معرفی و دانلود کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها

عکس جلد کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها

کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها نوشته‌ی مهدی آل علی و میثم میرزایی شهرابی، به سبک غذایی گیاه‌خواری می‌پردازد و می‌کوشد رژیم غذایی مناسبی را برای ورزشکاران گیاه‌خوار ارائه دهد. این کتابِ راهنما، با مرور تفاوت‌های وگانیسم با دیگر شیوه‌های گیاه‌خواری و همین‌طور مزایا و کمبودهای آن، به ورزشکاران کمک می‌کند مواد ضروری رژیم‌شان را از منابعی گوناگون تأمین کنند و از مکمل‌های گیاهی مناسبی استفاده نمایند.

درباره‌ی کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها

گیاه‌خواری از سبک‌های زندگی پرطرفدار دنیای امروزی است. بسیاری این نوع تغذیه را ترجیح می‌دهند و با آن احساس بهتری پیدا می‌کنند. حتی ممکن است ورزشکاران حرفه‌ای هم به این شیوه گرایش پیدا کنند، اما ورزشکاری که می‌خواهد بدنش را برای فعالیت‌های سخت و مداوم آماده نگه دارد، باید از یک برنامه‌ی غذایی دقیق و متناسب تبعیت کند. و گیاه‌خواری در این شرایط احتمالاً کار ساده‌ای نخواهد بود. گیاه‌خواری‌، یه‌ویژه وگانیسم، هنوز هم سبکی حاشیه‌ای محسوب می‌شود و منابع ورزشی موجود به این موضوع چندان نپرداخته‌اند. ورزشکار گیاه‌خوار دقیقاً نمی‌داند باید چطور منابع مغذی موردنیازش را تأمین و کمبودهایش را جبران کند تا بدنش آمادگی لازم برای فشار مسابقات را داشته باشد. کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها نوشته‌ی مهدی آل علی و میثم میرزایی شهرابی، از معدود منابع در دسترس است که این موضوع را به شکل دقیق موردبررسی قرار می‌دهد و برنامه‌ای کامل در این مورد ارائه می‌کند. این کتاب می‌کوشد به فواید و البته کاستی‌های گیاه‌خواری بپردازد و خواننده را راهنمایی کند تا با انتخاب رژیم غذایی مناسب، خود را به بالاترین سطح برساند.

گیاه‌خواران عموماً به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ گروهی شیر و لبنیات و تخم‌مرغ را از رژیم غذایی‌شان حذف نمی‌کنند، اما گروه دیگر که با نام وگان‌ شناخته می‌شوند، صرفاً از گیاهان تغذیه می‌کنند. این سبک غذایی باوجود تمام فوایدی که برای فرد و محیط‌زیست دارد، کمبودهایی را شامل می‌شود. برای مثل آهن یا برخی ویتامین‌ها را نمی‌توان فقط از گیاهان به دست آورد. این کمبودها در ورزشکارانی که در کوران و فشار مسابقات هستند، بیشتر به چشم می‌آید و حتی می‌تواند باعث آسیب شود. طبیعتاً در این شرایط، فرد باید از منابع دیگری این مواد و املاح معدنی را جبران کند تا آمادگی‌اش را از دست ندهد. مهدی آل علی و میثم میرزایی شهرابی در کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها، پس‌ از این‌که گیاه‌خواری و انواع آن را توضیح می‌دهند، به مواد ضروری‌ای می‌پردازند که بدن ورزشکار به آن‌ها نیاز دارد؛ از جمله پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها. سپس به‌تفصیل توضیح می‌دهند که چطور می‌توان آن را از منابع جایگزین و غیرگوشتی تأمین کرد. نویسندگان که خود مربیانی حرفه‌ای محسوب می‌شوند در فصل‌های آخر کتاب‌شان بحث مکمل‌های گیاهی را پیش می‌کشند و از این می‌گویند که گیاه‌خواران می‌توانند از چه مکمل‌هایی استفاده کنند و کدامی‌ک برایشان مناسب‌تر خواهد بود.

کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ورزش می‌کنید و گیاه‌خوارید، این کتاب می‌تواند راهنمای مناسبی برای رژیم غذایی‌تان باشد.

با مهدی آل علی و میثم میرزایی شهرابی بیشتر آشنا شویم

مهدی آل علی (متولد 1375)، مربی بدن‌سازی و تناسب‌اندام است. او قهرمان کشور است و دوره‌های مربی‌گری را در کشورهای آمریکا و گرجستان گذرانده. کتاب «گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها» تنها اثر منتشرشده‌ی او به حساب می‌آید.

میثم میرزایی شهرابی (متولد 1373) نویسنده و مترجم کتاب‌های ورزشی است. او تاکنون کتاب‌های متعددی در این زمینه منتشر کرده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به «اصول برنامه‌نویسی پیشرفته»، «چربی سوزی با هایپرتروفی» و «آزمایش خون و ورزشکاران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها می‌خوانیم

ید یک عنصر کمیاب ضروری است که برای رشد و نمو جسمی و روحی مورد‌نیاز است و نقش مهمی در عملکرد و متابولیسم تیروئید دارد. مصرف بیش از حد زیاد یا کم ید می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد تیروئید شود و نشان داده شده است که گیاه‌خواران بسته به انتخاب‌های رژیم‌غذایی خود، معمولا بیش از حد زیاد یا کم مصرف می‌کنند. برای درک بیشتر این امر، مطالعه‌ای توسط krajcovicova - kudlackove و همکاران نشان داد که 80% از گیاه‌خواران اسلواکی دارای کمبود ید هستند.

با این وجود لایتولر و دیویس دریافتند که برخی از گیاه‌خواران در رژیم‌های خود ید اضافی (از جلبک دریایی) مصرف کردند. منابع معمول ید شامل ماهی و لبنیات است و میزان DRI ید برای بزرگسالان در 150 میکروگرم در روز تعیین شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نگاه کلی به گیاه‌خواری
فصل 2: گیاه‌خواری در عموم
فصل 3: ورزش و گیاه‌خواری
فصل 4: درشت مغذی‌ها
فصل 5: اسیدآمینه‌ها
فصل 6: کربوهیدرات‌ها
فصل 7: چربی‌ها
فصل 8: ریز مغذی‌ها
فصل 9: مکمل‌ها و کمک‌های ارگونرژیک
فصل 10: مکمل‌های گیاهی و طب گیاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-600-355-540-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها

عرفان فتحی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خیلی عالی بود من ۲ سال هست که گیاه‌خوارم همچنین ورزش حرفه‌ای انجام میدم این کتاب دیدگاهم رو خیلی بهتر کرد و امیدوارم برای شما هم مفید باشه
محمد گلشنی
۱۴۰۳/۱/۶
گیاهخواری خوب است به شرطی که نیازهای کامل بدن و جایگزین های گوشت را مشخص نماید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها

برای دریافت کتاب گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.