معرفی و دانلود کتاب کنترل و پایش استراتژی

عکس جلد کتاب کنترل و پایش استراتژی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و پایش استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و پایش استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل و پایش استراتژی

مجتی لشکربلوکی در کتاب کنترل و پایش استراتژی، علل موفقیت برنامه‌های راهبردیِ سازمان‌ها را در کنترل استراتژی‌ها و تأمین پیش‌نیازها می‌جوید و چگونگیِ عملی کردن برنامه‌های استراتژیک را با کمک گرفتن از ابزارها و اهرم‌های کنترل به مخاطبان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کنترل و پایش استراتژی

هر سازمانی می‌خواهد اعتمادپذیر، حافظ حقوق و منافع ذی‌نفعان و دارای آینده‌ای روشن باشد. چنین هدفی به برنامه‌ای راهبردی نیاز دارد که نقشه‌ی روشنی از آینده ترسیم و کارکنان را به اجرای برنامه دعوت کند. مجتبی لشکربلوکی یکی از متخصصانِ آموزشِ برنامه‌های استراتژیک است. او این برنامه را نه‌تنها برای سازمان‌ها که برای هر فرد معمولی با هر هدفی مناسب می‌بیند. برنامه‌ی استراتژیک ابداً در حد تصمیم نمی‌ماند و با استفاده از ابزارهای تسهیل‌کننده به فعل تبدیل می‌شود. مجتبی لشکربلوکی که در کتبِ پیشینِ خود نحوه‌ی اجراسازیِ استراتژی‌ها را توضیح داده است، در کتاب کنترل و پایش استراتژی از اهداف اصلی و فرعی کنترل و همچنین ابزارهای کنترل حرف می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب کنترل و پایش استراتژی

تصمیمات استراتژیک اولین مرحله از یک برنامه‌ی مدون هستند. مدیران باید این مهارت را به دست آورند تا تصمیمات را به تغییراتِ استراتژیک بدل کنند. یک برنامه‌ی استراتژیک تا زمانی که به تغییر در سازمان منجر نشود، اثربخش نخواهد بود. پس از این مرحله، نیاز است تا از صحت تصمیمات و کیفیت تغییرات اطمینان حاصل شود. مجتبی لشکربلوکی این مراحل را قدم‌به‌قدم در کتاب‌های قبلی خود تشریح کرده است. او در کتاب کنترل و پایش استراتژی، با نگاهی به تجربه‌های جهانی مثل رسوایی‌ها و شکست‌های شرکت فولکس واگن و فیفا، به این نتیجه رسیده که عدم کنترل‌های لازم منجر به رفتارهای نامطلوبی می‌شود که به اعتمادپذیری شرکت‌ها به‌شدت خسارت وارد می‌کند. به زعم او، سازوکارهای کنترلی اگر در سازمان به‌خوبی کار نکنند، همچنین منجر به خسارت به ذی‌نفعان خواهند شد و آینده‌ی سازمان به هیچ عنوان روشن نخواهد بود. ازآنجاکه آینده‌ی مطمئن دغدغه‌ی همه‌ی مدیران و سهام‌داران است، نظام‌های کنترلی باید در تأمین آینده‌ی سازمان‌ها نقش‌آفرین باشند.

به این ترتیب، کتاب کنترل و پایش استراتژی سه هدف نهاییِ کنترل را اعتمادپذیری، حفظ منافع ذی‌نفعان و آینده‌ی مطمئن بیان می‌کند. برای تحقق این سه هدف نهایی، اطمینان از پنج مورد از اهداف میانی کنترل الزامی است. این پنج مورد عبارتند از: کسب اطمینان از صحت و اعتبار استراتژی، کسب اطمینان از کیفیت تبدیل استراتژی به پورتفولیوی راهبردی، کسب اطمینان از تحقق استراتژی و جلوگیری از انحرافات عملکردی – فنی، کسب اطمینان از جلوگیری از خطا و در نهایت کسب اطمینان از جلوگیری از اشتباهات. در این مرحله، مدیران مطمئن می‌شوند که تصمیمات و اهداف استراتژیک به درستی به برنامه‌های عملیاتی و بودجه مرتبط شده‌اند. مجتبی لشکربلوکی سپس چهارده ابزار کنترلی را که برای دستیابی به پنج هدف میانی و سه هدف نهاییِ کنترل استفاده می‌شوند، بررسی و تحلیل می‌کند.

لشکربلوکی در ادامه‌ سه مدلِ «موعود»، «متا» و «مکپا» را که به جوشش و پیدایش استراتژی، جاری‌سازی استراتژی و کنترل و پایش استراتژی تعلق دارند، تشریح می‌کند و ارتباط میان این سه مدل را توضیح می‌دهد. او همچنین پیش‌نیازهای لازم را برای موفقیت استراتژیک طرح می‌کند و شکست‌هایی را که در مدیریت استراتژیک رخ می‌دهند، مربوط به تأمین نشدن یکی از این پیش‌نیازها می‌داند.

این کتاب کاربردی به همت انتشارات آریاناقلم روانه‌ی بازار شده است.

کتاب کنترل و پایش استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان، کارشناسان و مدیران با خواندن این کتاب به برنامه‌ا‌ی استراتژیک و راهبردی دست می‌یابند و موفقیت سازمان خود را تضمین می‌کنند. افراد معمولی نیز با به‌کارگیری برنامه‌ای استراتژیک به عملکرد بهتری در زندگی شخصی خود خواهند رسید.

در بخشی از کتاب کنترل و پایش استراتژی می‌خوانیم

عدم قطعیت‌های استراتژیک باعث می‌شود فرصت‌ها و تهدیدهای جدی رخ دهد یا مفروضات زیربنایی استراتژی تغییر کند و استراتژی کنونی سازمان را بی‌اعتبار سازد. عدم قطعیت به زبان ساده نتیجه‌ی اختلاف میان میزان اطلاعات موردنیاز و اطلاعات در اختیار است. به همین دلیل است که ما برخی اطلاعات را مفروض می‌گیریم؛ مثلاً فرض می‌کنیم که حجم بازار صد میلیون دلار است. هر تصمیم استراتژیک یک فرضیه است، فرضیه‌ای در مورد روابط علت و معلولی بین اقدام و نتایج مورد نظر ما. چون ما برخی متغیرها را فرض می‌گیریم و چون برخی روابط را فرض می‌گیریم، این فرضیات ممکن است در عمل اشتباه دربیاید یا ما فرضیاتمان را تغییر دهیم. کنترل محتوای استراتژی بررسی می‌کند که کدام فرضیات ما اشتباه بوده است و نیازمند اصلاح، تغییر و جایگزینی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: چرا کنترل؟ از رسوایی مالی و ورشکستگی تا آینده‌ی مطمئن
فصل دوم: چگونگی کنترل: ابزارها و اهرم‌های کنترل
فصل سوم: کنترل نتایج مالی: چگونه ارقام را به سخن درآوریم؟
فصل چهارم: کنترل عملکردی: چگونه اعداد را به سخن درآوریم؟
فصل پنجم: تحلیل یک نمونه‌ی موردی: ریسک تطبیق و اهرم‌های کنترلی
فصل ششم: جایگاه کنترل و پایش استراتژی در متامدل دیاموند
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل و پایش استراتژی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-70890-6-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل و پایش استراتژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل و پایش استراتژی

برای دریافت کتاب کنترل و پایش استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.