معرفی و دانلود کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات

عکس جلد کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات

عادل شیرازی و عارف شیرازی در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات به بیان تعاریفی از مفهوم امنیت و بررسی نقش مأموران این حوزه در ارائه‌ی خدمات و مراقبت از اطلاعات حساس در سطح بین‌المللی پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات

در این اثر با تهدیدات اصلی دارایی‌های نامشهود و شناسایی انواع مختلف آسیب‌پذیری‌های امنیتی اعم از کاهش مناسب ریسک آشنا می‌شوید. از اهداف مهم نگارش کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات می‌توان به ارائه‌ی تعاریف امنیت اطلاعات و ضداطلاعات و توضیح تفاوت "ضداطلاعات" در بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد. همچنین در این اثر از اقدامات حقوقی و قانونی لازم نیز شفاف‌سازی لازم به عمل آمده است. لذا لازم است هر مامور و مدیر حفاظتی بر این مباحث اشراف داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌تواند کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات را به راهنمایی مناسب در این حوزه تبدیل کند، ارائه‌ی اصطلاحات کلیدی در موضوع مورد بحث و بیان مجموعه‌ای از معیارهای حفاظتی است. چراکه بیش از هر جنبه‌ی دیگری از حرفه‌ی حفاظت، درک درست اصطلاحات و تعاریف آن‌ها هنگام گفت‌و‌گوهای تخصصی ضروری می‌نماید. به‌علاوه در پایان کتاب آزمونی تدوین شده که به ارزیابی مناسب شما نسبت به دانسته‌های خودتان از مباحث کتاب کمک خواهد کرد.

این اثر حاصل پژوهش و همکاری عادل و عارف شیرازی‌ست که به همت انتشارات صفرتاصد تدوین شده و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه‌ی حفاظت اطلاعات قرار دارد.

درباره‌ی مجموعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای

مجموعه‌ی 12 جلدی افسران حفاظت حرفه‌ای در زمینه‌ی امنیت ملی و حفاظتی نوشته شده‌ و شامل موضوعاتی چون «مبانی و اصول امنیت و حفاظت»، «ارتباطات در امور امنیتی و حفاظتی»، «وظایف افسران حفاظت»، «پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی»، «ایمنی و حفاظت از آتش‌‌‌سوزی» و... می‌شود. محتوای این مجموعه با توجه به منابع جدید و به‌روز دنیا به نگارش درآمده و راهنمایی کاربردی در جهت آموزش نیروهای حفاظتی و امنیتی است.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب برای کارکنان سازمان اطلاعاتی ایران جهت حفظ امنیت ملی و آگاهی از دانش‌های روز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب افسران حفاظت حرفه ای: حفاظت اطلاعات می‌خوانیم

اکثر اقدامات قانونی، فراتر از ارزش بازدارندگی‌شان، ذاتاً واکنشی هستند. با این وجود، آنها عنصر مهمی از استراتژی حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی هستند. ابزارهای حقوقی رایج در حفاظت از اطلاعات بسیار ارزشمند عبارتند از حقوق ثبت اختراع، حق تکثیر و علائم تجاری. ابزار دیگر، "اسرار تجاری" است که عموماً محدود‌کننده‌ترین یا حفاظتی‌ترین اقدام محسوب می‌شود. اسرار تجاری این مزیت را دارند که نیازی به ثبت ندارد بلکه با توجه به نیاز به شناسایی، تعیین ارزش و حفاظت بسنده از اطلاعات، در دادگاه مشمول تفسیر دقیق می‌شوند. استاندارد قانونی عالی در خصوص "حفاظت بسنده" غالباً از اقدامات امنیتی قوی در یک سازمان پشتیبانی می‌کند که از دیدگاه امنیتی یک وضعیت مطلوب است.

برای اینکه این ابزارهای قانونی مفید واقع شوند، سازمان باید آماده‌ی تقویت این ابزارها در دادگاه باشد. این امر می‌تواند یک کار هزینه‌بر باشد، به ویژه از نظر زمان، تلاش و هزینه. اینها تصمیماتی هستند که باید در سطح اجرایی گرفته شوند و با افراد کلیدی سازمان مانند بخش‌های امنیتی و حقوقی در میان گذاشته شوند. سایر اقدامات قانونی شامل بندهای قرارداد، توافق‌نامه‌های شخص ثالث و احتمالاً حتی انگیزه‌های عملکرد برای فروشندگان، شرکاء و شرکت‌کنندگان در سرمایه‌گذاری مشترک است.

حفاظت از اطلاعات و مالکیت معنوی یک رشته‌ی کاملاً تخصصی است و سازمان‌ها باید به جای اتکا به یک فرد دارای معلومات عمومی یا مشاور عمومی محلی، از یک مشاور شرکت حقوقی واجد شرایط پشتیبانی دریافت کنند. یک ابزار مهم برای حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی، قانون جاسوسی اقتصادی 1996 (EEA) است. این یک بخش بسیار مهم از قانون است زیرا سرقت مالکیت معنوی را به یک جرم فدرال تبدیل می‌کند و به FBI اجازه می‌دهد تا چنین پرونده‌هایی را بررسی نماید حتی اگر یک سرویس اطلاعاتی خارجی دخیل نباشد.

فهرست مطالب کتاب

امنیت اطلاعات و ضداطلاعات
اصطلاحات کلیدی
تهدیدات برای اطلاعات و دارایی‌های نامشهود
مجموعه‌ای از معیارهای حفاظتی
اقدامات قانونی
نقش مأمور حفاظت حرفه‌ای
خلاصه
روندهای نوظهور
آزمون حفاظت از اطلاعات
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات
نویسنده،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-622-6770-55-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات

arash amiri
۱۴۰۲/۹/۲۸
با مطالعه این کتاب میتونید از خودتون محافظت کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات

برای دریافت کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: حفاظت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.