آورده‌اند، آینده‌نگر نیستند و به نزدیک‌بینی عادت کرده‌اند و در کل نمودار عملکرد سازمان‌تان وضعیت مناسبی ندارد، این کتاب آخرین و بهترین ابزار کار گروهی است که به آن نیاز دارید!

درباره‌ی کتاب مدل‌های کسب‌‌وکار برای تیم‌ها

اکثر رهبران و مدیران سازمان‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که بیش از حد بر ارتباطات کلامی و نوشتاری تکیه می‌کنند. اما این رویکرد در دنیای سیستم‌محور امروزی منسوخ شده است. حقیقت این است که امروز باید از انواع ابزارهای بصری که طرفداران و کاربران زیادی در سراسر جهان دارند، بهره برد. کتاب مدل‌های کسب‌‌وکار برای تیم‌ها (Business Models For Teams) این امکان را به شما می‌دهد تا نحوه‌ی به‌ تصویر کشیدن عملکرد هر تیمی را بیاموزید و ساختار و شکل قرارگیری افراد را در هر تیمی به‌صورتی که بیشترین کارایی و بالاترین راندمان را داشته باشند پیش‌بینی کنید. تیم کلارک (Tim Clarck) و بروس هیزن (Bruce Hazen) این فرایند جذاب را تیم‌سازی نامیده‌اند. تیم‌سازی همچنین یک روش تعامل مبتنی بر تحقیق و بررسی است که برای کارمندانی با سنین مختلف و از همه‌ی تخصص‌های کاربرد دارد، از ساده‌ترین وظایف سازمانی گرفته تا سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و پرمسئولیت‌ترینِ آن‌ها.

معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها

در طول سال‌های گذشته، «نمودار کسب‌وکار» یک ابزار عالی برای سازمان‌ها بود تا در مورد مفاهیم فعلی و آینده‌ی نزدیک کسب‌وکار خود اطلاعاتی به دست بیاورند. شکل بسط‌داده‌شده‌ی این مدل «نمودار پیشنهاد» بود، زیرا امکانات و امتیازات را نیز به‌طور مفصل پوشش می‌داد و امکان تطابق مناسب محصولات و خدمات را فراهم می‌کرد. با این روش نیازهای مشتریان بالقوه و بالفعل پیش‌بینی و کسب‌وکار سازمانی تقویت می‌شد. این مدل‌های سازمانی خوب کار می‌کردند، اما یک نقص بزرگ داشتند؛ اینکه سطوح تیمی و فردی را نادیده می‌گرفتند. برای ایجاد یک همسویی خوب، بین مدل کسب‌وکار سازمانی و افرادی که در این سازمان‌ها کار می‌کنند، دو سطح بینش اضافی نیز مورد نیاز است که برای پیشرفت هر سازمانی بسیار حیاتی است؛ همسویی من با ما و همسویی ما با ما.

رویکرد «من به ما» فهم این پرسش که «چه چیزی به نفع من است؟» را تسریع می‌کند. و سپس برای پاسخ به «چه چیزی برای ما و شرکت ما بهترین است؟» از مدل زیر پیروی می‌کند:

1. شرکت‌کنندگان مدل‌های کسب‌و‌کار شخصی را طراحی می‌کنند.
2. سپس مدل تیم خود را طراحی می‌کنند.
3. سپس، آن‌ها مشارکت‌های فردی را در مدل تیمی خود ادغام می‌کنند.

در کتاب مدل‌های کسب‌‌وکار برای تیم‌ها با صفحه‌ی سفید و خط‌نخورده‌ی نمودارهای سازمانی آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که چگونه می‌توانید نزدیک‌بینی درباره‌ی شرح وظایف یک شغل خاص را برطرف کنید، به کارمندان به چشم سرمایه‌های بلندمدت نگاه کنید و به‌طور دقیق زمان‌هایی را که کارها و پروژه‌ها واقعاً انجام می‌شوند، به تصویر بکشید. یکی از مهم‌ترین مزایای «نمودار مدل کسب‌وکار» این است که می‌توان از آن برای ایجاد «نمای سیستمی» از سازمان‌ها در سه سطح سازمانی، تیمی و فردی استفاده کرد. کتاب تیم کلارک و بروس هیزن، چه در بخش دولتی کار کنید و چه صاحب یک سازمان یا شرکت خصوصی باشید، هوش عملیاتی لازم را برای فعالیت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

