معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم

با کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم، همراه شوید تا ببینید ماجرای هنک، این سگ بازیگوشِ داستان‌های جان آر. اریکسون این‌بار به کجا خواهد رسید! تعطیلات فرا رسیده و حالا فرصت مناسبی است تا همه‌ی اعضای خانواده دور هم در مزرعه جمع شوند. سگ گاوچران اما در میان این شلوغی متوجه موضوع خاصی می‌شود: اسبی که به‌تازگی سروکله‌اش در مزرعه پیدا شده، خیلی عجیب‌وغریب‌ به‌نظر می‌رسد! این مجموعه برنده‌ی بهترین مجموعه کتاب کودک در سال 1993 بوده.

درباره‌‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم

جان آر. اریکسون (John R. Erickson) نویسنده‌ی پرطرفدار داستان‌های سریالی، تا به چند نسل از مخاطبان کودک دنیا را عاشقانه پای ماجراهای خنده‌دار و شخصیت‌های دوست‌داشتنی قصه‌های خود نشانده‌ و چند‌ده جلد کتاب خواندنی را راهی قفسه‌ی کتاب‌فروشی‌های دنیا کرده است. داستان پرونده‌ی اسب قاتل (The Case of the One-Eyed Killer Stud Horse) قسمت هشتم مجموعه‌ی جذاب او یعنی هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) است که این‌بار از اتفاقات تازه‌ای در مزرعه‌ی لوپر خبر می‌دهد!

فصل کار به پایان رسیده و حالا همه‌ی افراد و اهالی مزرعه منتظر فرارسیدن عید و تعطیلات شکرگزاری هستند؛ جشنی که در آن همه‌ی اعضای خانواده و بستگان دور هم جمع می‌شوند و با غذاهای خوشمزه از خود پذیرایی می‌کنند. هنک، سگ نگهبان مزرعه طبق معمول تصور می‌کند که باید مثل یک کلانتر به همه‌جا سرک بکشد و از همه‌ی کارها سر در بیاورد! مخصوصاً حالا که مزرعه روز‌های شلوغی را در پیش دارد، هنک و دستیار دست‌وپاچلفتی‌اش یعنی دراور حسابی در نقش خود فرو رفته‌اند! اما ماجرای عید شکرگزاری آن سال با همیشه تفاوت بزرگی دارد. در میان جمعیت، سروکله‌ی اسبی پیدا می‌شود که از همان‌ ابتدا هنک هیچ از او خوشش نمی‌آید. اسب بداخلاق داستان تنها یک چشم دارد و در بدو ورود ماجراهای دردسر‌های زیادی به بار می‌آورد و معلوم است که با هنک ماجراهای چالش‌های بسیاری خواهد ساخت. مخصوصاً آن‌که حالا به‌ نظر هنک، او یک اسب قاتل هم هست!

این داستان جذاب و پراتفاق در سال 1987منتشر شده و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی فرزاد فربد و و انتشارات چ به دست کودکان ایران‌زمین رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنک، سگ گاو‌چران

هنک، سگ گاو‌چران (Hank the Cowdog) نام یک مجموعه داستان مصور و کودکانه است که با قلم جان آر. اریکسون به رشته‌ی تحریر درآمده. تاکنون بیش از هفتاد قسمت از این مجموعه‌ی خواندنی به بازار رسیده و هر جلد از این سری خواندنی به ماجراهای سگی به نام هنک می‌پردازد که به همراه دستیار دست‌وپاچلفتی‌اش از مزرعه‌ای نگهبانی می‌کنند و هرسری ماجراهای تازه‌ای به بار می‌آورند. از این مجموعه‌ی پرطرفدار تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه به چاپ رسیده و همچنین به زبان‌های مختلفی از جمله چینی، فارسی و اسپانیایی ترجمه شده است. انتشار این کتاب در ایران را واحد کتاب‌های کودک و نوجوان نشر چشمه (نشر چ) برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • انتخاب‌شده توسط باشگاه کتاب ماه
  • برنده‌ی بهترین مجموعه کتاب کودک، سال 1993
  • برنده‌ی جوایزی همچون Wrangler و Lamplighter و A.C. Green

