معرفی و دانلود کتاب از نو: روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت

عکس جلد کتاب از نو: روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از نو: روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت

کتاب از نو اثری در باب مدیریت است که به قلم ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، و با همراهی گرگ شاو و جیل تریسی نیکولز نوشته شده. در این اثر، شرح افول و عروجِ این کمپانی بزرگ را از دریچه‌ی زندگی شخصی رهبر هندی‌الاصل آن می‌خوانیم. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز با مقدمه‌ای از بیل گیتس آغاز می‌شود.

درباره‌ی کتاب از نو

سال 2014 درحالی مدیریت شرکت مایکروسافت به ساتیا نادلا (Satya Nadella) واگذار شد که دوران افولش را از سر می‌گذراند. پس از قبول مدیریت از سمت نادلا، ارزش شرکت مایکروسافت در سال 2019 از مرز یک تریلیون دلار گذشت و در ردیف کمپانی‌های اپل و آمازون قرار گرفت. قصه‌ی موفقیت‌های بزرگ، همواره دور و دست‌نیافتنی می‌نماید و صِرفِ افتخار کردن به آن‌ها، تأثیر مثبتی در زندگی ما به ‌جا نخواهد گذاشت. برای کارآمد کردن این قصه‌ها، باید به آن‌ها نزدیک شویم و خودمان را لایق موفقیتی بدانیم که دیگران نیز طعم آن را چشیده‌اند. از این‌رو، ساتیا نادلا به همراه گرگ شاو (Greg Shaw) و جیل تریسی نیکولز (Jill Tracie Nichols)، کتاب از نو (Hit Refresh) را نگاشته‌اند و در آن روایت زندگی شخصی و زندگی شغلی خود را به هم پیوند می‌زنند.

همه‌ی ما روزانه از محصولات شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنیم؛ سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز، نرم‌افزار مایکروسافت آفیس و ایکس باکس از جمله محصولات عمده‌ی شرکت مایکروسافت هستند. ما علی‌رغم استفاده از این محصولات، اطلاعات چندانی از تاریخچه‌ی این شرکت و فرازوفرودهای آن نداریم. احتملاً فقط بیل گیتس را به‌عنوان بنیان‌گذار آن می‌شناسیم و اسم ساتیا نادلا، کسی که در پیشرفت این شرکت سهم بزرگی داشت، به گوشمان نخورده. نادلا موضوعات گسترده‌ای نظیر فرهنگ سازمانی، ارتباط با ذی‌نفعان، رهبری، نحوه‌ی تعامل با دولت، آینده‌پژوهی و... را در کتاب از نو از نظر می‌گذراند.

معرفی و دانلود کتاب از نو

کتاب از نو از آن رو باارزش است که در مورد یک موفقیت پایان‌یافته حرف نمی‌زند، بلکه پرونده‌ای را باز می‌کند که مربوط به زمان ماست و نتایج آن اخیراً مشاهده شده یا در آینده‌ای نزدیک حاصل می‌شود. بنابراین ما به‌عنوان مخاطبانی علاقه‌مند و کنجکاو می‌توانیم از جزئیات روند کار ساتیا نادلا مطلع شویم و به قضاوت نتایج آن بنشینیم.

ساتیا نادلا در چندین فناوری کلیدی، مانند هوش مصنوعی و رایانش ابری، تلاش‌های مخاطره‌آمیزی کرده و سبب تمایز مایکروسافت شده است. رویکردی که نادلا پیش گرفته، نه‌تنها برای مایکروسافت بلکه برای هر شرکتی که می‌خواهد در عصر دیجیتال موفق شود، مفید است. امروزه علاوه‌بر مایکروسافت، بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال انجام کارهای نوآورانه هستند؛ مثل گوگل، اپل، فیسبوک، آمازون و دیگران. با وجود همه‌ی تغییرات سریع در صنعت رایانش، هنوز در ابتدای انقلاب دیجیتال هستیم. در آینده کارگزار هوش مصنوعی می‌داند که ما در محل کار هستیم و ده دقیقه وقت آزاد داریم و سپس به ما کمک می‌کند کاری را انجام دهیم که در لیست اولویت‌هایمان قرار دارد. نزدیک است زمانی که هوش مصنوعی زندگی‌هایمان را خلاق‌تر و پربارتر کند. و رمز موفقیت شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت در رهبری شدن به دست کسانی است که این تغییرات را درک کرده و در راه مطابقت با تغییرات قدم برداشته‌اند.