طی چند سال گذشته، تیم کلارک و بروس هیزن، هر دو موفق شدند از طریق دو کتاب، شکاف‌های موجود بین شرکت‌ها، تیم‌ها و افراد را کاهش دهند. انتشار کتاب «مدل کسب‌وکار شما» در سال 2012 (توسط تیم کلارک، الکساندر استروالدر و ایو پیگنور) سطوح فردی را به خوبی پوشش داد، زیرا نیازها و خواسته‌های شخصی کسانی را که زندگی و کسب‌وکار خود را خلق می‌کنند یا با آن‌ها همکاری نزدیک دارند را شرح می‌دهد. و حالا اثر جدید آن‌ها، کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها سطوح تیمی را هدف قرار داده است، و به شما اجازه می‌دهد تا بینش‌هایی را در مورد اینکه سازمان شما واقعاً چگونه کار می‌کند و چطور هر فرد باید در آن قرار بگیرد، کسب کنید.

انتشارات آریانا قلم کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها را با ترجمه‌ی سامه نجفی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها

  • راهی عملی برای پیوند دادن اقدامات فردی به اهداف سازمانی! (جیمی اسکتینی، رهبر و مدیر)
  • این کتاب دقیقاً همان چیزی است که نوآوری به آن نیازمند است: راه‌های ترغیب اعضای تیم برای به اجرا درآوردن مدل‌های تجاری هوشمندانه. (نیکلاس بورکهارت، مدیر عامل شرکت Kopfspringer GmbH، آلمان)
  • یک کتاب عالی از نکات کاربردی برای هر کسی که به دنبال تقویت تیم خود است. (برایان کی هنی، مدیر برنامه، تیم پشتیبانی Google Cloud Platform)
  • کتابی بسیار روان با طرح روی جلد جذاب و قدرتمند. این کتاب یک ابزار بسیار عملی و متفکرانه برای رهبرانی است که به دنبال استفاده از پتانسیل‌های به‌کارگرفته‌نشده‌ی تیم خود هستند. (ژنرال استنلی مک کریستال، نویسنده)

کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کلیه‌ی رهبران سازمانی و مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها می‌خوانیم

رهبری تصادفی و سه سبک تفکر

افراد غالباً تصادفی رهبر می‌شوند؛ یعنی، در اصل به‌خاطر شایستگی بارز فنی یا وظیفه‌ای به جایگاه رهبری ارتقاء می‌یابند، نه لزوماً به دلیل اینکه مهارت‌های مدیریتی یا رهبری برجسته‌ای از خود نشان داده‌اند. در نتیجه، بسیاری از رهبران جدید باید واقعاً یاد بگیرند متفاوت فکر کنند.

الآن می‌بینید چرا. وقتی افراد در آغاز مسیر شغلی خود قرار دارند، در حال محک آموخته‌هایشان هستند، در جست‌وجوی مسیرند و به دیگران وابسته‌اند تا روش‌های جدید یا بهتری برای کار کردن به آن‌ها یاد بدهند. این مرحله از مسیر شغلی را به ویژگی تفکر وابسته می‌شناسند.

هنگامی‌که افراد تخصصی را در خود توسعه دادند و به یکی از شایستگی‌ها شناخته شدند، بیشتر به تجربه‌ی خودشان اعتماد می‌کنند و خودانگیخته‌تر می‌شوند. این مرحله از مسیر شغلی به ویژگی تفکر مستقل شناخته می‌شود.

اما وقتی افراد شروع به رهبری دیگران می‌کنند، باید به فکر سیستم‌ها و روابط باشند، روابط بین افراد و بین گروه‌های متشکل از افراد. این امر مستلزم فکر به‌هم‌وابسته یا سیستمی است. کاربردی‌ترین و آسان‌فهم‌ترین روش درک سیستم‌ها و به‌هم‌وابستگی‌ها این است که آن‌ها را با مدل‌های کسب‌وکار به‌صورت تصویری ترسیم کنیم.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: نظریه‌ای بزرگ‌تر درباره‌ی کار
فصل 1: از من به ما
بخش دو: مدل‌های کسب‌وکار
فصل 2: مدل‌سازی سازمان‌ها
فصل 3: مدل‌سازی تیم‌ها
فصل 4: مدل‌سازی افراد
بخش سه: کار تیمی
فصل 5: از من شروع کنید
فصل 6: من را با ما همسو کنید
فصل 7: ما را با ما همسو کنید
بخش چهار: راهنمای به‌کارگیری
فصل 8: راهنمای به‌کارگیری
فصل 9: روش‌های جدید کار کردن
الهام‌گیری کاربردی از جامعه‌ی جهانی
درباره‌ی نویسندگان
یادداشت‌ها
منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها
نویسنده،
مترجمسامه نجفی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-7089-22-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها

برای دریافت کتاب مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.