معرفی و دانلود رایگان کتاب افکار کودکانه

عکس جلد کتاب افکار کودکانه
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افکار کودکانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افکار کودکانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افکار کودکانه

علیرضا هزاره در کتاب افکار کودکانه، با ارائه‌ی چندین داستان کوتاه طنز، رفتارها و اتفاقاتی از خانواده‌ها را شرح می‌دهد که همه‌ی شما از گذشته تا به کنون آن‌ها را لمس کرده‌اید و بارها خندیده‌اید.

درباره‌ی کتاب افکار کودکانه (Childish thoughts):

با توجه به شرایط امروزی، نویسنده کمبود کتابی طنز را در میانمان احساس کرد تا از طریق آن لبخند را به لب‌هایمان بیاورد. در این زندگی پر فراز و نشیب تنها راه شاد بودن، خندیدن است، پس تا می‌توانید خوش باشید.

کتاب افکار کودکانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید بخندید و شاد باشید، خواندن این کتاب برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب افکار کودکانه می‌خوانیم:

نمی‌دانم دفعات زیادی آن را شنیده‌ام
هر بار که این کلمات را می‌شنوم جملات و داستان‌های جالبی در گوشه‌های ذهن من پرواز می‌کنند
تا به حال با خود فکر کرده‌اید که اولین بار چه شد که به یک نفر گفتند پدرسوخته
مردم هر روز و هر روز از این کلمه و کلمات مانند آن استفاده می‌کنند
بدون اینکه یکبار بپرسند: آخر اینه که می‌گوئیم یعنی چه؟
- چه شد اصلا که این کلمه در فرهنگ ما جا افتاد؟
ولی من اینگونه نیستم
من هر کلمه‌ای را که می‌شنوم در اعماق ذهنم به دنبال معنی آن می‌گردم
تا بارها و بارها آن را در ذهنم ببینم
به نظر شما من به چه چیزهایی فکر می‌کنم؟
یک بار که پای تلوزیون نشسته بودم
سریالی نمایش میداد که در آن مرد تنومندی از اتاقی بیرون آمد و صورتش را به دیگری کرد و گفت:
- پدرش را درآوردم
همان لحظه از جای خود بلند شدم
یعنی چگونه پدرش را درآورده
به پدرم نگاه کردم که در گوشه خانه با تلفن همراهش بازی می‌کرد
- اگر پدر مرا هم دربیاورند چه؟
- اصلا چطوری اینکار را می‌کنند؟
حتما مانند شعبده بازهایی که از کلاهشان خرگوش در می‌آورند
- وسیله‌ای دارند که از داخلش پدر طرف را در می‌آورند
و آن وقت پدرطرف که این صحنه را می‌بیند ناراحت می‌شود بهرحال کار و زندگی دارد دیگر
و اورا دعوا می‌کند، اینطوری از کارهایش پشیمان می‌شود
برای اینکه بتوانیم پدر کسی را دربیاوریم حتما آموزش‌های مخصوصی لازم است
جادوگر‌هایی که در فیلم‌های سینمایی هستند هم پدر کسی را در نمی‌آورند
تازه فکرش را بکن چه وسایل عجیب و گران قیمتی برای این کار لازم است
در همان روزها معلم به ما انشاء داده بود که می‌خواهید در آینده چه کاره شوید؟

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
مقدمه
بخش اول: مادربزرگ من فضایی است
بخش دوم: پدرسوخته
بخش سوم: جلسات سری
بخش چهارم: رفتار‌های عجیب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افکار کودکانه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-275-187-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب افکار کودکانه

