معرفی و دانلود کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم: اراده، کنجکاوی و نیروهای نهفته شخصیت

عکس جلد کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم: اراده، کنجکاوی و نیروهای نهفته شخصیت
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم: اراده، کنجکاوی و نیروهای نهفته شخصیت

کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم، نوشته‌ی پائول تاف، یک اثر درخشان در حوزه‌ی آموزش و پرورش است. این اثر با استناد به تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که عامل اصلی موفقیت کودکان هوش نیست؛ بلکه این ویژگی‌های شخصیتی هستند که بیشترین تأثیر را در آینده‌ی آن‌ها ایفا می‌کند. گفتنی‌ست این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم (How children succeed)، اثری به قلم پائول تاف (Paul Tough) است که به منظور پاسخ به یک سؤال اساسی به رشته‌ی تحریر درآمده: چرا برخی کودکان موفق می‌شوند و برخی دیگر دچار شکست‌های پی‌‌درپی؟ کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم ما را با نسل جدیدی از محققان و مربیان آشنا می‌کند که برای اولین بار از ابزارهای علم برای کشف رازهای شخصیت و تأثیر آن‌ها در موفقیت استفاده می‌کنند! پائول توگ با روایت داستان معلمانی که به وسیله‌ی روش‌های منحصربه‌فرد موفق به تغییر سرنوشت دانش‌آموزانشان شده‌اند، مهم‌ترین متد‌ها را به عملی‌ترین شکل در اختیار خوانندگان قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

تاف از طریق داستان‌هایش -داستان‌های کودکانی که سعی در کمک به آن‌ها دارد- پیوندهای بین استرس دوران کودکی و موفقیت زندگی را دنبال می‌کند و مثل یک کارآگاه رد نشانه‌ها را می‌گیرد و کشف می‌کند که والدین کودکان چه راه‌هایی را برای آماده‌سازی کودکان خود برای بزرگسالی پیش گرفته‌اند. همچنین بینش جدیدی را در مورد چگونگی کمک به کودکانی که در فقر بزرگ می شوند به ما ارائه می‌دهد. او از آخرین یافته‌های دانشمندان استفاده کرده و بیان می‌کند که سختی‌ها نه‌تنها بر شرایط زندگی کودکان تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند رشد فیزیکی مغز آن‌ها را نیز تغییر دهد! اما متفکران نوآور در سراسر کشور اکنون از این دانش برای کمک به کودکان برای غلبه بر محدودیت‌های فقر استفاده می‌کنند. همان‌طور که گزارش‌های فوق‌العاده‌ی تاف نشان می‌دهد، با حمایت مناسب، کودکانی که در دردناک‌ترین شرایط بزرگ می‌شوند، می‌توانند به چیزهای شگفت‌انگیزی دست یابند!

این کتاب راه‌گشا و عمیقاً امیدوارکننده، این پتانسیل را دارد که نحوه‌ی تربیت فرزندانمان، اداره‌ی مدارس و نحوه‌ی ایجاد شبکه‌ی ایمنی اجتماعی را تغییر دهد و نه‌تنها به خوانندگان الهام می‌بخشد، که درک جدیدی از دوران کودکی برایشان می‌آفریند. کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم، نوشته‌ی پائول تاف، در ایران به قلم فریده همتی و کوشش انتشارات لیوسا به چاپ رسیده و در دسترس خوانندگان علاقه‌مند قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز
  • پرفروش‌ترین نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

  • فلش‌کارت ها را کنار بگذارید! قدرت، شخصیت و کنجکاوی حتی بیشتر از مهارت‌های شناختی اهمیت دارند... این کتاب یک زنگ هشدار متقاعدکننده است! (People Magazine)
  • در این کتاب جذاب و مهم، تاف توضیح می‌دهد که چرا کودکان آمریکایی از هر دو طیف اجتماعی-اقتصادی تجربیات ضروری را از دست می دهند! نویسنده به خوبی افراط‌های دوران کودکی آمریکایی را روشن می‌کند: برای بچه‌های پولدار، توری ایمنی آن‌قدر محکم کشیده شده است که موجب مهار می‌شود و برای بچه‌های فقیر، تقریباً هیچ چیزی برای جلوگیری از سقوط آن‌ها وجود ندارد! (The New York Times)
  • کتاب جدید تاف، یافته‌های مهمی را در حوزه‌ی تحقیقات مغزی با مشاهدات دست اول خود در خط مقدم اصلاحات مدرسه ترکیب کرده است! او استدلال می‌کند که ویژگی‌هایی که بیشترین اهمیت را برای موفقیت کودکان دارند، بیشتر به شخصیت مربوط می‌شوند و والدین و مدارس می‌توانند نقش قدرتمندی در پرورش ویژگی‌های شخصیتی ایفا کنند. (The Globe and Mail)

کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم برای چه کسانی مناسب است؟

مهم‌ترین دغدغه و مسئله‌ی اساسی بسیاری از بزرگسالان -از والدین گرفته تا معلمان- یک چیز است: آینده‌ی کودکان! چرا که آن‌ها هستند که سرنوشت این جهان را رقم می‌زنند و نسل پس از ما هستند که عشقمان را تا پایان عمر به دنبال خود دارند. پس بدیهی است که بر خود لازم می‌دانیم آن‌ها را آماده کنیم، برای روزهای سختی، روزهای موفقیت، روزهای دستیابی به ثمره‌ی تلاش‌هایشان! اگر مادر، پدر و معلم هستید و دغدغه‌ی موفقیت کودکان اطراف خود را دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم: اراده، کنجکاوی و نیروهای نهفته شخصیت می‌خوانیم

