معرفی و دانلود کتاب کوچ برای زندگی موفق: تکنیک‌های اثبات شده برای امکان پذیر کردن رویاهای غیرممکن

عکس جلد کتاب کوچ برای زندگی موفق: تکنیک‌های اثبات شده برای امکان پذیر کردن رویاهای غیرممکن
قیمت:
۹۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچ برای زندگی موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچ برای زندگی موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچ برای زندگی موفق: تکنیک‌های اثبات شده برای امکان پذیر کردن رویاهای غیرممکن

یک سازمان یا کسب‌وکار موفق، علاوه‌بر پایبندی به نظم و قانون، به وجود یک راهنمای آگاه نیاز دارد که ضمن بیان نقاط ضعف و قوت کارکنان، توان‌مندی‌های ویژه‌ی آن‌ها را کشف کند. کتاب کوچ برای زندگی موفق، نوشته‌ی جک کنفیلد و پیتر چی با هدف آشنایی شما با مفهوم کوچینگ نوشته شده است. در این اثر با اصلی‌ترین مهارت‌های یک کوچ (مربی سازمانی) آشنا می‌شوید و مشاهده می‌کنید که چطور افزایش تعامل میان افراد می‌تواند به بهره‌وری بیشتر یک کسب‌و‌کار کمک کند.

درباره‌ی کتاب کوچ برای زندگی موفق

کوچینگ به فرآیندی گفته می‌شود که در آن یک کوچ (مربی)، با استفاده از مهارت و تجربه‌ی خود، ارتباطی مبنی بر اعتماد با مراجع خود برقرار می‌کند و با گوش دادن و به چالش کشیدن ذهن مراجع ظرفیت نهفته‌ی او را برای حل مشکلات آشکار می‌سازد.

در حوزه‌ی مدیریت و رهبری سازمانی، استفاده از مربی کوچینگ نقش پررنگی در موفقیت یک سازمان و بهره‌وری بیشتر اعضای آن دارد. به همین سبب، در کتاب کوچ برای زندگی موفق (Coaching for Breakthrough Success) ضمن بیان اهمیت کوچینگ در توسعه‌ی سازمانی، با مهم‌ترین مهارت‌هایی که لازم است به‌عنوان یک کوچ در خود تقویت کنید، آشنا می‌شوید.

جک کنفیلد (Jack Canfield) و پیتر چی (Peter Chee)، نویسندگان این اثر، معتقداند استعداد افراد در تعامل با دیگران است که به اوج شکوفایی خود می‌رسد. بنابراین کوچینگ می‌تواند به ارتقای یادگیری افراد کمک کند و به توانمند شدن نیروی انسانی و کارآیی بیشتر آن در پروژه‌های مختلف بینجامد. پس اگر مایل‌اید در سازمانتان تغییری چشمگیر ایجاد کنید، پیش از هرچیز به یک مربی متخصص در این حوزه نیاز دارید.

کوچ با ایجاد رابطه‌ی سازنده با مراجعان خود، که می‌توانند اعضای یک سازمان یا حتی افراد مستقل باشند، قابلیت‌های مختلف را در افراد شناسایی می‌کند و با ارائه‌ی راهکارهای به‌روز، کارآمد و متناسب با روحیات هر فرد، به آن‌ها کمک می‌کند بهترینِ خود باشند.

به‌عنوان مثال یکی از مسئولیت‌های یک کوچ شناسایی موانع و توسعه‌ی توان‌مندی‌هایی‌ست که می‌تواند سبب افزایش راندمان کار و سود بیشتر یک سازمان شود. در حقیقت، یک کوچ با تقویت ویژگی‌های صداقت، شوخ‌طبعی، کنجکاوی و پرسش‌گری، مسئولیت‌پذیری، تعهد و بسیاری ویژگی‌های سازنده‌ی دیگر تعامل میان اعضای یک سازمان را افزایش می‌دهد و استعدادها را شکوفا می‌کند.

در نهایت، کتاب کوچ برای زندگی موفق راه‌حل‌هایی مفید برای حل چالش‌های پیچیده‌ی کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد. با خواندن داستان‌ها و نمونه‌های عملی کوچینگ در این کتاب خواهید توانست به موفقیت خود و ظرفیت‌های نهفته‌ی اعضای سازمانتان باوری تازه پیدا کنید.

کتاب کوچ برای زندگی موفق ترجمه‌ی حسین اقبالی‌نسب است که از سوی انتشارات مانیان منتشر شده و در دسترس دوست‌داران کتاب‌های مدیریت قرار دارد.

