معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی

ممکن نیست کودکی کتاب‌خوان باشید، اما نام مجموعه‌ی پرفروش هنک، سگ گاوچران، اثر جان آر. اریکسون، را نشنیده باشید. در کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی که دهمین مجلدِ این مجموعه‌ی شیرین و خواندنی به شمار می‌رود، با چالش‌هایی همراه خواهید شد که هنک، با ورود بنی، دیگر سگ محافظ گله، پشت سر می‌گذارد.

درباره کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی

شما احتمالاً پیش از این نام «هنک»، قهرمان داستان نوبت سگی (Every dog has his day) را شنیده‌اید. آخر، چنان‌که شایعات می‌گویند، او معروف‌ترین حیوان تاریخ است! اما اگر هم هیچ آشنایی قبلی با هنک ندارید، ابداً نگران نباشید. ما در سطور آتی چنان ایشان را خدمت شما معرفی می‌کنیم، که گمان کنید سال‌هاست او را می‌شناسید و مدت‌هاست رفیق و همدمش بوده‌اید.

اول از همه این‌که او یک سگ است. بله، یک سگ پاکوتاه. او ضمناً سگی وفادار است؛ نه مثل هر سگ دیگری، بلکه وفادارترین سگی که می‌توانید در ذهن تصور کنید. هنک به آقای لوپر تعلق دارد. این جناب لوپر مزرعه‌دار سرشناس و متمولی‌ست که هکتارها هکتار زمین از آنِ خود دارد. در این زمین‌های زراعی، هنک همه‌کاره است. او توأمان رئیس و بادیگارد است. بگذارید اینطور بگوییم: آن‌جا که پای امر و نهی به دیگر حیوانات مزرعه، و تقسیم وظایف کاری در میان است، هنک دست راست آقای لوپر و رئیس تمام حیوانات است. اما وقتی بحث خطر به میان می‌آید -هر خطری که فکرش را بکنید؛ از حمله‌ی گله‌های گرگ گرفته تا گم شدن حیوانات مزرعه در مزارع همسایه- هنک در نقش بادیگاردی جسور و جان‌فدا ظاهر می‌شود. در کتاب نوبت سگی اما، این نقش اخیر هنک به خطر افتاده است. می‌پرسید چطور؟ خب، گوش کنید.

ماجرا از این قرار است که آقای لوپر، به تازگی پای سگی به نام «بنی» را به مزرعه باز کرده است. این بنی از آن سگ‌های درست و حسابی است. از آن‌هایی که نژادی اصیل دارند و قیمتشان دود از کله‌ی آدم بلند می‌کند! هدف آقای لوپر از آوردنِ بنی، سپردن وظیفه‌ی محافظت از گله به او بوده است؛ یعنی همان وظیفه‌ی شاقی که پیشتر بر عهده‌ی هنک بوده!

ناگفته پیداست که حضور بنی در مزرعه، چه آشوبِ روحیِ وحشتناکی را در هنک پدید می‌آورد. هر بار دیدنِ بنی، آتش حسادتی ویرانگر را در جان هنک شعله‌ور می‌سازد. آیا او سال‌ها در مزرعه‌ی آقای لوپر جان کنده، که آخرِ سر قلمرواَش را با سگی دیگر سهیم شود؟ حالا این سگ دیگر هرچقدر هم که می‌خواهد قوی‌تر و چالاک‌تر از هنک باشد! نخیر، از این خبرها نیست: هنک ابداً بنای تسلیم شدن ندارد...

کتاب نوبت سگی توسط فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه شده، و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره مجموعه هنک، سگ گاوچران

انتشار مجموعه داستان‌های دنباله‌دار هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) به سال 1983 بازمی‌گردد. وقتی جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی سرشناس اهل آمریکا، اولین مجلد این مجموعه‌ی شیرین و خواندنی را منتشر نمود، یقیناً موفقیت‌های آتی را برای خود پیشبینی نمی‌کرد. با وجود این، شخصیت هنک خیلی زودتر از آنچه انتظارش می‌رفت، راه خود را به قلب بسیاری از مخاطبین کودک و نوجوان در سراسر جهان باز نمود. پس از این بود که اریکسون شخصیت‌های دیگری نیز به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. جالب است بدانید که مجموعه‌ی مورد بحث از هفتاد و چهار کتابِ مستقل تشکیل شده است. این هم گفتنی‌ست که کتابخانه‌ی تگزاس نامِ مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران را به عنوان محبوب‌ترین داستان در بخش کودکِ کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده است.

