معرفی و دانلود سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات

عکس جلد سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات
قیمت:
۲۸۰۰۰ 19600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات

سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات نسخه‌ای بازنویسی شده از کتاب محمد عوفی است که به کوشش مهری ماهوتی حکایاتی از آن انتخاب و به زبانی ساده و شیوا در اختیار نوجوانان قرار گرفته است. این اثر پنجمین قسمت این مجموعه‌ی شنیدنی به شمار می‌رود و هر دو هفته یکبار منتشر می‌شود.

درباره سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات:

این سریال شنیدنی که مشغول مطالعه‌ی معرفی آن هستید، شامل 45 داستان کوتاه و حکایات شیرین از یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های ادبی، به نام جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات (Jawami ul-Hikayat) است. گرچه سدیدالدین محمد عوفی (Muhammad Aufi) قرن‌ها قبل به تألیف این اثر ارزشمند همت گماشته، گزینش‌های هوشمندانه مهری ماهوتی از این کتاب آن را برای مخاطبان امروزی نیز قابل مطالعه می‌کند. نثر شیوا و صدای گرم راویانِ این مجموعه مخاطب را تا آخرین دقیقه مجذوب این اثر خواهد کرد.

سدیدالدین محمد عوفی در نیمه‌ی اول سده‌ی هجری به نگارش این اثر مشغول شد. جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات (به معنای گردآورده‌ای از داستان‌ها و درخشش‌هایی از بازگفته‌ها) شامل حکایاتی نغز و داستان‌هایی ژرف‌نگرانه است که به طنز آمیخته شده و نکات تاریخی، اخلاقی و مذهبی فراوانی را در بر می‌گیرد. بسیاری از دانشمندان و نویسندگان قرن‌های بعد از این مجموعه داستان به عنوان مرجع استفاده کرده‌اند.

تمام کوشش مهری لاهوتی در بازنویسی جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات حفظ فخامت طنز و روان بودن نثر کتاب بوده است. او از میان قصه‌های این اثر بیشتر آن‌هایی را گزینش کرده که جنبه‌ی اخلاقی و یا آئینی پررنگی داشته‌اند. مطالعه‌ی این کتاب شما را ترغیب می‌کند تا به سراغ باقی آثار کلاسیک ایرانی بروید و از مطالعه‌ی آن بهره‌مند شوید. گفتنی‌ست «شیرین سپهراد، لادن سلطان‌پناه، اردشیر منظم، حمید یزدانی، فرانک رفیعی طاری، عباس توفیقی، بهرام سرور نژاد، پیمان غریب‌پناه، امیر زنده دلان، فرشاد پارسا، مجید تیزرو،‌ فاطمه رضی و فرگام فرهانی» به خوانش این اثر پرداخته‌اند.

درباره سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی:

انتشارات سوره مهر با همکاری گروه فرهنگی سماوا برای شناساندن ادبیات کهن ایرانی به کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای صوتی را تدارک دیده‌اند که در هر فصل آن یکی از کتاب‌های قدیمی و ارزشمند انتخاب شده و با زبانی امروزی و ساده قصه‌های جذاب و برگزیده آن روایت می‌شوند.

سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به حکایات و داستان‌های کهن علاقه دارند، از این کتاب صوتی بهره‌مند خواهند شد.

با مهری ماهوتی بیشتر آشنا شویم:

این شاعر و نویسنده‌ی برجسته سال 1340 و در بابل متولد شد. مهری ماهوتی کار نوشتن را با فعالیت در «کیهان بچه‌ها» شروع کرد. مقام اول در جشنواره مطبوعات و کتاب برگزیده‌ی جشنواره کتاب رشد از جمله افتخاراتی‌ست که ماهوتی موفق به دریافت آن‌ها شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «قصه‌های زینب، صدای بال فرشتگان و نهنگ یونس» اشاره کرد.

