معرفی و دانلود کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

عکس جلد کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

برای دانلود قانونی کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک منبع آموزشی مناسبی برای آموزش مطالب و به چالش کشیدن دانش‌آموز است. سامان اسپهرم، مؤلف کتاب، با آموزش هر نکته‌ای در قالب درسنامه، بلافاصله سوالاتی را مطرح می‌کند تا دانش‌آموز را از دانسته‌هایش مطمئن سازد. او در آخر کتاب نیز با قرار دادن پاسخ‌نامه‌ای تشریحی آموزش خود را به پایان می‌رساند.

درباره‌ی کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک

سامان اسپهرم در کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک، به شیوه‌ی اکثر کتب کمک‌درسی، تمرین، سوال و آزمون را به‌عنوان شیوه‌ی کار خود برای انتقال مفاهیم قرار داده است. او مباحث ریاضیات گسسته را در سه بخش نظریه‌ی اعداد، گراف و مدل‌سازی و ترکیبیات (شمارش) تقسیم‌بندی کرده است. این کتاب همچنین بارم‌بندی امتحانات ریاضی گسسته را برای مخاطب مشخص می‌کند تا با خیال راحت‌تر روی مباحث مختلف متمرکز شود.

استدلال، مبحثی حیاتی در آموزش درس ریاضی است. برای آنکه ثابت کنیم گزاره‌ای درست یا نادرست است باید از روش استدلال بهره بگیریم. آموزش ریاضی بدون استفاده از استدلال، امر بیهوده‌ای است؛ چراکه ریاضی را به مباحثی حفظ‌کردنی بدل می‌کند. ازاین‌رو سامان اسپهرم در آغاز کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک، بر آموزش انواع استدلال تأکید می‌ورزد. او مثال‌های متعددی را یادآور می‌شود تا شما را برای پاسخ دادن به سوالات این بخش آماده کند. اگر باز هم در این سوالات با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به پاسخ‌نامه‌ی تشریحی که در پایان کتاب قرار گرفته، رجوع کنید. «بخش‌پذیری در اعداد صحیح» و «هم‌نهشتی در اعداد صحیح» درس‌هایی هستند که سامان اسپهرم در فصل دوم کتاب به شما آموزش می‌دهد. در پایان فصل، آزمونی کلی از هر سه مبحث گرفته می‌شود.

در فصل دوم کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک، گراف و مدل‌سازی با گراف آموزش داده می‌شود. در این فصل نیز مجدداً آزمونِ پایانی، مطالب را در ذهن شما تثبیت خواهد کرد. «اصل شمول و عدم شمول» و «ترکیبیات یا شمارش» موارد دیگری هستند که در فصل سوم می‌آموزید. باید دقت داشته باشید نکته‌ای که این کتاب را از کتب درسی متفاوت می‌سازد، وجود نمونه‌هایی از آزمون‌های اصلی است در آن است. بنابراین اگر در انجام این آزمون‌ها و پاسخ به سوالات دقت کافی نداشته باشید، تضمینی برای ته‌نشین شدن مطالب درسی در ذهن شما وجود ندارد!

کتابی که می‌خوانید از سوی نشر گل‌واژه چاپ شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گلبرگ نشر گل‌واژه

نشر گل‌واژه مجموعه کتابی را با نام گلبرگ منتشر کرده که دروس مقطع ابتدایی تا دبیرستان را در بر می‌گیرند. این کتاب‌‌های کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان رشته‌های مختلف کمک می‌کنند تا دروس را مرور کرده و به سوالات متنوع و گسترده‌ای در رابطه با هر درس پاسخ دهند. این کتاب‌ها شامل بخش‌های درسنامه، سوالات امتحانی، آزمون‌های پایان فصل به همراه پاسخ‌های تشریحی و آزمون‌های نوبت اول و دوم هستند. برخی جلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه عبارتند از: «گلبرگ علوم تجربی هفتم»، «گلبرگ هندسه‌ی (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک» و «گلبرگ حسابان (2) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک».

کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته‌ی ریاضی و فیزیک برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان مقطع متوسطه‌ی دوم، پایه‌ی دوازدهم که در رشته‌ی ریاضی و فیزیک تحصیل می‌کنند، مخاطبان کتاب حاضر هستند.

فصل 1: آشنایی با نظریه‌ی اعداد
فصل 2: گراف و مدل‌سازی
فصل 3: ترکیبیات (شمارش)
پاسخ‌های تشریحی
آزمون‌های جامع

نام کتابکتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
فرمت کتابPDF
شابک978-600-337-716-5
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه دوم

راهنمای مطالعه کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

برای دریافت کتاب گلبرگ ریاضیات گسسته (3) دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.