علیرضا ص
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
داستان های ارائه شده در سطح طنزی فاخر نیستند بلکه بسیار نازل و حتی شاید بتوان گفت تاریخ گذشته اند بطوریکه شاید بتوان فقط و فقط داستان اول را کمی از نظر طنز مایه دار تلقی کرد و بقیه داستانها چنگی به دل نمی زنندمثلا در داستان دوم که عبارت" پدر سوخته" را دستمایه قرار داده حتی امروزه به این کلمه فکر هم نمی شود چه رسد به اینکه بخواهند درباره ان داستانی به این پیش پا افتادگی نوشت و در داستان سوم هم که همین عبارت به شکل دیگر یعنی " پدر در اوردن" دستمایه شده است در داستان چهارم که نویسنده بکلی از عصر امروز فاصله گرفته و به دوران ۱۰۰ سال قبل سفر کرده و دیگر کودکان امروز حتی شاید نتوانند چنین حال و هوایی را تصور هم بکنند چه رسد به درک داستان و مفهوم انهمچنین داستان اخر که وقتی خواننده ان را می خواند گویی با کودکی ۵ یا ۶ ساله روبروست ولی در اخر داستان که شخصیت راوی قصد خروج از خانه دارد با هشدار مادر روبرو می شود که چرا همیشه بیرون از خانه وقت می گذارانی؟ مگر معتاد شده ای و مواد می خواهی بخری؟!! کلا تمام شالوده داستان بهم می خورد! بالاخره راوی کودک ۵ یا ۶ ساله است که دوست دارد با تلفن همراه مادرش بازی کند یا نوجوانی ۱۶ یا ۱۷ ساله که مادر نگران معتاد شدن اوست؟!
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۲
سلام.
از خواندن این کتاب زیبا لذت بردم. با لحنی جالب و بامزه یکسری مسائل روز برای کودکان و نوجوانان بیان شده، و درعین حال که لبخند بر لبم آمد، به مضمونشان فکر کردم.
چ کودکی آسان، اما سختی دارند فرزندانمان.
آسان از نظر جسمی و امکانات و سخت از نظر روحی و روانی.
واقعا کودکان امروزی اغلب با که
خانواده‌ای زندگی میکنند اغلب وقتشان را تکنولوژی پر کرده، و حواس و اعصابی برای آن‌ها ندارند.
کاش همه ما وقت بیشتری رو با بچه هامون بگذرونیم و شاهد زندگی و کودکی شادشون باشیم.
آخرین فصل برام بسیار جالب و ملموس بود. هم گاهی خودم در دنیای مجازی غرق میشم و دخترم تنها میمونه، هم بین اطرافیان زیاد دیدم این مسئله رو.
ممنونم از کتابراهی‌های عزیز.
ریحانه ...
۱۴۰۰/۳/۲۰
یخ‌ترین کتابی بود که در عمرم خوندم! همه چیزش بد بود واقعاً.
یه باگ بزرگش این بود: از افکار کودکانه حرف میزنه ولی نتونسته مشخص کنه این کودک راوی، خودش چند سالشه! یه جای داستان میگه لباس پوشیده که بره بیرون، بعد باباش میگه نکنه معتاد شدی! بعد سطح افکاری که این بچه داره، در حد یه بچهٔ نهایتاً چهار و
ساله است!
کی به یه بچه تو این سن سال میگه تو معتاد شدی؟ بچه‌های امروزی که اصلاً نمیتونن با مسائل مطروحه این کتاب ارتباط برقرار کنن، مگه میشه بچه دهه نودی فکر کنه استوری یه جور ادویه است؟ خلاصه که خیلیییی بد بود... همین.
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
به نظر من کتاب ضعیفی بود به جز چند قسمت که خوب بود، بقیه قسمت هارو من نپسندیدم.
البته وقتی نظر هارا میخواندم دیدم که بعضی‌ها از این کتاب خوششان آمده بود و بعضی‌ها هم نه. این به سلیقه افراد بستگی داره، که من این کتاب را نپسندیدم.
من قسمت آخر کتاب را پسندیدم. این کتاب بعضی از مشکلات که امروزه، را
تقریبا همه‌ی کودکان تهدید میکند بیان میکند. که بزرگترین مشکل، اعتیاد به فضای مجازی است.
امروزه خیلی از کودکان فضای واقعی و روابط دوستانه با دوستان خود را فراموش کرده‌اند و درگیر فضای مجازی شده‌اند که فاجعه‌ای بسیار بزرگ است.
از نویسنده محترم اقای علیرضا هزاره تشکر میکنم و به ایشان خسته نباشید میگویم چرا که نویسندگی کار بسیار سختی است و کار هیچ کس نیست.
Adib
۱۴۰۲/۹/۲۸
