معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه

عکس جلد کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه

آنتونی مرسینو در کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه نکته‌ی مهمی را در مورد مدیریت و رهبری پروژه‌ها به شما یادآوری می‌کند؛ تخصص فنی که این موقعیت در گذشته بسیار به آن وابسته بود، دیگر به‌تنهایی کافی نیست! از آنجایی که تحقیقات اخیر نشان داده است که هوش هیجانی (EI) در حال حاضر 70 تا 80 درصد موفقیت یک مدیر را به خود اختصاص می‌دهد، بدون شک مدیر پروژه‌ی موفق امروزی به مهارت‌های قوی بین‌فردی و توانایی تشخیص نشانه‌های عاطفی برای هدایت تیم خود نیاز دارد.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه

برای اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌ها، مدیران پروژه باید مهارت‌هایی بیش از دانش فنی لازم را داشته باشند. هرچه پروژه‌ای پیچیده‌تر باشد، مهارت‌های بین‌فردی آن‌ها برای دستیابی به یک نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز مهم‌تر می‌شود. بدون مجهز بودن به مهارت‌های لازم برای رهبری مؤثر، حتی دقیق‌ترین پروژه‌هایی که سازماندهی شده‌اند نیز می‌توانند به‌سرعت از هم بپاشند و در میانه‌ی راه به بن‌بست بخورند. آنتونی مرسینو (Anthony Mersino) در کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه (Emotional Intelligence for Project Managers)، خوانندگان را با مفاهیم اساسی هوش هیجانی آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این نوع از هوش را برای دستیابی به اهداف پروژه‌ی خود به‌کار گیرند. شاید شما سال‌های متمادی را صرف کسب دانش فنی موردنیاز برای این حرفه‌ی چالش‌برانگیز کرده‌ باشید، اما مطمئن باشید که این میزان از دانش هم به‌تنهایی کافی نیست؛ وقت آن رسیده که با افزایش هوش هیجانی، خود را از دیگر مدیران پروژه‌ی معمولی جدا کرده و کلاس کاری خودتان را تعریف کنید!

معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه

آنتونی مرسینو در کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه شما را با تمام جنبه‌های این مدل از هوش آشنا می‌کند. شاید از مطالعات پیشین خود، اطلاعاتی راجع‌به هوش هیجان کسب کرده باشید اما کتاب پیش رو اطلاعاتی بهتر و به‌روزتر را در اختیارتان می‌گذارد. مدیران پروژه‌ای که در مهارت‌های فنی قوی هستند اما در بخش هوش هیجانی ضعیف‌ترند و به کمک نیاز دارند، با مطالعه‌ی این کتاب راهنمای ارزشمند، خواهند آموخت که چگونه:

  • شکل انجام و جهت پروژه را تنظیم کنند.
  • ارتباط مؤثر برقرار کنند.
  • تیم خود را تشویق کنند، الهام‌بخش باشند و آن‌ها را به جریان بیندازند.
  • انعطاف‌پذیری و حس همکاری را قوت ببخشند.
  • با تنش‌ها، انتقادات و تغییرات ناگهانی به‌شکل سازنده‌ای برخورد کنند.
  • شکلی از روحیه‌ی بالا را ایجاد کنند که مجریان برتر را برای اجرای طرح خود جذب می‌کند.

کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه در چهار بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآمده است و شامل چندین بخش بسیار کامل و گسترده درباره‌ی خودآگاهی، خودمدیریتی و استفاده از هوش هیجانی برای رهبری تیم‌های سرعتی و چابک می‌شود. در پایان کتاب نیز بخشی تحت‌عنوان سخن پایانی ذکر شده است که چکیده‌ی مطالب آموزشی مرسینو را در اختیارتان قرار می‌دهد و در حکم یادداشتی خلاصه از نکات کلیدی عمل می‌کند.

دکتر علی محمد گودرزی و شیرین ناظرزاده کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه

  • این کتاب آموزش تمام مهارت‌هایی را که مدیران پروژه برای انجام کار به آن‌ها نیاز دارند،‌ پوشش می‌دهد. (Project Management Tips)
  • این کتاب در حدی منطقی‌ست که عقل انسان به آن قد نمی‌دهد... مفاهیمی طبقه‌بندی‌شده برای مدیریت سازنده و مؤثر. (مجله‌ی تجاری ونکوور)
  • این کتاب در مورد توسعه‌ی حرفه‌ای، روشنگر است و به خوبی سازماندهی شده. اثر حاضر ابزار مفید و ماندگاری برای مدیریت پروژه و رهبران تیم‌ها به‌شمار می‌رود. (مجله جهانی PM)
  • کتابی خواندنی با ساختار ساده و کاربردی که نتیجه‌بخش است... مطالعه‌ی کتاب مرسینو یک سرمایه‌گذاری ارزشمند به حساب می‌آید، به‌ویژه برای متخصصان مشتاق یا مشغول در حرفه‌ی مدیریت پروژه. (PM World Today magazine)
  • این کتابی است که آرزو می‌کردم کاش خودم نویسنده‌اش بودم. اگر نسخه‌ای از آن را ندارید، حتماً یکی تهیه کنید. (Elizabeth Harrin, pm4girls.com)

کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یک مدیر پروژه‌ی مشتاق برای موفقیت هستید، اگر برای تغییر کلاس کار خود تلاش می‌کنید و راه‌های ارتباطی مؤثر را پیش‌نیاز کار خود می‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب آنتونی مرسینو را از دست ندهید؛ این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه می‌خوانیم

مهارت هیجانی برای مدیران پروژه

بی‌شک، بسیاری از شما این باور را بدیهی می‌پندارید که مهارت هیجانی به موفقیت در مدیریت پروژه منجر می‌شود. شاید شما یکی از پنج‌میلیون نفری باشید که یکی از کتاب‌های هوش هیجانی دانیل گلمن را خریداری و واقعاً مطالعه کرده است. بله البته احساسات در کار نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند و فرقی نمی‌کند که شما چه موقعیتی داشته باشید. احساسات برای آن‌هایی که در نقش مدیریت پروژه و رهبری مشغول به کار هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد و نقش مستقیمی ‌در موفقیت ما به‌عنوان مدیران پروژه و رهبران ایفا می‌کند.

من جزء پنج‌میلیون نفر خریدار کتاب اول دانیل گلمن، با عنوان «هوش هیجانی: چرا مهم‌تر از ضریب هوشی است»، نبودم. این کتاب برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد. درواقع، من تا زمانی‌که در زمینه‌ی آگاهی هیجانی شروع به کار کردم حتی مطمئن نبودم هوش هیجانی به چه معناست. آن موقع زمانی بود که تصمیم گرفتم هوش هیجانی را در برنامه‌ی درسی مدیریت پروژه بگنجانم، درسی که در دانشگاه نورث‌وسترن آن را تدریس می‌کردم. نخستین گام برای بهبود این بود که پذیرفته بودم از نظر هوش هیجانی بسیار ضعیف هستم. از آن مهم‌تر اینکه، به‌عنوان یک مدیر پروژه شروع به رشد، تغییر و کسب تجربه‌های موفقیت‌آمیز بیشتر کرده بودم.

پس از تجربه‌ی موفقم در ارتباط با هوش هیجانی، پژوهش‌هایی را انجام دادم تا تجارب مدیران دیگر را در این زمینه بررسی کنم. در اواخر سال 2005، با یک بررسی پیمایشی روی بیش از 100 مدیر پروژه، عقاید و اندیشه‌های آن‌ها را درباره‌ی هوش هیجانی ارزیابی کردم. نتایج بسیار جالب بود. بسیاری از مدیران پروژه که با آن‌ها مصاحبه کردم، بر این عقیده بودند که هوش هیجانی برای موفقیتشان مهم است. آن‌ها علاقه‌مند بودند که در این زمینه بیشتر بیاموزند؛ باوجوداین، بررسی‌ها نشان داد که بسیاری از مدیران درباره‌ی هوش هیجانی چیز زیادی نمی‌دانند.

من این موضوع را از سال 2005، در بیش از چهل رخداد با حضور هزاران نفر از مدیران پروژه ارائه کرده‌ام. بیشتر افراد نسبت به این موضوع علاقه‌مند هستند. افرادی هم وجود دارند که به‌صورت طبیعی هوش هیجانی دارند، اما بیشتر افرادی که با آن‌ها صحبت کردم، می‌خواستند بدانند چگونه می‌توانند درباره‌ی احساسات و هوش هیجانی بیشتر بیاموزند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجم
بخش اول: مقدمه‌ای بر هوش هیجانی
فصل اول: پیشرفت من در هوش هیجانی
فصل دوم: مقدمه‌ای بر هوش هیجانی
بخش دوم: مدیریت پروژه از مدیریت بر خود آغاز می‌شود
فصل سوم: خودآگاهی
فصل چهارم: مدیریت بر خود
بخش سوم: ایجاد روابط با ذی‌نفعان پروژه
فصل پنجم: آگاهی اجتماعی
فصل ششم: مدیریت روابط
بخش چهارم: استفاده از هوش هیجانی
فصل هفتم: رهبری گروه پروژه‌‌‌
فصل هشتم: ایجاد یک محیط تیمی مثبت
فصل نهم: استفاده از هوش هیجانی در پروژه‌های بزرگ و پیچیده
فصل دهم: موفقیت در پروژه‌های چابک
سخن پایانی
پیوست الف: جدول ارزیابی احساسات
پیوست ب: ارزیابی خودآگاهی هیجانی و خویشتن‌داری
پیوست پ: ابزار مدیریت ذی‌نفعان
پیوست ت: کتاب‌هایی درباره‌ی هوش هیجانی
پیوست ث: ابزارهای سنجش هوش هیجانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه
نویسنده
مترجمعلی محمد گودرزی، شیرین ناظرزاده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-622-789-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه

برای دریافت کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.