کتاب از نو توسط انتشارات آریاناقلم و با ترجمه‌ی کوروش بهرنگ روانه‌ی بازار شده است.

جوایز و افتخارات کتاب از نو

  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب تجاری از FT & MCKINSEY؛
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز.

نکوداشت‌های کتاب از نو

  • همراه با هر فناوری جدید، چالش‌هایی وجود دارد. چگونه می‌توان به افرادی که شغلشان با هوش مصنوعی و ربات‌ها جایگزین شده، کمک کرد؟ آیا کاربران به هوش مصنوعی اعتماد خواهند کرد؟ این‌ها موضوعاتی است که کتاب «از نو» را بسیار ارزشمند می‌کند. ساتیا نادلا مسیری را برای استفاده‌ی حداکثری از فرصت‌های ایجادشده توسط فناوری ترسیم کرده است و درعین‌حال با سوالات سخت نیز روبرو می‌شود. او داستان شخصی جذاب خود و حتی چند درس از بازی محبوب خود، «کریکت» ارائه می‌دهد. (بیل گیتس)
  • ساتیا نادلا، مدیرِ هندی‌الاصل، داستان زندگی شخصی و کاری خود را به‌عنوان یک رهبر تغییردهنده روایت می‌کند و اهمیت آینده‌ی هوش مصنوعی را توضیح می‌دهد. (Kirkus Reviews)

کتاب از نو‌ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و افراد عادی انگیزه‌ای قوی برای تغییر مثبت در جهت تغییرات جهانی می‌بخشد.

در بخشی از کتاب از نو: روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت می‌خوانیم

جان هاماکر، یکی از مدیران مهندسی گروه، می‌گوید هدف او این است که مشتریان به او بگویند، «من بدون کورتانا نمی‌توانم زندگی کنم – او امروز من را نجات داد.» او و تیمش روزهای خود را صرف فکر کردن به سناریوهایی می‌کنند که به این هدف تحقق بخشند. کاربران ما چه کاری انجام می‌دهند – چطور، چه زمان، کجا و با چه کسی تعامل دارند؟ چه چیزی با کاربر ارتباط برقرار می‌کند؟ چگونه می‌توانیم زمان کاربر را ذخیره کنیم، استرس کاربر را کاهش دهیم، به کاربر کمک کنیم یک قدم جلوتر از چالش‌های روزمره باشد؟ تلاش هاماکر این است که همه نوع داده را از منابع، از جمله جی‌پی‌اس، ایمیل، تقویم و داده‌های هم‌بسته از وب، ثبت کند و اطلاعات را به درک و حتی همدلی تبدیل کند. شاید دستیار دیجیتال شما وقتی را برای پرسیدن سؤالاتی از شما اختصاص دهد تا جاهای خالی را پر کند که در آن داده‌ی کافی برای کمک بیشتر به شما در آن زمینه در اختیار ندارد. شاید دستیار در هنگام عدم اطمینان مفید باشد – زمانی‌که در مکان جدیدی هستید و ارز و زبان خارجی‌اند.

این نوع عدم اطمینانْ مهندسان ما را جذب می‌کند که بر هستی‌شناسی معنایی، مطالعه‌ی ارتباطات میان افراد و نهادها، تمرکز دارند. جاه‌طلبی آن‌ها این است که عاملی را پرورش دهند که بتواند خیلی بیشتر از نمایش یک نتیجه‌ی جست‌وجو برای شما به همراه داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: به قلم بیل‌ گیتس
فصل 1: از حیدرآباد به رِدموند
فصل 2: یادگیری رهبری
فصل 3: مأموریت جدید، جنبش جدید
فصل 4: رنسانس فرهنگی
فصل 5: دوستان یا دوست‌دشمنان؟
فصل 6: فراتر از ابر
فصل 7: معادله‌ی اعتماد
فصل 8: آینده‌ی انسان‌ها و ماشین‌ها
فصل 9: اعاده‌ی رشد اقتصادی برای همه
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از نو: روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت
نویسنده، ،
مترجمکوروش بهرنگ
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-7677-84-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از نو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از نو

برای دریافت کتاب از نو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.