چقدر کتاب زیبایی بود، اول فکر کردم نویسنده خارجی هست، اما وقتی اسم آقای علیرضا هزاره رو دیدم خوشحال شدم که این کتاب بسیار لطیف و خنده آور ایرانی ست. کتاب عالی بود دست نویسنده دردنکنه این کتاب برای کودکان ۶تا۱۲سال، یا حتی بزرگتر مناسبه من که خودم خوشم اومد کتاب خوبیه، چون با لحن ساده‌ای نوشته شده و بود بخاطر همین بنظرم برای کودکان زیر دوازده سال مناسب تره خودم از انشایی که در داستان دومش نوشته بود خوشم اومد.
در این کتاب جناب علیرضا هزاره، اتفاقات ساده روزمره رو به شکل طنز نوشته و خنده دارش کرده. از نویسنده‌ی عزیز ممنونم، خدا خیرشون بده. متشکرم از کتابراه.
تمنا ...
۱۴۰۱/۳/۲۸
بنظر من بجز اون تیکه‌ی آخر که که پدره بهش گفت نکنه معتاد شدی میری مواد بخری؟ باید رفیق هاتو بیشتر کنترل میکردم! بقیه‌ی داستان در تضاد نبود یعنی اینطور که تو کامنت‌ها گفته شده بود نبود. و اینکه وقتی با گوشی ور میره اما نمیدونه لایک و استوری چیه خیلی غیر واقعیه و مسخره بنظر میاد. اون قسمت مادر بزرگ و هاهم حس کردم یه ایده بوده میتونید سرچ کنید گوگل در موردش مطالعه کنید میفهمید منظورم چیه. همین که بچه هارو پیرزن‌ها میخورن 😂. من فقط قسمت پدر سوخته و پدر در آوردن رو یکم دوس داشتم چون بامزه بود اما یذره حس کردم کش دار شد. موفق باشید علی رضا هزاره 🌺
آیلار محمدی
۱۴۰۱/۳/۱۴
بنظرم واسه سنین 7 تا 11 سال مناسبه من خودم به شخصه لذت بردم بنظرم کتاب خوبیه 💜 بامزس و سرگرم کننده. و میخواستم بگم که کتابی نخونین که شخصیت داستان مادر رو پدرش مردن افسردگی داره و....... اینا روی خود خواننده هم تاثیر گذاره و سعی کنین کتابی رو انتخاب کنین که راجب شخصیت قوی باشه چونکه شماهم مثل اون میشین. و این حس نا خودآگاه میادش میدونین.... شما وقتی که یک کتابی رو میخونین خودتون رو جای اون شخص میزارین و سعی میکنین جای اون باشید پس کتابایی رو انتخاب کنین که راجب آدم قوی باشن🌰💜
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
در حالی که خیلی بی حوصله بودم رفتم سراغ کتاب و بعضی جاهاش ناخودآگاه بلند بلند خندیدم!:))
بچه‌ای که گوشی دست می‌گیره لزوما معنی لایک و استوری رو نمی‌دونه. بچه ممکنه با گوشی بازی کنه اما به فضای مجازی سر نزنه. خیلی بازی‌ها رو در حالت آفلاین می‌شه انجام داد پس خیلی چیز عجیب غریبی نیست بچه‌ای که گوشی
دست می‌گیره اما نمی‌دونه لایک و استوری چیه.
داستان هاش خیلی بامزه بود به نظرم به عنوان زنگ تفریح برای بزرگسالان هم می‌تونه شادی بخش باشه با توجه به اینکه حجمش هم کمه اگر خوشتون نیاد وقت زیادی ازتون نمی‌گیره.
Pary.poory
۱۴۰۲/۱/۱
جالب و بامزه بود، نگاه تحلیلگر کودکان و فطرتشون که با بعضی از رفتارهاییی که بزرگسالان نشون میدن براشون پارادوکس ایجادمیکنه و مطابقت نداره!!
و الگوهای کلامی واقعا عجیب که نمیدونیم از کی و کجا وارد لغتنامه و دیالوگ ماشده😆🤔ولی بخش اخر پدر به کودک میگوید مگر معتادشدی، جور نبود...
به هر حال لذت و
بردم یک ربعی من رو جدب کرد و خندوندم، خوبه که یک ربع وقت گداشته و با توجه بخونیم و لذت ببریم مطمینم که خنده بر لبان شماهم نقش می‌بنده😂😂😂😂به دلیل برداشتها و زبان شیرین گوینده✅
Atena Abdan
۱۴۰۱/۲/۱۲
متأسفانه جزو نوشته‌هایی بود که زیاد حائز اهمیت قرار نمیگیره و تأثیرش خیلی کم هست
امروزه کتاب‌ها و داستان‌های زیادی منتشر میشه و روز به روز به تعدادشون افزوده میشه و تنها راه سبقت گرفتن متفاوت بودنه. کسایی هستند که میشینند تو یک هفته داستان می‌نویسند و دسته آخرم جزو نوشته‌های بی هنر و وقت تلف کن می‌شه
سلیقه‌ها متفاوتند (عقاید، سبک و تجربه)
نیکا شهبازی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سلام
واقعا داستان بی فایده و مسخره‌ای بود. نه شنونده از شنیدنش لذت می‌برد و نه خواننده را جذب به خواندن ادامه آن می‌کند. به نظر من خیلی کتاب‌های آموزنده بهتر از این هست که برای کودکان خوانده شود و آموزنده باشد. وقت خود را سر نگاه به متن این کتاب هدر نکنید. زیرا به مادربزرگ‌ها هم توهین می‌شود. برای

