معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین

یک بار دیگر جان آر. اریکسون قرار است ماجرای جالب و در عین حال، خنده‌داری را برای‌مان تعریف کند! در کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین می‌خوانیم که شب هالووین نزدیک است و پیت، گربه‌ی مزرعه‌ی آقای لوپر، به هنک درباره‌ی اشباحی که در این شب به دنیای زندگان می‌آیند، هشدار می‌دهد؛ اما هنک او را جدی نمی‌گیرد. تا این‌که ماجرای ترسناکی رقم می‌خورد و هنک را حسابی به فکر فرو می‌برد.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین

خانم‌ها و آقایان، برای یک داستان پرماجرا و طنز از سگی گاوچران آماده هستید؟ پس با کتاب پرونده‌ی شبح هالووین (The case of the Halloween ghost) همراه شوید! پیش از آن‌که ماجرای کتاب را برای شما شرح دهیم، اجازه بدهید برای آن دسته از خوانندگانی که با هنک -منظورمان همان سگِ گاوچرانِ پرادعایِ مزرعه است!- آشنا نیستند، او را معرفی کنیم.

هنک سگ وفادار مزرعه‌ی لوپر است. سگی که اسم خودش را گذاشته «رئیس محافظان مزرعه» و مدام به حیوانات دیگر دستور می‌دهد. اما راستش را بخواهید، ماجرا این است که در واقع هیچ‌کس به هنک مسئولیت محافظت از موجودات دیگر مزرعه را نبخشیده و این سگِ نازک‌دلِ داستان ما، در خیالات خودش تصور می‌کند که قوی‌ترین حیوان مزرعه است! با این همه، چیزی در دل هنک نیست؛ حتی اگر راه و بی‌راه دستور صادر کند. حال که با هنک آشنا شده‌اید، به سراغ داستان پرونده‌ی شبح هالووین برویم.

جان آر. اریکسون (John R. Erickson) در کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین قرار است ماجرای شوم شبح را برای‌تان تعریف کند. خوب می‌دانیم که دل در دلتان نیست بدانید داستان شبح چیست، اما صبور باشید! نمی‌شود که در پاراگراف اول همه‌ی ماجرا را برای‌تان فاش کنیم. فقط صبر کنید تا بدانید هنک این بار دیگر چه ماجرایی را رقم زده و چه آتشی به پا کرده.

معمای شبح با ماجرایی مرموز آغاز شده، پس حسابی خودتان را از قبل آماده کنید. آخر به قول خود هنک، این ترسناک‌ترین ماجرای کل دوران کاری اوست...

حوالی ساعت شش عصر سی‌ام اکتبر هنک به همراه رفیق صمیمی‌اش، دراور، مشغول گشت زدن در ضلع غربی مزرعه بود تا این‌که چشمش افتاد به پیت، گربه‌ی انباری که بغل گاودانی نشسته بود. راستی، برای آن دسته از افرادی که به اندازه‌ی کافی با هنک آشنایی ندارند، لازم است توضیح دهیم که او از گربه‌ها متنفر است و با تک‌به‌تک سلول‌هایش از گربه‌ها بدش می‌آید. پس جای تعجب نیست که دشمن قسم‌خورده‌ی پیت است... به داستان بازگردیم. طی گفت‌وگویی که میان هنک و پیت در کنار گاودانی رقم خورد، او متوجه شد که شب هالووین نزدیک است. منظورمان همان شبی در سال است که همه، از بچه و آدم‌بزرگ، لباس‌های جادوگری و جن و پری و شخصیت‌های ترسناک دیگر را می‌پوشند.

هنک را که می‌شناسید؛ عقیده دارد چنان سایه‌ی نظم و امنیت را بر سر مزرعه پراکنده که هیچ امکان ندارد جن و پری پا به داخل آن بگذارند. فرض کنیم که شب هالووین باشد. باز هم تفاوتی ایجاد نمی‌شود... سخن را کوتاه کنیم. نتیجه این شد که هنک آمدنِ اشباح در شب هالووین را جدی نگرفت، تا این‌که ماجراهای عجیب و غریبی پیش آمد و هنک را از کرده‌ی خود پشیمان کرد. می‌پرسید چه ماجراهایی؟ کتاب هنک، سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین را بخوانید تا خودتان شخصاً در جریان ماجرای رقم‌خورده قرار بگیرید. این شما و این داستانی دیگر از هنک، سگ گاوچران مزرعه.

هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین با ترجمه‌ی فرزاد فربد و تلاش‌های انتشارات چ به دست کودکان ایران‌زمین رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 باز می‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در رابطه با این موضوع کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985، شبکه‌ی بی‌سی‌اس با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران انیمیشنی کوتاه ساخت. این انیمیشن تنها سی دقیقه بود و با الهام از نخستین جلد این مجموعه ساخته شده بود. انیمیشن نامبرده به‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak در این شبکه منتشر شد.
  • در سال 2015، HTC Productions و Huhu Studios با استفاده از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران مجموعه انیمیشنی را در سیزده قسمت تولید و منتشر کردند.
  • در سال 2020، پادکستی در پنج قسمت با اقتباس از مجموعه کتاب‌ نامبرده به انتشار رسید. کارگردانی این اثر را جف نیکولز و تهیه‌کنندگی آن را QCode بر عهده داشتند. متیو مک‌کانهی، هنرپیشه‌ی محبوب آمریکایی، از صداپیشگان این پادکست بود.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه؛
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس؛
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993؛
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)؛
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون).

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران یک پدیده هستند. (پابلیشرز ویکلی)
  • می‌توان گفت مجموعه کتاب‌ هنک، سگ گاوچران در سال‌های اخیر یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای خانواده‌ها بوده است. (یو.اس.ای تودی)

کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین برای چه کسانی مناسب است؟

جان آر. اریکسون کتاب هنک، سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین را برای کودکان رده‌ی سنی 8 تا 11 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. اگر مجلدهای قبلی این مجموعه را دنبال کرده باشید، باید به شما بگوییم بدون شک از داستان‌ این کتاب نیز لذت می‌برید.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین می‌خوانیم

اسلیم آه بلندی کشید. «خب، ما نه جوون‌تر می‌شیم، نه خوش‌تیپ‌تر. فکر کنم بهتر باشه این خونه‌ی نکبتی رو تمیز کنیم.» لباس‌ها و پوتینش را پوشید و همگی رفتیم کنار بخاری. حدود نیم‌ساعت یا کمی بیشتر اسلیم جلوِ بخاری ایستاده و عزا گرفته بود با آت‌وآشغال‌های اتاق‌نشیمن چه کند و از کجا شروع کند. خب البته عزاداری هم داشت. می‌خواهید وضعیت خانه را برایتان تشریح کنم؟ باشد. در اتاق‌نشیمن: چهار جفت جوراب بوگندو، دوتا زیرپوش، سه‌تا حوله، یک عدد شورتِ‌ مامان‌دوز قرمز، یک شلوار جین، سه جفت پوتین، دوتا مهمیز، دوتا پتوی مخصوص زین، دوتا طناب کمنداندازی، یک ریسمان مخصوص بستن خوک و قسمت بالای یک چکمه‌ی کهنه که تهش را دوخته بودند تا در آن داروی گاوها را نگه دارند.

این تازه لایه‌ی بالایی بود. زیر این‌همه خرت‌وپرت مجله‌ها و روزنامه‌های شش ماه تلنبار شده بود: هفته‌نامه‌ی دامداران، مجله‌ی گاودار، سوارکارِ غربی، و اوچیل‌تری کانتی هرالد. روی میز عسلی: سه فنجان نیمه‌پُر قهوه، توی یکی از آن‌ها جنازه‌ی چند پشه شناور؛ چهار کیسه خالی تنباکوی جویدنی؛ یک پیپ چوبی و یک قوطی تنباکوی مارک پرنس آلبرت؛ یک قوطی خالی بیسکویت، یک قوطی کنسرو خالی ساردین که به ‌عنوان زیرسیگاری از آن استفاده می‌شد و سه جلد خالی شکلات اسنیکر؛ یک شیشه واکسن دام؛ چاقوتیزکن؛ خُرده‌بیسکویت و خاکستر پیپ، پوست موز و ته‌مانده‌ی سیب. به دستگیره‌ی درِ کمد یک شورت مامان‌دوز آویزان بود و از لای درِ کمد یک زین، یک شلوار چرمیِ سوارکاری، دو جفت پوتین دیگر، یک جفت گالشِ پنج‌سگک و یک کت پوستِ بره بیرون زده بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
درباره‌ی هالووین
فصل 1. معما با ماجرایی مرموز شروع می‌شود
فصل 2. معمای گل اطلسی ناطق
فصل 3. اسلیم خانه‌تکانی می‌کند
فصل 4. ویولا خانم و سگ‌هایش
فصل 5. عادت‌های غذایی عجیب ویولا خانم
فصل 6. صداهای عجیب‌و‌غریب در شب
فصل 7. دو سیاهی زشت در میان درختان
فصل 8. جونیور ادعا می‌کند که یک روح دیده است
فصل 9. پرونده‌ی مرموز دراور
فصل 10. احتیاط: خطرناک و ترسناک
فصل 11. شاید فکر کنید روح نبود، اما بود
فصل 12. نگران نباشید، فرار کردیم، اما به زحمت
ضمانت‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-6839-23-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 9: پرونده‌ی شبح هالووین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.