معرفی و دانلود کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963

عکس جلد کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963
قیمت:
۳۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963

اگر برای یک سفر پرماجرا آماده هستید و مایلید کمی درمورد جریان نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان بدانید، کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963، نوشته‌ی کریستوفر پل کورتیس فرصتی استثنایی برای شما خواهد بود. این رمان بی‌نظیر که جایزه‌ی کتاب کودک جین آدامز را در سال 1996 دریافت کرده، حول محور خانواده‌ای آفریقایی-آمریکایی می‌گردد که با یک سفر ساده، زندگی‌شان دستخوش تغییر می‌شود. این داستان احساسی، گوشه‌ای از فجایع تاریخی را به شما نشان خواهد داد.

درباره‌ی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963

خانواده‌ی واتسون‌ها علاوه‌بر اینکه بسیار صمیمی هستند و نسبت به یکدیگر محبت دارند، به نظر اطرافیانشان یک خانواده‌ی عجیب‌و‌غریب به حساب می‌آیند. البته دیگران حق دارند چنین نظری داشته باشند چون همیشه بامزه‌ترین اتفاقات برای آن‌ها می‌افتد که باید اعتراف کنیم خیلی از این رخدادها به خاطر شیطنت‌های «بایرون» اتفاق می‌افتند.

«جوئتا»، «کنی» و «بایرون» با مامان و بابا در میشیگان زندگی می‌کنند. جایی که سرمای استخوان‌سوزی دارد و به همین سبب «یخدان گنده» لقب گرفته. از بین سه تا فرزند خانواده‌ی واتسون، بایرون برای خودش یک‌پا یاغی است! او که بزرگترین بچه‌ی خانواده بوده، با لجبازی‌ها و بازیگوشی‌های خاص خودش همه را به دردسر می‌اندازد. مثل زمانی که با چسباندن لب‌هایش به آینه‌ی ماشین، باعث می‌شود دهانش به شیشه‌ی یخ‌زده بچسبد و همه را حسابی درگیر خودش کند.

شخصیت‌پردازی‌های دقیق کریستوفر پل کورتیس (Christopher Paul Curtis) در کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 (The Watsons go to Birmingham-1963) که از زبان راوی کودک بیان شده، مخاطب را غرق در فضای داستان کرده و موجب می‌شود کاراکترها، نه شخصیت‌هایی داستانی، بلکه انسان‌هایی کاملاً ملموس و قابل‌درک به نظر برسند.

بالأخره مامان و بابای بایرون که او را «بای» صدا می‌زنند از ندانم‌کاری‌های فرزندشان به تنگ می‌آیند و تصمیم می‌گیرند فکری به حال تربیت این بچه‌ی سرکش بکنند. آن‌ها که خود زندگی سختی را پشت سر گذاشته‌اند سعی دارند همه‌ی تلاششان را بکنند تا خانواده‌ای سالم و سرزنده داشته باشند اما بایرون با خراب‌کاری‌های خود مدام آرامش خانه و خانواده را به هم می‌زند. مامان و بابا تصمیم می‌گیرند بای را نزد مادربزرگ «سندز» بگذارند. به نظر می‌رسد این مادربزرگ سخت‌گیر تنها کسی باشد که بای از او حرف‌شنوی دارد و اینطوری بتواند این بچه‌ی تخس را ادب کند. به دنبال این تصمیم، واتسون‌ها سوار بر ماشینشان می‌شوند تا بای را در بیرمنگام به مادربزرگش برسانند. سفری که قرار بود با شادی و خنده و کمی شوخی همراه باشد، به‌تدریج با اتفاقاتی غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود.