داستانی کودکان مناسب است که با افکارشان همخوانی داشته و سودمند باشد و کودک از آن لذت ببرد. این کتاب افکار قاطی پاتی و مسخره‌ای داشت و ضد افکار کودکانه بود.
مهسا خوشحال
۱۴۰۱/۱۰/۴
کتاب برای کودکان است و من یک بزرگسال هستم از نگاه کودکان که خواندم بسیار بامزه بود برخی از جاها خندیدم مثل بوسیدن مادر بزرگ یا درآوردن پدر یا مرخصی یکروزه پدر و نیز دروغ پدر به رئیسش. قسمت کوزه هم با اینکه مربوط به قدیم است و بچه امروزی کوزه را نمی‌شناسد خودش ذهن کودک را درگیر کوزه و اینکه چیست و چگونه می‌شود داخل آن شد می‌کند و تناقضی حس نکردم.
کلا برای نوجوان ارزش خواندن دارد.
پونه
۱۴۰۱/۶/۱۹
فوق العاده عالی وجذاب، یه نفس تا اخر خوندمش وکرکر خندیدم
واقعا بچگی چه عالم جالبی بود و ادم بزرگ‌ها چقدر کارهای عجیب غریب می‌کنند😂از مادربزرگ فضایی‌ش! از پدر سوخته خیلی خوشم اومد
علی‌الخصوص انشاش‌، راست میگه‌ها یعنی چی پدر طرفو دراوردن و پدر سوخته؟ 😄
خیلی باحال بود😁
با تشکر بسیار زیاد!!!!
خیلی کتاب دوست داشتنی‌ایه، کوتاه هم هست، و بدجور به دل میشینه.
زینب خدیوی
۱۴۰۱/۶/۱۱
کتاب مورد نظر باتوجه به کمبود کتاب طنز در جامعه بسیار جالب و لذت بخش است گاهی اوقات که از خواندن کتاب‌های علمی خسته می‌شویم این کتاب می‌تواند مرحم خستگی ما باشید و برای دقایقی ما را به دنیای شیرین افکار کودکانه ببرد خیلی از ما با خواندن این کتاب به یاد دوران کودکی و افکار متفاوتمان بیفتیم و به این پی ببریم که زندگی آنقدر هم سخت نیست که در ذهن ما تصویرش نقش بسته است.
باتشکر از نویسنده و کتابراه
ابولفضل محمدی
۱۴۰۰/۱۲/۱
در کل کتاب خوبی بود
اما‌ی نکته‌هایی هست برای مثال من داخل کوزه غایم شدم در این دوره که کوزه ب این بزرگی نیس در زمان‌های قدیمم که استوری نبود پس در تضادن
ودر جواب کامنت قبلی که گفته بود کدوم دهه ۹۰ هس که ندونه استوری چیه باید بگم که ایشون‌ی مورد خاص و خنگ بودن بعد ایشون ۳ ۴ ساله نبوده چون ب مدرسه میرفته و حداقل ۶ سالش بوده
مشاهده همه نظرات 483

راهنمای مطالعه کتاب افکار کودکانه

برای دریافت کتاب افکار کودکانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.