معرفی و دانلود کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده: درد پشت، ستون فقرات، دیسک کمر

عکس جلد کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده: درد پشت، ستون فقرات، دیسک کمر
قیمت:
۱۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده: درد پشت، ستون فقرات، دیسک کمر

دردهای ناحیه کمر یکی از شایع‌ترین دردها و علت بخش عمده‌ی مراجعه‌ی مردم به پزشک هستند. مهدی فتحی در کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده مباحث تخصصی و پزشکی را پیرامون این عارضه، با زبان ساده به مخاطب انتقال می‌دهد و پیشنهادات خود را درباب روش‌های درمانیِ متکی بر ورزش و دارو ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده

درد مفاصل، از درد پشت و ستون فقرات گرفته تا دیسک کمر، می‌تواند زندگی فرد را مختل کند. مهدی فتحی در کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده به‌طور کامل، مباحث مربوط به علل کمردرد را بررسی کرده و روش‌های درمانیِ آن را ارائه می‌دهد. درمان‌های توصیه‌شده در این کتابْ تمرینات ورزشی مناسب، استراحت، درمان‌های داروی و جراحی را دربرمی‌گیرند.

کمردرد یکی از معضلات پزشکی محسوب می‌شود و هزینه‌های درمانی بالایی را هرساله و در همه‌ی کشورها به خود اختصاص می‌دهد. آسیب‌های اجتماعی فراوانی که به دلیل کمردرد و درد پشت به اقتصاد خانواده‌ها وارد می‌شود، سبب شده تا توجه جامعه‌ی پزشکی جهان به این بیماری شایع، جلب شود. با آنکه اسرار درمان این عارضه، هنوز به‌طور کامل کشف نشده است، ولی تمام مکاتب پزشکی دنیا هم‌رأی هستند که پیشگیری از این اختلال، آسان‌تر و ارزان‌تر از درمان آن خواهد بود. هدف کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده بالا بردن سطح آگاهی خوانندگان نسبت به روش‌های پیشگیری و کنترل دردهای کمر و پشت است.

مهدی فتحی بالاترین میزان شیوع این عارضه را در گروه سنی 45 تا 64 سال می‌داند. همچنین سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان به این عارضه دچار می‌شوند. آمار نشان می‌دهد سالیانه حدود 13 میلیون از ویزیت دکتران مربوط به بیمارانی می‌شود که از دردهای مزمن کمری رنج می‌برند. بنابراین به کمک این آمار می‌توان به اهمیت روش‌های درمان و پیشگیری از کمردرد پی برد.

کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده انواع کمردرد را در دو دسته‌ی کمردرد حاد و کمردرد مزمن می‌گنجاند. عامل اصلی بروز کمردرد حاد، بیرون زدن محتویات دیسک بین‌مهره‌ای است. این کمردرد معمولاً حین بلند کردن جسم سنگین، چرخش و یا سرفه، در فرد بروز می‌یابد و سبب انقباضی شدید در عضلات پشتی می‌شود و هر نوع حرکتی را برای او دشوار می‌سازد.

عوامل زمینه‌ساز کمردرد مزمن که علت بسیاری مراجعات به درمان‌گاه‌های ارتوپدی هستند، چاقی، زایمان، شل بودن عضلات سراسر بدن و بیماری‌های ناتوان‌کننده هستند. همچنین عدم پیگیری کمردردهای حاد به بروز کمردرد مزمن می‌‎انجامد. مهدی فتحی در بخشی از کتاب با نام کالبدشناسی، وظایف ستون فقرات و ساختمان مهره‌ها را شرح می‌دهد. یکی از نقاط مثبت کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده این است که نویسنده تنها بر توصیه‌های درمانی اتکا نکرده و با مقدمه‌ای مفصل و علمی، دیدگاه مخاطب را نسبت به علل و ریشه‌های بیماری آگاه می‌کند.

اثر حاضر توسط انتشارات کتاب‌درمانی به چاپ رسیده و منتشر شده است.

کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مبتلایان به دردهای ناحیه‌ی کمر و علاقه‌مندان به یادگیری مباحث تخصصی پیرامون کمردرد از مخاطبان اصلی اثر حاضر هستند.

در بخشی از کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده: درد پشت، ستون فقرات، دیسک کمر می‌خوانیم

ورزش‌های درمانی کمک موثری به کنترل حرکت‌های بدن می‌نمایند و می‌توانند عملکرد عضلانی - اسکلتی را بهبود بخشند. این ورزش‌ها نه تنها وضعیت بیماری را اصلاح می‌کنند، بلکه در حفظ سلامتی افراد سالم نیز می‌توانند موثر واقع شوند.

ورزش می‌تواند قدرت، کشش و میزان حرکت عضلات را تقویت کند. نوع تمرین ورزشی با توجه به وضعیت بیمار، می‌تواند از نوع ورزش‌های فعال یا غیرفعال باشد.

ورزش فعال ورزشی است که خود فرد در انجام آن نقش دارد. مثلاً ران خود را بالا می‌برد. ورزش غیرفعال ورزشی است که فرد در انجام آن نقش ندارد. مثلاً شخص دیگری ران فرد را بالا می‌برد. به‌عبارت دیگر، نه تنها ورزش‌های غیرفعال توسط خود فرد امکان‌پذیر نیست، بلکه به‌وسیله‌ی نیروی خارجی اعمال می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
کلیات
انواع کمر‌درد
کالبدشناسی
ساختمان مهره‌ها
دیسک بین‌مهره‌ای
فصل دوم
عوامل مساعدکننده‌ی درد کمر و پشت
بیماری‌های اورتوپدیک و بیماری‌های زمینه‌ای
بیماری‌های مادرزادی
بیماری‌های متابولیک
بیماری‌های عفونی
بیماری‌های عروقی
عمل مکانیکی
بیماری‌های زنان
فصل سوم
تمرینات ورزشی
ورزش‌های فلکسیون
ورزش‌های اکستانسیون
ورزش‌های فلکسیون ایزومتریک
ورزش‌های مخصوص بیماران قلبی که مبتلا به کمردرد هستند
روش‌های پیشگیری از درد کمر و پشت
الف) ایستادن
ب) نشستن
ج) خوابیدن
روش‌های مناسب برای انجام کارهای سنگین
توصیه‌هایی برای خانم‌ها
نکاتی برای دوران بارداری و ایام پس از آن
روش‌های مناسب برای مقابله با کمردرد به‌وسیله‌ی استراحت‌های مناسب
درمان‌های دارویی و جراحی
درد کمر حاد
درد کمر مزمن
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده: درد پشت، ستون فقرات، دیسک کمر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-964-91285-8-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده

غزاله صفارزاده
۱۴۰۳/۱/۱
کتابی بسیار مفید برای تمامی افراد چه مشکل کمر درد و ستون فقرات دارن چه ندارن یاد میگیریم چطور حرکات روزمره خودمونو اصلاح کنیم که دچار درد‌های این ناحیه نشیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده

برای دریافت کتاب پیشگیری و درمان کمر درد به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.