نژادپرستی، نسل‌کشی و کشتار قربانیانی که گناهی جز رنگ پوست متفاوتشان نداشتند، کریستوفر پل کورتیس را بر آن داشت تا مرثیه‌ای برای این فجایع بنویسد؛ مرثیه‌ای که با طنز همراه شده و به خواننده فرصت می‌دهد از نگاه یک کودک کنجکاو، قضایا را موشکافی کند. کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 داستانی تاریخی‌ست که تعصب و کوته‌نظری برخی از انسان‌ها را نسبت به نژادهای دیگر نمایش می‌دهد. داستانی که به شما یادآوری می‌کند دامن انسانیت تا چه حد به خون بی‌گناهان آلوده شده است. پی بردن به اهمیت اتحاد و هم‌بستگی از دستاوردهای مطالعه‌ی این داستان خواهد بود.

قلم پرکشش نویسنده در اثر حاضر شما را تا آخرین صفحه با خود همراه می‌کند. توجه و تحسین این رمان از سوی منتقدان و جوایز و افتخاراتی که دریافت کرده، نشان از استادی بی‌نظیر کریستوفر پل کورتیس در داستان‌پردازی دارد. نوجوانان با خواندن این رمان که در ژانر رئالیسم تاریخی قرار می‌گیرد، درس‌های مهمی را درباره‌ی محبت، انسان‌دوستی و تعالی روحی خواهند آموخت.

زانیار ابراهیمی برگردان کتاب حاضر را به عهده داشته که در ترجمه‌ی اصطلاحات عامیانه و زبان کوچه و بازار، بسیار موفق بوده است. نشر پرتقال این اثر خواندنی را در اختیار نوجوانان فارسی‌زبان قرار داده.

اقتباس سینمایی از کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963

در سال 2013 مجموعه‌ای تلویزیونی به همین نام براساس رمان واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 تولید شد. کنی لئون کارگردانی این اثر را به عهده داشت. از ستارگان این فیلم می‌توان به وود هریس، برایس کلاید جنکینز، اسکای جکسون و لاتانیا ریچاردسون جکسون اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963

  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک دوروتی کانفیلد فیشر در سال 1997
  • نامزد مدال نیوبری در سال 1996
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک جین آدامز در سال 1996
  • برنده‌ی مدال خوانندگان نوجوان کالیفرنیا در سال 1998
  • بهترین کتاب کودک از سوی Street College of Education در سال 1995
  • نامزد جایزه‌ی کتاب گنبد طلایی ورمونت در سال 1997

و...

نکوداشت‌های کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963

  • راوی داستان، صدایی متفاوت و قابل‌درک دارد. (Kirkus)
  • کتابی که هم طنز است و هم عمیقاً مؤثر. (نیویورک تایمز)
  • این رمان نخستین اثر استثنایی است که در ذهن خوانندگان بدون هیچ تردیدی طنین‌انداز می‌شود. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • کتابی که زندگی شما را تغییر می‌دهد. مطمئناً زندگی من را که متحول کرد! (کیت دی. کامیلو، برنده‌ی مال نیوبری)
  • با خواندن واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963، احساس هم‌ذات‌پنداری کردم. (دیوید بارکلی مور، نویسنده)
  • طنز نویسنده و نگاه باورپذیر راوی کودک به جهان، داستان حاضر را به اثری موفق تبدیل کرده است. (اسکول لایبرری)
  • عالی! یادآوری صمیمانه و به‌یادماندنی از یک خانواده‌ی آفریقایی. (مجله‌ی The Horn Book)

کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان بالای شانزده سال و همچنین بزرگسالان، مجذوب کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 خواهند شد؛ رمانی رئالیستی با مضمونی تاریخی و اجتماعی، مهیج و البته کمی خنده‌دار.