در آن زمان اعتقاد اینزورت به اینکه دلبستگى اولیه پیامدهاى طولانى مدت دارد، صرفا یک نظریه بود. هیچ‌کس راه قابل اعتمادى براى آزمایش آن طرح‌ریزى نکرد. سپس در سال 1972 یکى از دستیاران تحقیق اینزورت به نام اوریت واترز از دانشگاه جانهاپکینز فارغ‌التحصیل شد و از دانشگاه مینه‌سوتا در دوره‌ى دکتراى رشد کودک پذیرش گرفت. در آن جا با الن سروف آشنا شد، جوانبرجسته‌اى که در مؤسسه رشد کودک دانشگاه سرشناس بود. سروف جذب گفته‌هاى واترز درباره‌ى کار اینزورث شد، از ایده و روش او استقبال کرد و با واترز آزمایشگاهى راه انداختند تا بتوانند آزمون «موقعیت ناآشنا» را براى مادران و کودکان انجام دهند. طولى نکشید که این مؤسسه به مرکز برجسته‌ى تحقیقات دلبستگى تبدیل شد.

سروف به یکى از روان‌شناسان دانشگاه به نام بایرون ایگلند کهبراى مطالعه‌ى بلندمدت مادران و کودکان کم‌درآمد از دولت کمک مالى دریافت کرده بود ملحق شد. آن‌ها دویست‌وشصت‌وهفت زن باردار را که تقریبا همگى براى اولین بار مادر مى‌شدند و درآمد آن‌ها زیر خط فقر بود، از درمانگاه محلى بهداشت عمومى جذب کردند. هشتاد درصد مادران سفیدپوست بودند، دوسوم آن‌ها شوهر نداشتند، نیمى از آن‌ها نیز نوجوان بودند. ایگلند و سروف گروه کودکان را از بدو تولد زیر نظر گرفتند و از همان زمان به مطالعه آن‌ها پرداختند (اکنون آزمودنى‌هاى آن‌ها در اواخر دهه‌ى سى زندگى هستند و ایگلند و سروف، هر دو بازنشسته شده‌اند). شواهدى که به‌دست آوردند با همکارى دو نویسنده‌ى دیگر در کتاب 2005 آن‌ها به نام رشد انسان به‌طور کامل آمده است و ارزیابى کاملى است از تأثیرات بلندمدت روابط اولیه والدین روى رشد کودک. طبقه‌بندى دلبستگى، کار محققان مینه‌سوتا، تقدیر تغییرناپذیرى نیست گاهى در دوره‌ى کودکى دلبستگى تغییر کرده و کودکانى که دلبسته‌ى اضطرابى بوده‌اند به طبقه‌ى بعدى رفته‌اند. اما وضعیت دلبستگى اکثر کودکان در سال اول زندگى که با آزمون‌هاى «موقعیت ناآشنا» و آزمون‌هاى دیگر ارزیابى شد، روى دامنه‌ى گسترده‌اى از دستاوردهاى بعد زندگى آن‌ها تأثیر بسیار بالایى باقى گذاشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. چگونه فرزندانمان شکست مى‌خورند و چگونه پیروز مى‌شوند
1. دبیرستان فنگر
2. نادین دورک هریس
3. مطالعه ACE
4. اثر آتش‌نشانى
5. ترس از مرگ
6. کارکردهاى اجرایى
7. سیمون
8. موش
9. لیسیدن و نوازش کردن: LG
10. دلبستگى
11. مینه‌سوتا
12. مداخله‌هاى والدین
13. ملاقات. با ماکایلا
14. استیوگیتز
15. کیتاجونز
2. چگونه شخصیت کودک شکل مى‌گیرد
1. بهترین کلاس
2. خوش‌بینى آموخته‌شده
3. ریوردال
4. توانایى‌هاى شخصیت
5. خویشتندارى و اراده
6. انگیزه
7. آزمون سرعت کدگذارى
8. وظیفه‌شناسى
9. جنبه‌ى منفى خویشتندارى
10. اراده
11. کمّى کردن شخصیت
12. ثروت
13. انضباط
14. عادت‌هاى خوب
15. هویت
16. کارنامه
17. صعود به قلّه
3. رشد تفکر در کودکان
1. اندیشه‌هاى کودک
2. هوشبهر و شطرنج
3. تب شطرنج
4. ناجوانمردى تنظیم‌شده
5. یوستوس و جیمز
6. مارشال
7. قهرمانى
8. لحظه‌هاى سیال شدن
9. خوش‌بینى و بدبینى
10. یکشنبه
11. آزمون
4. چگونه کودک ما موفق مى‌شود
1. معماى دانشگاه
2. خط پایان
3. یک سوم
4. تلفن
5. هنرستان ACE
6. نمره‌هاى آزمون
7. آرزوهاى کیوانا
8. پرکردن فاصله‌ها
5. بهترین مسیر
1. ترک‌تحصیل
2. نوازش کردن و لیسیدن
3. چالش متفاوت
4. نوع متفاوت اصلاح
5. سیاست‌هاى مربوط به فقر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم: اراده، کنجکاوی و نیروهای نهفته شخصیت
نویسنده
مترجمفریده همتی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-336-030-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم

برای دریافت کتاب چگونه فرزندان موفقی پرورش دهیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.