معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن

کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن داستان هنک، سگ نگهبان را روایت می‌کند که به تازگی موضوع جالبی را شنیده است: موسیقی ویولن می‌تواند همه را، از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان مجذوب خود کند. به همین خاطر است که تصمیم گرفته تا به‌ سراغ نواختن این ساز برود، بلکه بتواند با تنها عشق زندگی‌اش، دوشیزه‌ی بی‌همتا، بیولا سگ کالی، رو‌به‌رو شود... گفتنی است این اثر دوازدهمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش هنک، سگ گاوچران است.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 12: کتاب پرونده‌ی روباه ویولن زن

اگر پیش‌تر از مجموعه کتاب هنک، سگ گاوچران عنوانی را مطالعه کرده باشید،‌ بدون شک با هنک، سگ مزرعه آشنا هستید. او خودش را رئیس محافظان مزرعه می‌داند و راه و بی‌راه نیز به حیوانات دیگر دستور می‌دهد. کتاب پرونده‌ی روباه ویولن‌ زن (The Case of the Fiddle Playing Fox) نیز روایت جذاب یکی دیگر از ماجراهای هنک گاوچران است.

همه‌ی ماجرای کتاب پرونده‌ی روباه ویولن‌ زن (هنک، سگ گاوچران) از جایی آغاز شد که هنک با آقای روباه ملاقات کرد. روباه کوچک و لاغر بود، چشمانی ریز و زیرک داشت و موهایی قرمزرنگ، با دمی پشمالو و بلند. این آقای روباه ویولنی را گذاشته بود زیر چانه‌اش و داشت آهنگی را می‌زد. هنک، سگ مزرعه، که البته در امور هنری منتقدی بس سختگیر بود، حسابی از موسیقی آقای روباه لذت برد و به شکل عجیبی مجذوب آن شد. کمی بعد، به ناگهان، فکری در ذهنش جرقه زد: اگر او چنین جذب موسیقی ویولن شده است، بیولا سگ کالی، یگانه معشوقه‌اش نیز جذب این موسیقی خواهد شد...

لازم به ذکر است کتاب پرونده‌ی روباه ویولن‌ زن (هنک، سگ گاوچران) نخستین بار در سال 198۹ با تصویرگرسی جرالد ال. هولمز منتشر شد. این اثر را فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات چرخ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 بازمی‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبین کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در همین باره کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران(Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985، یک انیمیشن کوتاه با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران ساخته شد و در شبکه‌ی بی‌سی‌اس به نمایش در آمد. این انیمیشن سی دقیقه‌ای که بر اساس کتاب نخست این مجموعه ساخته شده است، به‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak منتشر شد.

  • در سال 2015، مجموعه انیمیشنی سیزده قسمتی توسط HTC Productions و Huhu Studios با اقتباس از مجموعه‌ی نامبرده تولید شد.

  • در سپتامبر سال 2020، یک پادکست پنج قسمتی با اقتباس از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران تولید و منتشر شد. نویسندگی و کارگردانی این پادکست را جف نیکولز بر عهده داشته و افرادی چون متیو مک‌کانهی صداپیشه‌ی آن بوده‌اند.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون)

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • پدیده‌‌ای برای همه‌ی مردم. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)

  • بهترین مجموعه کتابی که در چند سال اخیر منتشر شده است. (نشریه‌ی یواس‌ای تودی)

  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران اثر جان آر. اریکسون داستان سگی را تعریف می‌کنند که فکر می‌کند مسئول امنیت مزرعه است. داستان‌ها و واژه‌های انتخاب‌شده در هر مجلد این مجموعه برای خواننده‌های جوان خنده‌دار و جالب است. این‌ها، کتاب‌های خوبی برای خواندن با صدای بلند هستند. (Carrie Kingsley, Common Sense Media)

کتاب هنک سگ گاوچران 12: کتاب پرونده‌ی روباه ویولن زن مناسب چه کسانی است؟

جان آر. اریکسون کتاب پرونده‌ی روباه ویولن‌ زن (هنک، سگ گاوچران) را برای کودکان 8 تا 11 سال به رشته‌ی تحریر در آورده است.

با جان آر. اریکسون بیشتر آشنا شویم

جان آر. اریکسون (John R. Erickson) نویسنده‌ی مشهور ادبیات کودک و نوجوان است. او عمده‌ی شهرت خود را مرهون مجموعه‌ کتابی با عنوان هنک، سگ گاوچران می‌باشد؛ مجموعه‌ای که جوایز و افتخارات متعددی را برای اریکسون به ارمغان آورد و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. او پیش از آن که به نویسندگی روی آورد، یک گاوچران بود. در واقع، بیش از آن که سروکارش به کتاب و ادبیات بیفتد، با حیوانات سروکار داشت! اما این شغل دیری نپایید؛ جان آر. اریکسون خیلی زود متوجه استعداد بالای خود در حوزه‌ی نویسندگی شد. چند سال بعد، او اولین مجلد مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران را منتشر کرد.

