معرفی و دانلود کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

عکس جلد کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که ای کاش می‌توانستید منظور مردم را درک کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که راز پنهان در پشت نگاه‌ها و کلمات دیگران را پیدا کنید؟ کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ نوشته‌ی جک لارنسون، دقیقاً به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید با کمک زبان بدن، ارتباطات کلامی و غیرکلامی و شخصیت‌شناسی به شناخت بهتری از خود و اطرافیان‌تان دست پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم:

آیا دوست دارید ذهن آدم‌ها را بخوانید؟ آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود بی‌درنگ آدم‌ها را درک کرد؟ بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان می‌گویند خواندن ذهن آدم‌ها و فهمیدنشان فقط با نگاه کردن به آن‌ها کاری است محال. درست می‌گویند، هرگز نمی‌توانید کسی را بشناسید مگر این‌که با او گفت‌وگوی زیادی داشته باشید، رفت‌وآمد کنید و بیرون بروید.

پس چگونه می‌توانید بفهمید یک شخص چه موقع خوشحال، اندوهگین، علاقه‌مند و هیجان‌زده است و دقیقا چه احساسی دارد؟ درواقع خواندن احساسات واقعی یک شخص کار ساده‌ای نیست و باید پیش از آن‌که چیزی را از کسی بخواهید و انتظار داشته باشید به راحتی به خواسته‌تان می‌رسید، شرایط را بررسی کنید و آن فرد را بشناسید.

پیش از آن‌که آدم‌ها تصورات اولیه‌شان را بروز دهند به کندوکاو آن‌ها بپردازید. آیا هیچ وقت شده بخواهید کسانی را بشناسید و به تصمیم‌ها و هدف‌های آن‌ها پی ببرید؟ این‌که یاد بگیرید چگونه به شکلی مناسب از این شیوه بهره ببرید، در بهبود بخشیدن و تقویت بسیاری از زمینه‌های کاری، روابط شخصی و توسعه فردی شما مؤثر خواهد بود. تیپ‌ها و شخصیت شناسی ارائه شده در کتاب، می‌تواند به مخاطب کمک کند که روشی دقیق برای چگونگی ارزیابی درست افراد به دست آورد.

پس برای آنکه بدانید چگونه باید بر دیگران تاثیر بگذارید و آن‌ها را جذب کنید، شیوه‌ها و راهکارهای کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ (?How to analyze people) را به کار گیرید و بیاموزید چگونه به شکلی درست به ارزیابی دیگران بپردازید و به خودتان نیز آموزش دهید که ندای درونی‌تان که بخشی از ناخودآگاه‌تان است، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روی ارتباط‌گیری و شیوه تعامل شما اثر بگذارد.

پس پیش از آن‌که صدها هزار تومان برای کلاس‌های خودپیشبردی هزینه کنید، کمی وقت بگذارید و از اطلاعاتی که جک لارنسون (Jack Lawrenson) در کتاب «چگونه دیگران را تحلیل کنیم» برایتان فراهم کرده است، بهره‌ی لازم را ببرید.

کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید ارتباط بهتری با اطرافیانتان برقرار کنید و شناخت بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشید، کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم برای شماست.

در بخشی از کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم می‌خوانیم:

وارونه کردن و بی‌اثر کردن تصورات اولیه تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل است که درست برخورد کردن با آن اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی با کسی ملاقات می‌کنید، آخرین چیزی که انتظار آن را می‌کشید این است که هر نشانه‌ای از بی‌اعتمادی از بین برود. تصورات منفی شما در نخستین برخورد، فضای روابط آینده را تعیین خواهند کرد. بنابراین بدون توجه به شغل و زندگی اجتماعی شما، بهترین برداشت و تصوری که نشان دهید بسیار مهم و حیاتی است.

بیشتر وقت‌ها پیش از آن‌که با شخصی ملاقات کنید یک‌سری اطلاعات قبلی از او دارید؛ یعنی فرصت دارید تا خود را آماده کنید بهترین برخورد را داشته باشید. برای این کار به مدت‌زمان زیادی نیاز ندارید؛ چند لحظه هم برای این‌که از زمان موجود بیشترین استفاده را بکنید کافی است. زبان تن، حالت چهره، طرز نگاه، شفافیت و قدرت صدا و حالت شخص را بررسی می‌کنید.

جان کلام این‌که، تمرکز شما در آن مدت زمان و پیش از آن‌که با شخص مد نظر دست بدهید و آشنا شوید، باید براساس اعتماد باشد. به این منظور لازم است از تمامی ویژگی‌های رفتار مؤثر استفاده کنید.

بار دیگر که با شخص جدیدی ملاقات می‌کنید این روش را به کار بگیرید.

اگر می‌خواهید بهترین تصورات اولیه را از آدم‌ها داشته باشید، باید اسامی را از یاد نبرید. کسانی که اسم دیگران را فراموش نمی‌کنند مورد اطمینان آن‌ها قرار می‌گیرند. اگر با کسانی ملاقات کنید و ببینید آن‌ها با اسم شما آشنا هستند تحت تأثیر قرار می‌گیرید؛ تأثیر آن زمانی بیشتر است که شما عضو گروهی باشید و آن‌ها شما را به اسم صدا کنند، در حالی که این نخستین دیدار آن‌ها با شما باشد.