تا امروز بالغ بر ده میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در تمام دنیا به فروش رفته است. همچنین، باید گفت که داستان‌های این مجموعه به چندین زبان مهم، از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده‌اند.

در آخر این نکته را هم اضافه کنیم که در سال 1993، مجموعه‌ای که از آن سخن می‌گوییم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتابِ صوتی کودک شد.

کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ متعلق به رده‌ی سنی 8 تا 11 سال، مخاطبین اصلی کتاب نوبت سگی (هنک، سگ گاوچران) از جان آر. اریکسون به شمار می‌روند.

با جان آر. اریکسون بیشتر آشنا شویم

جان آر. اریکسون (John R. Erickson)، نویسنده‌ی مطرح اهل آمریکا، به سال 1943 دیده به جهان گشوده و هم‌اینک در آستانه‌ی ورود به نهمین دهه‌ی زندگی خویش قرار دارد. او در دانشگاه‌های تکزاسِ آستین، دنور و هاروارد تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت اریکسون ناشی از نگارش مجموعه داستان‌های دنباله‌دار «هنک، سگ گاوچران» است. بسیاری از آثارِ متعلق به این مجموعه، به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی می‌خوانیم

به همدیگر چشم‌غره رفتیم. یا بهتر بگویم: من به او چشم‌غره رفتم و او به من لبخند زد، و سعی کردم دلیل خاصی پیدا کنم که دوبار خطا رفتنِ مرا توجیه کند. اما درست در همان لحظه دراور از راه رسید.

«هنک، فهمیدم چی شده! امروز قراره توی مزرعه گاوداری و گَله‌داری راه بندازند، این وانت‌ها هم واسه همین اومدند این‌جا.»

«خوبه دراور، خودت تنهایی این رو کشف کردی؟»

«آره! خب، نه، از اسلیم شنیدم. تازه، می‌دونستی یه سگ معروف اومده این‌جا؟ قهرمانِ سگ‌های گاوچرونه و چندین و چندبار مسابقه‌های مختلف رو برده و...» در همان لحظه غریبه را دید. «وای مامان، شرط می‌بندم خودشه!»

بنی لبخندی زد و سری تکان داد. «انگار غافل‌گیر شدم.»

دراور هیجان‌زده شده بود و دور خودش می‌چرخید. «قبلاً سگ معروف ندیده بودم پسر، خیلی هیجان‌انگیزه، نمی‌دونم چی بگم.»

به آن ابله چشم‌غره رفتم. «دراور، وقتی حرفی برای گفتن نداری، یکی از کارهایی که می‌تونی بکنی اینه که دهنت رو ببندی. این‌طوری کسی به حماقتت پی نمی‌بره.»

«می‌دونم، باید همین کار رو بکنم، اما اون معروفه و... وای‌ مامان‌جون!» آن‌جا بود که دراور تازه دوشیزه اِسکَمپِر را دید و همین کارش را ساخت. به پشت روی زمین ولو شد و شروع کرد به لگدپرانی توی هوا.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: پرونده‌ی زنگ‌های جرینگ جرینگی
فصل 2: یک فرزینه‌ی کار شکل می‌گیرد
فصل 3: بِنی، سگ گاوچران
فصل 4: ها؟
فصل 5: کابل فولادی را نمی‌شود به راحتی جوید
فصل 6: استفاده از منطق لیزری علیه گربه
فصل 7: دوشیزه اِسکَمپِر تحت تأثیر قرار می‌گیرد
فصل 8: نبرد بزرگ
فصل 9: انجمن برادران کایوت مرا پیدا می‌کنند
فصل 10: مسابقات دهگانه‌ی ولف کریک
فصل 11: مسابقه‌ ترانه‌خوانی
فصل 12: در مسابقه‌ی ترانه‌خوانی برنده می‌شوم و رئیس را نجات می‌دهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-6839-24-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 10: نوبت سگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.