محمد عوفی را بیشتر بشناسیم:

این مترجم، زندگینامه‌نویس، تاریخ‌نگار در اواخر سده‌ی ششم و اوایل سده‌ی هفتم هجری زندگی می‌کرد. سدید الدین محمد عوفی در نگارش گلچین قطعات ادبی تبحر ویژه‌ای داشت و از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های لباب‌الالباب اشاره کرد. این اثر نخستین تذکره درباره‌ی شاعران فارسی‌زبان است. همچنین، محمد عوفی کتاب الفرج بعد الشده (نوشته‌ی تنوخی) را از زبان عربی به فارسی ترجمه کرده است.

در بخشی از سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات می‌شنویم:

چند شب و چند روز می‌شد که محمود دزده مثل یک موش کور چاق و زبر و زرنگ، زمین را می‌کند و تونل میزد. می‌خواست یک راه تا خزانه‌ی ملک مؤید باز کند. در شهر خودش، ماوراء النهر، همه او را می‌شناختند و در میان دزدها اسم و رسمی داشت؛ اما حالا چند ماه میشد که به نیشابور آمده بود. بعد از تحقیق و پرس و جو فهمید که ملک مؤید، مرد ثروتمندی است و اگر فقط یک بار خودش را به خزانه‌ی او برساند، یک عمر زندگی راحت نصیبش می‌شود. این بود که دست به کار شد.

محمود، همین طور زمین را می‌کند و جلو می‌رفت. گاهی صبر می‌کرد و گوش می‌داد تا مطمئن شود کسی صدای کلنگ او را که به دیواره‌ی تونل می‌کوبید، نشنیده است.

عاقبت به آخر راه رسید و تونل تمام شد. شب بود. محمود خودش را از سوراخ تونل بالا کشید. مهتاب می‌تابید و اتاق نیمه تاریک بود. محمود به دوروبرش نگاه کرد. باورش نمی‌شد. آن جا پر از سکه و جواهر قیمتی بود. کیسه‌ای را که همراه داشت، پر کرد و از ثروت فراوان ملک مؤید، هرچه توانست، توی جیب هایش ریخت. عرق از سر و رویش می‌ریخت و نفسش بالا نمی‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
یک فرشته
6 دقیقه
آن روز بارانی
7 دقیقه
شاهزاده‌ی گدا
5 دقیقه
باربر مهربان
5 دقیقه
روستایی ساده‌دل
6 دقیقه
محمود دزده
6 دقیقه
زندگی همیشگی
4 دقیقه
تلخ و شیرین
5 دقیقه
چاه‌کن در چاه
5 دقیقه
به رسم پیامبران
4 دقیقه
عاقبت وزوز زیادی
6 دقیقه
هر چه کنی، به خود کنی
3 دقیقه
مهمان قانع
4 دقیقه
هدیه‌ی گنجشک
3 دقیقه
بابای مهربان
4 دقیقه
آقا موش باهوش
7 دقیقه
مار توانا و روباه دانا
4 دقیقه
امیر و عقرب
5 دقیقه
آهوی کوچک مادر
4 دقیقه
برادر من
4 دقیقه
مثل شکوفه‌ی بِه
5 دقیقه
دزد راستگو
5 دقیقه
رودخانه‌ی امانت‌دار
5 دقیقه
باغ بهشت
4 دقیقه
نهال کوچک
6 دقیقه
ایلیا
5 دقیقه
عقرب
4 دقیقه
خدای بیچاره
6 دقیقه
نذر عجیب
7 دقیقه
بچه شیر
5 دقیقه
ماه مکه
6 دقیقه
دعا
4 دقیقه
مأموریت مگسی
7 دقیقه
اتفاق عجیب
4 دقیقه
وزیر عزیز
5 دقیقه
درس تازه
5 دقیقه
بهترین بنده‌ی خدا
5 دقیقه
امنانت‌دار
3 دقیقه
خدمتکار شوخ
6 دقیقه
استاد صبور
4 دقیقه
دست‌های بخشنده
5 دقیقه
مسافر کوچک
5 دقیقه
احمق
3 دقیقه
شام بابرکت
3 دقیقه
وفای به عهد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات
نویسنده،
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۲۸۰۰۰ 19600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات

سیده نجوی
۱۴۰۱/۴/۲۳
کتابی عالی با داستان‌های متعددبرای بچه ها
فهیمه واحدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
با این قیمت عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات

برای دریافت سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل پنجم: جوامع‌ الحکایات و لوامع الروایات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.