کتاب کوچ برای زندگی موفق مناسب چه کسانی است؟

اگر مدیر یک سازمان یا صاحب کسب‌و‌کاری بزرگ یا کوچک هستید و دوست دارید در کارتان به بهره‌وری بیشتری برسید، این کتاب را بخوانید تا با مزایای داشتن یک مربی متخصص در حوزه‌ی کوچینگ آشنا شوید. همچنین در صورتی که مایل‌اید خودتان به‌عنوان یک کوچ فعالیت کنید، این کتاب برایتان راهنمای ارزشمندی خواهد بود.

با جک کنفیلد و پیتر چی بیشتر آشنا شویم

دکتر جک کنفیلد در سال 1944، در تگزاس آمریکا به دنیا آمده است. او از دانشگاه هاروارد در رشته‌ی تاریخ چین فارغ‌التحصیل شده و در دانشگاه ماساچوست تحصیلات خود را ادامه داده است. کنفیلد در سال 1981، مدرک دکترای افتخاری خود را از دانشگاه سانتا مونیکا دریافت کرده است و به خاطر نوشتن کتاب‌های مدیریت و خودیاری شهرت دارد.

گفتنی‌ست جک کنفیلد پیش از ورود به حرفه‌ی نویسندگی، روان‌درمانگر بوده است. او در سال 1986 «بنیاد عزت‌نفس» را تأسیس کرد و منابع تخصصی این حوزه را در دسترس مددکاران و متخصصان منابع انسانی قرار داد. از آثار مشهور این نویسنده باید به کتاب «سوپ جوجه برای روح (Chicken Soup for the Soul)» اشاره کرد. مبانی «موفقیت (The Success Principles)» و «قدرت تمرکز (The Power of Focus)» برخی از دیگر آثار این نویسنده هستند.

دکتر پیتر چی رئیس و مدیرعامل شرکت ITD World است. او بیش از 26 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش و توسعه‌ی رهبران دارد و در بیش از هشتاد کشور جهان فعالیت کرده است. پیتر چی مربی اصلی و ارشد برنامه‌های جک کنفیلد و جان ماکسول بوده و مبتکر مدل مربی‌گری موقعیتی (SCM) به شمار می‌رود. او با برخی از نویسندگان همچون برایان تریسی همکاری داشته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب کوچ برای زندگی موفق

  • در مرکز وجودتان پاسخ را دارید؛ شما می‌دانید چه کسی هستید، می‌دانید چه می‌خواهید و می‌دانید چه کاری باید انجام دهید. (لائوتسه)

  • مشکلات در ذهن وجود دارند و تمرینی برای عضلات مغز هستند، آن‌ها محکم می‌شوند و ما را قوی می‌کنند. (نورمن وینسنت پیل)

  • انسان برای رسیدن به کمال طراحی شده و برای موفقیت مهندسی شده و بذرهای بزرگی به او عطا شده است. (زیگ زیگلار)

  • افراد موفق سؤالات بهتری می‌پرسند و در نتیجه، پاسخ بهتری دریافت می‌کنند. (آنتونی رابینز)

  • زمانی‌که استعداد و نیاز‌های دنیایی‌تان ارتباطشان با یکدیگر را قطع می‌کنند، صدای‌تان می‌تواند شنیده شود. (ارسطو)

  • همه چیز برابر است، مردم با افرادی که دوست دارند کار خواهند کرد. همه چیز برابر نخواهد بود، این‌گونه خواهند شد. (جان سی. مکسول)

  • اگر برای انرژی‌دادن به مردم از تأثیر ارتباط مثبت استفاده کنید، چون می‌خواهند، با شما همکاری خواهند کرد نه چون مجبورند. (جک کانفیلد و پیترچی)

در بخشی از کتاب کوچ برای زندگی موفق: تکنیک‌های اثبات شده برای امکان پذیر کردن رویاهای غیرممکن می‌خوانیم

والدین جسیکا انتظارات زیادی از او داشتند، اما او وقتی نمی‌توانست موفقیتی را که انتظار داشتند، کسب کند، هیچ عشقی از طرف آن‌ها دریافت نکرد. دوست پسرش تصمیم گرفت او را ترک کند، یادداشتی برای او فرستاد که می‌گفت نمی‌تواند با یک بازنده زندگی کند. جسیکا هر شب به‌تنهایی در آپارتمان خود گریه می‌کرد تا به خواب می‌رفت.