فهرست مطالب کتاب

چرا باید این کتاب را بخوانید؟
پیش‌گفتار
تصور اولیه
تجزیه و تحلیل رفتار متقابل
گونه‌های شخصیت
ارتباط غیرکلامی: خواندن (فهمیدن) زبان تن
خودت را بشناس؛ دیگران را بشناس
هنر سؤال کردن مؤثر
مهارت‌های شنیداری کارآمد
خواندن سرد آدم‌ها در اولین نگاه
چگونه حقیقت را تشخیص دهیم
چگونه مردم را بفهمید تا بتوانید حس‌های برترتان را برانگیزید
نتیجه‌گیری
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟
نویسنده
مترجمعلی هداوند
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7283-39-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

محمد
۱۴۰۱/۹/۲۷
اوایل کتاب بشدت خسته کننده و تکراری، نویسنده همش از منابع متفاوت و خواص یادگیری ‌ که از زبان بدن بدست میاریم توضیح میده، ‌بعدش‌هم‌ درباره‌ شخصیت شناسی حرف میزنه که میشه تو گوگل خیلی خلاصه تر و کامل تر پیدا کرد، توضیحات به شدت زیادی میده که حتی بعضی جاها ضروری نیست، تکرا مکرر بعضی از جمله‌ها انقدر ‌ اوایل زیاده که انگار نویسنده حرفی واسه گفتن نداره. اما تقریبا آخرای کتاب (۴۰ صفحه پایانی) میشه گفت خیلی بدرد بخور میتونه باشه هرچند بیشتر چیزاش کلیشه‌ای و اگه کمی در مورد زبان بدن بلد باشید احتمالا خیلیاشو شنیدید ولی واسه یاودآوری مجدد میتونه خوب باشه.
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اگر مطالب کتاب دقیقا همان چیزی بود که اسمش هست، کتاب فوق العاده‌ای می‌شد. اما انتقادی که دارم این هست که، مطالب خیلی کلی بیان شده‌اند و می‌تونم بگویم که اگر این کتاب‌ رو بخونید، فرقی با نخوندن ان نداره چون چیزی به دانش شما اضافه نمیشه. همه‌ی این‌ها از این کتاب، یک اثر بی محتوا می‌سازه و از ان دسته کتاب‌هایی هست که یکی دو فصل خوندنش شمارو خسته و کسل میکنه و به نخوندنش ترغیب می‌شیددر کل پیشنهاد نمی‌کنم بخونید، به خصوص به کسانی که کتاب‌های روانشناسی زیادی خوندند و یا دوست دارند بخونند.
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۷/۲۳
کتابی با مفاهیم ارزنده و سخنانی خوب که نه پرگویی میکند و نه کم گویی فصل‌ها انذازه‌ی مناسبی دارند و مخاطب را خسته نمیکند از استفاده‌ی اصطلاحات پیچیده جلوگیری شده تا از گیج شدن خواننده خود داری کند البته خواننده نباید انتظار داشته باشد که با خواندن این کتاب همچون قرصی جادویی همه‌ی مفاهیم روانشناسی را از بر خواهد نه و اما هیچ هم نه و این تکه‌ای پازل ازین معمای هزار تکه است که با مطالعه و تمرین مرتب و منظم شخص را به نتایج واقعا ارزشمندی میرساند
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۹/۴
کتاب با نگاهی از خلاصه چندین کتاب، مروری بر تاثیرگذاری و تحلیل دیگران دارد. کتابهایی که نویسنده در متن به آن اشاره و رفرنس دارد را، اگه بخوانیم، آگاهی کاملتری از موضوعات به ما می‌دهد. میتوان به کتاب‌هایی که نویسنده از آن‌ها نام می‌برد مراجعه کرد و دامنه آگاهی مان را در این زمینه بالاتر برد و تکمیل کرد. کتاب برای شروع شناخت زبان بدن، تست شخصیت شناسی و روانشناسی تحلیلی بدنیست. و مقدمه شروع و شناخت این حوزه است.
سیاوش عباسی
۱۴۰۱/۵/۱۷
سلام. کتاب رو خوندم. همونطور که دوستان گفتن خلاصه‌ای هست از چند کتاب. دید کلی میده و اگر دوس داشتین بر اساس کتاب‌های معرفی شده داخل متن میتونین بیشتر مطالعه کنین. قبل از این کتاب من کتاب هرگز سازش نکنید رو خوندم. اون کامل تر و بهتر بود. الان هم میرم تا کتابی در خصوص زبان بدن بخرم. پاینده و پویا باشید.
Babak Tafti
۱۴۰۱/۲/۱۴
کتابی هست که دیدگاه کلی میده، و از مطالبی که داخلش هست میشه استفاده کرد و روی اون قسمت‌ها جهت اطلاع بیشتر مطالعه جداگونه‌ای کرد،
از جمله تست‌های شخصیتی مثل تست MBTI، خواندن زبان بدن و بعضی از کتاب‌هایی که بهش در متن اشاره شده مثل کتاب "بازی ها" اثر "اریک برن".