با کریستوفر پل کورتیس بیشتر آشنا شویم

کریستوفر پل کورتیس، زاده‌ی دهم مه‌ی 1953، از نویسندگان محبوب ادبیات کودک به شمار می‌رود. این نویسنده‌ی آمریکایی چندین جایزه، از جمله مدال نیوبری را به سبب آثار داستانی خود کسب کرده. «پول چرب و چیلی آقای چیکی» و «باد، نه بادی» دو عنوان از کتاب‌های اوست که به فارسی نیز برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند-1963 می‌خوانیم

روزهای سرد زمستان مامان نمی‌گذاشت از خانه بیرون برویم، مگر اینکه دوتا تی‌شرت، دوتا پلیور، دوتا ژاکت و دوتا کت بپوشیم، به‌علاوه‌ی یک شلوار گنده‌ی ضدآب که با بند از شانه‌هایمان آویزان می‌شد و صد البته جوراب و چکمه‌های لاستیکی بزرگ و براق که با پنج‌تا سگک فلزی بسته می‌شدند. آن‌قدر لباس می‌پوشیدیم که وقتی آخرین کت را تنمان می‌کردیم، بازوهایمان به‌زور خم و راست می‌شد. آن‌قدر لباس می‌پوشیدیم که وقتی بایرون آن دوروبر نبود، بقیه‌ی بچه‌ها حرف‌هایی توی این مایه‌ها می‌زدند: «دوباره سروکله‌ی این واتسون‌های عجیب‌وغریب پیدا شد؛ کپی مامانشونن.» اما بدترین قسمتش این بود که می‌رسیدیم مدرسه و کلی از این حرف‌ها بارمان می‌کردند.

کار من این بود که حواسم باشد جویی تمام کت‌ها و چیزهایش را درست‌وحسابی دربیاورد، خودم کم بدبختی نداشتم ولی می‌رفتم قسمت کودکستان کلارک تا لباس‌های جویی را دربیاورم. وقتی کت‌ها و ژاکت‌های جویی را مثل پوست میوه از تنش درمی‌آوردم، بیچاره عین یک زامبی‌کوچولو می‌شد. آن‌قدر توی این‌همه لباس گرما می‌خورد که وقتی بالاخره به لایه‌ی آخر لباسش می‌رسیدم، عرق از سر و رویش می‌چکید و انگار چرتش می‌گرفت.

بعد کلاهش را درمی‌آوردم و آخرین شالی را که دور سرش پیچیده بود باز می‌کردم. وقتی آخرین شال را باز می‌کردم، همیشه بوی واقعاً خوبی می‌آمد، انگار جویی یک اجاق کوچولو بود و توی این‌همه لباس، عطر مخصوص خودش را می‌پخت و محتویات دستپختش عبارت بودند از بوی شامپو و صابون و روغن مویی که مامان به سرش می‌زد. فقط این قسمت کار بود که اذیتم نمی‌کرد. عاشق این بودم که دماغم را ببرم بالای سر جویی و همه‌ی آن بوهای خوبی را که باهم پخته شده بودند بکشم تو.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
1. و با خودت فکر می‌کنی چرا به ما می‌گویند واتسون‌های عجیب‌وغریب
2. سلام من را به کلارک برسان، بچه‌خرخوان
3. بزرگ‌ترین نبرد دایناسورها در تاریخ دنیا
4. جنوبی‌های یخ‌زده
5. چتربازان نازی به آمریکا حمله می‌کنند و کاپیتان بایرون واتسون با شعله‌افکن مرگ‌بارش آن‌ها را بر فراز رودخانه‌ی فلینت به هلاکت می‌رساند
6. کلوچه‌ی کرم‌دار سوئدی و پنیر یارانه‌ای
7. همه‌ی چی‌واواها در آمریکا صف می‌کشند تا بایرون را گاز بگیرند
8. اولترا گلاید
9. واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963
10. گیر افتادن توی ریش ایزد آسمان
11. بوبو برزیل به مصاف شیخ می‌رود
12. آن سگ دیگر حال شکار ندارد
13. پوی پشمالو را می‌بینم، داداش ‌دوقلوی خبیث پو خرسه
14. همه‌ی پرندگان و حشرات بیرمنگام سر جایشان میخکوب شدند
15. دام‌پزشکی فوق‌تخصصی واتسون
مؤخره
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963
نویسنده
مترجمزانیار ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-462-896-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963

برای دریافت کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند - 1963 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.