معرفی و دانلود کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

عکس جلد کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن
قیمت:
۲۴۰۰۰ 16800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

آذردخت مفیدی در کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن، با کمک گرفتن از دانش و تجارب خود و با بررسی زندگی افراد، به شما راهکارهای عملی مناسبی برای غلبه بر مشکلات ارائه می‌کند.

این اثر آخرین کتاب دکتر آذردخت مفیدی، روانپزشک و روانکاو است که به مسائل انسان امروز می‌پردازد و سعی دارد تا با به تصویر کشیدن یک زندگی ایده‌آل، مخاطب خود را با زندگی واقعی انسان امروزی و مشکلاتی که در پی آن است، آشنا کند و در آخر نیز راه‌حل منطقی و انسانی برای خروج از این مشکلات ارائه می‌دهد.

دکتر مفیدی در این کتاب به مخاطبانش می‌‏آموزد تا توجه خود را به زمان حال معطوف کنند، زیرا عاطفه را نباید معطوف به آینده کرد. او معتقد است که دلبستگی زیاد، نگرانی، حتی شوق و ایده‌آلیزه کردن آینده، قدرت منِ شما را در اداره کردن واقعیت‌های زمان حال کم می‌کند، دکتر مفیدی از شما می‌خواهد تا با خرج انرژی و عواطف خود در زمان حال به بهترین روش و عبور از خود سرزنش‏گری، خود تحقیری، ترس و اضطراب، بحران‌های زندگی خود را مدیریت نمایید و زندگی آرام و سالمی برای خود رقم بزنند.

با عملی کردن راهکارهای این کتاب می‌توانیم عادت‌‏های ذهنی مضر را از خود دور کنیم و آن‏‌ها را با سیستم‌‏هایی مفید و اثربخش جایگزین نماییم، سیستم سرزنش‏ کردن اعمال خود را به سیستم پاداش‌‏دهی تغییر دهیم. همه‏‌ی انسان‌‏ها در طول زندگی دچار خطا و اشتباه می‌شوند. هیچ انسانی بدون اشتباه نیست. اما در کنار تمام خطاها و کاستی‌‏ها، باید کارهایی انجام دهیم که نیازمند پاداش و تقدیر هستند. سرزنش کردن بسیار آسیب ‏زننده است. انسان نباید خود را سرزنش کند. در عوض، انسان بایستی آگاه باشد و به خود یادآوری کند که همه اشتباه می‌‏کنند. می‌‏توان اشتباهات را جبران کرد. می‏‌توان در راه جبران اشتباهات گام برداشت و به خاطر تلاش‌‏ها و گام‌‏های مثبت، به خود پاداش داد و از خود تقدیر کرد. به مرور و با تکرار و تمرین، این سیستم پاداش‌‏دهی جایگزین، به سیستمی درونی تبدیل می‌شود و باعث بالا رفتن عزت نفس انسان‌ها خواهد شد.

در قسمتی از کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن می‌شنویم:

«خشم و پرخاشگری در روان بر اثر ناکامی و درد به وجود می‌آید. چه درد فیزیکی چه دردهای روانی مثل درد بر اثر ناکامی و شکست در رابطه‌ی عاطفی یا کار و... خشم از عواطف پایه‌ای انسان است که از بدو تولد وجود دارد و جایگاهش در نهاد (id) است (نهاد بخشی است از روان که از بدو تولد با نوزاد است و تمام غرایز و عواطف پایه‌ای به صورت تکانه مثل خشم در آن است).

در ابتدای تولد تا 8 ماهگی نوزاد قادر به کنترل خشم نیست، اما از حدود 8 ماهگی که من (ego) شکل می‌گیرد: خشم توسط منِ انسان قابل کنترل می‌شود. مدیریت خشم در دو مرحله دچار مشکل می‌شود: 1. مرحله‌ی تولید خشم، 2. مرحله‌ی ابراز خشم. در دو دسته افراد تولید خشم بیش تر از حد واقعیت رخ می‌دهد. یک عده افرادی که در دوران کودکی زیاد ناکامی کشیده‌اند و دسته‌ی دیگر افرادی که در کودکی ناکام نشده‌اند و منِ آن‌ها مجهز به ابزار تحمل ناکامی نیست.

ابراز خشم چهار مرحله دارد، از بدوی‌ترین روش تا فرهیخته‌ترین روش، بدوی‌ترین روش کتک کاری است که در حیوانات هم وجود دارد. یک مرحله بالاتر فحش و ناسزا و تحقیر و توهین است. مرحله‌ی سوم قهر و سکوت است و فرهیخته‌ترین روش گفت وگو و ایجاد دیالوگ است. هرچه روان رشد یافته‌تر باشد از روش اول به سمت روش چهارم میل پیدا می‌کند. چه طور می‌توانید خشم خود را مدیریت کنید؟ مدیریت خشم به معنای تحمل خشم یا فرو خوردن آن نیست. هرگز نباید خشم را فرو خورد، چون منبع انواع بیماری‌ها می‌شود، چه جسمی و چه روانی. مدیریت خشم بدین معناست که اولاً خشم به اندازه‌ی واقعیت رخ داده باشد و ثانیاً درست و فرهیخته ابراز شود تا انفجار و نابودی به وجود نیاورد و تبدیل به یک نیروی مخرب در روان نشود، چه برای خود فرد چه برای مخاطب. چگونه این خشم قابل کنترل می‌شود؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
گذشته، حال، آینده
32 دقیقه
خطر، امنیت و قدرت
35 دقیقه
وجدان اخلاقی سخت‌گیر
29 دقیقه
من ایده‌آل
43 دقیقه
تصویر از خود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن
نویسنده
راویامیرحسین جعفری
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ 16800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

سپیده سالکی
۱۴۰۰/۲/۱۳
من طرفدار کتابای روانشناسی و خود شناسی هستم. (کتاب من) از همین نویسنده رو اول خوندم و بسیار بسیار عالی و جامع و جذاب بود برام از اون کتاب هدایت شدم به این کتاب که باز هم به نکات جالبی برای شناخت خودم اشنا شدم در قسمتی از کتاب گفته شد که باید به ناخود اگاه خود اشنا بشید که هدایت شدم به کتاب غول درون.. بسیار خوشحالم از کتابراه بابت کتابای صوتی برای ما بیش فعال‌ها که خوندن برامون سخته
حمید زارع
۱۳۹۹/۱۱/۱۵
بی نهایت کتاب خوبی برا روانکاوی فردی هست‌ی چیز عجیب و غریب هستش بی نهایت بومی هستش با فرهنگ ما میخونه الان دوروزه که داغون شدم وقتی آخرش میگه نویسنده فوت کرده آخه چرا باید دنیا اینجوری باشه
فاطمه فلاح
۱۳۹۹/۹/۱۵
کتاب خیلی خوبی است. اما خواننده بسیار تند میخواند. کاش ارامتر میخواندند
مجتبی طرخورانی
۱۳۹۸/۷/۱۱
خوبه کاش با مثالها و نمونه‌های بیشتری بود
ZOHRE A
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بسیار عالی و کاربردی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

برای دریافت کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.