از جان آر. اریکسون آثار بسیاری منتشر شده است؛ آثاری که اغلب آن‌ها در فهرست کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده‌اند. در ادامه، نام برخی از آثار جان آر. اریکسون که به فارسی ترجمه شده‌اند را ملاحظه می‌کنید: «پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم»، «ماجراهای دست اول»، «پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس»، «با دم سگ بازی نکن»، «دیدار با جغد جادوگر» و «پرونده‌ی روباه ویلن‌زن».

جان آر. اریکسون سه‌ساله بود که با خانواده‌اش به پری‌تاون تگزاس مهاجرت کرد. حالا نیز به همراه همسر، فرزندان و البته سگش، سوفی در همان‌جا زندگی می‌کند.

جوایز و افتخارات جان آر. اریکسون

  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie
  • برنده‌ی جایزه‌ی Wrangler
  • برنده‌ی جایزه‌ی Oppenheimer
  • برنده‌ی جایزه‌ی Lamplighter در سال 2003
  • نامزد نهایی جایزه‌ی Lamplighter در سال 2004
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن می‌خوانیم

در این دنیا افرادِ بخصوصی هستند که نمی‌توانند ببینند کسی از یک خواب راحت لذت می‌برد. در چنین شرایطی شرورانه‌ترین خصوصیات رفتاری آن‌ها رو می‌شود. تبدیل به افرادی روانی و شیطان‌صفت می‌شوند. نمی‌فهمند، راحت از کنار چیزی رد نمی‌شوند، نمی‌گذارند طرفِ معصوم‌شان راحت باشد و تا او را از خواب خوش بیدار نکنند ول‌کن نیستند.

تا آن‌جا که توانستم او را نادیده گرفتم. می‌دانید، می‌دانستم چرا آن کارها را می‌کند. می‌دانستم جرقه‌های سرخ و داغ و کوچک فلزی به منطقه‌ی یک‌چهارم پشتی بدنم برخورد می‌کند. اما از طرفی می‌دانستم موهایم جلو جرقه‌ها را می‌گیرد و نمی‌گذارد آن‌ها به پوستم برسد، که همین یعنی نسبتاً در امان بودم.

می‌دانستم چه می‌خواهد: یک واکنش تند و انفجاری از جانب من. شاید از لج‌بازی من بود، اما نمی‌خواستم رفتار بچگانه‌ی او را جواب بدهم. دوباره سرم را بلند کردم و نگاهی طولانی و خیره به او انداختم و دُمم را روی کف سیمانی کشیدم، انگار داشتم می‌گفتم: «خیله‌خُب، خوش گذروندی. حالا برو بذار بخوابیم.»

فکر می‌کنید همین برایش کافی بود؟ بهتان بگویم این گاوچران‌ها بچه‌تر از آن هستند که خیال می‌کنید. نه آقاجان، برایش کافی نبود، می‌دانید چه‌کار کرد؟

پُرسروصداتر روی آن تکه‌فلز کار کرد که یعنی جرقه‌های بیشتر، گنده‌تر و داغ‌تری نثار من کرد، ارضا شدن آرزوهای بچگانه‌ی او نیازمند زمان بود.

بله، بالاخره یکی از بزرگ‌ترین و داغ‌ترین دانه‌های فلز لایه‌ی محافظ بیرونی موی تنم را سوزاند، به منطقه‌ی پوستی سمت چپ بدنم رسید و جوری مرا سوزاند که ناگهان به حالت هشیاری کامل رسیدم.

در آن لحظه از خواب گرم‌و‌نرم پریدم، نیم‌متر به هوا پریدم، جیغ زدم و هیکلم را به گوشه‌ی شمال‌غربی گاراژ کشاندم تا بین قایق لوپر که پوشش برزنتی داشت و سه جعبه‌ی غبارگرفته که تزئینات درخت کریسمس توی آن بود بخوابم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: چرا خورشید بالا می‌آید؟ اگر نمی‌دانید بخوانید
فصل 2: کلاس گربه‌کِشی آلفرد‌کوچولو
فصل 3: پرونده‌ی تخم‌مرغ‌های گمشده
فصل 4: پرونده‌ی صدای قلابی ویولن در شب
فصل 5: بارش مرگبارِ جرقه
فصل 6: تنهایی در خط مقدم
فصل 7: هیپنوتیسم با ویولن و این‌که چه‌طور موفق شدم مقاومت کنم
فصل 8: فرانکی‌روباهه
فصل 9: گروه موسیقی معروف هنکی و فرانکی
فصل 10: نقشه‌ای هوشمندانه برای دلبری از دوشیزه بیولا
فصل 11: دامِ عشق نتیجه‌ی عکس می‌دهد
فصل 12: دل‌شکسته‌ای مورد حمله واقع‌شده، اما در پایان یک قهرمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-6839-86-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 12: پرونده‌ی روباه ویولن زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.