معرفی و دانلود کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

عکس جلد کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

عاطفه قاسمی برای تألیف کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی بخش‌هایی از هفت کتاب به ‌قلم نویسندگان خارجی را انتخاب و ترجمه کرده است. شما بعد از مطالعه‌ی این کتاب با رویکرد‌های گوناگون افراد نسبت ‌به قصه‌گویی و داستان‌پردازی آشنا می‌شوید. همچنین با این کتاب اهمیت قصه‌گویی و تأثیر آن بر رشد کودکان را بهتر درک می‌کنید.

درباره‌ی کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی

عاطفه قاسمی در کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی کتاب‌هایی را انتخاب کرده است که موضوعی واحد دارند؛ اما روش‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را برای شرح موضوع قصه‌گویی اتخاذ کرده‌اند. خواننده‌ی کتاب با خواندن هر هشت افتتاحیه با رویکردهای گوناگون آشنا می‌شود و تا حدودی به یک دید جامع می‌رسد. معرفی این هفت کتاب به این شکل است که مترجم و گردآورنده پیش‌گفتار یا مقدمه‌ی کتاب را نقل کرده و فصل‌هایی را انتخاب کرده است که کتاب را به‌صورت عمیق‌تری معرفی کرده باشند. در پایان کتاب، خود مترجم درباره‌ی قصه‌گویی دینی دیدگاه‌هایی ارائه کرده است. بگذارید برای آشنایی بیشتر با کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی، به‌طور اجمالی هر افتتاحیه و نویسنده‌اش را معرفی کنیم.

در افتتاحیه‌ی اول کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی، استفاده از قصه‌گویی برای کودکان و بزرگ‌سالان دارای نیازهای خاص بررسی شده که مقدمه‌ی آن نوشته‌ی نیکولا گرو است و ژانت داولینگ در فصلی از کتاب قصه‌گویی‌درمانی برای کودکان نیازمند را مورد بررسی قرار می‌دهد. نیکولا گرو در مقدمه‌ی افتتاحیه‌ی اول در چرایی و چیستی قصه‌گویی دقیق می‌شود. عاطفه قاسمی در افتتاحیه‌ی دوم کتاب «قصه‌گویی برای کودکان» سارا کُن برایانت را معرفی می‌کند که در آن چگونگی قصه‌گویی مورد بحث قرار گرفته است.

افتتاحیه‌ی سوم معرفی کتاب «حیوان قصه‌گو» از جاناتان گاتشال است که اعتقاد دارد بسیاری از ما انسان‌ها به داستان معتاد شده‌ایم و همواره در حال خلق انبوهی از داستان‌های حیرت‌انگیز هستیم. در افتتاحیه‌ی چهارم کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی، عاطفه قاسمی کتاب «داستانی برایم بگویم» را از الین ریس معرفی می‌کند که معتقد است این داستان‌ها هستند که باعث رشد زبانی و عاطفی کودکان می‌شوند.

افتتاحیه‌ی پنجم معرفی کتاب «راهنمای قصه‌گویی خلاق برای خدمت به کودکان» اثر استیون جیمز، در مورد قصه‌گویی دینی است. هر قسمت از کتاب شامل فعالیت‌ها و موضوعاتی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را کپی و استفاده کنید. در افتتاحیه‌ی ششم نکاتی از کتاب «قصه‌گویی با کودکان» اندرو رایت مطرح شده است. مطالب این کتاب برای معلمانی مناسب است که به اهمیت داستان‌ها و کاربردشان در زندگی کودکان و نوجوانان باور دارند.

در افتتاحیه‌ی هفتم جو لیمبرت با کتاب «آشپزی قصه‌گویی دیجیتالی» بر اساس تجربه‌های آموزش کارگاهی خود در طی سال‌ها، نکاتی را به شما آموزش می‌دهد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم،‌ افتتاحیه‌ی هشتم را خود مؤلف نوشته است. انتشارات سوره مهر کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی را با گردآوری و ترجمه‌ی عاطفه قاسمی منتشر کرده است.

کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی برای والدین، مربیان یا معلمانی که مسئولیت قصه‌گویی به کودکان را بر عهده دارند، لازم است.

با نویسندگان کتاب هشت افتتاحیه در قصه‌گویی بیشتر آشنا شویم

سارا کُن برایانت متولد سال 1873 و درگذشته‌ی 1956 نویسنده و معلم آمریکایی است که به‌دلیل نوشتن کتاب‌های کودکان در دهه‌ی 20 میلادی شهرت به دست آورد. او در سال 1891 به دانشگاه بوستون رفت و در تمام دوران تحصیلش دانشجوی فعالی بود. سارا کُن برایانت برای یادگیری روش‌های تربیت کودکان در مهد کودک به برلین رفت. او در زمینه‌ی حقوق زنان نیز فعال بود و بقیه‌ی عمرش را صرف تدریس و نوشتن کرد. کتاب‌های «چگونه به کودکان قصه بگوییم»، «51 داستان برای کودکان» و «بهترین داستان‌ها برای کودکان» چند کتابی هستند که او از خود به جای گذاشت.

