معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)

ویراست نوزدهم کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)، نوشته‌ی جمعی از نویسندگان، یکی از منابع اصلی دانش پزشکی است که ضمن توصیف آناتومی کمر و گردن و سیستم مفصلی و تبیین دستگاه ایمنی و مکانیسم‌های خودایمنی بدن برای دانشجویان، بیماری‌های روماتولوژی و سیستم ایمنی را به آنان معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) (Harrison's Principles of Internal Medicine) که بر اساس ویراست نوزدهم کتاب اصول طب داخلی هاریسون نوشته‌ی دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، استفان هاوزر (Stephen Hauser)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (J. Larry Jameson) و جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) ترجمه شده و به انتشار رسیده است، فصل‌های 22 و 372 تا 398 کتاب پیش‌گفته را دربردارد.

نویسندگان در این کتاب به دو بخش مختلف بدن و بیماری‌های مربوط به آن دو بخش پرداخته‌اند. سیستم ایمنی و دستگاه اسکلتی بدن در این کتاب توصیف شده‌ و انواع عارضه‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی در این منبع بررسی و تبیین شده‌اند.

نویسندگان در این کتاب مباحثی مانند بیماری‌های نقص ایمنی اولیه، خودایمنی و بیماری‌های خودایمنی، تب حاد روماتیسمی، سندرم بهجت، تب مدیترانه‌ای و بیماری‌های اطراف مفصلی را بررسی می‌کند. کتاب حاضر به شیوه‌ای مجمل و جامع نوشته شده و یکی از منابع بسیار مهم در حوزه‌ی دانش پزشکی است که در جوامع جهانی دارای اعتبار است و می‌تواند برای دانشجویان بسیار کاربردی باشد.

این جلد از اصول طب هاریسون به دست نفیسه عبداللهی و فهیمه عبداللهی ترجمه شده و با مقدمه‌ی مهرداد آقایی در انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامع بیماری‌های داخلی است. این مجموعه‌ی کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب را بر عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌هایی مجزا منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی، رزیدنت‌ها و دانشجویان دوره‌ی فوق تخصص مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) می‌خوانیم

بیماری کاوازاکی که به عنوان سندرم عقده لنفاوی مخاطی جلدی نیز خوانده می‌شود، یک بیماری حاد، تب‌دار و چنددستگاهی در کودکان است. ٪80 موارد، پیش از 5 سالگی رخ می‌دهند و بیش‌ترین بروز بیماری در 2 سالگی دیده می‌شود. مشخصات این بیماری عبارتند از: آدنیت گردنی غیرچرکی و تغییراتی در پوست و غشاهای مخاطی به صورت ادم، احتقان ملتحمه، اریتم حفره دهانی، لب‌ها و کف دست‌ها و پوسته‌ریزی در نوک انگشتان. اگر چه این بیماری معمولا خوش‌خیم و خودمحدود است، تقریبا در ٪25 موارد با آنوریسم‌های شریان کرونر همراه است و میزان مرگ‌و‌میر کلی ناشی از این بیماری، 0/5 تا 2/8 درصد است. این عوارض، معمولا بین هفته‌های سوم و چهارم بیماری، طی مرحله نقاهت ایجاد می‌شوند. واسکولیت شریان‌های کرونر، تقریبا در اتوپسی تمام موارد کشنده این بیماری دیده شده است. در بررسی، تکثیر تیپیک انتیما و ارتشاح سلول‌های تک هسته‌ای به دیواره عروق دیده می‌شود. ترومبوز و آنوریسم‌های دانه تسبیحی نیز ممکن است در طول شریان دیده شوند. سایر تظاهرات عبارتند از: پریکاردیت، میوکاردیت، ایسکمی و انفارکتوس میوکارد و کاردیومگالی.

فهرست مطالب کتاب

فصل 372: مقدمه‌ای بر دستگاه ایمنی
فصل 373: کمپلکس سازگاری
فصل 374: بیماری‌های نقص ایمنی اولیه
فصل 375: نقص‌های ایمنی اولیه مرتبط (با ثانویه) به سایر بیماری‌ها
فصل 376: آلرژی، آنافیلاکسی و ماستوسیتوز سیستمیک
فصل 377: خودایمنی و بیماری‌های خودایمنی
فصل 378: لوپوس اریتماتوی سیستمیک
فصل 379: سندرم آنتی فسفولپید - آنتی‌بادی
فصل 380: آرتریت روماتوئید
فصل 381: تب حاد روماتیسمی
فصل 382: اسکلروز سیستمیک (اسکلرودرما) و اختلالات وابسته
فصل 383: سندرم شوگرن
فصل 384: اسپوندیلوآرتریت‌ها
فصل 385: سندرم‌های واسکولیتی
فصل 386: اطلس تصویربرداری از سندرم‌های واسکولیتی
فصل 387: سندرم بهجت
فصل 388: پلی‌میوزیت، درماتومیوزیت و میوزیت جسم انکلوزیونی
فصل 389: پلی‌کندریت‌ راجعه
فصل 390: سارکوئیدوز
فصل 391: بیماری مرتبط با igG4
فصل 392: تب مدیترانه‌ای خانوادگی و سایر تب‌های راجعه ارثی
فصل 393: نحوه برخورد با بیماری‌های مفصلی و عضلانی - اسکلتی
فصل 394: استئوآرتریت
فصل 395: نقرس و سایر آرتروپاتی‌های کریستالی
فصل 396: فیبرومیالژی
فصل 397: آرتریت مرتبط با بیماری سیستمیک
فصل 398: بیماری‌های اطراف مفصلی در اندام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمنفیسه عبدالهی، فهیمه عبدالهی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات433
زبانفارسی
شابک978-600-238-424-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.