یکی از دوستان جسیکا او را به سمینار زندگی آنتونی رابینز دعوت کرد. در سمینار او دستش را بالا برد تا بگوید که به کمک نیاز دارد و جدی‌بودن مشکلاتش را ابراز کند. او می‌گوید: «قبل از اتمام سمینار یک کوچ به من نزدیک شد و گفت که بدون هیچ‌گونه انتظار و پاداش مالی با من کار خواهد‌ کرد، پس تصمیم گرفتم امتحانش کنم. چون کوچم شخص بسیار شلوغی بود و در مالزی بود، ما هر دو هفته یک‌بار از طریق اسکایپ جلسات دو ساعته داشتیم. کوچ می‌دانست که درد زندگی‌ام فراتر از تحمل است. او خیلی صحبت نمی‌کرد، بنابراین من باید بیشتر صحبت می‌کردم. در جلسه‌ی سوم گریه کردم. بعد از این‌که تمام دردها و رنج‌هایم را تخلیه کردم، ناگهان احساس کردم خیلی سبک‌تر هستم. سپس او شروع کرد و سؤال‌هایی درباره‌ی بیشترین کاری که دوست دارم انجام بدهم و اینکه در مدرسه چه کاری را عالی انجام می‌دادم پرسید.»

کوچ الگویی به جسیکا داد تا هر هفته طی یک دوره‌ی 12هفته‌ای آن ‌را تکمیل کند. جسیکا قرار بود آنچه را خوب انجام داده و از انجام آن لذت برده را بنویسد. ابتدا کار سختی بود اما سرانجام به این درک رسید که چه کاری را خوب انجام داده و دوست‌داشته در مدرسه انجام دهد و همچنین همان‌ کار‌ را در محل کارش انجام دهد. «من دوست داشتم خودم را در مقابل مردم نشان دهم، با افراد هم‌فکر معاشرت کنم و چیزهای جدیدی که دیگران بتوانند از آن‌ها لذت ببرند را توسعه دهم و ایجاد کنم. کوچ پرسید چگونه می‌توانم قدرت و احساس واقعی‌ام را در آغوش بگیرم تا خودم را آشکار کنم؟ قبل از آن کاملاً استعدادهایم را فراموش کرده بودم. اما اکنون به‌کارگرفتن آن‌ها را شروع کردم.»

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
فصل اول: بزرگی و ظرفیت انسانی
اصل اول: برای بزرگی، ظرفیت انسانی را باور داشته باشید
اصل دوم: تحقق «کمال» از افزودن ارزش به دیگران جاری می‌شود
اصل سوم: بهترین را در مردم پیدا کنید و آن‌ها را راهنمایی و هدایت کنید
اصل چهارم: به جای موقعیت از نفوذ استفاده کنید
اصل پنجم: موفق شدن در مسائل و انعطاف‌پذیری
اصل ششم: وقتی باعث رشد دیگران می‌شویم، خودمان نیز رشد می‌کنیم
اصل هفتم: کوچ باز هم به کوچ نیاز دارد
فصل دوم: رابطه و اعتماد
اصل هشتم: رابطۀ اعتمادبرانگیز و شوخ‌طبعی را حفظ کنید
اصل نهم: لمس قلب با مراقبت و صداقت
اصل دهم: تمرین صداقت و اعتمادسازی
فصل سوم: کنجکاوی و پرسشگری
اصل یازدهم: کنجکاوی روحتان را روشن می‌کند
اصل دوازدهم: بپرسید تا توانمند شوید
اصل سیزدهم: از سؤالات قضاوتی و مشاوره‌محور بپرهیزید
اصل چهاردهم: سؤالات قدرتمند راه‌حل‌ها را شکوفا می‌کنند
اصل پانزدهم: پرسیدن سؤال‌های مهم (بزرگ) تمرین لازم دارد
فصل چهارم: اهداف و برنامه‌های اقدامی
اصل شانزدهم: ایجاد مالکیت و داشتن تعهد به هدف
اصل هفدهم: استراتژی‌های بزرگ و اقدام‌های عملیاتی برای اهداف
اصل هجدهم: حفظ رتبۀ اهداف و اقدام‌های عملیاتی
فصل پنجم: مسئولیت‌پذیری و موفقیت‌ها
اصل نوزدهم: پشتیبانی مداوم برای تکمیل اهداف
اصل بیستم: مسئولیت، منجربه دستاورد می‌شود
اصل بیست‌و‌یکم: قدردانی از تلاش‌ها و پیشرفت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچ برای زندگی موفق: تکنیک‌های اثبات شده برای امکان پذیر کردن رویاهای غیرممکن
نویسنده،
مترجمحسین اقبالی نسب
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-622-7611-92-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچ برای زندگی موفق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچ برای زندگی موفق

برای دریافت کتاب کوچ برای زندگی موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.