نکوداشت‌های مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • یک پدیده است! (پابلیشرز ویکلی)
  • در سال‌های گذشته بهترین سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها بوده است. (یو.اس.ای تودی)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • یک پادکست پنج‌ قسمتی با اقتباس از داستان‌های در سال جان آر. اریکسون در سال 2020 به تولید رسیده است.
  • یکی از داستان‌های مجموعه‌ی داستان‌های هنک، سگ گاوچران، در سال 2015 مورد اقتباس تصویری قرار گرفت و یک نسخه‌ی انیمیشنی کوتاه از آن راهی باز شد.

کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان خواندنی و بامزه را به تمام کودکان رده‌ی سنی 8 تا 11 سال، مخصوصاً آن‌هایی که عاشق ماجرا‌های مزرعه و حیوانات هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم می‌خوانیم

نمی‌دانم این پیت چه مرضی دارد که از دیدن او این‌قدر لَجَم می‌گیرد. در شرایط عادی با اراده‌ی آهنین احساساتم را کنترل می‌کنم، آخر می‌دانید در حوضه‌ی کارهای امنیتی احساسات جایی ندارد. انگار املای درستش «حوزه» است. از پیت خوشم نمی‌آید، تمام شد و رفت. او نمونه‌ی کامل یک گربه‌ی بی‌حیا، حقه‌باز، زِرزِرو و خودپسند است. از آن حالتی که دُمش را سیخ می‌کند بدم می‌آید، از طرز راه ‌رفتنش و حتی از این‌که خودش را به همه‌جا می‌مالد بدم می‌آید. از قیافه‌اش بدم می‌آید. از صدای نکره‌اش بدم می‌آید. از رفتارش بدم می‌آید. از گربه‌ها بدم می‌آید، اما از پیت حتی اگر گربه هم نبود بدم می‌آمد. وقتی سروکله‌اش پیدا می‌شود، گوش‌هایم سیخ می‌شود و غُرشی در گلویم شکل می‌گیرد. و به سرتان قسم این اتفاق‌ها خودکار رخ می‌دهد.

حالا دیگر لوپر سوار بر وانت رفته بود، اما سالی‌می هنوز با بشقابِ خوردنی‌ها، که من خیلی دوست داشتم در مقابل پیت از آن محافظت کنم، آن‌جا ایستاده بود. سالی‌می حتماً صدای غرش مرا شنید. «هنک، ساکت باش! نمی‌ذارم واسه گربه گردن‌کلفتی کنی.» سرم را چرخاندم و با صادقانه‌ترین حالت ممکن به او نگاه کردم. گردن‌کلفتی برای گربه! من حتی به آن عَن‌دماغو دست نزده بودم، هر چند حقش بود مشت‌ومال لازم را به او بدهم. ناله‌ای کردم و دُمم را روی زمین کشیدم. سالی‌می خم شد و صورتش را چند سانت دورتر از نوک دماغ من گرفت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1. پرونده‌ی امواج کُددار
فصل 2. ابتلا به عطسه زیت، چون سرکارخانم با قاشق چوبی به دماغم زد
فصل 3. پرونده‌ی اختلاس نیمرو
فصل 4. چربی گوشت روی نان سوخته، چه صبحانه‌ی مزخرفی
فصل 5. مگر تقصیر من بود که پای او به من گیر کرد
فصل 6. دراور با نمره‌ی ناپلئونی در امتحان قبول می‌شود
فصل 7. تورتو، نره‌اسب قاتل یک‌چشم
فصل 8. اطلاعات فوق‌سری!!!
فصل 9. سالی‌می با چوب زیربغل برمی‌گردد
فصل 10. ممنون از خدا که آفرید دختر را
فصل 11. نبردی تا پای جان با نره‌اسب قاتل
فصل 12. پایان خوش و در ضمن پرونده‌ی کیک پرنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-6839-22-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 8: پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.