دانلود کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه

کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه، با آگاه‌سازی رزمی کاران از بدن‌سازی و اصول تمرین و ایجاد باوری صحیح به پایه‌های تغذیه برای این گروه پرداخته و می‌کوشد به رزمی کاران برای پیشبرد اهدافشان در جهت صحیح راهنمایی‌هایی مفید کند.

مدت‌هاست که فواید تمرینات با وزنه در تمامی رشته‌های ورزشی به اثبات رسیده است اما هنوز هم بسیاری از مربیان ورزش‌های رزمی و رشته‌های دیگر ورزشی منکر فواید آن هستند، اغلب می‌شنوید که حتی اگر تمرین با وزنه انجام گیرد باید متفاوت با تمرینات پرورش اندام باشد.

کتاب بدنسازی رزمی (Martial Arts BodyBuilding) در مورد اینگونه حرکات و آنچه مربیان به عنوان بدنسازی ورزش‌های رزمی ذکر می‌کنند بحث می‌کند.

همانطور که اخلاق و برخورد یک مربی رزمی در جذب شاگردانش و علاقمند کردن آن‌ها بی‌اندازه موثر است، در مورد یک مربی بدنسازی هم چنین است و ممکن است خیلی از شما تجربه کرده باشید که بعضی از مربیان بدنسازی فارغ از وظیفه‌ی مربیگری اغلب یا روبروی آینه مشغول فیگور گرفتن هستند یا پشت میزشان مشغول خوردن یا گپ زدن با رفقا هستند و اگر از آن‌ها برنامه بخواهید با بی‌میلی تمام شاید حتی بدون توجه به فرم بدن و سابقه‌ی ورزشی و بیماری شما، برنامه‌ای روی کاغذ بنویسند و به دست شما بدهند.

در بخشی از کتاب بدنسازی رزمی می‌خوانیم:

شاید برایتان باعث تعجب باشد که بسیاری از ورزشکاران به محض ورود به حیطه‌ی بدنسازی به عضلاتی بزرگ و حجیم دست یافته‌اند اما پس از مدتی انجام ندادن یا ترک تمرینات از فرم زیبای بدن خود دور شده‌اند و به بدنی شل و افتاده رسیده‌اند، دلیل عمده‌ی چنین پدیده‌ای استفاده‌ی نابجای دارو و مکمل برای افراد آماتور و عدم تثبیت درست حجم عضلانی و افت شدید کیفیت عضله پس از رها کردن ورزش و قطع موارد مصرف شده می‌باشد.

همیشه به یاد داشته باشید یک بدنساز در صورت تمایل برای شروع مصرف دارو و مکمل باید حتما سابقه‌ی فعالیت حرفه‌ای حداقل یک ساله در این رشته داشته باشد ولی این لزوما به این معنا نیست که برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب حتما باید از این روش استفاده کند.

به طور کلی و طبیعی مانند هر ورزشکاری که مدتی فعالیت نکند کارایی ورزشی شما پایین خواهد آمد و عضلاتتان تا حدودی تحلیل خواهند رفت زیرا عضله تا جایی ساختار خود را حفظ می‌کند که از آن استفاده کنید، به محض رها کردن برنامه‌ی تمرینی حجم عضلات اندک اندک رو به کاهش می‌رود اما از آن جایی عضلات شما به آرامی و با برنامه‌ی اصولی به سطح آمادگی رسیده‌اند، بعد از ترک تمرین این روند به صورت آهسته انجام می‌گیرد و ساختار کلی عضلات دچار دگرگونی اساسی نمی‌شود.

از دیگر موارد آسیب‌ها و ضررهای استفاده‌ی زود هنگام و غیرضروری از دارو و مکمل آنست که این مواد شیمیایی مستقیما روی عضله تاثیر گذاشته و قدرت عضلانی را بالا می‌برند اما روی بافت‌های دیگر مانند تاندون‌ها اثر چندانی ندارند و این عدم هماهنگی و تعادل بین قدرت عضله و تاندون می‌تواند موجب آسیب و پارگی تاندون گردد.

فهرست مطالب

پیش گفتار
فصل اول: مواردی مهم در علم تمرین و تغذیه
چرا بدنسازی؟
تمرین
دو اصل مهم در تمرین
باور‌های غلط اساسی
تغذیه
استراحت
فصل دوم: آیا رزمی جدا از بدنسازی می‌باشد؟
آیا کار با وزنه و تمرینات بدنسازی انعطاف مرا از بین می‌برد؟
فصل سوم: چند تمرین پیشنهادی بدنسازی در رزمی
کلیات تلفیق رزمی و بدنسازی
تمارین پیشنهادی
فصل چهارم: تمرین حرفه‌ای‌تر، نتیجه‌ی بهتر
آن‌چه یک رزمی کار برای پیشرفت باید بداند
نکات
نمونه برنامه تمرین رزمی بدنسازی قبل از مسابقات
تجربه‌ای از یک رزمی کار
فصل پنجم: تغذیه رزمی و بدنسازی
نکات کلی و قابل توجه در تغذیه
میزان و ترکیب
سخن آخر
مراجع علمی

 ۱۰۴ صفحه، ۴۳۰ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-95117-2-5 

چاپ ۱۳۹۷: ۱۴۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۷۰۰۰ ت - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه

برای دانلود کتاب بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  بدنسازی رزمی: کاربردی از حرکات و تغذیه
عادل شیرازی
۱۳۹۸/۱/۱۳
با توجه به سابقه بنده در رزمی توصیه میکنم دوستان بخونن و ایرادات رو هم بگن که ایشالا توی ویرایش بعد تصحیح کنیم. ممنون
عارف شیرازی
۱۳۹۸/۱/۱۵
کتابی کاربردی و اصولی در زمینه بدنسازی رزمی.
حتما مطالعه کنید.
hasanali usefi
۱۳۹۸/۲/۱۶
کتاب بدی نبودولی من خوشم اومد
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۳)