استیون جیمز متولد 1969 نویسنده‌ی اهل آمریکاست که بیشتر شهرت خود را مدیون مجموعه‌های جنایی-روان‌شناسی خود است. او در سال 1997 مدرک ارشد خود را در رشته‌ی قصه‌گویی از دانشگاه ایالتی تنسی شرقی دریافت کرد. او همراه با تام موریسِی کتاب «هنر قصه‌گویی» را نوشت و در حال حاضر بر روی جدیدترین رمان خود کار می‌کند. کتاب «ساختار داستان» او با بیان اینکه چگونه قوانین داستان‌نویسی را زیر پا بگذاریم، به یکی از کتاب‌های محبوب داستان‌گویی تبدیل شد و جایزه‌ی جهانی قصه‌گویی را در سال 2015 از آن خود کرد.

جو لیمبرت مجموعه‌ی داستان‌گویی دیجیتال در سال 1994 را به وجود آورد و برای گسترش مجموعه‌ی خود به سراسر جهان سفر کرد. او در شهر تگزاس به دنیا آمده و بیشتر از سی سال است که در زمینه‌ی قصه‌گویی فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی می‌خوانیم

فنون سنّتی کتاب‌خوانی و گفتن قصّه‌های خانوادگی، فرد بزرگ‌سال را در جایگاه بلند «خواننده» یا «گوینده» قرار می‌دهد و کودک را در موقعیت منفعل «شنونده». این موضع سنّتی قصّه‌گویی، تصویری دوست داشتنی از کودکی را فراهم می‌آورد که در پای بزرگ‌تر خود نشسته و طلسم شده است؛ کودکی که به طرزی فریفته با چهر‌ه‌ای که شیفتگی او را نشان می‌دهد، به هر واژه از کتاب یا داستان گوش سپرده است. کودک یا کاملاً بدون هرگونه پرسش است، یا مؤدّبانه منتظر است تا قصّه به پایان برسد و آن‌گاه سؤال خود را بپرسد. بزرگ‌سال پاسخ می‌گوید و کودک به رضایت خاطر می‌رسد. پایان!

تنها مسأله در مورد این صحنۀ رؤیایی، این است که به ندرت در زندگی واقعی و با کودکان واقعی اتّفاق می‌افتد. اگر سعی کنید به این شیوه برای فرزندان خود داستانی بخوانید یا بگویید، خیلی زود متوجّه می‌شوید که آن‌ها جریان کار را با زل زدن به اطراف و بی‌توجّهی به داستان قطع می‌کنند و بسته به سنّ‌شان شروع می‌کنند به بالا رفتن از پشتی کاناپه. البتّه همان‌طور که می‌دانید، این رفتار برای خردسالانی که باید فعّال باشند بسیار طبیعی است. پس چرا وقتی می‌دانیم که این شیوه غیرواقعی است به این دیدگاه کم‌تمرکز از قصّه‌گویی می‌چسبیم؟ این نگرش نوستالژیک قصّه‌گویی، میراث نسل‌های گذشته است؛ زمانی که افراد بزرگ‌سال می‌خواستند دربارۀ کودکان آن‌طور فکر کنند که دیدنی باشد نه شنیدنی، وقتی که تعلیم و تعلّم فرایند انتقال دانش از نسلی به نسل بعدی نگریسته می‌شد. این دیدگاه از یادگیری به آسانی برای تمام کودکان نسل فعلی که در فرهنگ‌های غربی در حال رشد هستند کاربرد ندارد؛ کودکانی که تشویق می‌شوند کار کنند، بپرسند و حتّی وقتی دارند یاد می‌گیرند با دیگران گفت‌وگو کنند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه‌
افتتاحیۀ اوّل: استفاده از قصّه گویی برای کودکان و بزرگ سالان دارای نیاز های خاص
افتتاحیۀ دوم: قصّه گویی برای کودکان
افتتاحیۀ سوم: حیوان قصّه گو: چگونه قصّه ها از ما انسان می سازند
افتتاحیۀ چهارم: داستانی برایم بگو: به اشتراک گذاری داستان ها به منظور غنی سازی دنیای کودک تان
افتتاحیۀ پنجم: راهنمای قصّه گویی خلاق برای خدمت به کودکان
افتتاحیۀ ششم: قصّه گویی با کودکان
افتتاحیۀ هفتم: کتاب آشپزی قصّه گویی دیجیتالی
افتتاحیۀ هشتم: قصّه گویی و تربیت دینی در کودکان و نوجوانان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی
نویسنده
مترجمعاطفه قاسمی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-03-2274-8
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی

برای دریافت کتاب هشت افتتاحیه در قصه گویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.