در کل دیدگاه خوبی میده و مجموعه‌ای از مطالب چندین کتاب هست.
Zohre Babayi Babayi
۱۴۰۱/۱۲/۳
کتاب خوبی هست مخصوصا برای قبل از رفتن به مصاحبه کاری و یا اگر میخواید کسی رو استخدام کنید و یا وارد رابطه‌ای بشید و در کل اگر بخوایید اطرافیانتون رو راحت بشناسید و از طرز برخوردشون بفهمید منظور واقعیشون چیه و حرفاشون راست است یا دروغ یا باشما احساس راحتی دارن یا نه و ازشما خوششون میاد یا نه بنظرم حتما با دقت این کتاب رو بخونید و نکاتشو یادداشت کنید
Fatemeh.M
۱۴۰۳/۱/۴
موضوعات رو در بخش های مختلف به صورت کلی توضیح داده. مثلا راجع به زبان بدن و غیره. به نظر من در رابطه با این موضوعات باید مطالعات بیشتری داشت تا بتوان رفتار دیگران را از روی حالات آن ها تشخیص داد و تحلیل کرد. در رابطه با مفید بودن این کتاب به طور قطعی نمیشه نظر داد، و بهتر هست که یک متخصص یا آشنا در زمینه های اینچنینی، نظر بده.
Sahel
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب خلاصه‌ای از چندین کتاب هست برای شروع خوبه ولی اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتر و کامل تری کسب کنید بهتره که رفرنس‌های اصلیش رو هم بخونید
در کل اینجور کتاب‌ها جالب هستند اینکه بتونی دیگران رو تحلیل کنی مخصوصا در مواردی که با آدم‌های زیادی در ارتباط هستی و یا شغل‌های اینجوری داری، می تونی از این دست کتاب‌ها استفاده کنی
سیدمهدی حسینی
۱۴۰۲/۱/۱۲
سلام خدمت دوستان
نویسنده کتاب خوبی نوشته و آسان برای خواندن و کاربردی ارائه کرده است که به شما می‌آموزد چرا و چگونه زبان دوم همه، یعنی زبان بدن را بفهمید. می توان بلافاصله از نکات و ابزارها استفاده کرد.
به غیر از چند کلمه غلط املایی و اشتباهات نقطه گذاری، این کتاب ارزش یکبار خوندن رو داره.. ممنون از کتابراه
Maryam Kazemi
۱۴۰۱/۱۲/۱
اولین کتاب تو این زمینه بود که خوندم، هیجان زیادی اولش داشتم ولی به مرور خسته کننده بود، دو سوم اول کتاب تکه‌هایی از کتاب‌های مختلف، اسامی و گفته‌های آدمهای مختلف بود. قسمت آخر کتاب به موضوع کتاب پرداخته بود که بازم به نظر من کامل نبود. دوست داشتم مثال‌های بیشتری داشت تا قابل درک تر میشد.
با تشکر از کتابراه
Mohammad M
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب واقعا کتاب عالی‌ هست، از این جهت که ابعاد ارتباطات انسانی رو گسترش داده و جوری واضح آموزش میده که بسیار جامع هرکسی با کمی دقت متوجه مطالب این کتاب میشه، بیشتر برای افراد بازاریاب و افرادی که فروشنده هستند مناسب است ولی در حالت کلی همه افراد میتونن به سادگی یاد بگیرن و استفاده کنن
Alireza g
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب فوق العاده‌ای بود به همه پیشنهادت میکنم، یک مقدار خلاصه بود بنظرم، چیز‌هایی ک داخلش گفتن رو قبلا مفصل تر در کتاب دیگری خونده بودم ولی برای کسانی که میخان از میمیک صورت افراد پی به باطن ببرن خوبه به طور خلاصه یه چیزهایی دستیگرشون میشه، ممنون از کتابراه عزیز
Mona abad
۱۴۰۱/۹/۹
خلاصه چند کتاب روانشناسی را با هم تلفیق کرده و یک کتاب ساده بازاری به وجود آورده است. انگار نویسنده از خودش چیزی اضافه نکرده است و بحث جدیدی را پیش نکشیده است. اما در هر حال بد نیست. مطالب مفید نیز می‌توان از آن به دست آورد که قبلن خوانده ایم و یک یادآوری می‌شود.
Sun
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
برخلاف عنوان کتاب اصلا نویسنده نتونسته بود به طور کامل به موضوع اصلی بپردازه همش شاخه به شاخه میپرید و به جای تکمیل کردن حرف قبلی منبعی مشخص معرفی میکرد و میرفت بعدی به هیچ عنوان پسندم نبود بیشتر شبیه مقاله‌ای دم دستی توی ویکی پدیا بود تا یک کتاب: /////
مشاهده همه نظرات 127

راهنمای مطالعه کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.